Kedves Feri bátyám
Hogy Abraxas milyen kormányt fog használni, az az ő döntése, akár bowden, akár más.
Én a problémájának megoldására a TEMESVÁR kormányművének továbbgondolását ajánlottam, amiről kiderült, hogy sokan nem látják át.
Ezért rajzoltam meg mindhárom variációt.
Egyet itt, kettőt a motoros hajók között.
A rugós feszítésnél ezek a problémák amikről írtál, csak akkor fordulhatnak elő, ha golyóstollból, vagy óra hajszálrugóbol készül.
A rendszer egyébként közel 400 éve hibátlanul működik a gyakorlatban, igaz, ott nem rugóval tartják feszesen a kötelet, hanem csiga áttétellel, (kötélblokk).
Ha a két sonka egyforma, akkor a kormánylapát pontosan annyit fordul el, mint a szervó tengelye.
A kormánylapáton ráadásul, semmiféle vibráció nem léphet fel, mert nincsenek illesztési helyek, így hibák sem lehetnek.
Ahhoz, hogy a rugó rugalmassága miatt lépjen fel ez a vibráció, olyan mértékű extrém terhelésnek kellene kitenni a rendszert, aminél már le is törne a lapát.
Persze, ez nem vita tárgya, hanem ötletbörze.
Üdvözlettel Szilveszter