SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 25. - 14:52

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1500 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73 ... 100  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 17. - 12:42 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Köszi JJ!

Nekem csak Graupner meg Multiplex adóim vannak, meg ilyenek is
voltak mindíg, és van amikor érzem a hiányát annak, hogy nincs
jártasságom más készülékekben.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 18. - 20:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Nagyon szépen köszönöm a segítséget, holnap kipróbálom a dolgot!

Pest nekem sajnos kicsit messze van, de egyszer majd megfordulok ott is, csak még a hajóm sincs kész. Fedélzetre kis valósághű felépítményt csinálok, és elhúzódik a dolog.
Még egyszer köszönöm!
Tisztelettel: Széll Zsolt


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 19. - 18:28 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszönöm a segítséget, megpróbáltam, de nem akar sikerülni a dolog.
Tehát először bekapcsolom a távirányítót.
Utána a vevőbe ve van dugva ez a kis ID settinges gombos kütyü, azon nyomon a gombot, és áramalá helyezem a vevőt. Itt most mindenléppen le kel engedni a kis gombot? mert máskülöbben nem kezd ell vollogni, bármeddig nyomom. Vagy még nyomva kéne elkezdenie villogni, és akkor lehet elengedni. Meg a jobb oldali botot egyszer 5 másodpercig kell a jobb oldali végpontban tartani, utána a balban? Vagy csak az elengedés utáni 5 mp alatt kell jobbra balra mozgatni. És ha megvan a szinkronizáció akkor most lassabban kell villognia, vagy már folyamatosan kell világitania. Meg ha késsz mit csunáljak, lelehet húzni róla ezt a kis ID settingses cuccot, vagy ki kell kapcsolni, vagy hogy kerul üzemkész áálapotba, mert ezután nekem sehogy nem akarja vinni a szervókat. Egyáltalán üzemközben rajta kell lennie a vevőn ennek az ID settingses cuccnak?
Tisztelettel és Köszönettel: Széll Zsolt


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 23. - 13:21 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kisebbik fiam kezdett hozzá a Csiborhoz, a hajótest alakul már.
Végig olvasva az építési leírást, az árboc és vitorlázat rajzát, adatait
nem találom. Elkészült ez végül, vagy önálló feladat lesz?
Ha ez utóbbi, akkor egy teljesen kezdő merre induljon?
(Árboc és egyéb tartozékok méretei, vitorla forma, stb.)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 23. - 14:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Tehát Hitec szintézeres vevő beállítása:

A gyári leírásban nem szerepel külön kis kütyü, ha a vevőn van valamilyen gomb, azt használd a leírtakhoz. Ha a kis külön szerkezeten van valamilyen LCD kijelző, azon próbáld beállítani az adón beállított 2 jegyű csatornaszámmal megegyezőt.

Ha csak gomb, akkor a következő a kotta:

1 Adó bekapcsol.
2 Vevőn gomb lenyom és nyomva tart, mialatt a vevőt tápfesz alá helyezed.
3 A vevő bekapcsolása után 1 másodperccel a gomb elenged, vevőn a led sűrűn villog.
4 A led ezután egyenletesen ég, várja az adó jelét, tehát most szkennel.
5 Adó 1-es csatornáján (ha a gázkar bal oldalon van, akkor ez a jobboldali kar horizontális irányú mozgatása) 2X mozgasd a kart jobb és bal végkitérésbe, 5 másodpercen belül.
6 Vevőn a led erre 1 másodpercenként kezd villogni, majd újra egyenletesen világít. Ez jelenti azt, hogy a beállítás kész.
7 vevő kikapcsol, adó kikapcsol.
8 Adó bekapcsol, vevő bekapcsol és működnie kell.

Remélem sikerül!

(Ilyen vevőm nincs és nem is volt, csak a leírást próbálom pontosan interpretálni magyarul. Most Hitec 2 Gigázom. szinkronozó gombok ott is vannak, néha én sem értem hogyan, de működnek...)

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 24. - 14:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Jabag írta:
Kisebbik fiam kezdett hozzá a Csiborhoz, a hajótest alakul már.
Végig olvasva az építési leírást, az árboc és vitorlázat rajzát, adatait
nem találom. Elkészült ez végül, vagy önálló feladat lesz?
Ha ez utóbbi, akkor egy teljesen kezdő merre induljon?
(Árboc és egyéb tartozékok méretei, vitorla forma, stb.)



Itt van egy szép MM vitorla szabásterv, igaz ez 53cm-es hajóhoz készüt, de ha beírod a számokat excelbe, akkor tetszőlegesre méretre tudod szorozni-nagyítani:

http://www.int.magicmicro.org/MMI_rule.pdf

Itt pedig a szerelvényekhez lehet ötletet gyűjteni (szintén MM 53cm-es hajó), 5mm-es karbonárboccal oldalmerevítő nélkül is működik:

http://www.mm-sailing.de/mm-hp/boot/bauplan-rmm.jpg


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 24. - 15:08 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Itt megy az előző tervrajzon szereplő árboc csatlakozás egyszerű kivitelezése. Anyagok: 1mm-es erős erős műanyag lemez (lexán, CD lemez), drótdarab és egy bolti feszítőcsavar:

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 24. - 16:33 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszi, ez alapján már ki tudom szerkeszteni a Csibor 1 méteres árbocához.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 25. - 9:31 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Üdv.

Gondolom SRY mester fotoit az épitésről megnézted(ha nem lapozz az elejére a forumnak) valamint itt az enyémek:https://picasaweb.google.com/101102856573507426026/RcHajok02?feat=directlink


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 25. - 12:45 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv.

A vitorlázatról:

Ami biztos: Az árboc 1 m magas, a tetején van egy támaszelem .....

és ennyi! Miért ez a szűkszavúság? Mert a "CSIBOR" még mindíg nem
úgy megy, ahogy szeretném. Már a sokadik vitorla van rajta de még mindíg
nem az igazi. Az idők során változott egy csomó minden a vitorlázatban és
van ami bejött, van amit el kellett vetni, de az igazán jó megoldás még
nincs meg. Félig jó dolgokat nem teszek "közhírré", csak olyasmit a
kipróbáltam jó, műszakilag is, meg teljesítményben is. Sajnos a "CSIBOR"
vitorlája még mindíg nincs benne ebben a halmazban.

Így mindenkinek a saját fantáziájára, elképzeléseire, ötleteire van bízva
miként oldja meg ezt a problémát. Amit én műveltem ez ügyben eddig az
is lehet segítség, irányadó, de biztosan nem a lehető legjobb megoldás (még).

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Csíbor vitrorla
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 25. - 12:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt Jabag!

Valaki csinált itt egy méretezett rajzot a PoladeAqua (amiből tudtommal a Csíbor ki lett tökéletesítve) vitorlájáról, az meg van nekem, vagy az eredeti Pola de Aqua tervrajzból is megvan a vitorla, szerintem ez lehet a legjobb a csíborhoz, én ezzel fogom megcsinálni, de azt hiszem, van aki Jif 65 vitrolával csinálta.
Ha máshonnan nem tudod megszerezni és érdekel, akkor privát üzenetben megbeszéljük, és elküldöm!
Tisztelettel: Széll Zsolt


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 25. - 14:21 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszönöm a sok segítséget!

Az igazság az, hogy a hajós témában annyira kezdők vagyunk, hogy leginkább a kottából zenélés esete forog fenn, és akkor talán kialakul belőle valami :)
Annyiban tértünk eddig el a tervtől, hogy az árboc 8-as alucső, alsó kialakítása stift a lyukba rendszerű a fésűs helyett.
Nem kell hogy versenyen helytálló teljesítményű legyen a vitorla, ez lesz a tanuló hajónk.
Zsolt, segítene ha el tudnád küldeni a rajzot, nem baj ha több vitorla rajz megvan, valamelyik majd jó lesz: jabag@freemail.hu
Gondolom a vízszintes rudak mérete a vitorlákhoz kell hogy igazodjon.
Előbb-utóbb úszni fog :)
A szervókon gondolkodom még.
A Futaba S3001 és 3003 normál szervói 2,4 ill 3,2 kg/cm nyomatékúak.
Akkor gondolom ezek helyett megfelelő lehet egy 20 grammos mini szervó ami tud 3,5 kg/cm-t?

Üdv: BJ.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 25. - 14:41 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szia Jabag!

A vitorlaszervóval ne spórolj!!!! A legutóbbi módosításnál éppen ezen
bukott el a dolog. Az új térbeszabott, profilos vitorla szépen teljesített
(volna), a hajó különösen éles menetben nagyon jól ment (volna) és
minden szépen ment (volna) ha a szervo képes lett (volna) rendesen
behúzni azt a szerencsétlen vitorlát. A 3 kg. vonóerő egy jobban
sikerült vitorlával, közepes szélben teljesen elégtelen. Valahol 8-10 kg.
vonóerőnél van a jó megoldás!! A kormányszervó lehet akármilyen, mert
a kormány kiegyenlített, így kicsiny nyomaték kell a mozgatáságoz, de
a vitorlánál semmiképpen nem megfelelő a 3 kg körüli szervó. Ezt
tapasztalatból mondom. Koppra behúzott vitorlával vízre tettem a hajót,
és szépen hasított, kiengedtem a vitorlát a fordulóhoz, és a 3 kg.-os
szervó már nem bírta vissza, behúzni a vitorlát....... ezen szívtam az
öbölkupán is, ha véletlenül sikerült behúzni a vitorlát egy csomó
trükközéssel, akkor ment mint a golyó, a mezőny végi MM hajókat is
utolértem azon a csapáson, aztán csapásváltás..... a vitorlát nem
bírta behúzni a szervó és lemaradtam mint a borravaló. Elég bosszantó
volt, mert a vitorla és a hajó amúgy jól teljesített volna, ha a szervó
bírta volna.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 25. - 17:29 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A Csíbor, eredetileg a Palo de aqua hajó, Sry mester pedig a ''száraz'' tervrajzból csinált egy kezdőket és kevésbé kezdőket magával ragadó hajóépítő mozgalmat. Profin dokumentálta A-Z-ig az építést, és át is dolgozta a részleteket.
Az eredeti terv, beleértve a vitorlát, ebben a csomagban található, más 65 cm-es hajókkal együtt. : http://www.box.net/shared/3698ut8y4i
A csibor terveket Sry oldalán megtalálod.

Üdv: Gvandor


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 feb. 25. - 23:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt Jabag!
A tervrajzok elméletileg elmentek, remélem van benne számodra használható. Egyébként kottából zenélni szerintem nehéz (csak a szó szoros értelmében) :D
Ez a leírás tényleg nagyon jó, ha ez nem lenne, nem is kezdtem volna el én sem építeni, köszönet is érte SRY-nek! Ha nagy kisgyerek leszek, remélem egyszer majd személyesen is megmutathatom neki a Csíboromat!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1500 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73 ... 100  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség