SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 17. - 19:47

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1500 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 100  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 31. - 18:00 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hát tényleg fantasztikus látvány.. most belehúzok az építésbe, hogy én is ott tudjak majd lenni ;)

Ki mit használ vitorla anyagnak???


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 31. - 18:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Szerintem a feleségem féltékeny lesz erre a hajóra :) Ma annyit simogattam (csiszolgattam), hogy ... De kezd hajó formát mutatni :) (.: ide később beteszek egy képet :.)
((később))
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
A test 67-68g lett.

Vitorla. Nekem van ripstop-om itthon. De jó lehet a levetett ejtőernyő vagy hőlégballon anyaga is. Ezeket - tudomásom szerint időnként cserélni kell, és - ha van ismerős, akkor lehet kérni. Venni is lehet nagyon sok színben néhány boltban.

Üdv!
g.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára user_199 2009 jan. 31. - 22:02-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 31. - 18:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Én is kimentem a kis walrusommal, de már senki más nem volt... igaz én fél négy után értem ki:)
Mindenesetre jó szórakozás volt, megyek oda máskor is. Kicsit körém gyűltek a gyerekek, apukák, fotósok...:)

Üdv:
Zolko


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 31. - 18:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Sziasztok!

Tényleg szuper volt, ismétlés talán vasárnap, de a jövő hét végén biztosan.

jj

Kép


Kép

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 31. - 19:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A 2. képen a nagy hajó ki volt?

g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 31. - 20:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Passz, nem volt ismerős.

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 01. - 9:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ha megengedtek egy észrevételt, a vitorlák kapcsán hosszú távon érdemes elgondolkodni a fóliára váltáson.
Ha valaki nem klasszikus hajót épít, ahol optikailag elvárt a szövetszerű hatás, akkor sokkal jobb a fólia. És nem csak versenykörülmények között.
Tapasztalatból mondom, hogy a ripstophoz képest nagyságrendi a különbség mind sebességben, mind élességben.
A fólia sokkal jobban megtartja az optimális szárnyszelvény-formát, még kis szélben is, és a mi nem megvetendő, nem nyúlik. A ripstop sajnos igen :?
Az egyik képen pl. jól látszik, hogy a narancsszínű nagyvitorla konkáv ívet vett fel. Ha jól sejtem, nem volt valami nagy szél.

A társfórumon mindig van egy-két jótét lélek, aki megtud válni feles készleteitől, vagy össze lehet állni kalákába. Higgyétek el, érdemes.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára user_237 2009 feb. 01. - 13:17-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 01. - 10:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Vitorla.

Csekély távú tapasztalataim szerint a rip-stop vitorla igazi értelemben vett nyúlása a fizikai terhelés hatására szinte elhanyagolható. A látható alakváltozásokat, berogyásokat a vitorlához használt különböző anyagok nedvszívó képességének különbsége és különböző hőtágulása okozza.

Esetemben (fehér JIF65) pl. a fok belépő élén végigfutó kötél, bár 30 kg
szakítószilárdságú, (szép szép, de minek?) a nedves, forró párás
levegőn megszívja magát, hosszirányban zsugorodik, s mivel csak 5 ponton van rögzítve a belépő élhez, a rögzítő pontok között buggyossá teszi a vitorlát. A sarkoknál, a javítószalag erősítésnél hasonló a szitu.

Fordulékonyságban, bólyakerülésben a fok-bum elejére tett súly, ami sokat segített.

Persze mindenképp teszek kísérletet fóliával is, de egyenlőre nagyon örülök magamnak így is...

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 01. - 10:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
hi..hi.. megjött a mikulás :D
Reggel izgatottan mentem ki a postaládához, hogy mit hozott nekem, és lám egy tökéletes csapágyazott kormány-tönkcsövet..
Én nem tejet, meg süteményt raktam ki neki, hanem egy kis meglepetést :lol: remélem teccett neki ;)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 01. - 13:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
jj írta:
Persze mindenképp teszek kísérletet fóliával is, de egyenlőre nagyon örülök magamnak így is...


Elnézést, ha bírálatnak tűnt az észrevételem. Nem annak szántam.
Én magam is ripstoppal éíptettem előszőr minden hajót, mitöbb a mostanin most is az van, mert a külleme ezt kívánja. A ripstopp jó anyag, de van jobb :roll:
Én legalább is ezt tapasztaltam.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 01. - 16:14 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Vitorlaanyag...

Amúgy, persze természetes, hogy a ripstop nyúlik, mivel van száliránya, de ez az előnye is, ha a szabásnál figyelembe vesszük a szálirányt, ez adja meg a vitorla öblösségét.
Teljesen merev fólia esetén a térbeli szabás a megoldás? (több darabból összeragasztva?)

A fóliával szembeni ellenállásom más eredetű. Úgy 15 éve surf-özök, amikor csak tehetem, a közeli Lupa-tavon/Balatonon és ha van rá mód, tengeren is.

A különböző vitorlákkal innen a tapasztalás. Ha adott egy olcsóbb 7m2-es, Arrows vitorla, a kezdő örül neki, mert olcsó és tökjó. Komolyabb szélben sokat kell dolgozni vele, nem érti a kezdő, hogy miért?

Mindaddig, amíg meg nem vettem az első, amúgy 5X annyiba kerülő, komolyabb szabású és tervezésű ugyancsak 7m2-es NorthSails vitorlámat.
Ráakasztva magam trapézon, komolyabb időben is, mintha egy kényelmes fotelban ülnék, minimális energiaráfordítással kitűnően irányítható volt a cucc, az ember szája fülig ér.

A TYEHNYIKA azomban fejlődik, a surf vitorláknál is kizárólagos anyag lett a monofilm(átlátszó, nem nyúló egyrétegű film), esetenként egy kis háló erősítéssel. Intenzíven használva 1.5-2 idény alatt a nap UV sugárzásától elöregszik az anyag és roppan, szakad. Foltozni lehet, de értelmetlen, az egésznek annyi. Aki profi, egy idény után eladja és vesz újat. Nade így, vagy úgy, ez évi 100-200Eft állandó kiadás, csak egy vitorlára. A viharba való kisebb nem kopik olyan hamar, mivel sajna nincs annyi viharosnak mondható idő itthon.

jj

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 01. - 18:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
jj írta:
Teljesen merev fólia esetén a térbeli szabás a megoldás? (több darabból összeragasztva?)


Nos, a surf vitorlákhoz kb. annyit értek, mint tyúk a harangöntéshez, de van egy olyan gyanum, hogy azok sem teljesen síklapok. A top versenyhajók hájtek vitorláit önteni kokták mostanság spéci munkaasztalon, ami fel tudja venni a kívánt térbeli ívet. Persze belelaminálnak mindenféle kevlár, meg mifene erősítő szálakat, de ránézésre szabásnélkülinek látszanak. Nekünk többieknek marad a szabás-varrás (no jó, ragasztás).
Nekem A Gyula által a neten talált módszer jött be eddig leginkább:
Készíteni kell egy méretarányos térbeli sablont. Először is kiválasztja az ember a kívánt szárnyszelvényt (Sry-nek van egy spéci saját tervezés, én azt használtam). Aztán ezt a különböző szélleségekhez igazítva kivágjuk mondjuk rétegelt lemezből. Felszereljük egy szerelőlécre, és beborítjuk valami lappal. Én erősebb fajta kartont használtam, de vékony furnér is megteszi. Ezzel megkaptuk a vitorla térbeli modelljét. Utána a fólia darabokat erre terítve ragasztjuk egymáshoz kétoldalú ragasztószalaggal. így biztosan követjük az elvárt ívet, és a sablon utóbb vitorlatartónak is átalakítható. Egy M hajónál már elkel az ilyesmi :roll:
Van valahol a neten illusztráció is, de ahol én tudtam, az már megpusztult :?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 01. - 18:16 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
még mindig vitorla...

A spéci profilt merre lehetne meglelnem?
A tied esetleg elkérhető valamely elektronikus formában?

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 01. - 21:26 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
gtoth írta:
Sziasztok!

Szerintem a feleségem féltékeny lesz erre a hajóra :) Ma annyit simogattam (csiszolgattam), hogy ... De kezd hajó formát mutatni :) (.: ide később beteszek egy képet :.)
....................


Húúha bele kell húznom, mert mindjárt utolértek :twisted: :twisted: :twisted:

ÉS így manifesztálódva hogy tetszik a hajótest? Nekem az volt a
legmeglepőbb, hogy milyen kicsi.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 01. - 21:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Helló vitorla készítők!
Az illusztrácio http://ziphius.free.fr/telechargementdi ... laizes.pdf
Üdv. feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1500 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 100  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség