SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 aug. 04. - 1:55

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1500 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93 ... 100  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 aug. 02. - 9:20 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A hajóm neve legyen hát : Csibész

..... nem Csibor- ésszel természetesen, hanem hogy nyilvánvaló legyen ez egy Csibor TT65. Az alap teljesen ugyan az mint az eredetinél, tulajdonképpen a csörlőn és az anyagán kívül szinte változtatás nélkül van. Le is mondtam az íves hajófenékről, mert...csak. Ez a hajó pont azért jó, mert egyszerűen elkészíthető, és nagyon jól dokumentált.

Kép

Elkészült a fock felkötése az árbocra.
Egy 8mm -es alu.csőre ragaszatott 5mm vastag alu.lécből készítettem.
Egyszerű alkatrész, de ezzel meg tudom oldani, hogy a fock felkötése magasságban nagy mértékben változhasson. Nem kell tehát sok furatot egymás alá fúrni. A széncső furatába amúgy sem ildomos fémkapcsot közvetlenül bedugni.


A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára user_540 2012 aug. 09. - 5:41-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 aug. 02. - 10:26 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Jajaj... nem akartam keresztapa lenni! :?
Az sok kötöttséggel jár.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 aug. 02. - 10:28 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
batali írta:
Elkészült a fock felkötése az árbocra.
Egy 8mm -es alu.csőre ragszatott 5mm vastag alu.lécből készítettem.
Egyszerű alkatrész, de ezzel meg tudom oldani, hogy a fock felkötése magasságban nagy mértékben változhasson. Nem kell tehát sok furatot egymás alá fúrni. A széncső furatába amúgy sem ildomos fémkapcsot közvetlenül bedugni.

Egyetértek, hogy a krbon csőbe ne tegyünk furatot és kapcsot, mert széthasítja. Én így oldottam meg:
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Kedves Batali!
HozzászólásElküldve: 2012 aug. 02. - 21:48 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Nagyon tetszenek a megoldásaid!
De a dirk az a nagyvitorla pihentető kötél, és nem az, amit Te kitaláltál. Szerintem igyekezzünk ragaszkodni azokhoz az elnevezésekhez, amik a normál vitorlásokon is használatosak... Gondolkoztam azon, hogy vajon mi lehetne az elnevezése annak a kötélnek, amit Te kitaláltál. Talán lehetne hívni "Fock Top Trim"-nek. Remélem nincs harag.... :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 aug. 03. - 6:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Természetesen nincs harag, miért is lenne. Pont azért írom le az építést, hogy ha valamit "benézek" akkor valaki tegye helyre.

A dirk kilőve, mert az tényleg a groszhoz tartozik.

Ezentúl Fock Top Trim nevet, röviden Fock trim megnevezést használom majd.

Mivel az F5-E osztály megoldásait használom a TT65-nél, ezért az ott nem használatos kötélnek kell ez az új név. :)


A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára user_540 2012 aug. 09. - 9:44-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 aug. 04. - 7:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kialakult a fockbaum és annak rendszere.

A karos vitorla mozgatáshoz szerkesztett terveket, a csörlős vitorla mozgatásra váltás miatt, egy kicsit át kellett szerkeszteni.
A 4 fordulatú szervóm 20/30 mm átmérőjű dobbal van szerelve. (A gyári dob 25/35 mm es dobbal van ellátva, erre a hajóba szereléskor érdemes figyelni!)
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _0_70.html

A vitorla mozgatásához elméletileg 162 mm shott hossz kell. Persze plusz és mínusz rá kell hagyni. A 4 fordulat tehát bőven elég.
A nyomaték 5kg/cm, ez is bőven sok.
A vitorla hasát állító zsinórt a baum végébe, közel egymáshoz fúrt két 1,5mm-es furaton átbujtatva nem kell külön bowsie ( zsinór feszítő) az állításhoz.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára user_540 2012 aug. 09. - 9:46-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 aug. 04. - 14:08 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kifogott rajtam ez a kis csibész :)

A tervrajzok között található a laterál felület megjelölése.

Kép Kép

A második képen látható 415,1 az a rajz méreteit arányosítva a 62,5 cm-es hajó hosszhoz 399mm.

Az lenne a kérdésem a csibor tulajokhoz, hogy ezzel a rajz szerinti árboc elhelyezéssel nem leegerig ( nem fordul a széltől) a hajó?


A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára user_540 2012 aug. 09. - 6:03-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 aug. 04. - 14:15 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
M10 írta:
Egy kis segítség!
A vitorlázat súlypontját a következő módon kell kiszerkeszteni. Rajzoljuk meg az egész vitorlázatót. Az él, és nagy vitorlát tekinthetjük egy-egy háromszögnek. Mind két háromszögnél rajzoljuk be az oldalfelezőket. A metszéspont a háromszög súlypontja. A nagy és él vitorla súlypontját összekötjük egy egyenessel. A kapott szakaszt a vitorlák felületének arányában kell elfelezni. Tehát, ha az összes felület 60 százaléka a nagyvitorla, akkor a vitorlázat súlypontja a szakaszon a nagyvitorla súlypontjához közelebb lesz 40-60 százalék arányban kell kijelölni.
Miért fontos ez?
Ha a laterát felület és a vitorlázat felület súlypontja egy egyenesbe esik akkor a hajó kiegyensúlyozott lesz, vagyis a cirkáló szakaszon nem kell a kormánnyal korrigálni. Ha a vitorlázat súlypontja van előbbre van, akkor a hajó „leegerig” lesz, vagyis állandóan leesik a széltől. Ha hátrébb van akkor „luvgerig” vagyis szélbe futó lesz. Törekedni kell, hogy ahajó kiegyensúlyozott legyen. A folyamatos kormányzás, fékezi a hajót. Az a jól beállított hajó, mely 3 Bf szélben enyhén szélbe futó hajlamot mutat. Ezt már a vízen kell beállítani. Az építésnél ezért kell az elméleti egyensúly megteremtésére törekedni. Ha ezt nem tesszük meg, akár vezethetetlen is lehet a hajónk, vagy akár olyan kormány erők léphetnek fel amivel már a szervónk nem boldogul.
Üdv: M10


A fentiekkel személy szerint tökéletesen egyetértek. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 aug. 04. - 17:21 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
http://www.rcsailing.net/forum1/showthr ... t-Position


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 aug. 04. - 17:21 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
http://www.rcsailing.net/forum1/showthr ... t-Position


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 aug. 04. - 18:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
:roll:

... úgy tűnik nem volt rossz gondolat, hogy a kivágott rajzot fellógatom és a függőleges pont a laterál felület közép tengelye.

Kép Kép

A képen látható megoldás jobb, mert itt a laterál felület középpontja is meghatározható, nem csak a tengelye. A lényeg az. hogy a SRY által közölt rajz jó, esetleg egy kis eltérés van a méretben. 399mm a 415mm helyett. Azért ez mégsem 65mm!

Kép

Pont ezt gondoltam ki, hogy elkészítem a "teknőt" vízre teszem, és ujjal bökdösés módszerével nézem melyik pontot nyomva nem fordul el a hajó.


A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára user_540 2012 aug. 09. - 5:54-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 aug. 05. - 6:15 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Itt is van valami:

Kép


Mivel tapasztaltak nincsenek, tapasztalunk időigényesen :D


A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára user_540 2012 aug. 09. - 5:45-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 aug. 05. - 10:03 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kép Kép Kép

A CLR pontból a vízvonalra merőlegest húzva az orrtól mérve 395 mm-re és a fartól 230mm-re van.

Persze az ilyesmi a vízen dől majd el. :)


A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára user_540 2012 aug. 09. - 5:46-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 aug. 06. - 7:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kiszerkesztve, pontosítva

a Grosz 1460 cm2 66%
a fock 753cm2 34%
össz. 2213cm2 100%

A fentiek szerint a CE pont (vitorlák súlypontja) ennél a saját vitorlámnál a grosz első élétől 27mm-re van hátra felé, és a Grosz alsó élétől mérve 340mm magasságban.

.


A hozzászólást 11 alkalommal szerkesztették, utoljára user_540 2012 aug. 09. - 5:56-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 aug. 06. - 10:21 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Redbáró zsinórjai nagyon jók, IOM-ra én is azt használom, de az RG-65-re itt is érdemes körülnézni:
http://stores.ebay.com/wioppp
Csak állókötélnek, mert kicsit kemények, de szintén nem nyúlnak. Az 50 LB-s körüli (az kb. 23kg) a jó. Én valami 5 USD-ért vettem a 100m-t, plusz 3 USD volt a szállítás. De adni is tudok belőle, ha kell (kék színű).


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1500 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93 ... 100  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség