SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 16. - 21:47

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 182 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 ápr. 23. - 6:29 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Egy tanulságos írás a versenyről!

http://modellvitorlazas.5mp.eu/web.php? ... 9bRGVjXSfR


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 ápr. 23. - 6:51 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
batali írta:
Egy tanulságos írás a versenyről!

http://modellvitorlazas.5mp.eu/web.php? ... 9bRGVjXSfR


Ez a NAVIGA. Élen az osztrákokkal. Pedig akár jó is lehetne. Én ezt már rég mondom.....


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 ápr. 23. - 8:49 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Gyakrabban kene facebook-ozzak....
Amugy, abban a sokat vitatott, penzert arult naviga szabalyzatban van egy olyan, hogy pontegyenloseg eseten figyelembe kell venni a kieso futamokat is, ha akkor is fennall a pontagyenloseg akkor sorshuzas dont. Ezt erdemes lenne megnezni valakinek aki nalam jobban tud nemetul.....
Nem tudom honnan jon a parosverseny otlete ilyenkor, mert a mi bironk is igy csinalja, valoszinuleg valamikor regebben lehetett ilyesmi.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 ápr. 23. - 8:51 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
gyula írta:
Gyakrabban kene facebook-ozzak....
Amugy, abban a sokat vitatott, penzert arult naviga szabalyzatban van egy olyan, hogy pontegyenloseg eseten figyelembe kell venni a kieso futamokat is, ha akkor is fennall a pontagyenloseg akkor sorshuzas dont. Ezt erdemes lenne megnezni valakinek aki nalam jobban tud nemetul.....
Nem tudom honnan jon a parosverseny otlete ilyenkor, mert a mi bironk is igy csinalja, valoszinuleg valamikor regebben lehetett ilyesmi.


Ha nem is, de a sailing.hu-t látogathatnád :-)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 ápr. 23. - 11:15 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
gyula írta:
Gyakrabban kene facebook-ozzak....
Amugy, abban a sokat vitatott, penzert arult naviga szabalyzatban van egy olyan, hogy pontegyenloseg eseten figyelembe kell venni a kieso futamokat is, ha akkor is fennall a pontagyenloseg akkor sorshuzas dont. Ezt erdemes lenne megnezni valakinek aki nalam jobban tud nemetul.....
Nem tudom honnan jon a parosverseny otlete ilyenkor, mert a mi bironk is igy csinalja, valoszinuleg valamikor regebben lehetett ilyesmi.


Szia Gyula!

Semmi bajom a rendezők eljárásával, hogy a számomra bohóckodásnak tartott párosversenyen döntötték el az első hely sorsát. Megtehették, még ha spontán jött ötlett is volt a részükről, ők a rendezők. Szívesen vagyok második, nem zavar, hogy nem a jobb futamok száma alapján döntötték el a helyezéseket. De... A versenyen elért pontszámokat NE HAMISÍTSÁK MEG. (még akkor sem, ha esetleg másként a program nem helyezte volna előre a Martint, mert aztán a közzétett listákon könnyedén kijavíthatták volna.) Ez az, ami keserűvé tette számomra -utólag- a hétvégét.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 ápr. 23. - 11:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
riplak írta:
gyula írta:
Gyakrabban kene facebook-ozzak....
Amugy, abban a sokat vitatott, penzert arult naviga szabalyzatban van egy olyan, hogy pontegyenloseg eseten figyelembe kell venni a kieso futamokat is, ha akkor is fennall a pontagyenloseg akkor sorshuzas dont. Ezt erdemes lenne megnezni valakinek aki nalam jobban tud nemetul.....
Nem tudom honnan jon a parosverseny otlete ilyenkor, mert a mi bironk is igy csinalja, valoszinuleg valamikor regebben lehetett ilyesmi.


Szia Gyula!

Semmi bajom a rendezők eljárásával, hogy a számomra bohóckodásnak tartott párosversenyen döntötték el az első hely sorsát. Megtehették, még ha spontán jött ötlett is volt a részükről, ők a rendezők. Szívesen vagyok második, nem zavar, hogy nem a jobb futamok száma alapján döntötték el a helyezéseket. De... A versenyen elért pontszámokat NE HAMISÍTSÁK MEG. (még akkor sem, ha esetleg másként a program nem helyezte volna előre a Martint, mert aztán a közzétett listákon könnyedén kijavíthatták volna.) Ez az, ami keserűvé tette számomra -utólag- a hétvégét.


Bocs Zsolt nyilván a legkevésbé az én véleményemre vagy kiváncsi, de ha már a partvonalon állok beleugatok :-)

Nem elöször tapasztaljuk az osztrákok "kissé furcsa megoldásait" lsd: 2011 VB. De szerintem pont ezért tojni bele. Ők már nem változnak. Nem is nagyon fejlődnek pont ezért. Érezd jól magad. Röhögd körbe őket. A lengyeleknél meg majd püfföld el a társaságot :-)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 máj. 07. - 13:29 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Javitottak


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 máj. 20. - 22:39 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A Toth Istvan Emlekverseny eredmenyei valahol fent vannak? Az Olboi egyesulet honlapjan talatam valamit de az csak a klubtagok helyezesei. Mar elnezest, hogy minden verseny utan kerdezoskodom, de nagyon viszket, hogy nem tudtam ott lenni.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 máj. 21. - 6:29 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Gyula!

Sajnos én is csak részeredményeket tudok:

1. Horváth Zsolt (HUN69) ................a tudás és a Britpop
2. Forrai Csaba (HUN31) ............... a tudás és a Picanto
3.Schulek János (HUN147)............... a tudás és a Picanto
.......................szinte verhetetlen.......................
4. Kiss Miklós (HUN25)
5. Bódi László (HUN49)
6. ? Garai György (HUN42)
7. Bata Zoltán (HUN37)......... sajnos hátszélben nagyon lassú még a Noux, persze nem panaszkodom. :-)
8.?
9. Vaszily László (HUN74)...... nagyon jól megy erős szélben a Predator!
10. Eredics István (HUN14)...."többet modellezett mint az elmúlt két évben" :)
11.?
12?
13?
14. Horváth Bálint (HUN8)
15.?
16?
17. Hannos Attila (HUN12) ki kellett álnia hajó-hiba miatt.

Az ifj. Csóka Laci a fejébe tömte a tudást és nem vett részt a versenyen.
A versenyen még részt vett: HUN22; HUN16; HUN 13; HUN44; HUN21; HUN777;

Biztosan rövidesen lesznek már hivatalos eredmények, de nem szabad elfelejteni, hogy pénteken F5-M; szombaton F5-E; vasárnap F5-10R; hétfőn pedig MM verseny volt.

Nem semmi: 4 napon keresztül napi 6-7 órát versenyzéssel tölteni :!:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 01. - 8:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Közzétették a Tóth István Emlékverseny végeredményét:

http://modellvitorlazas.5mp.eu/web.php? ... JY0mEtlvVx


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 03. - 10:21 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdvözletem, sziasztok!

Mivel a vitorlázás szabályainak értelmezésében adódhatnak nézeteltérések, ezek tisztázására remek hely a fórum. Ezért amolyan téma indítónak szánom az alábbiakat.

1.) Előadódott egy pirinyó véleménykülönbség a bóják kerülésekor.
Abban gondolom mindenki egyetért, hogy a jobb-csapáson hajózónak útjoga van az ellentétes csapáson hajózóval szemben.
(10. szabály)
Abban sem lehet vita, hogy a szél alatt hajózónak ( élesebben vitorlázónak ) útjoga van a szél-felőli (szélhez közelebbi) hajóval szemben.
(11. szabály)

DE!
A bójánál van egy átmenetileg érvényes szabály: a bójánál a bójához közelebbi hajót be kell engedni!
(18.2 szabály)

...........tehát: nem tűnik jó megoldásnak, hogy ilyen esetben a bójától távolabbi de élesebben hajózó halkan sóhajt: óhhh, hogy sűlyednél el! Nem volt ott már helyed!!!!
Kép

további információk:
http://game.finckh.net/indexe.htm

http://rg65-hun8.webnode.hu/eloirasok/versenyszabalyok/

Kép Kép

Várom a pro és kontra véleményeket!

:)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 03. - 12:06 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Sziasztok Uraim!

Bójakerülés...
De akkor mi történik, ha valaki a bójához simulva csapódik be, érintve a bóját éppen kerülő hajó bójafelöli oldalát is? A hajók fedésének milyen arányában sportszerű a forduló? Úgy érzem, azért van valamilyen limit ezügyben!

Kép

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 03. - 13:03 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sajna JJ, az említett szituáció az bizony a bíróra van bízva, a gyakorlatban.
Bíró pediglen nemnincsen :) Ezért (is) kellene ezeket az eseteket kibeszélni, hogy valami megoldás találjunk, közösen.

A véleményem szerinti válasz - az ütközést el kell kerülni, (itt a 14. szabály és a 18.2a szabály)) így mindig a "külső" hajó a bűnösen cselekedett tettes, ezért hagynia kellene, hogy "bevetődjön" az ellen.

Fontos megjegyezni! A vizsgált példa csak azonos csapáson érkezők esetében érvényes! A jobb-csapáson érkező mindenképpen útjogos a bal-csapáson érkező hajóval szemben!!!! Itt nincs kecmec :-)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 03. - 13:40 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A „limit”egyszerűen -talán túl egyszerűen):
az az, hogy a bója körül (nálunk 4 hajóhoszra) van egy képzeletbeli vonal, aminek az elérésének a pillanatában kell meghatározni, hogy melyik hajónak van belső helye a bójavételéhez. A pillanat az, amikor elsőnek éri el valamelyik hajó ezt a vonalat. Ezután azért van annyi idő, hogy kimanőverezze, „be ne manőverezze” magát a belsőhelyre nem jogosult hajó, helyet adva a vele szemben arra jogosultnak .

A Batali válaszában van egy hiba: az ellentétes csapás, CSAK a széllel szembeni szakaszon írja felül a 18-as szabályt (bójavétel szabálya)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 03. - 14:23 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Valóban leragadtam a szél-felőli bóják kerülésénél! :oops:

A szél alatti bóják ....az egy másik eset :) mikor is váltott csapást az a boom? És még csak a két hajó érkezését piszkáljuk... Van mit megbeszélni az tuti-fúró!

Viszont a cél: 2013. Szeptember 08-án, az I. RG65 Országos Bajnokságon, legalább 15-20 versenybírói tudással rendelkező, és egy picit a szabályokat kihasználó hazai "zsivány" jelenjen meg az RG65-HUN-t képviselve.

Szerintem ez sem nagyobb falat, mint az RG65-HUN-t létrehozni :)

Köszi, Riplak! Kell valaki aki a dolgokat a helyére teszi!


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára user_540 2013 jún. 03. - 14:47-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 182 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség