SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 19. - 22:03

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1500 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95 ... 100  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 15. - 12:26 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Az általam nem éppen kedvelt, de nagyon érdekes "a karos vitorlaszervóhoz és swing riges építéshez illő" megoldás látható a videón.

Egy sima kilincsmű, micro méretű szervóval és, gondolom valami rádióból elérhető mixel igazgatva.

4'22 től látható...ha valaki nem akarja végignézni a teljes videót
:)

http://www.youtube.com/watch?v=lcUtr526 ... re=related


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 15. - 14:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Arra mindig vigyázzatok, hogy megflelő kritikával éljetek
a videókon látható megoldásokkal szemben.

MÁR TÖBBSZÖR EMLÍTETTEM, HOGY A MI MODELLJEINK JOBBAK ÉS
A MEGOLDÁSOK IS EGYSZERÜBBEK.

Tehát a lényeg, hogy az általam feltett videók inkább az újságszerű igényeket elégíti ki.

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 17. - 14:31 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sikeresen összeházasítottam a fedélzetet és a hajótörzset.
A bevált módszer az lett, hogy segéderő bevetésével (házastárs) gyorsan 20 perces uverapiddal a héj szélét és a fedélzet belső oldalát is beragasztóztuk, majd crova fejekkel lesúlyoztam. Remekül látható ahogy a ragasztó szépen kitölti a hézagokat, vagyis beázás nem valószínű, de persze ott van az a Murphy nevezetű pali a pesszimizmusával, vagyis azért betalálhat a víz.
Kép Kép Kép

A festetlen, de tulajdonképpen kész hajó tömege: 210gramm ... a crova fejekkel kicsit több

Kép :)


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára user_540 2012 szept. 17. - 14:44-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 17. - 14:42 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Csak egy tipp:

Masszívabb kis nylon zacsikva (Zip-es zacsi) gyöngykavicsot, marosi homokot, vagy ólomsörétet kell tölteni. Ne kitömve, csak úgy lazán, hogy nyomogatható alakítgatható legyen. Kell vagy 15-20 ilyen zacsi. Ezeket lehet ragasztáskor rátenni a felületre. Először is nem csúszik, nem gurul le. Aztán az sem mellékes, hogy nagy felületen fekszik fel és így nem nyomja meg az érzékenyebb fa, műanyag részeket. Nagy felületen terül el így egyenletes nyomást fejt ki. Na meg egymásra is pakolhatóak, ha valahol nagyobb nyomóerő kell. Használat után meg egy dobozban tárolhatóak a végtelenségig.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 21. - 13:40 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Üdv.

210g hát nem lettél sokkal könnyebb mint az enyém,ha lefested meg biztosan nehezebb lesz. A cél nálam kb <1kg a vizre téttel előtt.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 21. - 13:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
skeleton írta:
Üdv.

210g hát nem lettél sokkal könnyebb mint az enyém,ha lefested meg biztosan nehezebb lesz. A cél nálam kb <1kg a vizre téttel előtt.



Egyszer azt gondoltam: nem számít a hajó súlya ..........
Azután azt hittem, a hajó vízszint alatti alakja a lényeg.............

Manapság inkább a jó vitorlákban , a szuper vízalatti kialakításban, no és a vitorlázási tudásbann látom a lényeget.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 21. - 20:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Na azért legyen hajó is az osztályhoz egy adag ujabb kép:

Kép

Kép

Kép

Az összes kép:https://picasaweb.google.com/101102856573507426026/RcHajok02?authuser=0&feat=directlink


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 22. - 6:51 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
skeleton írta:
Üdv.

210g hát nem lettél sokkal könnyebb mint az enyém,ha lefested meg biztosan nehezebb lesz. A cél nálam kb <1kg a vizre téttel előtt.


Szia!
Nem a világ legjobb hajóját szeretném elkészíteni hanem a Csibor TT65-öt, más anyagból és más féle, csörlős vitorlamozgatással.
Az üvegszálas lapokból készült hajó nem biztos, hogy be fog válni. Elképzelhető, mivel a lapok nem lettek össze laminálva, egy ütközéskor a ragasztás megrepedhet és akkor bizony kezdetét veszi a vízalatti világ felfedezése. A balza anyagú hajó viszont egy felületi sérüléskor okozhat meglepetéseket ha nincs tökéletesen lekezelve.
A szervókon, kielen, bulbán, kormánylapon , vitorlázaton persze sokat lehet spórolni.

A hajóm elképzelhető, hogy a hibás nyomtatásból eredően nem a helyes méretek alapján készült. Talán csak az eredetinek 96%-a. Ezért lehetett a félreértés, hogy a Csibor TT65 rövidebb 650mm-nél.

Nagy segítség lenne ha megmérnéd, a Csibor flottád hajóinak szélessége az én 142mm-e helyett 148mm? :roll:

Köszi!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 22. - 8:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Szia Batali!

Én az üvegszálas hajóimat ahol ragasztani kellett mindig saját anyagával ragasztottam.
Kezdetben mikor az éleket összeragasztottam (mint mondjuk a fát) voltak vele problémák a használat során megrepedtek és beáztak.
Mostanában a ragasztás után vékony úgy 50 gr üvegszövet csikót ragasztok még plusz az összetételhez,
Egyelőre nincsenek problémáim, vizhatlanok a hajóim.
Üdv.feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 22. - 8:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Üdv.

A 98% előfordulhat,mert pdfben vannak a rajzok és azt be kell állitani 100% ra. Azért mérek egyet.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 22. - 9:29 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A nálunk (2 éve) épülő Csíbor szélessége 149 mm.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 22. - 10:10 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszi!

Akkor ez a "benéztem" kategória :oops:
Nem gond, mert akkor nyilván az én hajóm lesz a legkarcsúbb :)

Tisztelt Feco1!

Kép Kép

A külső oldalra ragasztószalagot ragasztottam, belülről pedig a laminát lemezeket uverapid epoxy ragasztóval jól bekentem. Talán jó lett volna egy kis üvegszövet is, de késő bánat. Bizakodjunk.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 22. - 17:41 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Üdv

Mind a három hajóm szélesége 150mm!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 22. - 22:16 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Sajnos az Acrobat Reader valami ismeretlen okból 95-98%-méretben jeleníti meg és ami sokkal rosszabb nyomtatja ki a rajzokat. Ezért kell nyomtatás előtt beállítani a 100% opciót, mert egyébként torzulni fog az egész

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 24. - 9:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
sry írta:
gvandor írta:
SRY, a letölthető rajzok, amiket készítettél, az M 1:1 ben, hol találhatók?


Ahogy Pkiller írta itt vannak a rajzok:
http://www.sry.atw.hu/csibor.htm

Ezek M 1:1 -ben vannak és PDF-ben. Arra nem árt figyelni, hogy az
Acrobat Reader elég aljas módon automatice állítja be a nyomtatás
méretarányát. Így az Aboda Acrobat Reader nyomtatási menüpaneljén
ne legyen bejelölve a : SHRINK OVERSIZED PAGES TO PAPER SIZE
funkció, mert akkor olyan 92-95%-ban fog nyomtatni. Ha ezt
kikapcsolod akkor a panel alján jelzi, hogy : ZOOM 100% . Na ekkor
halál pontosan M 1:1 -ben lesznek kinyomtatva a rajzok.

üdv.:SRY


:!: :!: :!: :!: :!:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1500 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95 ... 100  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség