SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 szept. 22. - 3:11

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1500 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96 ... 100  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 24. - 12:40 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Használjatok foxit reader-t, telepíteni sem kell, csak elindítani. Abban 100% a nyomtatási kép.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 27. - 21:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Üdv.

Elkeztem az árboc vég szerelését.

Az bumm csapágy:

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 07. - 13:44 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia skeleton!

Érdekes a megoldásod. Viszont nem tiszta nekem, hogy a két csavar ami rögzíti az elforduló rész az hova van rögzítve menettel.

Amit én készítettem:
Kép

itt egy átmenő M3-as csavar van, és egy csepp pillanatragasztóval van megoldva, hogy az anya, bár nincs meghúzva nagyon, ne tudjon letekeredni.
Ezzel oldottam meg, hogy ne tudjon az egész rendszer befeszülni.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 07. - 16:01 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Egy kérdés az árbocról. Karbonárbocot szeretnék RG-65 hajónak, eddig azt gondoltam, hogy 6-os külső átmérőjű lesz a megfelelő (a boltban is azt mondták, azzal oldják meg mások is). Most az a kérdésem, hogy szerintetek 6-os, vagy 8-as legyen? Minél több vélemény érdekel. :)


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára user_214 2012 okt. 07. - 22:39-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 07. - 22:03 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Üdv.

6-8 mind egy,amelyiket hamarabb szerzed be,én 6-ból épitek.

Batalinak
Elöször én is átmenőben gondolkoztam,de ha nem válikbe készithettem volna uj árbocot,igy a két csavar lett a tengely. A kis bilincsbe van M2 menet furva és teljesen be hajtva majd kap kék ragacsot az megfogja kilazulás ellen.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 08. - 7:10 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szerintem a 8-as már túlzás.
Előnye lehet, hogy elhagyható esetleg az állókötélzet, persze ha jól be van erősítve a hajótörzsbe.
Hátránya viszont, hogy mivel nagyon merev, nem is lehet igazán görbítgetni a vitorla állításakor.
Egyelőre én 6*4-es karboncsövet használok. Kapható 6*5-ös is de olyan csövem nincs.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 08. - 7:19 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
skeleton írta:
Üdv.
Elöször én is átmenőben gondolkoztam,de ha nem válikbe készithettem volna uj árbocot,igy a két csavar lett a tengely. A kis bilincsbe van M2 menet furva és teljesen be hajtva majd kap kék ragacsot az megfogja kilazulás ellen.

Hogy a menet ne rágja szét a forgórészt, inkább 4-es saválló menetes rúdból leesztergáltam 3-asra (majdnem sima lett), és a két végére 3-as menetet metszettem. Két önzáró saválló anya van a végeken. Ennél bonyolultabb módot nem is tudok elképzelni. :?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 08. - 7:23 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
gvandor írta:
Egy kérdés az árbocról. Karbonárbocot szeretnék RG-65 hajónak, eddig azt gondoltam, hogy 6-os külső átmérőjű lesz a megfelelő (a boltban is azt mondták, azzal oldják meg mások is). Most az a kérdésem, hogy szerintetek 6-os, vagy 8-as legyen? Minél több vélemény érdekel. :)

Ha jól emlékszem, az enyém 8-as. Mivel 6-os az MM árbóc, annál azért erősebbet gondoltam. Azt is lehet, hogy a teteje vékonyabb, egyenlőre az osztályelőírás nem tiltja. Én az IOM-hoz csináltam ilyet (persze erősebbet), és jól működött. A közepe fölött valalhol megtoldod, és a 8-asból 6-os lesz.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 08. - 12:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Üdv.

Variáciok egy témára:

Kép


Kép[/url]

https://picasaweb.google.com/101102856573507426026/RcHajok02?authuser=0&feat=directlink


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 08. - 12:41 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
skeleton!

Az alsó jobbnak tűnik. Az lenne a cél, hogy a grosz egy nagyobb sóhajtásra is ki tudjon fordulni. (szélcsend közeli helyzet)
Ezt jó "csapágyazással" meg lehet oldani.

A felsőnél műanyag gömbfejet használsz, az mindig szorul egy kicsit. Ráadásul nagyobb szélben le is ugorhat. Az egyméteres hajókon alátéttel kell biztosítani még a fém gömbfejeket is, mert leugrik egy nagyobb széllökésben.

Az alba hosszát a lényegesen nagyobb vitorláknál sem kell többet, mint 1-2 (M3-as) menetet állítani. Ez egy kisebb hajón még finomabb állítást igényel. A csúszkáló alba befogást nem erőltetném.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 08. - 12:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
A gömbfej fém ami rámegy müanyag, ha uj szorul rendesen, tamiya rc autoból van elég erős nem ugrik le.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 08. - 13:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Bocs, rosszul fogalmaztam.
A teljesen fémből készült gömbfejre gondoltam.

Ez nem vált be, mert leugrott nagy szélben.
Kép

Ez ami bevált, a gömbfej alul és egy alátét biztosít.
Kép

Nem utolsó sorban, így a boom is alacsonyabbra lett szerelve.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 09. - 22:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Üdv.

Kötélzet alá került a hajó. :lol:

Kép

Néhány rész megoldás közelebről:

Kép

Kép

Kép

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 10. - 7:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Skeketon,
Nagyon szépek a vereteid. Az én ízlésemnek kicsit sok a hajón a peca forgó, de ez magánügy. Ha a fock első él bekerül a vitorlába, akkor az állító csúszka rossz helyen lesz, nem fogod tudni kezelni. Ezt a tetejére szoktuk rakni a vitorla fölé.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 10. - 7:44 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szerintem is nagyon jó! :)

A kritika pedig ugyan az mint amit Tibu írt. Viszont a forgókapcsok lehetnek díszítő elemek és akkor rendben is van.

A lényeg, szuper!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1500 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96 ... 100  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség