SRY MODELLEZŐ FÓRUMA
http://users.atw.hu/sryforum/

CSIBOR TT-65 kategóriájó vitorláshajó modell.
http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=19&t=773
Oldal: 97 / 100

Szerző:  sry [ 2012 nov. 21. - 17:35 ]
Hozzászólás témája: 

Erre már én is ráfáztam (szó szerint) az akkupakk hozzáért a hajó palánkozásához, ráadásul a vízvonal alatti részen. Úgy megfagyasztotta, hogy 20 perc hajókázás után beállt a se-kép se-hang effektus. Sodródás-sodródás majd felakadás lett a vége. Még jó , hogy volt csónakos segítség, mert még mindíg ott lenne a kötelek között a víz közepén.

Egyébként ha betekered egy réteg polifoam-da, vagy pufis fóliába, máris nem fagy le, és kitart rendesen. Erre később jöttem csak rá, azóta nem halt le vitorlásom aku kifagyás miatt. A motorosokon meg ügyebár a nagy áramfelvétel miatt melegszik az akku , ott ilyen gond nincs.

Üdv.: SRY

Szerző:  user_540 [ 2012 nov. 21. - 18:04 ]
Hozzászólás témája: 

Ez jó ötlet, SRY!

Hővédelem- az bizony télen kellhet!



... persze ötletekkel én is rendelkezem:

1) iszom egy "felest" és az akkut a verseny indulásáig zsebre teszem...

2) a BELO-al itatom meg a "felesemet", hogy ne tiltsa, hogy verseny közben akkut cseréljek...........

3) a hajómat teszem zsebre és a távot futva így teljesítem........

4) félve a felsüléstől, a már jól bevált akkuval teszem hajómat a vízre.........


............nos, még elmélkedem, s az ellen (fél!) még reménykedhet. :roll:

Szerző:  sry [ 2012 nov. 21. - 20:13 ]
Hozzászólás témája: 

Szerintem nyugodtan cserélhetsz akkut verseny közben. Ezek a fiúk már annyira jól mennek, hogy amíg kijössz a partra, kiemeled a hajót, megbontod, kicseréled az akkut, visszateszed a hajót, és visszaevickélsz a jó szeles sávba, addigra úgy ott felejtenek mint a pálinkás üveget a buszmegállóban (ha már a feleseket emlegettük). Csak nézhetsz utánnuk, hogy ezek meg hová lettek időközben, mert mindenki eltűnt a környezetedből.

Szóval nemhogy előny , de még talán komoly hátrány is egy ilyen akkucserés mutatvány.

Üdv.: SRY

Szerző:  skeleton [ 2012 nov. 21. - 21:08 ]
Hozzászólás témája: 

Üdv.

Pont ezért fogok lipo aksit használni. Itt is van teljesitmény vesztés, talán nem annyira drámai. Meg ugyis hütőben tárolom öket ahol +4c° van. Lökön sem lesz tálán kevesebb.

Szerző:  user_1637 [ 2012 nov. 26. - 13:40 ]
Hozzászólás témája: 

Én beszereztem pár AAA Turnigy LSD akksit, szerintem elég lesz oda. Tavaly se volt gond az Eneloop-okkal.

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idproduct=25024

Szerző:  mamut [ 2012 nov. 27. - 9:17 ]
Hozzászólás témája: 

skeleton írta:
Üdv.

Pont ezért fogok lipo aksit használni. Itt is van teljesitmény vesztés, talán nem annyira drámai. Meg ugyis hütőben tárolom öket ahol +4c° van. Lökön sem lesz tálán kevesebb.


Mindig lipot használok. Szerintem hidegben annak is drámai a teljesítmény vesztése. Normálisan 8 órát hajózok egy töltéssel, két éve, a fagyos időben, -3C környékén 2 órát bírt.

Majd a motor hűtővizét rávezetem az aksira :-)

Szerző:  skeleton [ 2012 dec. 14. - 11:16 ]
Hozzászólás témája: 

Üdv.

Ha valaki igényt tart a Csibor Mv2 borda rajzokra szóljon.

Szerző:  sry [ 2012 dec. 15. - 11:56 ]
Hozzászólás témája: 

skeleton írta:
Üdv.

Ha valaki igényt tart a Csibor Mv2 borda rajzokra szóljon.


Naná :-) És ha nincs ellenedre fel is teszem az "ős" Csibor mellé. lehessen válogatni :-)

Üdv.: SRY

Szerző:  skeleton [ 2012 dec. 19. - 11:47 ]
Hozzászólás témája: 

Üdv.

Át postázva a rajzok.

Szerző:  user_214 [ 2013 jan. 24. - 0:41 ]
Hozzászólás témája: 

Feltettem én is Skeleton kérésére:
https://www.box.com/s/iaf00owmw19vrauc2bo4

Szerző:  user_1836 [ 2013 feb. 11. - 22:48 ]
Hozzászólás témája: 

Sziasztok!

Végre összeállni látszik az én bogaram is. Ma eddig jutottam csak, de már nagyon meg akartam mutatni nektek.

http://www.rcpilot.hu/users/3143/18306/ ... 264620.jpg
http://www.rcpilot.hu/users/3143/18306/ ... 228454.jpg
http://www.rcpilot.hu/users/3143/18306/ ... 294135.jpg
http://www.rcpilot.hu/users/3143/18306/ ... 405501.jpg

Kész van a vitorlája is, csak még nem sikerült felhúzni. Remélem teljesen összeáll 24-ére, és akkor a vizet is megismeri.

Megragadom az alkalmat, és én is köszönetet mondok SRY Mesternek, hogy megtervezte számunkra a Vízibogarat. Eredetileg más típust akartam építeni, de hamar beláttam, hogy ennél egyszerűbben építhető és jobban dokumentált tervet nem találok. Köszönöm.

Üdv: Ygor

Szerző:  user_540 [ 2013 feb. 12. - 7:39 ]
Hozzászólás témája: 

Szia Ygor!

Gratulálok a hajódhoz! :) Nagyon szép!

Kép

Persze aki ilyen szép tolóhajót is tudott építeni.......:D

Kép

Örülök, hogy megoldódott a vitorla kérdés:

Kép Kép

Remélem nem veszed zokon a beleszólásom de nekem nagyon-nagyon nem vált be a forgókapocs a fock boomnál. Kicsit megázik és leblokkol - persze ez csak alig szélben igaz. Jobban bevált a sima zsinórral kikötés valahova oldalra.
Kép Kép

Szóval várunk Február 24-én.
Megsúgom, rendes pályaverseny lesz a Dunamenti Energia Modellező Klub védnökségével! Lesz bója, mentőcsónak, szakemberek..etc. :D

Szerző:  user_1637 [ 2013 feb. 12. - 7:59 ]
Hozzászólás témája: 

Egyetértek Batalival, a forgókapocs előre nem jó. Túl magasan is van a fock emiatt, amitől dőlni fog a hajó. Sajnos a nagyvitorla is túl magasan van, a baum-ot közelebb kéne csempészni a deckhez. Emellett a nagyvitorla behúzási pont szerintem túl közel van az árbóchoz, így a szervó erősebb szélben nem fogja tudni behúzni a schottot. Látom, hogy a karos szervó miatt csak rövid utat tudsz a schotnak adni, de szerintem így akkor sem lesz jó. Inkább egy csigát kéne a szervo karra feltenni, és hátrább vinni a behúzási pontot. Figyelj, hogy a fock schott bekötési pontot a nagyvitorlával egyforma távolságra kell tenni a forgásponttól, hogy hátszélben egyformán menjen ki a nagyvitorla és a fock. Elsőre nagyjából ennyi.

Szerző:  user_1637 [ 2013 feb. 12. - 8:12 ]
Hozzászólás témája: 

Még valami, a karos szervo és a gumi. Ez nekem nem jött össze, majd egy hónapot kínlódtam vele, utána feladtam és a Vigor csörlő került bele. Ha megnézed, pont akkor feszül a gumi a legjobban, mikor a szervonak a legnagyobb erőt kell kifejtenie, mert a húzás éppen érintő irányú. Ehhez hozzájön a vitorla húzása, és egy kicsit erősebb szélben máris nem tudod behúzni a vitorlát. A gyengébb szervo tönkre is mehet, az erősebb meg leeszi a hajadat.

Szerző:  user_540 [ 2013 feb. 12. - 11:09 ]
Hozzászólás témája: 

A gumis feszítésnél én egy csigán vezettem át a 0,8-as gumiszálat. Így kevesebb energiát emészt, lévén hosszabb lehetett a gumi.
Kép KépKép Kép

............. mivel az én hajóm csörlős megoldású (9,5kg/cm és a dob sugara 1 cm ) ezért a gumi terhelésével foglalkoznom nem volna fontos.
A befogási pont a boomon viszont 120 mm-re van az árboctól. Ezért a gumiszál mozgási útja ˇ~160 mm, ezért kellett a fordító csiga mégis.
Amennyiben marad a karos megoldásod, egy nagyon vékony gumit kéne választanod, mert a Tibu már - mint ahogy írta is - végigszenvedte ezt az utat.

Oldal: 97 / 100 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/