SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 júl. 23. - 0:56

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 139 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 30. - 19:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A Play Mobil fugurákrol jutot eszembe, hogy a középső nagy fiamnak van agy Play Mobil kalóz hajója!
Na azt akkor be R/C-ézni, és vitorlás versenyeken lehetne vele vadászni a hajókat.
Persze érdekes lenne mit csinál valódi vízen, a dísz vitorláival!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 nov. 19. - 9:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Bár nem modell, de vitorlás téma, amit muszáj elmesélnem...
Múlt héten - amilyen mázlis vagyok - sikerült a közelébe jutnom a 2008-2009-ben ismét megrendezendő Volvo Ocean Race földkörüli verseny két új, építés alatt álló hajójának.
Miután sikerült a leesett államat valahogy visszarakosgatnom a helyére, próbáltam körülnézegetni (fotózni természetesen tilos volt, szóval képeket ne várjatok).
Régmúlt ifjúságomban vitorláztam eleget, sőt segítettem hajóácsnak is, de az ehhez képest kőbaltás barkácsolás volt. Természetesen kompozit testet építenek, két 0.7 mm-es karbonlemez között 2 centis papír méhsejt szerkezettel (állítólag bele mernek ülni majd néhányan :lol: )
Kép helyett néhány adat a hajókról:
hossz: 21.5 m, szélesség: 5.7 m, árbóc: 31.5 m
nagyvitorla: 175 m2, orrvitorla: 140 m2, spinakker: 500 m2 - őrült nagy!
Külön extra, hogy a tőkesúly jobbra-balra billenthető, amire ilyen hajótest/vitorlafelület arány mellett tényleg szükség lehet ha elkezd fújni a szél. Állítólag ha összeszedi magát egy ilyen hajó (no meg a legénység), akkor a 40 csomó feletti sebesség sem kizárt...


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 18. - 13:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv a vitorlázóknak!

Véleltenül beleszaladtam a neten egy oldalba: komplett hajóépítési leírás, tervrajzzal, képekkel, egyebekkel.

Cím: http://woodstar45.blogspot.com/

Ha ismeritek, akkor elnézést, nekem mindenesetre új volt... :D
Jó szelet! / Feri


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 18. - 19:00 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Ez a hajó nagyon szép, de csak USA nemzeti verseny kategória, igy nehezen fér bele a mi szabályunkba.
Pedig nekem különösen kedves a " Sztár " hajó, mert nagyon régen jártam ilyennel a Balatont " igaziban ".


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Tamásbá 2008 feb. 21. - 14:52-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 21. - 7:48 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves antikos!

A hajó szépségén kívül engem is némi nosztalgia fogott el hajdanvolt vitorlázó múltamra való tekintettel (bár én főleg "kalóz típusú vitorlás jollé"-n repesztettem, de azért előfordultam más típus fedélzetén is.
Pont ezért szerepel a távlati terveim között egy igazi hajó, azaz egy vitorlás építése is, bár ettől még jobban félek, mint a géperejű megoldásoktól. Mindenesetre elkezdtem gyűjtögetni a "hozzávalókat" - és ebbe beletartoznak a tervek is.
(szemlesütve bevallom, hogy nem szándékozom versenyezni, csak saját szórakozásomra, pontosabban gyönyörűségemre szeretnék építeni egyet)

Üdv / Feri


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 márc. 25. - 19:35 
Képek dögivel :D!
http://gallery.drydockmodels.com/

http://www.pondboats.com/

http://www.sullboat.com/

http://www.swcp.com/usvmyg/


Vissza a tetejére
  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 18. - 15:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Nem tudom, hallottátok/olvastátok-e, hogy az egytörzsű vitorlások kategóriájában új rekord született a Volvo Ocean Race-en. Az Ericsson 4 nevű hajó 24 óra alatt 596.6 tengeri mérföldet tett meg.
Gyors számolgatás: ez a táv megfelel durván 1105 kilométernek, ami azt jelenti, hogy az átlagsebesség 46 km/óra volt (bő 25 csomó).... :shock: :shock: :shock:

Hiába, megérte annak idején megnéznem - most már elárulom - az Ericsson 4-et az építése idején. Nyilván pár perces jelenlétem is hozzájárult a mostani sikerhez. :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 18. - 19:39 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
ZF írta:
Pont ezért szerepel a távlati terveim között egy igazi hajó, azaz egy vitorlás építése is, bár ettől még jobban félek, mint a géperejű megoldásoktól. Mindenesetre elkezdtem gyűjtögetni a "hozzávalókat" - és ebbe beletartoznak a tervek is.


Hohóó, rokonylélek :D
Üdv az elmeroggyantak között :twisted:
Én már a megvalósítási fázis hajrájában tartok, de inkább nem kiabálom el.
Nagyjából itt tartok:
Kép
És ide kábé szeretnék eljutni:
Kép
Van még mit csinálni :roll:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 19. - 12:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Abraxas!

Ajaj, begyógyult sebeket szaggattál fel! :lol:
Amikor az "igazi hajóról" írtam, akkor én csak arra gondoltam, hogy modellben ugye van ilyen hajó meg olyan hajó, de az igazi, a nagybetűs hajó az a vitorlás!

Eddig rendben is lenne, de mint említettem bizonyos sebfelszaggatást végeztél. Ugyanis tényleg játszottam pár éve a "nagy" hajó (na jó, azért az kicsi lenne, olyan egy, másfél személyes, olyasmi mint a régi Moly) építésének gondolatával. Azt hiszem a képeid most hozzájárultak ahhoz, hogy újra elővegyem ezt a bizarr gondolatot. Hmmm... végül is... még egyszerűbb is, mint egy picit megcsinálni... nem kell annyira finom munkát végezni pirinyó alkatrészeken... és most már tárolni is tudnám...

Mindenesetre amit csináltál, az nagyon szép! Merre készültek a képek?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 19. - 13:37 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Akkor talán nézzetek be ide
http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic. ... c&start=15

a topic utolsó hozzászólása Mezix frissenregisztrált kollégától érdekes
lehet a "nagyban" modellezőknek :D :D :D :D

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 19. - 13:40 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ááááá.... nem kapkodom el a dolgokat! Valamikor a fiamnak meg a lányomnak akartam megcsinálni. Most már maradnak az unokák, de azért még egy-két évet hajlandó vagyok várni rájuk! :lol:
Azért Mezix beírását meglátogatom...

-------

Megnéztem... hmmm... és megtaláltam Sry és Gyula beszélgatését az OZPDR-ről... a képeket is... hmmm... valami ilyesmi, ami könnyen felfér egy kocsi csomagtartójára is... hmmm....Azt hiszem, baj van!!!!
Sráckorom minden hétvégéjét vitorlásban (Moly, Kalóz, FD) töltöttem. Most meg már idestova 25 éve nem jártam hajón. Azt hittem, egy modell pótolni fogja a hiányt, de már látom a sötét jövőmet! :lol:
Sebaj, most a Fairwind helyrehozás van napirenden, aztán majd meglátjuk!

-------

Izé... reggel megjöttek a tervek... :lol:
(csak a párom meg ne tudja, hogy elvertem 20 dollárt erre a marhaságra)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 20. - 9:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
ZF írta:
(na jó, azért az kicsi lenne, olyan egy, másfél személyes, olyasmi mint a régi Moly)


Ez nagyon hasonlít a molly félékhez, csak modernebb szkiffes beütéssel:
Kép
Amint látod, a nyugistól az adrenalin bombáig több változatban is használható 8)
Kép
http://dixdesign.com/paperjet.htm


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: hajó építés
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 30. - 20:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt Manópapa.
Elnézést kérek,hogy itt folytatom,de úgy érzem a vitorláshajó építés problémáit helyesebb itt megvitatni.Ha már a gőzgéphez egy kis időre hűtlen leszek legalább ne a kazánépítés rovatba tárgyaljak róla.
A CD. lemezen két tervrajzot találtam: egy Cuttert, ami egy árbocos és egy Clippert ami ugyan két árbocos, de kereszt vitorlázatú. Én viszont két árbocos hossz vitorlázatú hajót szeretnék amilyen a schooner.
A másik javaslatod a Bárka,erősen elgondolkoztat! Igazán mutatós, tényleg munkahajó jellegű.A széles fenekén minden bizonnyal stabilan úszik, nem dülöngél feleslegesen.Még foglalkozom a kérdéssel.Köszönöm a segítséget!
Üdvözlettel:Gőzgépész.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 dec. 01. - 21:19 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Tisztelt gozgepesz!
Örülök hogy a vitorlás hajó építési kedved töretlen, de nem tudnák nyugodtan aludni, ha nem írnám le a véleményem.
Nekem az igazi vitorlás hajók az E osztályú és az M osztályú hajók, melyeknek leírását a www.rcsailing.hu-ban megtalálható. Ezen kivül még mint rövidebb hajók a 70 cm-ek. Ilyen a G 70-es.
Ezekkel a hajókkal az én fogalmaim szerint lehet vitorlázni, nemcsak versenyezni, hanem amatör módon is vitorlázni. Aki szereti a szépet ezekben a hajókban is megtalálja a szépséget.
Vannak köztük viszonylag kevesebb munkával készíthetők, ilyenek az úgynevezett sarkos hajók, mint például az MK 8-as, vagy a G 70-es.
Erre azért tértem ki, mert figyelem közted és manópapa között létre jött eszmecserét a gőzhajód felépítmény hiányáról.
Az összes többi vitorlás hajó "nekem nagyon tetszik" lehet velük vitorlázni, nagyon szépek, embertelen sok munkával, vagy pénzel lehet birtokolni, de nem lehet velük igazán vitorlázni. Még számtalan előnyük van, amit híveik oldalakon tudnak sorolni.
A döntés a tiéd.
Üdvözlettel feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 dec. 02. - 3:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Kedves fecó 1 :D

Gőzgépész barátunk és köztem kialakult levelezés alapja, a fa hajó építés volt. Így kezdtük kitárgyalni a felépítményes, vagy a nélküli hajókat is, a gőzbárkákat. Ráadásul, mindkettőnk véleménye, hogy ha már fa hajó, akkor az tényleg legyen fa hajó, minden hátrányával, de ugyan akkor minden szépségével együtt. :D
Egyikünk sem akart sohasem versenyezni, csak játszani, és építeni, így azok a típusok amiket te leírsz, nekünk nem igazán elégítik ki az építési vágyainkat, hiába célszerűbbek.
A G 70, vagy az RG 65 inkább Marci fiamnak való, vagy a felnövő utánpótlásnak.
Ezért kezdtem bele én is inkább a bárkába.
Persze közben csinálom fiamnak is a meglepijét, egy footy-t. :D

Üdvözlettel Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 139 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség