SRY MODELLEZŐ FÓRUMA
http://users.atw.hu/sryforum/

Gerinctelen 3
http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=19&t=2154
Oldal: 2 / 4

Szerző:  skeleton [ 2012 máj. 28. - 13:13 ]
Hozzászólás témája: 

Üdv.

Már nálam is münködik,de a leirásotok nem stimmel! A bemenő részre 330nF kell a kimenőre pedig 100nF. Legalább is a gyári előirás szerint.

Szerző:  mamut [ 2012 máj. 28. - 17:24 ]
Hozzászólás témája: 

Megcsináltam a bordarajzokat, a bordák szabásmintáját, és egy áttekintő rajzot (ez utóbbon a bekötések, szervók helye, és a kormányfelületetk mérete is ott van).

A bordaszámozás lemaradt! Ha fartükör a 0., akkor 9 teljes borda 65mm-enként és egy félosztás borda a 9.5 helyen. Tehát összesen 11db borda.

Az első öt és fél borda rajza (1:1-ben A4-es papírra ráfér, a félbordák összeragasztásakor kell sablonnak):
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

A hátsó öt borda rajza (1:1-ben A4-es papírra ráfér, a félbordák összeragasztásakor kell sablonnak):
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


Szabásminta félbordákhoz, a minimális fűrészeléséhez (1:1-ben A4-re ráfér):

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Elrendezés (ez nem kell 1:1-ben ez csakl egy áttekintő, ezért a4-re mehet ez is):

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Szerző:  mamut [ 2013 jan. 04. - 9:12 ]
Hozzászólás témája: 

A Vasárnapi regattákon készült kép. A hajón egy G1 rig van, de szépen ment azzal is (7 futam, 7 győzelem).

Kép

Szerző:  Feco1 [ 2013 jan. 04. - 19:22 ]
Hozzászólás témája: 

Szia mamut!
Mekkora a felülete a G1 rig-nek.
Üdv. feco 1

Szerző:  mamut [ 2013 jan. 06. - 10:11 ]
Hozzászólás témája: 

feco 1 írta:
Mekkora a felülete a G1 rig-nek.



Nem mértem, az eredeti szabás szerint:

Grósz: 97cm x 30cm, 1910cm2
Fock: 81cm x 26cm, 1144cm2

De a próbálgatások során mindkét vitorlából aránylag sokat levágtam (kb 1cm-es csíkot a hosszanti élükből, és 2-3cm-et az alsó élükből.

Szerző:  jj [ 2013 jan. 06. - 11:13 ]
Hozzászólás témája: 

Szia Mamut!

Aha, tehát fény derült a G-sorozat egyik titkára!
A kiindulási össz vitorlafelületed 3054cm2 volt. a sebességed a könnyű és kitűnő vonalú hajótesten (és persze a profi hajóvezetésen) kívül ebből adódik. Az RG65-ben a max össz vitorlafelület 2250cm2 lehet.

Az RG65 szabályai:

http://www.orgtech.t-online.hu/rg65rules2006.pdf

üdv:jj

Szerző:  user_540 [ 2013 jan. 06. - 11:33 ]
Hozzászólás témája: 

Pontosítanék.
Az RG65-Hu szabályzata szerint - mely közgondolkodással lett megalkotva:

http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic. ... sc&start=0

VIII. Átmeneti rendelkezések

1. 2013. December 31-ig a hajó hossza 650mm +/-25mm.
2. 2013. December 31-ig a vitorla maximális összes felülete 2500cm2.
3. 2013. December 31-ig a vitorlafelület méretének ellenőrzése a hajótulajdonos felelőssége.
4. 2013. December 31-ig az adott verseny szervezője dönt az orrütköző elrendeléséről.

Sajnos a nemzetközi szabvány még nem aktuális itthon- bár már az lenne :)
Természetesen ha mamut külföldi, RG65 versenyen venne részt, ott a nemzetközi előírások szerinti hajóval kell indulnia.

Szerző:  skeleton [ 2013 jan. 06. - 12:25 ]
Hozzászólás témája: 

Üdv.

Ez a dolog már az omszki tavon kiderült számomra, amikor a 513 hajóval tartani tudtam Mamut sebességét, a hajomon kb 3000cm2 vitorla van,mivel én sem mértem fel. Igy két lehetöség közzöt választhatunk, vagy felmérjük a vitorlákat, vagy nem. Egyébként is vasárnapi reggaták verseny kiirásában nem szerepelt a szabályoknak meg felelő hajó! Igy nem lehet megkövezni Mamutot. Utolagosan pedig nem emelek kifogást,mivel mindenki elfogatta az eredményt.

Szerző:  jj [ 2013 jan. 06. - 12:44 ]
Hozzászólás témája: 

Persze, persze, a játék úgy jó, ahogy van!!!
De aki (pl én) kész tervek alapján épít RG65-ös hajót, annak nincs mese, jó ha terv szerinti vitorlázatot készíti el az adott hajótesthez. Ha ettől eltér, kellemetlen meglepetések érhetik. Én pl. először a Laerkére próba gyanánt egy régi JIF65 vitorlát tettem, ahol a fok nagyobb. A menet kész szenvedés volt vele, piszokul nem találtam vele egyensúlyos, jó beállítást. Ha a grósz növeltem, a bum túl hosszú lett, erős szélben dőlt, letámasztott a vízre, irányíthatatlanul megindult előre, fordulni nem lehetett vele. Hiába, a hajó egy komplex inercia rendszer.

(Amúgy a szabályok olyanok, amilyeneknek csináljuk. A cél távlatilag úgy is az, hogy az egyszerre induló hajók átlagos menettulajdonságai megegyezzenek, az egyik hajó ilyen, vagy olyan szituációban viselkedjen előnyösebben, s így tényleg a hajóvezetés, taktika minősége döntsön el egy egy eredményt. az igazi eredmény szerintem pedig az, hogy ezekről a dolgokról egyáltalán eszmét cserélünk és több kevesebb rendszerességgel együtt csapatunk végre. :lol: :lol: :lol: )

jj

Szerző:  skeleton [ 2013 jan. 06. - 12:54 ]
Hozzászólás témája: 

Igy igaz,de nem minden hajóhoz van vitorla terv! A Csibor, Csibor mv2 pl nincs ,az előbihez meg árboc terv sincs. :cry: Ezzel még ados a tervezője :!: Valamint a topik témájától is jelentősen elkanyarodtunk javaslom folytassuk vagy az rg-65 itthon,vagy a vasárnapi reggatákban.

Szerző:  Franyesz99 [ 2013 jan. 06. - 22:00 ]
Hozzászólás témája: 

batali írta:
Pontosítanék.
Az RG65-Hu szabályzata szerint - mely közgondolkodással lett megalkotva:

http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic. ... sc&start=0

VIII. Átmeneti rendelkezések

1. 2013. December 31-ig a hajó hossza 650mm +/-25mm.
2. 2013. December 31-ig a vitorla maximális összes felülete 2500cm2.
3. 2013. December 31-ig a vitorlafelület méretének ellenőrzése a hajótulajdonos felelőssége.
4. 2013. December 31-ig az adott verseny szervezője dönt az orrütköző elrendeléséről.

Sajnos a nemzetközi szabvány még nem aktuális itthon- bár már az lenne :)
Természetesen ha mamut külföldi, RG65 versenyen venne részt, ott a nemzetközi előírások szerinti hajóval kell indulnia.


Szerintem felesleges a G3 rg65-ös kategóriába sorolásán a vitorla felület miatt vitatkozni, hiszen:
6...Irányítás


6.1 Rádióval csak 2 funkció működtetése ( vitorlaállítás, kormány) megengedett.

Tehát az árboc trimmelő miatt...

Szerző:  mamut [ 2013 jan. 07. - 9:11 ]
Hozzászólás témája: 

Franyesz99 írta:
Tehát az árboc trimmelő miatt...


Tehát az árboc trimmelő miatt két kis csavart tettem a fedélzetre, amelyekhez az árbocot fixen egy másik zsinórral kikötöttem. A két zsinór miatt látszik a képen, hogy két kötélfeszítő van az árboc oldalmerevítőn. Korábban "csak" a trimm szervót kötöttem ki (ha valakit érdekelt volna ellenőrizhette volna). Így a tudomány mai állása szerint már két okból sem mozdulhat az árboc.

Szerző:  Franyesz99 [ 2013 jan. 07. - 14:12 ]
Hozzászólás témája: 

Oké, jogos.
De én nem is kötözködni akartam, csak az alap konstrukcióról írtam.

Szerző:  Franyesz99 [ 2013 jan. 07. - 14:14 ]
Hozzászólás témája: 

Bár az "alap" konstrukciónak a hossza sem megfelelő :oops:
De ez is orvosoltad :D

Szerző:  user_540 [ 2013 jan. 08. - 6:27 ]
Hozzászólás témája: 

jj írta:

*****************Az RG65 szabályai:

http://www.orgtech.t-online.hu/rg65rules2006.pdf

*****************

üdv:jj


Szia JJ!

Tulajdonképpen ami "hiányzik" a hazai szabályzatból:

- Egy versenyen csak egy uszony a bulbájával és csak egy kormány használata megengedett. Verseny közbeni cseréjük tiltott!
~ az F5- xx versenyeken ezek cseréje, sőt a hajóé is megengedett amennyiben igazolhatóan a verseny alatt ment tönkre valamelyik ezek közül.~


A verseny folyamán A; B és/vagy C rig használható, de a mérete egyiknek sem lehet több mint 2250cm2.
~ 2013. Decemberéig ez itthon 2500cm2. A rigek száma sincs - egyelőre - szabályozva. Ez, azoknak akik saját maguk készítik a vitorláikat nagy előnyt jelenthet.. Lehet látni, hogy minél több az eltérés a nemzetközi szabályoktól, annál nagyobb a vitás helyzetek esélye. 2014. Január 1. után ezért is fontos a nemzetközi előírás bevezetése.
A lényeg: ha lefordítod a szabályzatot akkor az lesz a hivatalos jövőre!
Rendben?

Oldal: 2 / 4 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/