SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 nov. 03. - 17:20

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 268 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jan. 05. - 13:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Nekem is megfelel a 13-a! :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jan. 06. - 13:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Sziasztok!

Csak egy kis kitérő a Gerinctelen3 topicban kezdődött eszmecseréhez:
Szerintem, ha RG65-ről beszélünk, kár saját rendszert kitalálni, az eredeti RG65 szabályrendszer évek alatt kiforrott és elég nagy változatosságot enged meg az osztályon belül.
A cél végül is az, hogy az egyes szituációkban különböző tulajdonságokkal bíró hajók átlagosan hasonló teljesítményt nyújtsanak, tehát a versenyeken a vezetési stratégia, taktika és vitorlázó tudás döntsön.

Hajót is úgy érdemes építeni, mivel kevesen engedhetjük meg magunknak a havonta/évente épített új hajót.

Az "eredeti" RG65 szabályzatot elkezdtem lefordítani, ha kész, próbálom terjeszteni.

-No most jól kihúztam a gyufát, de hát úgy szép az élet, ha zajlik! :wink: :wink: :wink:

Mindörökké RG65: jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jan. 06. - 13:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
JJ Batali nagyából már össze szedte a szabályzatot,már csak az egységesités és a betartása lenne a cél. De mivel mint már irtam sokszor,ebben az osztályban sok első hajót épitő van, igy kellő szabadságot kellene biztositani nekik. Vagy a szabályzat betartása vitorla felméréssel, és egy pontszámitási rendszert kidolgozni arra,hogy ha valaki előszőr indul ilyen versenyen és nem teljesen szabályos a hajója, vitorlázata ne legyen elzavarva,ha nem legyen lehetősége indulásra. A már régebben indulóknak pedig meg lehet mondani,épp itt az ideje szabályos hajokat késziteni.Itt nem csak Mamutot értem, Feco1 aki mindig szivesen jönn,de igen kicsi a vitorlája valamint még rossz a bekötése is. Ez nem kiokositás akkar lenni,csak egy megjegyzés remélem nem érti félre, példának hoztam fel.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jan. 06. - 14:18 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Egyenlőre a Vitorlázás (nagy vével) a cél. Feco1 meg simán megvert egy-két futamban a swing-riggel, úgyhogy okosodnom nekem kellene. El pedig senki senkit nem zavart eddig, s remélem ez így is marad.
Reszelem ám az új sablont a tükörsima Laerke testhez!!!

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jan. 06. - 15:07 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!
Tényleg a vitorlázás a cél,meg egy egységes vitorla méret.
Ezek szerint a G3 a LÖK-ön sem felelt meg az előírásnak?Mert akkor az amatőr eredménylista változna.
Jó szelet!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jan. 06. - 15:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Há sajna igen, az egységes szabályzat az RG65-re, ami bíz azé van, hogy legyen.
A múltat meg ne bolygassuk, de a jövőt, no asztat lehet piszkálni!

Szerintem ha RG65, akkor mindenkinek legyen egyértelmű, hogy mi az. Pont és ennyi. Azért híjják úgy, mert le van írva, hogy mi az.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jan. 06. - 16:47 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Avaler írta:
Ezek szerint a G3 a LÖK-ön sem felelt meg az előírásnak?Mert akkor az amatőr eredménylista változna.


"Ezek szerint" vasárnap a hajóm a G1-hez készült, fehér, G1 (61) jelű vitorlával ment, amelynek felületét nem mértem, kb 2500-3000cm2. Ezt a vitorlát a LÖK-re készítettem a 80cm-es hajómhoz, de mivel nem volt elég időm kipróbálni, ezért nem evvel indultam ott. Most vasárnap volt az második alkalom, hogy mezőnyben próbáljam ezt a G1 vitorlát.

LÖK-ön a G3 hajóm egy G III. (6111) jelű, kisebb, kék vitorlával, és teljesen amatőr kormányossal indult. Biztosan 2500cm2 alatt volt annak a felülete. De majd most vasárnap megnézzük pontosan.

Éppen a tavalyi vasárnapi sorozaton derült ki, hogy nem a legnagyobb vitorla a leggyorsabb. Akkor vágtam le mindegyik vitorlámból (4 rigem is van), ezért nem tudok pontos számokat mondani.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jan. 06. - 17:51 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
A kialakult eszmecseréhez én is hozzászólok.
Hát úgy nagyájából Jenővel értek egyett.
-Minden hajóhoz és az adott szélhez tartozik egy ideállisnak vélt vitorla.
-Ha ezt a hajót RG65-nek hivom akkor ez a vitorla felület nem lehet nagyobb, mint 2500 cm2.
-Nekem az a véleményem, hogy hajózzunk minnél többen vasárnaponként és mindenki vallja be, hogy a hajóját milyen tipusnak tekinti (Pl. én RG 65-nek) vagy mások MM-nek stb.
-Jenő kialakította a megfelelő táblázatot ebből a táblázatból mindenki azt a következtetést vonja le amit akar.
-Batali szervezi az RG 65-ös osztályt. Ha majd úgy döntenek, hogy ez valamibe bele számít ez a verseny csak jó lehet.

Tisztelt T.skeleton!
Szerintem a vitorla nem kicsi a hajóhoz a rossz bekötést nem értem.
Hálás lennék ha bővebben kifejtenéd, hogy vasárnapig ki tudjam javítani.
Üdv.feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jan. 06. - 19:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Üdv.

Egészen pontosan a gumis bekötésre gondoltam,a gumi mindig feszesen tartja a vitorlát. Valamint állitási lehetőséget sincs, amivel a vitorla ivetségét lehetne állitani. Ide is beteszem ezt a linket

https://plus.google.com/photos/116060872368656981042/albums/5614721860471429521?banner=pwa&gpsrc=pwrd1

Van a fotok közzöt olyan is ami kell magának,igen sok ötlet van lefotozva. 53 képkocka ha minden igaz.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jan. 06. - 21:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Szia skeleton!
Kösz a linket. Nagyon tanulságos, félórája nézegetem, de biztos hogy néhány félórát még el fogom nézegetni.
A gumi feszítés marad, mert szerintem a vitorla belépő élét feszesen kell tartani.
A vitorla öblösségének állítására számtalan lehetőség van, az általam alkalmazott megoldásnál, vasárnap megbeszéljük.
Üdv.feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jan. 07. - 2:23 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
skeleton írta:
ebben az osztályban sok első hajót épitő van, igy kellő szabadságot kellene biztositani nekik. fel.


Az első hajónál, jobb ha betartom egy kiforrott hajóosztály előírásait és nem kísérletezek. JJ.-vel értek egyet. Persze mindenki olyat épít, amilyet akar, csak akkor az más kategória.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jan. 07. - 8:20 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
jj írta:
Egyenlőre a Vitorlázás (nagy vével) a cél. Feco1 meg simán megvert egy-két futamban a swing-riggel, úgyhogy okosodnom nekem kellene. El pedig senki senkit nem zavart eddig, s remélem ez így is marad.
Reszelem ám az új sablont a tükörsima Laerke testhez!!!

jj

JJ, én nem erőltetném tovább ezt a Laerke vonalat!
Nézd meg Pista bácsiék hajóit, na az egy jó vonalú hajó! A mienknek túl széles a "feneke" (ha szabad ilyet mondanom), és emiatt csak erős szélben jó. Nálunk meg a legtöbb verseny gyenge-középszélben van. Szerintem következő hajó sablon ügyben elkezdheted megkörnyékezni Pista bácsit.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jan. 07. - 10:29 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Szia Jenő!
Én is úgy vélem, hogy a Laerke kis szélben nem alkalmas vitorlázásra.
A Dani unokámmal rendszeresen kijárunk a Mátrai Erőmű hűtőtavára vitorlázni több hajóval.
A Laerke a gyenge szélben rendszeresen lemarad a keskenyebb általam gyenge szeles hajóval szembe, míg egy bizonyos szélerősség fölött a helyzet megfordul.
Erre a tapasztalatomra írom a véleményem.
Meg kell jegyezni, hogy a Laerke súlya 1200 gr fölött van, míg a másik hajóé közelebb van az 1000 gr-hoz.
Szerintem faragd csak a Laerke sablont, de jó volna ha belőle 1000 gr alatti hajó kerülne ki.
Az én sablonomból még nem sikerült 1000 gr alatti hajót építeni.
Üdv. feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jan. 07. - 12:10 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Vasárnapi Budapesti Regatták:

Nevezés feltétele, ahogyan az előző évben, ahogyan a LÖK-ön is, bármilyen max. 80cm hajótest hosszúságú, egytestű vitorlás gépezet. Az más kérdés, hogy az abszolút helyezéseken kívül kategóriánként hogyan számoljunk. Addig is, induljunk minél többen! (Tamiati, Tokizoli esetleg SRY Mester, merre vagytok? Zalán is kaphatna egy kis vasárnapi kimenőt...)

Tehát 01.13. vasárnap 10:00, Városliget, a szokott helyen.

üdv:jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jan. 07. - 13:07 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ez a helyes! Ez a jó!

:D

Nem szabad elfelejtkezni, hogy nem csak az első helyért megy a küzdelem!
Tessék harcolni kicsit hátrébb is.....sokszor az még izgalmasabb!
Tessék "skalpokat" gyűjteni...értsd: hasonló tudású hajósokat legyőzni!
Tessék mosolyogni -tudós módon,- amikor már megint ezredszer kérdezik meg : ugye ezt motor hajtja?
Tessék gondolkodni, ön-megvalósítani, hogyan lehetne gyorsabb és jobb hajót alkotni!

Fanyalogni könnyű, lökni a "szekéren" pedig sokkal jobb!

:D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 268 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség