SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 aug. 01. - 0:15

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 98 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 ápr. 09. - 19:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 02. - 13:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 07. - 8:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: kismerülésű vitorlás.
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 07. - 9:21 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt Széllovagok.
Elnézést kérek, hogy a hajókázás más ágának művelőjeként itt is szót kérjek, de Ti vagytok ennek előidézöi, mert a szép vitorlásokról közölt képsorok nagyon beindították a fantáziámat:de jó lenne egyet építeni! A baj csak az, hogy a környékemen található tavak vizi növényekkel benőttek.Amikor egy bolti vitorlást kipróbáltak, a tőkesúly (ez a bulba?)beakadt a felszinen nem látható növényzetbe,aminek komoly mentőakció lett a vége.Ezért én olyan vitorlást szeretnék építeni, amivel ez nem fordulhat elő. Egy másik topicban emlitték a régebben épített "önjáró vitorlást".Szeretném tudni, hogy az milyen, mert lehet, hogy az megfelelő lenne.Én nem verseny vitorlást akarok, csak olyat ami biztonságosan megy a vizen és fából megépíthető,mert véleményem szerint a fából készült hajótest a legszebb!
Ha valaki tudna segíteni tervrajzzal és jótanáccsal-szívesen és köszönettel venném.
Üdvözlettel:Gőzgépész.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Gőzgépész 2008 jún. 07. - 18:33-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 07. - 15:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Az önjáró vitorlás, szabvány versenyhajó - az abban az időben " divatos " stilusnak megfelelően kialakítva - és tőkesúllyal rendelkezik.

Ez ugyanigy elakadna!

Neked egy tengeri vitorlás kuttert-halászhajót kellene csinálnod, aminek nincs se svertje, se tökesúllya. A stabilitást az igazi hajóban a fenéken elhelyezett különféle súlyok biztosítják.( Szállítandó teher, kövek, jó nagyok majdnem sziklák)
A modell esetében ez az RC berendezés komplett és + ólom súly!

Kép
Kép
Kép
Kép


Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: kutter tervrajz.
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 07. - 16:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt antikos.
Köszönöm a gyors választ!Ismét gyarapodott a tájékozottságom, de a vitorlázók topicját böngészve még mindig sok kifejezés ismeretlen számomra. Ezt a tudáshiányt hogy tudnám pótolni, gondolok itt a szakirodalom erre vonatkozó részére.
A közölt képeken látható hajók tetszenek,mert öblös kiképzésük hasonlit a gőzbárkákéhoz. Illetve a gőzbárka hasonlit a kutterhez,mert vitathatatlan a vitorlások időbeli elsősége!
Továbra is promléma a megépíthető tervrajz beszerzése ebben és hasonló kategóriában.Ha olyan forrásról tudtok ahol ezek megvásárolhatók: természetesen az is érdekel!
Üdvözlettel:egy kezdő vitorlázó.Gőzgépész.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Gőzgépész 2008 jún. 07. - 18:31-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: kismerülésű vitorlás.
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 07. - 17:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 18
gozgepesz írta:
Tisztelt Széllovagok.
Elnézést kérek, hogy a hajókázás más ágának művelőjeként itt is szót kérjek, de Ti vagytok ennek előidézöi, mert a szép vitorlásokról közölt képsorok nagyon beindították a fantáziámat:de jó lenne egyet építeni! A baj csak az, hogy a környékemen található tavak vizi növényekkel benőttek.Amikor egy bolti vitorlást kipróbáltak, a tőkesúly (ez a bulba?)beakadt a felszinen nem látható növényzetbe,aminek komoly mentőakció lett a vége.Ezért én olyan vitorlást szeretnék építeni, amivel ez nem fordulhat elő. Egy másik topicban emlitték a régebben épített "önjáró vitorlást".Szeretném tudni, hogy az milyen, mert lehet, hogy az megfelelő lenne.Én nem verseny vitorlást akarok, csak olyat ami biztonságosan megy a vizen és fából megépíthető,mert véleményem szerint a fából készült hajótest a legszebb!
Ha valaki tudna segíteni tervrajzzal és jótanáccsal-szívesen és köszönettel venném.
Üdvözlettel:Gőzhajós.

Szia Gőzgépész,

Én egy vitorlás katamarán vagy egy trimarán hajómodellt javasolnék megépítésre, annak nincs tőkesúlya.
Könnyű építés és jó szél esetén sebességben bármilyen másik vitorlást megver. Itt a képek között is van egy, ami trimaránok regattáját mutatja.
Üdv: Buddha

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 10. - 8:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Gőzgépész!
Hiába, a vitorlás volt (és lesz) az igazi hajó!
Én is jó ideje nézelődök mindenfelé, hogy milyet kellene építeni. Ezzel is úgy vagyok, mint a motoros hajókkal, nem a sebesség érdekel, hanem a játék.
A vitorlások hajtóereje a szél (aminek van ám ereje, hajdanvolt vitorlás tapasztalataimból tudom), ami nem csak hajtja, hanem dönti is rendesen a hajót. Modelleknél ez külön gondot jelent, mert a pici hajótestnek kicsi a stabilitása, nagyon könnyen felborul. Nem véletlen hogy a valódi hajókhoz képest a modellek tőkesúlya (igen, az a bulba!) sokkal mélyebben van.
Aztán - sajnos - jön a gonosz hínár, ami nem veszi figyelmbe az arányos kicsinyítést, ugyanolyan nagyra nő, mint a nagy hajók alatt. Hozzáteszem, hogy lehelletnyi szélben az igazi hajókat is érezhetően fékezi, versenyen a jó kormányos ilyenkor messzire elkerüli a hinármezőket.
A Buddha által javasolt két- vagy háromtestű hajó jó megoldás lehet, de úgy érzem, nem ilyet szeretnél (jól gondolom?). Lehetne próbálkozni a XIX. század végi verseny jachtok mintájára a "halformájú" hajótesttel. Ezeknél a ballaszt beleépült a hajótest vonalába (bár ma már kiment a divatból, mert voltak hátrányai).
Van aztán még egy probléma. Ha nem hátszélben hajózunk, akkor a szél hatására oldalirányú erők is fellépnek, a hajó oldalra csúszik, ami csak úgy csökkenthető, ha a hajótest víz alatti felülete (a laterálfelület) elég nagy, hogy "megtámaszkodjon" a vízben. Ezért függesztika bulbát egy lapra és nem mondjuk két szál rúdra.
Mit szólsz viszont ehhez a jószághoz:
Kép Kép

Ez egy osztrigahalász hajó, relatíve nagy merüléssel. Mondjuk ha a hajógerinc alsó részébe ólmot építenénk.... akkor talán...

Ha érdekel a rajz, szívesen elküldöm valamivel nagyobb méretben.
Üdv / Feri


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: kismerülésü vitorlás.
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 10. - 14:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt buddha.
Köszönöm a kismerülésü megoldásra javasolt katamarán és trimarán megoldást. A képen látható kis hajók valóban stabilaknak, gyorsnak látszanak és szépek is. Valószínü, hogy később fogok is ilyet építeni, mert izgalmasnak látszik egy ilyen kis hajó vezetése. Először inkább egy klasszikusabb vitorlást szeretnék építeni, tanulás képpen.
Mégegyszer megköszönve segítségedet üdvözöl Gőzgépész.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: halászhajó
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 10. - 15:14 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt Feri /ZF./
Örömmel olvastam leveled.Számítottam rá, hogy reagálni fogsz a kérésemre, mert tudom, hogy a vitorlázás közel áll Hozzád. Sajnos nekem, mint az alföldön élő legtöbb embernek a valódi vitorlázáshoz nem volt szerencsém, pedig biztos, hogy izgalmas és élvezetes szórakozás lehet.Ezért megakarom próbálni a model vitorlás usztatását kárpótlásként.
Igazad van abban, hogy egy komótosan, de biztonságosan úszó hagyományos vitorlással szeretnék kezdeni és az ott szerzett építési és usztatási gyakorlatra alapozva kerülhet sor pl:egy izgalmas trimarán megépítésére. Annál is inkább, mert remélem akkorra már tudni ( sejteni ) fogom mit kell tennem annak érdekében, hogy a hajó pl: balra és ne jobra menjen.
Valóban jó lenne az általad közölt rajzot nagyobb formátumba látni, ezért kérlek, ha teheted küld el számomra valamílyen módon.
Segitségedet megköszönve üdvözöl: Gőzgépész. /tibor./


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 10. - 16:33 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A tervrajzot én is szeretném.
Ezen kívül, aki tett fel képet, és van róla tervrajza, attól is szeretnék.
Pld. Antikos szép kétárbocos vitorlása is igen mutatós, de a többiek is.
:)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 11. - 20:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Tisztelt Gozgepesz!

Építsd meg a G 70-es hajót tanulás képpen. A rajzokhoz hozzá lehet férni, könnyen, gyorsan és olcson elkészíthető.
Minden segítséget megadunk az építéshez, interneten keresztül.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: vitorlások
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 12. - 19:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt Decsi Ferenc.
Köszönöm a segítőkészséggel felajánlott javaslatot, de tudtommal a G-70-es tipusú vitorlásnak van tőkesúlya és ez az én esetemben akadály a szó szoros értelmében, mert a közelemben lévő tavakban sok a hínár és így lépten-nyomon elakadnék, sajnos!
Remélem, hogy találok olyan tervet ami alkalmasnak tűnik számomra és igénybe vehetem a felajánlott segitségeteket.
Előre is köszönöm:Gőzgépész.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 12. - 20:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Khmmmm... lenne egy "köztes" megoldás... Nevezetesen a Graupnernek van egy összecsukódó csavarja, kifejezetten (elakadt) vitorlások számára :
https://shop.graupner.de/webuerp/servlet/AI?ARTN=2329

bár lehet, hogy ez is beleakad a hínárba, de legalább esélyt ad, hogy kihozzuk a hajót. Szélcsendben biztosan hasznos, és csak plusz egy rádiócsatornát kér. :D

Üdv / Feri


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: elakadt vitorlás
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 13. - 16:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt Z.F.
Megszivlelendő megoldást javasoltál,köszönöm szépen.Ha megépül a vitorlásom biztos lesz benne egy kisteljesítményü elektromos motor, amihez ez a csavar kapóra jött!
DE ÉN NEMAKAROK TŐKESÚLYT még akkor se ha BULBA!
Szerintem:teljesen elrontja a kecses és gyönyörü hajó összképét, valahogy nem illik oda!
Elnézést kérek a vitorláshajó tulajdonosoktól,de ez a véleményem.
Üdvözlettel:Gőzgépész.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 98 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség