SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 jún. 19. - 4:00

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 175 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 09. - 21:29 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hello!

Én amikor múltkor az origóban jártam azt mondta a fickó, hogy nem létezik a 61x31-es táblánál nagyobb, és itt győrben sem tudtak róla (megjegyzem itt nálunk nagyjából semmilyen rétegelt lemezt nem lehet venni.... )
De holnap már a kezemben lesz a 75-ös :)
Erre tudok majd tussal rajzolni, és akkor olyan lesz, mintha lécekből lenne a fedélzet megcsinálva :D

Üdv,
Ákos


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 12. - 16:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Üdv Mindenkinek :D

Ez ugyan nem Dulcibella, hanem a Bluenose, de érdemes tanulmányozni a képeket, mert az orrvitorlázat menet közben is jól nyomon követhető.
Ami a lényeg, a három vitorlából, csak egy van szervóra kötve, a másik kettő sarka lazán a főtarcs kötélhez, illetve az árbocterebhez kötődik.
Hajózás szempontjából nem zavaró, ugyan akkor, látványnak tökéletes.

http://www.john-dowd.co.uk/

Szerintem használható módszer a Dulcibellánál is. :D

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 12. - 19:14 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Igen, ez is egy megoldás. A "Hobby modellek" -be Antikos tett be képeket (Vas. Ápr. 12, 2009 7:29 am), ahol szintén több orrvitorlát kezelnek. Van olyan, ahol mind alatt boom van, van, hogy egy alatt, a másik repül. Jó-jó, de nem az igazi - még. Később, ha nagyon nem megy a dolog, akkor ezek a megoldások teljesen jók lesznek ;)
Viszont találtam egy ilyet, bizonyítva azt, hogy ez nem csak nekünk gond, hanem 'egyetemes' probléma: "GENUA MODUL F-14 / FC-16 Robbe" (http://www.hobbydirekt.de/Robbe/Neuheit ... 11723.html) Ez egy olyan modul, ami egy 3 állású (szervó)vezérlő - bal/közép/jobb -, ami egy potival finomabban beállítható. Szóval csapásváltásnál vitorla átránt a kapcsolóval, beállít a potival.
Szervószakértőkhöz kérdés: Nem lehet ezt valahogy egyszerűen megoldani? A kapcsoló és a poti együtt szabályozza a szervót...

Üdv!
g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 12. - 19:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Gábor :D

Mint már néhány helyen megjegyeztem, én a modellezést "Történelmi hajók modellezésével" kezdtem.
Anno, nagyon sok tanulmányt olvastam korabeli hajós szakkönyvekből, -ről, és szinte mindenhol az szerepelt, hogy a több orrvitorlát használó típusoknál, komoly gond volt takváltásnál, az egymást fedő vitorlák kezelése.
Az "Amerika Kupa" történelme alatt alakult ki ez a fajta megoldás, ezért nem véletlen az orrvitorlák alakja, és elhelyezése.
A Bluenose is ezek közé tartozik.
Érdekes módon, (ez aerodinamikailag igazolt) a tarcskötélhez, és az árbocterebhez kötött sarok, lecsökkentette a kezelő személyzet számát, ami nem elsődleges, de nagyon fontos volt az Amerika Kupán részvevő hajóknál.
Namármost, ha nagyban működik, ... :D
... ugyan ezt a megoldást lehet látni kedvenc bárkáimon is, és ott is az eredeti hajó volt a minta, nem pedig a vezérlés szülte megoldás.

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 13. - 21:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Jól néz ki a Bluenose is :) és tényleg ötletes az orvitorlák kötélzete.
Most már véglegesen eldöntöttem, hogy először bumos orrvitorlával fogok hajózni, aztán ha már abba belejöttem, akkor jöhet a 3 szervós hajókázás. Azt hiszem nálam mégis maradni fog az eredeti terv szerinti verzió. :)

A hétvégén autocadben felrajzolva a vitorlázatot kiszámítottam a vitorlák súlypontját valamint a laterálfelület súlypontját. Hát sajnos ez nem esett egybe, a vitorláé előrébb van... :( Azért bízom benne hogy az elkészült modellek száma azt mutatja, hogy mégiscsak jól ki van ez találva... :) Na majd a vízen kiderül!

Üdv,
Ákos


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 14. - 4:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Ákos :D

Örülök hogy az eredeti megoldásnál maradsz, mert az már náluk működik. :D
Ha viszont sikerült kitapasztalnod Dulcibellát, és átalakítod az orrvitorlázatot, akkor én először a Bluenose vitorlázatát próbálnám ki, és csak két szervóval.
Valami azt súgja, hogy hibátlan az a megoldás. :D Én pedig szeretek hallgatni a megérzéseimre.
:D
Eddig még soha nem bántam meg.
A másik ok amiért én a Bluenose verzió mellett maradnék, az az, hogy sokkal kevesebb átalakítást igényel, mint egy utólag beépített harmadik szervó, ami ráadásul, még a súlypontot is elviheti.
Ha előre beépíted, és mégsem kell, akkor meg fölöslegesen van benne. :D
Egyébként, Portugáliában az utóbbi években nagy divat lett a hasonló, (csak a vitorlázat miatt) építésű hajók restaurálása, esetleg újraépítése.
Ők két három fős legénységgel hajóznak ezekkel, és megbirkóznak vele.
Ajánlom tanulmányozásra a következő oldalt.
http://www.modelismonaval.com/magazine/ ... delos.html
A lap szélén kicsillagozott részeket érdemes végignézni.
Egyrészt nagyon szépek a képek, másrészt, tanulságosak.

Üdv és Jó munkát.
Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 14. - 12:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hello!

Egy kis felmérést szeretnék csinálni, érdekel, hogy hányan építjük a Dulcibellát (Gtoth és én biztos), és ki milyen változatot csinál? Akadtak új érdeklődők?
Van aki már megépítette, és ki is próbálta vízen?

Manópapa, jók a portugál hajók. Én azért nem fogom ilyen részletgazdagon megcsinálni :)

Én kialakítom a helyet a 3 szervonak, max ha mégsem kell a 3-ik, akkor rakok oda be egy 40-50g-os súlyt :)

A terveken nincs írva, így csak képekből láttam, hogy milyen szervot is kéne venni. Graupner C 5077-et (5,1kg) illetve C 5008-at (?kg) használnak a vitorlázathoz (meg még ki tudja miket).
A kormánylapáthoz elég egy 3kg-os szervó?

Üdv,
Ákos


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 14. - 12:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Látod, ez jó kérdés. :D :D :D

Fogalmam sincs.
Kormánynak valószínűleg elég egy normál szervó, de a vitorla feszítéshez,
ezt talán Gyuláéktól kellene megkérdezni, vagy Belo-tól. :D
Az az érzésem, hogy a Csibor vitorlafelülete sem lehet nagyobb, így elképzelhető, hogy oda is elég a normál, mezei szervó. :D

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 14. - 13:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Látom, mennek itt a dolgok nélkülem is ;) - de azért benézek.
Én a szervótartó lemezt kicsit nagyobbra csináltam, h. elférjen rajta a 3. szervó is. Azt' majd meglátjuk. Szervó. Nekem a Biborban is TowerPro MG995 van. Fém fogaskarekes, 11-13kg/cm. Van még egy ilyenem, azt beteszem ebbe. Kormánynak az egyszerű normál szervó elég _szerintem_ Nem egy versenyhajó ez :D

Súlypont. Ha a vitorláé előrébb van, akkor a testét kellene előbbre hozni :?. Az árboc talppont fix - bár több helyre jelöli a rajz. Az nekem jó, mert az akkukat én elöl akarom tartani. A képen az az első tartó a 2.-3. borda között. Ez egy kicsit javíthat a helyzeten ... Bár azt gondolom, hogy ez valóban egy hobby/játék hajó. Igényesen megcsinálva szép, látványos, versenyre nem nagyon való.

Üdv!
g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 14. - 14:00 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Gábor :D

Mennek a dolgok nélküled is. :D :D :D :D :D
Az az igazság, hogy én eddig még a Dulcibellát csak rajzon, vagy fényképen láttam.
Nem is valószínű, hogy megépíteném, mert mint ismersz, én inkább a munkahajók híve vagyok. :D
A Temzei bárka, ízig vérig az. :D
Viszont a vitorlázata, ugyan ilyen.
Versenyzés.
Valóban nem versenyre születtek ezek a hajók, de ha valaha lesz Kékszalag versenyünk, akkor ezeknek ott a helyük, legfeljebb önálló kategóriaként, mint Hobby Modellek Kategóriája. :D
A túra versenyekre, ezek tökéletesek. :D
Gondold csak végig.
Egy Omszki tó kerülés ezeknek fél délelőtti program. :D

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 14. - 15:06 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Amíg nem láttál Dulcibellát élőben, nem láttál a világból semmi 8) :P
Teljesen más a test kézben, mint rajzban vagy fényképen, de ezt tudod. Ez nálam Anya hajó lesz, én meg elviszem néha úsztatni. Szerinte ez szép - vitorlás -, de Neki az az izgalom, amit egy ilyennel való játék jelent, kevés. Bár, lehet h. belejön.

A túra, a Kékszalag az más. Ha úszik, akkor ott is tud úszni :!:

(Az Olimpián is az az afrikai(?) úszó is sztár lett, aki alig tudott a medence végéig elúszi. Vagy Eddy a Sas, a síugrásból...)

g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 14. - 18:33 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Én sem versenyzés céljából építem a hajót. Majd a vízen kiderül hogy megy, és el lehet gondolkodni apró változtatásokon :)
Egy Kékszalag jellegű versenyen azért majd szívesen elindulok :)

A hétvégén megyek Bp-re egy remélhetőleg utolsó anyagbeszerzésre. Szervo, kötélzet, vitorlaanyag.

Üdv,
Ákos


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 21. - 11:59 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hello!

Kérdésem, hogy honnan lehet kötélfeszítő "békákat" beszerezni? Lehet kapni egyáltalán ilyet, vagy mindenki maga csinálja?

Üdv,
Ákos


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 21. - 17:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Ákos!

"Béka" - azmiaz ;) :?:
Ha az árboc feszítő kötelek csúszó feszítője, akkor itt van egy verzió:
http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic. ... &start=360
(Csibor topik, 25. oldal, Szomb. Feb. 21, 2009 7:53 pm, SRY)
Ha az állókötélzetet szeretnéd fixen feszíteni, arra pedig találtam olyat, hogy:
http://www.hobby-lobby-modellbau.com/on ... Rope-.html
Valamelyik magyar oldalon is láttam ilyeneket, de már nem tudom melyiken :(

Üdv!
g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 21. - 18:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
akos írta:

A hétvégén autocadben felrajzolva a vitorlázatot kiszámítottam a vitorlák súlypontját valamint a laterálfelület súlypontját. Hát sajnos ez nem esett egybe, a vitorláé előrébb van... :( Azért bízom benne hogy az elkészült modellek száma azt mutatja, hogy mégiscsak jól ki van ez találva... :) Na majd a vízen kiderül!

Üdv,
Ákos


Csináld dönthetőre az árbocot, és akkor tudod korrigálni az eltérést, ha van.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 175 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség