SRY MODELLEZŐ FÓRUMA
http://users.atw.hu/sryforum/

VASÁRNAPI BUDAPESTI REGATTÁK 2012-2013
http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=19&t=2250
Oldal: 16 / 18

Szerző:  user_36 [ 2013 márc. 06. - 16:59 ]
Hozzászólás témája: 

mamut írta:
Belo írta:
tibu írta:
JJ, nem kéne egy kiesőt is figyelembe venni?


Tradicionálisan nem.


Javaslom, hogy jövőre, hagyománytiszteletből verseny nem, de kieső futam legyen, abból pedig jó sok, pl minden harmadik. Azért lenne ez jó, mert szabadabban állítgathatnánk, kísérletezhetnénk a hajókkal.


Ha engem kérdezel teljesen lényegtelen milyen állítással mész a Városligeti tavon.....

Szerző:  user_1827 [ 2013 márc. 06. - 17:02 ]
Hozzászólás témája: 

A kieső nem feltétlen rossz ötlet, de minden harmadikat részemről sokallom... erre lennének jók a közös edzések.

Valamint a futamok közti szünetet is meg kellene nyújtani, ahhoz, hogy szabadabban állítgatni lehessen.
Bár talán az belefér... kivéve annak aki utolsónak fut be... pedig neki lenne rá leginkább szüksége.

Szerző:  user_1827 [ 2013 márc. 06. - 17:27 ]
Hozzászólás témája: 

Belo írta:
Ha engem kérdezel teljesen lényegtelen milyen állítással mész a Városligeti tavon.....


Hát ebben van valami... :)

Szerző:  HUN147 [ 2013 márc. 07. - 10:02 ]
Hozzászólás témája: 

VERSENYTAKTIKA A VÁROSLIGETI TAVON

A Városligetben egyedi körülmények között kell versenyezni erre mindenki gyorsan rájön, ha megpróbálja, de hogy miként az már nem egyértelmű, így megpróbáltam összeállítani az általam tapasztaltak alapján a helyes versenytaktikát:
 A hajód orra mindig a következő bója irányába álljon, függetlenül a szél irányától, mert mire változtatnál a hajód irányán, a szél is biztos, hogy megváltozik.
 Ne zavarjon, hogy miközben a fock élesen megy szél felé, a nagyvitorla hátszelezik.
 De az se zavarjon, ha a víz felett 20 cm-rel szembe szél van, 40 cm-rel felette pedig hátszél.
 Legyél jóba a széllel, udvarolj neki, vagy próbáld meg megvesztegetni valamivel.
 A közvetlen melletted lévő hajókat semmiképpen se figyeld, mert ott biztos, hogy másmilyen a szél, a 10 m-re lévőket esetleg már érdemes, mert ott lehet hasonló.
 Kerüld a rendszeresen ott versenyző hajókat, mert azok nagyon szeretik egymást és mindig összeállva közlekednek a bóják körül, ami azt jelenti, hogy a hajók fele aláfordul a bójának, a másik fele általában megkerüli, a középsők pedig felakadnak a kacsák etetése feliratra. Mindez a tülekedés igen kedves párbeszédek kíséretében zajlik, a csapat egyik fele a tó innenső oldaláról próbálja a kavargó ködön keresztül a túloldalról semmit sem látók távját szavak útján vezérelni.
 Általában helyes taktika, ha a bója előtt leeresztesz egy horgonyt, megvárod amíg a hajózó útvonal felszabadul (5-10 perc) és ezután folytatod az utat.
 Ne csodálkozz, ha a túlpartról nem látod és összekevered, hogy melyik a te hajód és másét próbálod vezérelni. Ezt úgyis lehet fogalmazni, hogy nem a távod romlott el, ha a hajódnak vélt jószág nem viselkedik az akaratod szerint. (Konkrét esemény Sárdi Pistával közösen, most utólag már tudom, hogy egyszerűen távot kellet volna csak cserélnünk.)
 Szerelj a hajódra ködlámpát, hogy lássad messziről is, vagy tanuld el Mamuttól, a vitorla élénk színűre festését. Neki a kék vitorla fél győzelmet jelent (Na persze nem csak ez.)
 Ne csinálj a verseny előtt reklámot a többieknek, mert a Belo kedvet kap a versenyzéshez, kölcsönkér egy szakadt hajót valakitől, és már is egy hellyel hátrább végeztél.
 Ne nyerj meg egyetlen futamot se, mert a következőben neked kell vezetni a befutó listát, miközben a hajód ki tudja merre jár.
 Legyél jóba a tóban élő teknőssel, hogy ne akadjál fel rá. S ha a nyáron elkezded idomítani, akkor jövőre már tolóhajót is nevelhetsz belőle.
 Ha teljesen nincs szél, akkor kuklizz el a beömlő nyílásig, és ott kapsz egy olyan áramlatot, ami elvisz az első bójáig.
 A helynek megfelelően öltözködj, elől +26 fok, hátul -10 fok.
 Hogy ne száradjon ki a szád verseny közben, tegyél egy magnót a zsebedbe, amelyik folyamatosan szajkózza: „Nincsen benne motor, csak a szél hajtja a hajókat.”
 Ha gyalogolsz a parton, ne a hajódat nézzed (úgyis mindegy), hanem a lábad alá nézz, hogy egyetlen gyereket se lökjél bele a vízbe.

HUN 147
:D

Szerző:  user_1637 [ 2013 márc. 07. - 10:30 ]
Hozzászólás témája: 

Köszönjük, HUN147! Ezek nagyon jó jótanácsok kezdők számára. Néhány kiegáészítés:
A tüskés bokrot ne a víz felől vedd.
A kacsa táblát nagy ívben kerüld, mert nem biztos, hogy a többiek hoztak tolóhajót, amivel le tudod a hajódat varázsolni a tábláról.
:o

Szerző:  jj [ 2013 márc. 07. - 16:17 ]
Hozzászólás témája: 

Kösziii HUN147!

Ez tényleg parádés összefoglalása az alapvető vitorlázási taktikáknak a városligetin! Belo szlogenje nem véletlen, -"A vitorlázás bonyolultabb, mint gondolnád..."

Tapasztalati kiegészítés a bójakerüléshez:
Amennyiben a túlpartról végzed a műveletet és a 8-10 összetapadt hajó egyszerre érkezik a bójához, ha a hajód ép 100%-os fedésben van, (tehát egyáltalán nem látod), de biztosan tudod, hogy ott van, ne csodálkozz, hogy mire tisztul a kép, a hajód orra már az ellenkező irányban áll. Kétségbeesésre semmi ok, mert a legendákkal ellentétben a fentebb vázolt szélviszonyok között simán tud tolatva is eredményesen haladni a vitorlásod.

(u.i. az a jóhiszemű versenyző, aki itt tanul vitorlázni, ne csodálkozzon, ha tiszta szeles körülmények között nem érti a világ folyását. Így jártam én a modellrepülőzéssel sok évvel ezelőtt, amikor megtanultam "repülni" egy géppel, ahol az össz. irányítási lehetőség a két meghajtómotor különbségi vezérlésével volt csak megoldható. Ezt már profin műveltem, miután jött az első igazi modellrepülő, szabályozható fordulatszámú motorral, magassági, oldal és csűrőkormánnyal. Hetekig pici nejlonszatyorban vittem haza a gépet összeragasztgatni, míg újra megtanultam modellrepülőt vezetni.)

jj :lol: :lol: :lol:

Szerző:  jj [ 2013 márc. 08. - 9:14 ]
Hozzászólás témája: 

Sziasztok Uraim!

A VBR utolsó versenynapja kizárásos alapon 03.17-én lesz, az Omszki tavon.
A pálya egyszerű up & down. Kezdés a szokásos időben, 10 órakor, azután annyi futamot csinálunk, amennyi jól esik.

A pontos hely, ahol tolóhajóztunk télen, a tó Budapest felé eső (déli) oldalán, a kék vízibicikli mellett. Megközelítés: Vagy a volt CORA most Auchan áruház felől, a sportcsarnok előtt parkolva és onnan séta, vagy Pest felől túlmenve a tavon, a felüljárón át balra, majd a tavat hátulról megkerülve a tó sarkában levő parkolóban megállva a Gól "büfénél".

A verseny után díjkiosztás az abszolút győzteseknek, plusz az RG65 és MM kategóriákban is. Ipari mennyiségű nemzeti szín szalagot már beszereztem és az "érmek" is készülnek. Belo jóvoltából szponzori ajándékok is érkeznek.

Ha belefér, gyertek!

üdv: jj

Szerző:  user_1637 [ 2013 márc. 08. - 13:43 ]
Hozzászólás témája: 

Tanulság: Ha repülni akarsz, mindig legyen nálad neylonszatyor. Én most kacérkodom a gondolattal, hogy elkezdem.

Szerző:  jj [ 2013 márc. 12. - 9:06 ]
Hozzászólás témája: 

Sziasztok Uraim!

Kedd van, közelg a hétvége!
Ha van kedvetek egy utolsó fagyos VBR napra, gyertek az Omszkira. (03.17.)
Ha összejövünk vagy 5-en, összevágom a piros-fehér-zöld szalagot rövidebb darabokra. Ha az idő nem lesz túl zord, leviszem az igazi vitorlást is.

jj

Szerző:  mamut [ 2013 márc. 12. - 9:40 ]
Hozzászólás témája: 

Ha maradunk az Omszkinál, akkor szombaton jégfelderítést kell tartani. Az előrejelzés szerint esténként: péntek -3C, szombat -6C, vasnap -7C!

Talán biztosabb lenne megint a Városliget.

Nevezek, bárhol is lesz.

Szerző:  user_1854 [ 2013 márc. 12. - 10:44 ]
Hozzászólás témája: 

HUN6 MM

Szerző:  Lgaga [ 2013 márc. 12. - 11:26 ]
Hozzászólás témája: 

A kiejthető futameredmények ügyében a versenysorozat kiírója döntsön (hagyomány tiszteletből :) ), nekünk csak véleményünk lehet, ami úgy tűnik, eltérő.
Az én véleményem szerint is lehetne kiesővel számolni.

Két lehetőséget látok.

1. Versenynaponkénti számítás:
A befejezett futamok számától függően. pl. 6 futam esetén 1, 10-16 futam esetén a két legrosszabb eredmény lenne kiejthető. Egy napon 16-nál több futam megrendezésére nem látok reális esélyt.

2. A versenysorozat szerinti számítás:
Megrendezett 6 verseny esetén a legrosszabb versenynap eredménye kiejthető. Több verseny megrendezése kicsi az esély.

Utóbbi valamelyest figyelembe veszi azt, ha a versenyző nem tud részt venni minden megrendezett versenyen. (mégiscsak egy játékról van szó)
Arra ösztönzi a résztvevőket, hogy minél több versenyen részt vegyenek.

Szerző:  user_1827 [ 2013 márc. 12. - 12:36 ]
Hozzászólás témája: 

HUN 904 nevez...

Elég szeles időt mondanak... nem hiszem, hogy tud jegesedni.
Most a vízhőmérsékletben is van tartalék.


Én már az első körben kérdeztem, hogy lesz-e kieső...
JJ mondása az volt, hogy nem. Szerintem ne piszkáljuk.

Szerző:  mamut [ 2013 márc. 12. - 13:01 ]
Hozzászólás témája: 

Krapulax írta:
Én már az első körben kérdeztem, hogy lesz-e kieső...
JJ mondása az volt, hogy nem. Szerintem ne piszkáljuk.


Idén nincs kieső, az vitán felül áll.

A kiesők témafelvetése a jövő évi sorozatról szól.

Szerző:  user_36 [ 2013 márc. 12. - 13:10 ]
Hozzászólás témája: 

mamut írta:
Krapulax írta:
Én már az első körben kérdeztem, hogy lesz-e kieső...
JJ mondása az volt, hogy nem. Szerintem ne piszkáljuk.


Idén nincs kieső, az vitán felül áll.

A kiesők témafelvetése a jövő évi sorozatról szól.


Úgy vélem, hogy ez így helyes. A saját véleményem pedig az, hogy ha nincs kieső és arra vagy kényszerülve, hogy minden versenyre elmenj, ha nyerni akarsz, az a legjobb motiváció.

Azon kívűl mammut egy korábbi megjegyzéséhez szólva. Nem kell minden versenyt 100%-on teljesíteni, mert az lehetetlen. Főleg, hogy most egész évben van verseny. Szóval szerintem nyugodtan lehet állítgatni egy olyan versenyen is, ahol nincs kieső, bár a Városligeti tavon nem sok értelme van.


Egy nevező:
MM 763 Kreskai György

Oldal: 16 / 18 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/