SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 19. - 23:54

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1500 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 100  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 07. - 13:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Időjárás

De legalább úgy tűnik, szél az lesz. A hajók, a kitűnő fedélzeti nyílászáróknak köszönhetően állják a vizet, mi meg majd tengeri vitorlázó cuccba bújunk.

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 07. - 13:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
jj írta:
Városliget!

Hát hogyne állna, hacsak éjszaka el nem lopják a tavat.
Részemről, lehet , hogy kicsit csúszok, úgy inkább 1/2 2-re érek ki.
Eddig fix: Mechman, jj, tokizolit most keresem telefonon.

Milyen frekin/sávon jössz? Én galád röpcsis 35mHz/69-es csatornán.
(..és milyen hajóval?)

üdv: jj


Az avatárommal :wink:
Lehet, hogy gondban leszünk adóilag, mert én is csak repülős távirányítót tudtam venni, és az 35,1-es. A csatorna asszem 70 (legalább is ez van a kristály cetlijén). Viszont négycsatornásat kaptam ócsóért :D

Az idő miatt aggódom egy kicsit. Ha déltájt esik a lé, akkor asszem elmarad a részvételem :cry:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 07. - 14:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
szervusztok
részemről ok az egy óra
35mhz 80-as csati
üdv misi


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 07. - 14:09 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Megjelenéz az alkalomhoz illő öltözetben.

Kép

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 07. - 14:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
mindenkinek
j a után szabadon
vitorla leszek, vagy hajócsvar, vagy hajókat terelő szellő.
:D
üdv misi


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 07. - 15:28 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Akkor nem bántom.. és nagy szentségtörés lenne, ha lopo-t használnék? A 3 cella 1050-es pakkom pont beférne, és van 7A-es BEC-em is hozzá.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 07. - 15:51 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Dear XPkiller!

(bocs hogy beleugatok...)
A sok enyergijával és Amperral vigyáznék a vízben, különösen, ha szabályozód repcsis.
2 éve, nyáron az EasyGlideremmel Balatonon a strandon volta, siklópályán a víz felől a part felé. Szépen jött a darab, gyönyörűen kilebegtetve, mikoris a parti szél kihagyott egy pillanatra, és a parttól 2m-re toccs a vízre.
A gép hab, gondoltam nagyügy, úszik szépen a vizen, de a motor szellőzőnyíláson áűt bekapott egy kis vizet. Óriási füst és sistergés, a szabályozó szenesre égett, az akksi felpüffedt és annyi.

A lipo közel zárlati terhelésnél le tudja adni a TELJES kapacitását és vége.

A NiMh zárlatban kicsit melegszik max, de túléli, közel sem ad le zárlatban annyi kakaót.

Ezért ha a szabályozó nem hajós, (vízzáró) ne kisértsd a sorsot.

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 07. - 16:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
jj írta:
Időjárás

De legalább úgy tűnik, szél az lesz. A hajók, a kitűnő fedélzeti nyílászáróknak köszönhetően állják a vizet, mi meg majd tengeri vitorlázó cuccba bújunk.

jj


A vitorlázó cucc még csak okés volna (bár csizmám az nem van :roll: )
( megjegyzem, elég mókás látvány voltam a Beszédes József versenyen is bokáig viharcuccban, onnantól lefelé vászondorkó 8) )
De az én drágám nem nagyon csípi az erős szelet, előjön belőle a ribanc, és elkezd össze-vissza fetrengeni :oops: Sajna nekünk nincs olyan széééép tőkesúlyunk, mint másoknak :oops:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 07. - 17:31 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
JJ!

Köszi a jótanácsot.. tudom.. repülő már nekem is elfüstőlt, sőt nekem a levegőben is, mert megszorult a motor, és simán kigyullad, ami jól nézett ki, mint egy igazi gép, húzta a fekete csíkot, csak hát a szabályzó szenes lett, az akksi majdnem felrobbant, a repülő meg porigégett...
A vizet meg a lipo nem igazán szereti tudom.

Akkor belerakom valahogy a 4cella NiCd-mat, bár az csak 1100mA-es, és nem szeretném, ha 4 percenként akkut kellene tölteni, 0 tapasztalatom van, nem tudom a szervók mennyire lesznek leterhelve a vitorlásba.
A rugós elemtartós témát meg nem támogatom, mert azzal is volt már gondom.. jól elrepült a saját építésű repülöm, mikor nem érintkezett rendesen az egyik cella. (nyugodjék békében :( )
üdv
Péter


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 07. - 18:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
1200 mAh-as NiMh aksikkal az egymeteres hajomban versenyzek egy egesz napot, szerintem az 1100-as biztosan eleg lesz, foleg frissen toltve :wink:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 07. - 18:25 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Akksi a vitorlába.

Az eddigi villanyfogyási tapasztalataim a következők:

1-2 óra hajókázás után összesen 3-400mAh-t tudtam rátölteni a pakkra.
Kedvenc számítógépes nagykeremből Panasonic Infinium AA NiMh akkukat vettem (2100mAh). Előnyük a többi NiMh-hoz képest, hogy a töltést szinte fogyás nélkül megtartják akár egy évig is. Az egyéb NiMh akkuk a töltés után egy nappal már 20-30%-ot veszítenek az energiából.

Autós tapasztalat: A töltőmön van verseny előtti töltés program. A futam kezdőidejét kell bepötyögni, pontosan addigra tölti (és hagyja ideális hőfökúra hülni!) a pakkot, a maximális töltéskihasználás érdekében.

Úgyhogy vagy Infinium, vagy Eneloop az igazi. Hajóba is, adóba is.

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 07. - 18:26 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Akksi a vitorlába.

Az eddigi villanyfogyási tapasztalataim a következők:

1-2 óra hajókázás után összesen 3-400mAh-t tudtam rátölteni a pakkra.
Kedvenc számítógépes nagykeremből Panasonic Infinium AA NiMh akkukat vettem (2100mAh). Előnyük a többi NiMh-hoz képest, hogy a töltést szinte fogyás nélkül megtartják akár egy évig is. Az egyéb NiMh akkuk a töltés után egy nappal már 20-30%-ot veszítenek az energiából.

Autós tapasztalat: A töltőmön van verseny előtti töltés program. A futam kezdőidejét kell bepötyögni, pontosan addigra tölti (és hagyja ideális hőfökúra hülni!) a pakkot, a maximális töltéskihasználás érdekében.

Úgyhogy vagy Infinium, vagy Eneloop az igazi. Hajóba is, adóba is.

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 07. - 20:56 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Tengerészek!

Egy kis szemléltetővideó akkumulátorbehelyezés ügyben. Az akku egy
4 cellás AA pakk, normál 4-es keretben. Sőt ez még szélesebb is mint
a modellbolti akkutartó, mert vastagabb anyagú:

http://www.youtube.com/watch?v=TxAhjzZPAyk

Mint látható az én "CSIBOR"-om felső részei már fehérek. Persze még
nem az igazi ezen a vidón. Némi csiszolás és újjabb festékrétegek
felvitele után már elérte ezt a felületi minőséget ami nekem is megfelel:

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/vie ... id/5543493
A fotón valamiért sárgás (szerintem vakus fehéregyensúllyal komoly
gondjai vannak ennek a Panasonic fotomasinának :twisted: ) de
egyébként ez hófehér. Már most is egész tűrhető, de a lakk még dobni
fog rajta.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 07. - 21:19 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
A mai nap másik fejleményét majdnem elfelejtettem:

Szóval öntögettem az ólmot. Először a gipszmintába, persze minden
gondosság ellenére megrepedt a minta, aztán olyan 5. öntésnél a
széle is lepattant. Ekkor rágtam be de nagyom ám. Egy laza mozdulattal
idegi alapon kivágtam a gipszmintát a műhelyből és előszedtem a
régi homokformás cuccomat.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/vie ... id/5543610
Balra fél tősúly sablon, középen a bekevert homok meg a
formaszekrény (de szépen tudom ám nevezni a sima összefércelt
fadobozt :twisted: ) A formahomok itt mindennek a lelke....de erről majd
később.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5543613
Doboz megtölt homokkal. De csak lazán.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5543615
Teteje elhúz simára....

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5543617
....majd belenyom a sablon. Ezzel gyakorlatozni kell kicsit, hogy
szép lenyen a minta, de nem egy nagy ördöngősség.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5543619
És itt az öntőforma. Persze csak egyszer használható, de a forma
elkészítése 5 perc , így nem igazán nagy gond, hogy minden egyes
darabhoz újra el kell készíteni.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5543622
Felöntöttem ólommal, mint minden teljesen nyitott formát, ezt is túl
kell önteni, és ez később jó sok reszelést fog eredményezni, de ez van.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5543624
A dermedés után kiborítottam a formát és itt az eredmény.

A hibák:
1. A bal oldali kidudorodás azért keletkezett mert az ólom kimosta a
homokot.
2. A felület rücsis egy kicsit, bár az első csiszolás után alig van
felületi hiba
3. Sok a felesleges anyag a munkadarabon, de ez a technológia
sajátja.....reszelőre fel.

A kimosódási és felületi hiba a formahomok szerkezetében keresendő.
Ez sajnos hungarocell kiolvadós öntéshez való homok, és mint látható
nem igazás alkalmas erre a nyitott formás öntésre. A homok szerkezetén
változtatva (kicsit kevesebb gipszpor és több nyirkosság kell
valószínűleg) viszonyt ez egy jó módszer lesz, sokkal jobb és
biztonságosabb mint a kemény gipszformás.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 08. - 17:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Háj,

Én is haladtam ma, meg tegnap.. végleges lakkot kapott a hajóm, és bár nem tökéletes, de most már így marad..
Most így néz ki, persze fényképen nem látszik jól
http://xpkiller.extra.hu/album_csibor/p ... to_41.html
És elkészült a bulbám is.. vagy hogy hívjátok
http://xpkiller.extra.hu/album_csibor/p ... to_42.html
ez egész jól sikerült.. végül az lett, hogy visszaraktam az agyon repedezett formámba, és újra felolvasztottam, és egy fa darabbal leszedtem a tetejéből, mert látszott, hogy 200g-os nem fogok lecsiszolgatni.. 2 napi reszelgetéssel kb 30g jött le.
A forma éppenhogy kibírta ezt, de így olyan 560g körüli súly jött ki a végén, és formája is jó lett.
Mikor kihűlt, közé raktam a svertet, és jól körbetekertem ragasztó szalaggal, beállítottam a szöget, és pozíciót, és az egészet átböktem 2 helyen 4.5mm-es fúróval, besüllyesztettem a csavar fejét, és a túl oldalon az anyát, majd rákentem jó vastagon akryl gyantát (akrylstat) majd felcsiszoltam, és festés.

Ja mindig elfelejtem.. a svertbe beragasztottam egy bicikli küllő darabot, csak hogy a 2mm-es küllőn a menet az biza 2.2mm-es.. :( hogyan lehetne erre vmi anyát szerkeszteni??


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1500 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 100  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség