SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
RG65....itthon, vagyis a klubszoba http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=19&t=2204 |
Oldal: 19 / 21 |
Szerző: | user_214 [ 2013 máj. 16. - 11:31 ] |
Hozzászólás témája: | |
Egy bonyolultabb: 4 trapéz, 1 háromszög, 5 körcikk. A4-es szabadkézi rajz, és nem arányos. Ellenőrzéskor a megadott méreteket lemérem a vitorlán a bekarikázott pontokon található "felmérést támogató" jeleknél. JJ.: akkor legyen 35 % Batali szerintem a grosz tetején Neked nincs háromszög, hanem egy kis trapéz (7 db. trapéz). Nem kell háromszöggel számolni. ? |
Szerző: | user_214 [ 2013 máj. 16. - 15:17 ] |
Hozzászólás témája: | |
1. Az oldal címe: http://imageshack.us/ 2. regisztrálok, belépek, klikkelek: My Images/My ImageShack gombra 3. media upload gomb, feltöltöm a képet. 4. vissza a My Images/My ImageShack gombbal 5. klikk a kép melleti felső i gombra (share it), ott legyen pipa a full size négyzetben, és közvetlen alatta van a forums: mezőben a link, amit beszúrok. |
Szerző: | user_540 [ 2013 máj. 19. - 15:41 ] |
Hozzászólás témája: | |
Köszi Gvandor! Egy "szög egyszerű" vitorla-felmérés: Az elv: - Mérhető és ellenőrizhető jelölésekkel négyszögekre osztottam a vitorlákat. - A szemben lévő oldalak méretét (cm. egy tizedesig kerekítve) összeadtam és osztottam kettővel (középarányos). - A magassági (h) és a szélességi (B) adatokat összeszoroztam. - A négyszögek területeit pedig már csak össze kellett adni. ...........egy A4-es rajzlapon 1:4 méretarányban felvittem az adatokat. Természetesen a rajz kicsit torzul, hiszen pld. az első él és a hátsó él is általában íves, a rajzon pedig egy egyenes vonalra vannak szerkesztve a méretek. Viszont a területek megfelelő pontossággal számolhatók és ellenőrizhetők. ...szerintem. |
Szerző: | user_540 [ 2013 máj. 20. - 14:03 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdvözletem, sziasztok! Sikerült elindítanom az RG65-el foglalkozó weblapot. .................. persze még szerkesztés alatt van. A címe: http://rg65-hun8.webnode.hu/ Ezen a weblapon szeretném megjeleníteni az RG65 magyarországi eseményeit, eredményeit, továbbá a fontosabb változásokat. Minden érdeklődőt, jó ötletet adót (esetleg szponzort ) várok nagy szeretettel! |
Szerző: | user_1637 [ 2013 máj. 21. - 13:31 ] |
Hozzászólás témája: | |
Ismét a Dragon Force: http://dragonforce65.com/ |
Szerző: | HUN147 [ 2013 máj. 21. - 15:06 ] |
Hozzászólás témája: | |
Belo hívta fel a figyelmet, hogy már részenként is vásárolható lesz a Dragonforce. http://www.rcyachts.org.uk/epages/Store3_Shop2540.sf HUN147 |
Szerző: | user_540 [ 2013 máj. 31. - 8:23 ] |
Hozzászólás témája: | |
RC Yachts Latest news from the Dragons Den - Yes the Dragon Force 65's have arrived!!!! - Just picked up the first batch from Ripmax - all 100 have been sold & now await the next batch in July Vagyis: az első szállítmány 100 darabját már eladták, a következő adag júliusban érkezik.... |
Szerző: | user_214 [ 2013 júl. 03. - 19:47 ] |
Hozzászólás témája: | |
Sziasztok Véleményeket kérek, a téma az RG-65 hajó keel. Számolgattam az osztály keel hosszait, és felületét, nagyjából a testből kilógó hossz a bulba felső vonaláig; 24-26 cm. A kérdésem, hogy milyen hátránya lenne mondjuk 5 - 10 cm hosszabbításnak, mert az nyilvánvaló, hogy mélyebbre kerül a súlypont, és ez előnynek látszik, de gondolom van nyomós oka, hogy a hajótervezők nem rajzolnak 30-35 cm-est. |
Szerző: | mamut [ 2013 júl. 04. - 10:06 ] |
Hozzászólás témája: | |
gvandor írta: Sziasztok Véleményeket kérek, a téma az RG-65 hajó keel. Számolgattam az osztály keel hosszait, és felületét, nagyjából a testből kilógó hossz a bulba felső vonaláig; 24-26 cm. A kérdésem, hogy milyen hátránya lenne mondjuk 5 - 10 cm hosszabbításnak, mert az nyilvánvaló, hogy mélyebbre kerül a súlypont, és ez előnynek látszik, de gondolom van nyomós oka, hogy a hajótervezők nem rajzolnak 30-35 cm-est. Többet vesztesz az ellenállás növekedésével, mint amennyit nyersz az állékonyságon. 20-30%-kal növeled a hínárfelszedés valószínűségét. |
Szerző: | user_214 [ 2013 júl. 04. - 10:37 ] |
Hozzászólás témája: | |
Köszi, igen, igazad van. |
Szerző: | user_540 [ 2013 júl. 06. - 20:25 ] |
Hozzászólás témája: | |
Egy tanulságos videó.... keel ügyben: kb. 50km/ó-szél és a legkisebb "C" rig. ( 1perc ,20.-nál mutatják a nagy szél - rövid keel problémáját). http://www.youtube.com/watch?v=KtyJQ5kU ... e=youtu.be Szóval nincs tökéletesség, csak az alkalomhoz legjobban illő megoldás lehetséges. - Pld. F1. melyik a jó gumi az esős? ... a slick? A cserélhető az igazi! Egy versenyen ugyan nem lehet cserélni a hajót és alkatrészeit - kivétel persze a vitorlázat! - de különböző versenynapokon nem tiltja semmi a keel, kormány hajótest cseréjét. Vagyis a legcélszerűbb, megkukkantani milyen idő lesz az adott versenyen, és az odaillő felszereléssel vízre szállni. ----már készítem is...... ...kicsit Csibor TT65, kicsit Star45/RG65, kicsit Viperfish 65, és persze sok saját ötlet.... mert tervezgetni jó! |
Szerző: | user_214 [ 2013 júl. 08. - 19:58 ] |
Hozzászólás témája: | |
facebook RG-65: Kérdés: 1. Are the bulbs installed with their axis paralell to the "design" waterplane, or at what angle? A bulbák tengelye párhuzamos a vízvonallal, vagy szöget zár be? Válasz: 1.Both bulbs are inclined 1 degree relative to waterline Mindegyik bulba 1 fokos dőléssel van a vízvonalhoz képest. Erről valakinek véleménye? |
Szerző: | user_36 [ 2013 júl. 08. - 20:11 ] |
Hozzászólás témája: | |
gvandor írta: facebook RG-65: Kérdés: 1. Are the bulbs installed with their axis paralell to the "design" waterplane, or at what angle? A bulbák tengelye párhuzamos a vízvonallal, vagy szöget zár be? Válasz: 1.Both bulbs are inclined 1 degree relative to waterline Mindegyik bulba 1 fokos dőléssel van a vízvonalhoz képest. Erről valakinek véleménye? úgy-úgy. minél szélesebb a hajó ez a szög annál nagyobb. Mert a széles hajó úgy dől meg, hogy egy kicsit az orra felé dől. akkor kerül vízszintesbe a bulba. |
Oldal: 19 / 21 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |