SRY MODELLEZŐ FÓRUMA
http://users.atw.hu/sryforum/

RG65....itthon, vagyis a klubszoba
http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=19&t=2204
Oldal: 19 / 21

Szerző:  user_540 [ 2013 máj. 16. - 8:21 ]
Hozzászólás témája: 

A HUN 37 vitorla felmérésének fotója.

KépKép Kép

A grosz felülete: 1470.4cm2
A fock felülete : 744.3cm2
Összesen : 2214.7cm2

A HUN 31 vitorlája is pont ilyen méretű.

A felmérés menete:
- négyszögek képezése a latnik közepe és az árbocra erősítési lyukak közepe által.
-az adott négyszög vízszintes oldalainak mért összegét osztottam 2-vel. (B0+B1)/2
A függőleges oldalak is így lettek számolva, és ez is egy tizedesig lett kerekítve. (h0+h1)/2
Ezt a két adatot szoroztam össze, az eredmény cm2, egy tizedesig kerekítve.

A grosz felső részén lévő hiányzó háromszög felületének meghatározása: az átfogó szorozva a meghosszabbítások által adott magasság, osztva kettővel, szintén cm2 egy tizedesig kerekítve.

A a felmért négyszögek területének összegéből a háromszög területét kellett már csak kivonni.

Elég egyszerű volt így a felmérés.

Szerző:  user_214 [ 2013 máj. 16. - 11:31 ]
Hozzászólás témája: 

Egy bonyolultabb: 4 trapéz, 1 háromszög, 5 körcikk.
Kép

A4-es szabadkézi rajz, és nem arányos. Ellenőrzéskor a megadott méreteket lemérem a vitorlán a bekarikázott pontokon található "felmérést támogató" jeleknél.

JJ.: akkor legyen 35 % :)

Batali szerintem a grosz tetején Neked nincs háromszög, hanem egy kis trapéz (7 db. trapéz). Nem kell háromszöggel számolni. ?

Szerző:  user_540 [ 2013 máj. 16. - 13:40 ]
Hozzászólás témája: 

Szia Gvandor!

Többféle megoldás is remek lehet. Azért tűnik a megoldásom jónak, mert - a fotókon talán látszik - a grosz felső éle 1,4cm-es vízszintes kialakítású. Emiatt ötszöget képez. A grosz legfelső cikke felosztható egy négyszöggé, amiből kivonandó egy háromszög, ezt választottam.

Kép Kép Kép

Persze több jó megoldás is van erre a felosztásra. :)

Jut eszembe!
Jó lenne ha elárulnád, hogyan tudsz ilyen rajzot a fórumba beilleszteni, mert akkor meg is van a jó megoldás (persze ez JJ hatásköre igazán) a vitorlák felmérésének közzétételére. Mindenki elküldené a rajzot (megint csak JJ hatáskörében meghatározott helyre) letétbe.... nem lehetne gond. A verseny előtt az vitorlának néhány méretét kellene csak ellenőriznie a felmérőnek. S, ha rendben mehet a pecsét rá..ja. :)

Szerző:  user_214 [ 2013 máj. 16. - 15:17 ]
Hozzászólás témája: 

1. Az oldal címe: http://imageshack.us/
2. regisztrálok, belépek, klikkelek: My Images/My ImageShack gombra
3. media upload gomb, feltöltöm a képet.
4. vissza a My Images/My ImageShack gombbal
5. klikk a kép melleti felső i gombra (share it), ott legyen pipa a full size négyzetben, és közvetlen alatta van a forums: mezőben a link, amit beszúrok.

Szerző:  user_540 [ 2013 máj. 19. - 15:41 ]
Hozzászólás témája: 

Köszi Gvandor! :)

Egy "szög egyszerű" vitorla-felmérés:

Az elv:
- Mérhető és ellenőrizhető jelölésekkel négyszögekre osztottam a vitorlákat.
- A szemben lévő oldalak méretét (cm. egy tizedesig kerekítve) összeadtam és osztottam kettővel (középarányos).
- A magassági (h) és a szélességi (B) adatokat összeszoroztam.
- A négyszögek területeit pedig már csak össze kellett adni.

...........egy A4-es rajzlapon 1:4 méretarányban felvittem az adatokat. Természetesen a rajz kicsit torzul, hiszen pld. az első él és a hátsó él is általában íves, a rajzon pedig egy egyenes vonalra vannak szerkesztve a méretek. Viszont a területek megfelelő pontossággal számolhatók és ellenőrizhetők. ...szerintem. :)

Szerző:  user_540 [ 2013 máj. 20. - 14:03 ]
Hozzászólás témája: 

Üdvözletem, sziasztok!

Sikerült elindítanom az RG65-el foglalkozó weblapot.
.................. persze még szerkesztés alatt van. :)

A címe:
http://rg65-hun8.webnode.hu/

Ezen a weblapon szeretném megjeleníteni az RG65 magyarországi eseményeit, eredményeit, továbbá a fontosabb változásokat.

Minden érdeklődőt, jó ötletet adót (esetleg szponzort :) ) várok nagy szeretettel!

Szerző:  user_1637 [ 2013 máj. 21. - 13:31 ]
Hozzászólás témája: 

Ismét a Dragon Force:

http://dragonforce65.com/

Szerző:  HUN147 [ 2013 máj. 21. - 15:06 ]
Hozzászólás témája: 

Belo hívta fel a figyelmet, hogy már részenként is vásárolható lesz a Dragonforce.

http://www.rcyachts.org.uk/epages/Store3_Shop2540.sf

HUN147 :D

Szerző:  user_540 [ 2013 máj. 31. - 8:23 ]
Hozzászólás témája: 

RC Yachts

Latest news from the Dragons Den - Yes the Dragon Force 65's have arrived!!!! - Just picked up the first batch from Ripmax - all 100 have been sold & now await the next batch in July

Vagyis: az első szállítmány 100 darabját már eladták, a következő adag júliusban érkezik....

Szerző:  user_214 [ 2013 júl. 03. - 19:47 ]
Hozzászólás témája: 

Sziasztok

Véleményeket kérek, a téma az RG-65 hajó keel.
Számolgattam az osztály keel hosszait, és felületét, nagyjából a testből kilógó hossz a bulba felső vonaláig; 24-26 cm.
A kérdésem, hogy milyen hátránya lenne mondjuk 5 - 10 cm hosszabbításnak, mert az nyilvánvaló, hogy mélyebbre kerül a súlypont, és ez előnynek látszik, de gondolom van nyomós oka, hogy a hajótervezők nem rajzolnak 30-35 cm-est.

Szerző:  mamut [ 2013 júl. 04. - 10:06 ]
Hozzászólás témája: 

gvandor írta:
Sziasztok

Véleményeket kérek, a téma az RG-65 hajó keel.
Számolgattam az osztály keel hosszait, és felületét, nagyjából a testből kilógó hossz a bulba felső vonaláig; 24-26 cm.
A kérdésem, hogy milyen hátránya lenne mondjuk 5 - 10 cm hosszabbításnak, mert az nyilvánvaló, hogy mélyebbre kerül a súlypont, és ez előnynek látszik, de gondolom van nyomós oka, hogy a hajótervezők nem rajzolnak 30-35 cm-est.


Többet vesztesz az ellenállás növekedésével, mint amennyit nyersz az állékonyságon. 20-30%-kal növeled a hínárfelszedés valószínűségét.

Szerző:  user_214 [ 2013 júl. 04. - 10:37 ]
Hozzászólás témája: 

Köszi, igen, igazad van.

Szerző:  user_540 [ 2013 júl. 06. - 20:25 ]
Hozzászólás témája: 

Egy tanulságos videó.... keel ügyben:

kb. 50km/ó-szél és a legkisebb "C" rig. ( 1perc ,20.-nál mutatják a nagy szél - rövid keel problémáját).

http://www.youtube.com/watch?v=KtyJQ5kU ... e=youtu.be

Szóval nincs tökéletesség, csak az alkalomhoz legjobban illő megoldás lehetséges. - Pld. F1. melyik a jó gumi az esős? ... a slick? A cserélhető az igazi!

Egy versenyen ugyan nem lehet cserélni a hajót és alkatrészeit - kivétel persze a vitorlázat! - de különböző versenynapokon nem tiltja semmi a keel, kormány hajótest cseréjét.

Vagyis a legcélszerűbb, megkukkantani milyen idő lesz az adott versenyen, és az odaillő felszereléssel vízre szállni.

----már készítem is...... :) ...kicsit Csibor TT65, kicsit Star45/RG65, kicsit Viperfish 65, és persze sok saját ötlet.... mert tervezgetni jó!

Szerző:  user_214 [ 2013 júl. 08. - 19:58 ]
Hozzászólás témája: 

facebook RG-65:
Kérdés: 1. Are the bulbs installed with their axis paralell to the "design" waterplane, or at what angle? A bulbák tengelye párhuzamos a vízvonallal, vagy szöget zár be?
Válasz: 1.Both bulbs are inclined 1 degree relative to waterline
Mindegyik bulba 1 fokos dőléssel van a vízvonalhoz képest.

Erről valakinek véleménye?

Szerző:  user_36 [ 2013 júl. 08. - 20:11 ]
Hozzászólás témája: 

gvandor írta:
facebook RG-65:
Kérdés: 1. Are the bulbs installed with their axis paralell to the "design" waterplane, or at what angle? A bulbák tengelye párhuzamos a vízvonallal, vagy szöget zár be?
Válasz: 1.Both bulbs are inclined 1 degree relative to waterline
Mindegyik bulba 1 fokos dőléssel van a vízvonalhoz képest.

Erről valakinek véleménye?


úgy-úgy. minél szélesebb a hajó ez a szög annál nagyobb. Mert a széles hajó úgy dől meg, hogy egy kicsit az orra felé dől. akkor kerül vízszintesbe a bulba.

Oldal: 19 / 21 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/