SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 júl. 25. - 3:58

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 200 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 01. - 7:07 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Belo!

Örülök, hogy Te is hozzászóltál a fórum témámhoz. Köszi az intelmet majd még meggondolom. Most egyenlőre megvárom a gyártóktól jelzett árajánlatokat, katalógusokat, leírásokat. Sajnos nem tudok felutazni Pestre a hétvégét, de örömmel venném ha írnál a tapasztalataidról ezekkel a hajókkal kapcsolatban is.
A Tamásbára hivatkozva: Te biztosan hozzá tudsz szólni a hajópapirokhoz amik esetleg a versenyen való induláshoz szükségesek. Kellenek-e, milyen papirok kellenek, hol, kinél lehet beszerezni őket.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 01. - 7:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Gyula!

Szeretném, ha írnál még az egyéb szabályokról, előírásokról, az ezekkel kapcsolatos meglátásaidról. Remélem nem terhellek vele, nem akarok Rád akaszkodni, de nagyon érdekeseket írtál eddig is. Biztosan vannak még meglátásaid ...


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 01. - 9:44 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
En eleg sokat probalok olgavsgatni a temaban, de a vizen altalaban nem sikerul bizonyitani :oops: :oops: ugyhogy nem biztos, hogy en vagyok a megfelelo tanacsado...
De inkabb kerdezz, ha tudok valaszolok.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 01. - 9:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
riplak írta:
Szia Belo!

Örülök, hogy Te is hozzászóltál a fórum témámhoz. Köszi az intelmet majd még meggondolom. Most egyenlőre megvárom a gyártóktól jelzett árajánlatokat, katalógusokat, leírásokat. Sajnos nem tudok felutazni Pestre a hétvégét, de örömmel venném ha írnál a tapasztalataidról ezekkel a hajókkal kapcsolatban is.
A Tamásbára hivatkozva: Te biztosan hozzá tudsz szólni a hajópapirokhoz amik esetleg a versenyen való induláshoz szükségesek. Kellenek-e, milyen papirok kellenek, hol, kinél lehet beszerezni őket.


Hajó ügyben jelzem, hogy ezeket a gépeket fél évre szállítják, az ausztrál gyártmányokat, még egy kicsit többre is.

Azért írtam, hogy hívj fel, mert most alapítok egy klubot a Velencei-tó környékére, ami vitorlázással és modellezéssel is foglalkozik. És általában a klub ad ki minden neked szükséges papírt a tagságról. Ha megalakul az IOM flotta, akkor a hazai felmérő ad ki minden papírt ami neked szükséges. Addig felméretheted a hajódat mondjuk ha angliába vásárolod akkor ott, de nem a saját nevedre és angol regszámot kapsz. ami persze nem befolyásolja a vitorlaszámodat. hacsak nem mész VB-re vagy EB-re.

A Navigában nem tudom hogyan van.. :-(


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 01. - 9:59 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
riplak írta:
Gyula!

Szeretném, ha írnál még az egyéb szabályokról, előírásokról, az ezekkel kapcsolatos meglátásaidról. Remélem nem terhellek vele, nem akarok Rád akaszkodni, de nagyon érdekeseket írtál eddig is. Biztosan vannak még meglátásaid ...


Mit szeretnél szabály ügyben megtudni?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 01. - 10:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Gyakorlatilag mindegy, hogy melyiket választod. Még talán árban is a legdrágábbakat nézted ki.

Az IOM számomra azért szimpatikus, mert a lehető legnagyobb mértékben törekszik az egységesítésre. Nem teljesen egységes, de amennyi változtatási lehetőséged van benne, az pont arra jó, hogy az izlésed szerinti hajót válaszd. Nem beszélve arról, hogy itt szól bele a hajód a legkevésbé a helyezésedbe. Sokkal több múlik rajtad. Egyébként egyre jobban hasonlít egy One Design osztályra. Idönként jön egy-egy kiemelkedő design, de az is inkább azért, mert jó kezekbe kerül. Ilyen volt a TS2 és most alakulgat egy számomra kicsit ronda Lintel nevezetű hajó, ami látszólag semmi extra gyenge szélben, de ahogy kettes fölé erősödik nagyon elindul.

Egyszóval elsősorban azért lesz egy design sikeres, mert jó kezekben van és nem azért, mert valóban kiemelkedő.

http://www.radiosailing.org.uk/
Itt találsz használt hajókat olyat amit Te szeretnél, de óvatosan, mert engem már átvertek innen egy picit. Mondjuk az most nem árul hajót.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 01. - 11:07 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kedves "Belo"! Nagyon köszönöm, hogy kikötöttél nálunk. Kérd meg a többieket is hajózzanak át hozzánk.
Előnye a nyugodt fórumozási lehetőség, minden piszkálódás és nem idevaló megjegyzés nélkűl.


Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 01. - 12:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszi a válaszodat Belo!

Valahol a szívemből beszélsz. Szerintem is a versenyzésben alap az ember, a hajó, az eszköz csak jó vagy rossz segítséget tud adni az eredményességéhez. Ezért kérdeztem erről a témáról a Gyulát azzal, hogy nem az érdekel, hogy melyik világbajnok mit használ, hanem egyébként mi a meglátása ezekről a "gyártmányokról". A Te véleményedre is kíváncsi lennék, de ezzel a kitéttel. A hajó milyenségét jobban megmutatja számomra egy közepesnél jobb képességű versenyző eredményessége, mintha a legszuperebb kézben lenne. Kívülről, velük versenyezve is biztosan sok tapasztalatot szedtetek össze. ...hogy indul meg, mennyire éles és gyors, milyen a stabilitása, hogy veszi a hullámokat, hogy túrja a hullámokat, stb. Szívesen olvasnék Tőletek ilyenekről. Persze, ha nem titkokat feszetegetek vele. Azt is nyugodtan mondjátok meg, ha túllépnék a határon.

A használtnál félek az átveréstől. Nem tudom Téged mivel, hogyan, de jobbnak tartom a fer gyártót. A sorrend ami kialakult bennem a netten talát információk, versenyadatok, ár alapján a Gadget, Cockatoo, Italiko, Topico.
Más. Ill. kicsit más melyik vitorla tetszik Nektek leginkább?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 01. - 12:48 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
riplak írta:

A használtnál félek az átveréstől. Nem tudom Téged mivel, hogyan, de jobbnak tartom a fer gyártót. A sorrend ami kialakult bennem a netten talát információk, versenyadatok, ár alapján a Gadget, Cockatoo, Italiko, Topico.
Más. Ill. kicsit más melyik vitorla tetszik Nektek leginkább?


A hajó az biztosan az amit oda kitesznek, csak nekem behazudtak öt évet a koráról. Ennyi történt...

Nekem most a Cokatoo-hoz nagyon hasonló hajóm lesz. Majd elmondom a tapasztalataim vele. IOM-ban a Bantock vitorlái tetszenek a legjobban. A Martin Roberts cuccai kevésbé, és most lesz Brad Gibson-é, de azt nem tudom még milyen

Kép
Gadget-ek egymás között...:-)

Nem ismerjük mi egymást?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 01. - 12:51 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Gyula!

Azt szeretném kérdezni, hogy milyen aksikat használtok a hajókban? Egy feltöltés kb. mennyi ideig elég, intenzív használat mellett?

Az F5-M-ben hány szervót, és mire szoktak használni a kormányzás, a vitorlaállításon kívül?

Az F5-E, IOM-ban a komplett rudazatot és a vitorlákat cserélitek, a F5-M-ben az árbócot, és a vitorlákat? Vagy nem jól tudom?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 01. - 13:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Belo!

De igen, Horváth Zsoltnak hívnak, Sopronból. ex.HUN609.

A Gadgetnél az zavar egy picit, hogy viszonylag régebbi konstrukció. De jobbnak érzem mint a Cockatoo talán egy picivel. Ezek csak benyomások, az internettes "olvasmányaim" alapján. Ezért is érdekelne a véleményetek. A másik két hajó nagyon eredményes de tényleg drágák, meg nem is tetszenek annyira. A nyitott design írtóra jól néz ki.
Tudsz a papirozáshoz hozzászólni? ...hol lehet regisztráltatni a hajót, ha kell felméretni, számot kérni... stb.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 01. - 13:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
riplak írta:
Szia Belo!

De igen, Horváth Zsoltnak hívnak, Sopronból. ex.HUN609.


gondoltam :-)

Hívj már fel, mert így viszonylag nehéz... vagy küld el a számod... 06 20 3241 391


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 01. - 13:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
riplak írta:
Gyula!

Azt szeretném kérdezni, hogy milyen aksikat használtok a hajókban? Egy feltöltés kb. mennyi ideig elég, intenzív használat mellett?

Az F5-M-ben hány szervót, és mire szoktak használni a kormányzás, a vitorlaállításon kívül?

Az F5-E, IOM-ban a komplett rudazatot és a vitorlákat cserélitek, a F5-M-ben az árbócot, és a vitorlákat? Vagy nem jól tudom?


2300 Ah-st például. Egész nap megy, ha csak nem csesztetted túl sokat gyorstöltővel.

Nem nagyon használnak csak kettőt itt is. A Walicki hajóknál van egy-két ügyes technikai megoldás ami ezt kikerüli.


Az IOM-ban így van, de az M-ben is csak a Walicki hajóknál van ilyen vitolra csere megoldás. az angolszáz rendszerben a swing rig azonnal cserélhető, míg a konvencionális az ugyan az mint az IOMban.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 01. - 14:08 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Nekem 1600mA-es NiMH akkuim vannak, 5 db-os csomag, ez is siman kibir egy egesz napi versenyzest. Az adomban meg 1300 asok, ez is birja egesz nap.
Topicot licensz alatt keszitenek a nemetek is es a horvathok is, olcsobban mint Bantock. Az utolso Naviga VB-t Manfred egy Cocatoo-val nyerte, ha jol tudom.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 01. - 14:09 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszi a lehetőséget, a segítséget! Jövő hét elején feltétlen fel foglak hívni. Azért ide is írhatnál, ha van kedved. Rettenetesen tetszik ez a fórumosdi. Nagyon kedves, segítőkész emberekkel akadtam itt most össze. Aztán jobb talán az is, ha mindenki olvashatja a godjainkat, a kétségeinket, a kérdéseinket a válaszokkal együtt. Sokat lehet tanulni belőle. Az rcmodell.hu fórumából magam is sokat megtudtam, de azért még maradtak bennem kérdések. Örülnék ha a többiek, akik Hozzád hasonlóan ott aktívan résztvesznek a fórumon itt is megírnák a véleményüket, tanácsokat adnának egy hajósinasnak!
Nagyon érdekelne majd egyszer ha kifejtenéd részleteiben is azt, hogy mit értettél a horvát bajnokságról szóló beszámolódban azon, hogy "Az egész verseny sokkal inkább hasonlított az általam megszokott vitorlásversenyhez, mint az eddigi NAVIGA versenyeken."


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 200 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség