SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 20. - 19:30

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1500 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 100  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 08. - 7:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ez a video tényeleg rakendroll ;)

Az elején van egy forduló, ahol olyat farol a hajó, mint egy motoros :) Nem tudom mennyit kellett tornzáni vele, de ahogy jön vissza egyenesen, az elég meggyőző. Nekem nagyon. Jó futású hajó - így laikusként...

g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 08. - 8:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
SRY MESTER!
Én is csatlakozom a gratulálok táborához.
A csibor építésével és leírásával megmutattad a modellezés szépségét.
Erre csak azok az emberek képesek, akik a modellezésben megtalálják az alkotás örömét.
Még egyszer gratulálok!
De ne hagyd abba a csibor fejlesztését.
Mindannyian tudjuk, hogy a vitorlás motorja a vitorla.
Te aki sokat foglalkoztál az ívelt-lap profilok problémájával minden tudásod meg van, hogy a modellező társaidat beavasd, a térbe szabott vitorlák készítésének rejtelmeibe.

Üdv.feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 08. - 9:49 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Tisztelt " xpkiller " Fedélzetmester ÚR!
Mielött és főleg először gratulálok a hajóhoz ( a teljesítmény tura jelvény nálam átvehető!)
Mégis valami nem stimmel az árbócállítás körűl. " Belo " is ezért keresett.
Jól irod le a hajó futását, de - akaratlanúl - valami nem vitorlás nyelven lett közölve és ez okoz bennünk bizonytalanságot.

Ha állandóan szélbe akar fordúlni a hajó akkor elöbbre kellene tenni az árbocot. Ebbe az erős szélben nem akar rendesen visszafordúlni, akkor nem szabad az árbocot nagyon előre tenni.
Ha a széltől el akar fordúlni a hajó, akkor az árbócot hátrább kell tenni.
Most a súlyponttal ne törödjél azt ilyen erős szélben nem lehet beállítani,
egyáltalában a hibát meglátni.

Az elöbb leirt jelenségekre van vitorlás nyelven kifejezés-sek, majd megkérjük Belot helyesen irja le ezket. ( Én tudom, de nem tudom rendesen, vagyis angolúl leirni!)
Ne haragudjál a beleokoskodásért!

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 08. - 10:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Szia SRY!

Huh, ez kemény volt, de tényleg szuperül sikerült beállítanod, csodásan repült a hajó!

(A beállítás lényege az árbóc hátrahuzatása volt?
A nagydög 1méteresemmel is birkóztam tegnap a vizen, de azt hiszem, ilyen szélre kell csinálnom egy kisebb, "B" vitorlázatot.)

gratuláció másodszor is!!!

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 08. - 10:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Ma én leszek a gonosz antiOKOS!
Persze könnyű csukott ablak biztonságában ilyen erős szélben " antiokosnak "lenni, DE.

Az erős szél miatt extrém hajó elfekvés következtében NEM RENDESEN
fordúltatok, hanem Halsoltattás vol ( biztos nem irom le helyesen).
Ezt igazi nagy hajó estében nem lehet megcsinálni, mert az egész árbocozat elszáll!
Azért nem lehetett mást csinálni mert:
1 Egy kicsit elől van az árbóc.( SRY hajójánál, de csak nagyon kicsit.)
2.Az orrvitorla nagyon be volt húzva.
3.Ilyen erős szélben Reffelni illik, vagyis a nagyvitorla felületét nagymértékben csökkentik az öregfára-Baum-ra feltekerik-összereffelik.
( kár lett volna ezt a szép vitorlát Reffelni összegyürni stb)
Kép











Azért ami le van irva a hármas pontban nem árt tudni.
4.Valóban ilyen erős zélben a súlypontot jó volna hátrább vinni, na de ezt technikailag nem lehet magcsinálni, igy ezzel nem érdemes törödni.
5. Az ilyen tipusu hajó nem szereti a hátszelezést, igy állandóan vezetni kell - pláne ilyen erős szélben - hátszelezés közben. Itt megint jó volna a súlypont hátrább helyzése.
Ezt csak olyan versenyosztályú hajóknál lehet megcsinálni, ahól a Mancsaft-legénység hátra tud helyezkedni és igy a súlypontot át tudja helyezni.

Nem hallottam poblémaként a viz megjelenését a hajótérbe, igy azt hiszem ennek a kérdésnek a megoldása ragyogóan sikerűlt!

Összegezve az okoskodást: nagyon de nagyon gratulálok a hajók meglétéhez a sikeres behajózáshoz és ne haragudjatok az öreg megszólalásához.( csak irigykedik!)

Kép

http://www.sailing.hu/cikkek/vitorlazas ... lv_1_resz/


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 08. - 11:21 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Belo, Antikos!

Én csak örülök, ha segítséget kapok, mert se a hajós szaknyelvhez, se a vitorlázáshoz nem értek.
Még kb. 10-15 évvel ezelőtt Dombori beach-en próbáltam szörfözni, hát érdekes volt :D kb ennyi az össz előéletem.

Nos, egyetlen gondom van, hogy ellentétes tanácsokat kapok :roll:
Tehát a jelenség, hátha most sikerül jobban leírnom:
- oldalszélben a (fokot most nem tudnám leírni), de ahogy a fenti kép is mutatja, így hajóztunk, mint SRY is
- az én hajóm, szél felé fordult volna, de nagyon hamar oda lett a lendület, így arra esélyem nem volt megfordulni
- szélből kifordulva (tehát ha tőlem elfelé haladt a hajó, a partra merőlegesen, és balról fújt a szél, akkor jobbra (tehát hátatfordítva a szélnek) akartam megfordulni, akkor azonnal az orrát belenyomta a víz alá, ettől lefékezte, és már nem volt hatásos a kormány, majd ekkor balra kormányoztam, ismét lendületet gyűjtöttem, és újabb kísérlet, és nem.. így maradt a séta a túlpartra.

Gyakorlat:
Sry, hogy hátrébb tette az árbocát (maximum pozícióba), még nem teljesen oldotta meg ugyan ezt a problémát, de azzal, hogy mégjobban ki tudta engedni a vitorlákat (90 fokig), ettől teljesen kezelhetővé vált, tehát a legnagyobb szélben, is meg tudtam fordítani az ő hajóját (ezzel csak a vezetési tudatlanságomat akartam kizárni)
A másik különbség, hogy ő pontosan lefaragta a tőkesúlyt 500g-ra, én a formánál maradtam, és így alulemezzel kb. 650g. Lehet, hogy ettől már annyira megváltozott az én hajóm merülése, hogy átmegy tengeralatjáróba.
Tény, hogy a tegnapi szél is már nagyon durva volt, lehet nem is fontos, mert ilyen szélben már nem kell hajózni... a mai 100Km-ben meg már biztos, hogy nem.. most voltam kint a kukánkat visszahozni, meg egyebeket, amit elvitt a szél.

Víz:
Szerencsére minden hajó vízállónak bizonyult, kb 0.4cm3 víz volt mindkét hajóban.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 08. - 11:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Kedves xpkiller :D

Én még ennyit sem értek vitorlázáshoz, de mint filozófus, és amatőr matematikus, csak annyit tudok mondani, hogy egy ennyire érzékeny egyensúlyi rendszert, az össztömeg közel 10%-os megváltozása, (lásd bulba + súly) rendesen fel tud borítani. :D
Én a magam részéről, az árboc áthelyezés előtt inkább megszabadulnék a fölösleges ólomtól. :D
Ennek a hajótestnek az úszástulajdonságai akkor optimálisak, ha a merülése valóban a tervezett vízvonalon van.
Ha pedig még ezek után is rakoncátlankodik, akkor jöhet az áthelyezés. :D

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 08. - 12:40 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedvenc képem: "Csiborok harca" :D :D :lol:

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 08. - 13:01 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Sajnos a fénykép nagyon jól mutattja, ebben a helyzetben a piros hajó árbócát elöbbre kellett volna helyezni, pár mm-rel. Ne -vagy kisebb legyen az erőkarja a nagyvitorlának ahhóz, hogy a hajó orrát a szél felé nyomja. Persze minden állítás egy extrém súlyponti helyzet esetén valótlanná vájik. De nem hiszem, hogy itt extrém helye lenne a súlypontnak.
Vagy a fok vitorlát beljebb kellett volna húzni nagyvitorlát pedig kiengedni. Na most ez szép-szép de egy két szervós modellen hogyan lehet ezt megcsinálni? Csak úgy, hogy Guliver kiveszi a vizből a hajót és kint a parton végzi el ezeket az állításokat.

( Ezek a kell, szükséges, illik szavak nekem nagyon csúnyának tünek, de egyelőre nem tudok jobbat.)

Hogy tisztn lássuk a helyzetet én a rendőrhajóval mit csináltam volna ebbe a nagy szélben? Nos még a parton ráültem volna a hajószállító dobozra, hogy ne fujja el a szél!
Ezzel azt a karom kifejezni, hogy ez a 60-90km/o.-ás szélben szinte semmi hasznosat nem lehet a modellről következtettni.( amelyek ennek ellenére csodálatosan mentek!!!)
Ha verseny közben ilyen szél kerkedik, igyekezzük megmenteni a birói napernyőket és természetesen lefujjuk a futamok folytatását. Nem nagyon tartanak ilyen szélben versenyt.
Kiváncsi lennék Belo mit mondott?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 08. - 13:47 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Azt mondta Belo (és ezúton is köszönöm neki, és természetesen mindenkinek a segítő javaslatokat :!: ), hogy mielőtt elkezdem a bulbat faragni, mert hogy a 2 hajó össz súlykülönbsége mindössze kb. 10-20g, tehát nem nehéz, hogy a vitorlák teljes nyitási szögét mindenképpen úgy állítsam be, hogy tudjon 90 fokra kinyílni, mert az tényleg eredményezhet olyan szituációt, hogy fordulás közben egy speciális vitorlaállás állhat be, minek hatására nem tud továbbfordulni a hajó, és hátszélben maradva, nagyon megtolja a hajót a szél, mire is szerencsétlen belenyomja az orrát a vízbe, DE azt mondta, hogy ilyen időjárási körülmények között másik rig kell!!
És csökkenteni kell az erőkart, hogy a szél ne tudjon az árboc végére ekkora erővel hatni. (logikus, ha alul tolja meg a szél, akkor halad, ha fent, akkor meg a már említett jelenség következik be.
Ez azért fontos, hogy ilyen időjárásban is tudjak hajózni, mert ennek töredéke szélnél is túrta a vizet, és már érezhető volt ez a hatás, tegnap meg csak azt mutatta meg ez a szél, hogy ez a rossz beállítás ami nálam lehet milyen nagyobb problémát is tud okozni.. pl. a Balatonon tette volna ezt, akkor elég nehéz lett volna átszaladnom a túlpartra, hogy ott bevárjam a hajómat :shock: :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 08. - 14:06 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Igaza van Belo-nak és én is köszönöm a válaszait. Minden ami elhangzott tényleg segíteni fog neked és a hajónak a tökéletes futásához.
Majd jó időben a közös hajózások során lesz bőven tapasztalat csere.

Egy a lényeg ,gyönyörűen mennek a hajók és ezt mind TI csináltátok!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 08. - 20:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Most jutott eszembe, hogy még azt nézd meg, a kormányod 45 foknál nem fordul-e jobban ki.Mert ha több az biztosan nem jó.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 08. - 20:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv !

A héten én is elkezdem építeni a saját Csiboromat :roll:
Holnap vagy holnap után megvásárolom az alapanyagokat és neki esek az építésnek SRY mester részletes leírásával remélem sikerülni fog :wink:

Szerencsére van egy ismerősöm akinek van vitorlása és ha minden igaz megtanítja nekem az alapokat alig várom :D

Szépen bővül a Csibor flotta! :lol: Nyárra már Csibor verseny is lesz :lol: ?


Bár ha így bele gondolok eszembe se jutott volna hajót építeni ha nem találok rá erre a fórumra. Utólagos köszönet SRY mesternek, hogy megalkotta ezt a fórumot és lehetőségem van feltenni butuska amatőr kérdéseimet.


Üdv.: Tomi


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 08. - 20:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
ennek nagyon orulok hogy szoba kerulnek ilyen temak.

nem csak XPKILLER tanul a dologbol hanem mi is.
sokat olvasgatok a temarol (helyes hajobeallitas) de amint ott vagyok
a problemanal nem tudom hova nyuljak es kell a segitseg.
szoval minden ilyen okfejtes tanulsagos es sok sok SEGITSEG

koszi

D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 08. - 21:15 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Motoros Tomi írta:
Nyárra már Csibor verseny is lesz :lol: ?


Háát, kupánk már van :P - Néhány felhozó verseny, azt' mehet érte a harc ;)

DASCO írta:
(...) nem csak XPKILLER tanul a dologbol hanem mi is. (...)


Akik írják ezeket a dolgokat, magyarázatokat biztos sejtik, hogy mennyit jelenthet egy kezdőnek ez. - KÖSZÖNET NEKIK EZÉRT :!: -
Én folyamatosan olvasgatom vissza a régebbi topikokat is, pont ezekért a magyarázatokért, tapasztalatokért...

Nekem ma lett álló kötélzetem. Meg beraktam a vitorla szervót. A család 'körbejárta, úgy csodálta' a hajót. És kell csinálnom neki egy polcot - a szobába 8)

Üdv!
g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1500 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 100  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség