SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
Gerinctelen 1 vitorlás építése http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=19&t=1502 |
Oldal: 4 / 4 |
Szerző: | mamut [ 2012 feb. 27. - 10:45 ] |
Hozzászólás témája: | |
VASÁRNAPI REGATTA 2012. február 26., Városligeti tó, napsütés, FORGÓSZÉL, 10 Celsius Picit gyengébb, viszont talán még forgolódóbb volt a szél. A hajó nem ment annyira jól, mint szokott. Helyezések a 13 futamban: 1, 1, 3, 1, 1, 1, 1, 8, 7, 1, 4, 1, 1 Gondosan nyitottam és szellőztettem futamok között a hajót, ezért nem volt gond a rádióval. |
Szerző: | user_540 [ 2012 feb. 28. - 9:01 ] |
Hozzászólás témája: | |
Gratulálok az eredményeidhez Mamut! Saját konstrukció és majdnem mindig nyer a hajód. Na, persze azért valakinek jól is kell tudni kormányoznia. mamut írta: A plánkozásnál a palánkokat úgy szerkesztettem meg, hogy megmértem a bordák kerületét, majd elosztottam a tervezett palánkok számával. Pauszpapírral lemásoltam a dörzsléc ívét, majd erre az ívre mértem rá a számított palánkszélességeket. Két-két ilyen palánkot készítettem, majd újra pausszal ívet másoltam. A palánkozás felénél az üresen maradt borda kerületet újra mértem és pontosítottam a palánkszélesség adatokat. Így sikerült a 78cm-es testet nagyjából azonos alakú "párhuzamos" egybepalánkokkal borítanom. Az első félbora és a hajóorr közötti részt tömör balsából készült. A képet az RcPilot.hu tárolja. Nem gondolod, hogy egy új hajó építése esetén szerencsésebb lenne ha a fedélzet készülne el előbb, s csak a fedélzet belső oldalának lekezelését követően lenne palánkozva az oldal? |
Szerző: | mamut [ 2012 feb. 28. - 11:23 ] |
Hozzászólás témája: | |
batali írta: Nem gondolod, hogy egy új hajó építése esetén szerencsésebb lenne ha a fedélzet készülne el előbb, s csak a fedélzet belső oldalának lekezelését követően lenne palánkozva az oldal? Ezen sokat filozofáltam. Egyrészt a hajó alja inkább nedvesedik, ezért inkább azt kezelem le biztosabban, másrészt a szervófészkek, kormánytönkcső erősítések stb jobban elkészíthetők a nyitott fedélzeten keresztül. Talán a most készülő fahajómat megpróbálom lakkal körbeönteni belülről, hogy fedélzet is kapjon valami védelmet. |
Szerző: | mamut [ 2012 feb. 28. - 11:23 ] |
Hozzászólás témája: | |
batali írta: Nem gondolod, hogy egy új hajó építése esetén szerencsésebb lenne ha a fedélzet készülne el előbb, s csak a fedélzet belső oldalának lekezelését követően lenne palánkozva az oldal? Ezen sokat filozofáltam. Egyrészt a hajó alja inkább nedvesedik, ezért inkább azt kezelem le biztosabban, másrészt a szervófészkek, kormánytönkcső erősítések stb jobban elkészíthetők a nyitott fedélzeten keresztül. Talán a most készülő fahajómat megpróbálom lakkal körbeönteni belülről, hogy fedélzet is kapjon valami védelmet. |
Szerző: | mamut [ 2012 márc. 16. - 18:30 ] |
Hozzászólás témája: | |
V. VBR futameredményei: 1, 1, 6, 1, 6, 2, 9, 1, 1 Az élénkebb szélben a hajó szédületesen gyors volt. Az eredményen azért nem látszik, mert volt összeakadás, rádiózavar, lekésett start és kipróbáltam a C riget is. |
Szerző: | user_272 [ 2012 márc. 16. - 19:36 ] |
Hozzászólás témája: | |
Kedves Mamut ! Azért a szélnyomásoknál elég erösen, szinte kezelhetetlenül fellúvol a kordé. |
Szerző: | mamut [ 2012 márc. 18. - 17:27 ] |
Hozzászólás témája: | |
tokizoli írta: Azért a szélnyomásoknál elég erösen, szinte kezelhetetlenül fellúvol a kordé. Igen igen, ez különösen akkor volt zavaró amikor a második körömben -lekörözve a fél mezőnyt - az első kört befejezőket kellett kerülgetnem |
Szerző: | mamut [ 2012 dec. 02. - 17:37 ] |
Hozzászólás témája: | |
Sajnos sokáig verseny nélkül maradt a hajóm. Közben teljesen lecsiszoltam, gletteltem és újra festettem. Sokkal simább lett a felülete, viszont elvesztette natur fa erezetét. Kapott egy új vitorlát is, ezt azonban még nem mertem élesben kipróbálni, így tavalyi vitorlájával ment a 2012-es LÖK-ön. Új rekord időt futott, és nagyon lehagyott minden más hajót |
Szerző: | mamut [ 2012 dec. 02. - 17:37 ] |
Hozzászólás témája: | |
Az újracsiszolt test, az új vitorla, és az új vékonyabb (cipész cérna) kötélzet: |
Szerző: | mamut [ 2012 dec. 02. - 17:37 ] |
Hozzászólás témája: | |
Többen érdeklődtek a hajó tömege felől: tegnap 1590g volt. A hajótest üresen, szervók és rig nélkül, de tőkesúllyal: 1140g |
Oldal: 4 / 4 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |