SRY MODELLEZŐ FÓRUMA
http://users.atw.hu/sryforum/

Gerinctelen 1 vitorlás építése
http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=19&t=1502
Oldal: 4 / 4

Szerző:  mamut [ 2012 feb. 27. - 10:45 ]
Hozzászólás témája: 

VASÁRNAPI REGATTA 2012. február 26., Városligeti tó, napsütés, FORGÓSZÉL, 10 Celsius

Picit gyengébb, viszont talán még forgolódóbb volt a szél. A hajó nem ment annyira jól, mint szokott.

Helyezések a 13 futamban: 1, 1, 3, 1, 1, 1, 1, 8, 7, 1, 4, 1, 1

Gondosan nyitottam és szellőztettem futamok között a hajót, ezért nem volt gond a rádióval.

Szerző:  user_540 [ 2012 feb. 28. - 9:01 ]
Hozzászólás témája: 

Gratulálok az eredményeidhez Mamut! Saját konstrukció és majdnem mindig nyer a hajód. Na, persze azért valakinek jól is kell tudni kormányoznia.


mamut írta:
A plánkozásnál a palánkokat úgy szerkesztettem meg, hogy megmértem a bordák kerületét, majd elosztottam a tervezett palánkok számával.

Pauszpapírral lemásoltam a dörzsléc ívét, majd erre az ívre mértem rá a számított palánkszélességeket. Két-két ilyen palánkot készítettem, majd újra pausszal ívet másoltam. A palánkozás felénél az üresen maradt borda kerületet újra mértem és pontosítottam a palánkszélesség adatokat.

Így sikerült a 78cm-es testet nagyjából azonos alakú "párhuzamos" egybepalánkokkal borítanom. Az első félbora és a hajóorr közötti részt tömör balsából készült.

Kép A képet az RcPilot.hu tárolja.

Nem gondolod, hogy egy új hajó építése esetén szerencsésebb lenne ha a fedélzet készülne el előbb, s csak a fedélzet belső oldalának lekezelését követően lenne palánkozva az oldal?

Szerző:  mamut [ 2012 feb. 28. - 11:23 ]
Hozzászólás témája: 

batali írta:
Nem gondolod, hogy egy új hajó építése esetén szerencsésebb lenne ha a fedélzet készülne el előbb, s csak a fedélzet belső oldalának lekezelését követően lenne palánkozva az oldal?


Ezen sokat filozofáltam. Egyrészt a hajó alja inkább nedvesedik, ezért inkább azt kezelem le biztosabban, másrészt a szervófészkek, kormánytönkcső erősítések stb jobban elkészíthetők a nyitott fedélzeten keresztül.

Talán a most készülő fahajómat megpróbálom lakkal körbeönteni belülről, hogy fedélzet is kapjon valami védelmet.

Szerző:  mamut [ 2012 feb. 28. - 11:23 ]
Hozzászólás témája: 

batali írta:
Nem gondolod, hogy egy új hajó építése esetén szerencsésebb lenne ha a fedélzet készülne el előbb, s csak a fedélzet belső oldalának lekezelését követően lenne palánkozva az oldal?


Ezen sokat filozofáltam. Egyrészt a hajó alja inkább nedvesedik, ezért inkább azt kezelem le biztosabban, másrészt a szervófészkek, kormánytönkcső erősítések stb jobban elkészíthetők a nyitott fedélzeten keresztül.

Talán a most készülő fahajómat megpróbálom lakkal körbeönteni belülről, hogy fedélzet is kapjon valami védelmet.

Szerző:  mamut [ 2012 márc. 16. - 18:30 ]
Hozzászólás témája: 

V. VBR futameredményei: 1, 1, 6, 1, 6, 2, 9, 1, 1

Az élénkebb szélben a hajó szédületesen gyors volt. Az eredményen azért nem látszik, mert volt összeakadás, rádiózavar, lekésett start és kipróbáltam a C riget is.

Szerző:  user_272 [ 2012 márc. 16. - 19:36 ]
Hozzászólás témája: 

Kedves Mamut !

Azért a szélnyomásoknál elég erösen, szinte kezelhetetlenül fellúvol a kordé.

Szerző:  mamut [ 2012 márc. 18. - 17:27 ]
Hozzászólás témája: 

tokizoli írta:
Azért a szélnyomásoknál elég erösen, szinte kezelhetetlenül fellúvol a kordé.


Igen igen, ez különösen akkor volt zavaró amikor a második körömben -lekörözve a fél mezőnyt - az első kört befejezőket kellett kerülgetnem :-)

Szerző:  mamut [ 2012 dec. 02. - 17:37 ]
Hozzászólás témája: 

Sajnos sokáig verseny nélkül maradt a hajóm. Közben teljesen lecsiszoltam, gletteltem és újra festettem. Sokkal simább lett a felülete, viszont elvesztette natur fa erezetét. Kapott egy új vitorlát is, ezt azonban még nem mertem élesben kipróbálni, így tavalyi vitorlájával ment a 2012-es LÖK-ön. Új rekord időt futott, és nagyon lehagyott minden más hajót :-)

Kép

Szerző:  mamut [ 2012 dec. 02. - 17:37 ]
Hozzászólás témája: 

Az újracsiszolt test, az új vitorla, és az új vékonyabb (cipész cérna) kötélzet:

Kép

Kép

Kép

Szerző:  mamut [ 2012 dec. 02. - 17:37 ]
Hozzászólás témája: 

Többen érdeklődtek a hajó tömege felől: tegnap 1590g volt. A hajótest üresen, szervók és rig nélkül, de tőkesúllyal: 1140g

Oldal: 4 / 4 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/