SRY MODELLEZŐ FÓRUMA
http://users.atw.hu/sryforum/

RG65....itthon, vagyis a klubszoba
http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=19&t=2204
Oldal: 4 / 21

Szerző:  user_36 [ 2012 szept. 21. - 15:36 ]
Hozzászólás témája: 

Bocsánat, egy valamineka javítását javasolnám a szabályokban.

5.) Csak 2 csatornás vezérlés ( vitorla, kormány) megengedett;

helyett

5.) Rádióval Csak 2 funkció működtetése ( vitorlaállítás, kormány) megengedett;

még hozzá azért, mert a vitorla finombehúzásához szoktuk használni a 4. csatornát bemixelve. Vagyis, ha a vitolra állító botot jobbra illetve balra húzzuk, akkor kapunk egy pár % behúzást vagy kiengedést. És igy is csak a vitorlát állítjuk.

Szerző:  user_540 [ 2012 szept. 21. - 17:09 ]
Hozzászólás témája: 

Köszönöm!

Máris átírtam.

A fogalmazás ténylegesen hibás volt, hiszen én is használok mixeket, ha nem is pont így. A rádiók mai műszaki tudását pedig nem is lehetne és nem is szükséges korlátozni.

Szerző:  user_1683 [ 2012 szept. 21. - 17:28 ]
Hozzászólás témája: 

Sziasztok!
A LÖK-ön el lehet indulni orrütköző nélkül és nem szabvány méretű vitorlával?A Csíboromon a Palo De Aqva vitorlája van,de ha jól számoltam a felületét 2396cm2 a másik hajómon meg mégnagyobb.
Üdv Attila

Szerző:  user_540 [ 2012 szept. 21. - 17:55 ]
Hozzászólás témája: 

Szia Attila!

A LÖK-ön nem előírás - jelenleg - az orrütköző.

Viszont érdemes meggondolni azt, hogy ami neked kötelesség az amúgy Téged is véd. Egy szép és sok munkával elkészített hajódat ha oldalba fúrja egy másik..... gondold csak meg.

A vitorla felülete nincs semmilyen korlátozás alatt. Kizárólag az RG65 pontszámításába nem számítana az eredményed.

Szerintem gyere és majd később átalakítod a vitorládat.

..... természetesen Belo a főszervező és Ő mondja ki az utolsó szót!

Szerző:  skeleton [ 2012 szept. 21. - 20:04 ]
Hozzászólás témája: 

Üdv.

Sajnos az MM hajókon sem előirás az ütközö. Mamut és én is tudnék mesélni mi lett a találkozás vége.

Szerző:  mamut [ 2012 szept. 22. - 12:23 ]
Hozzászólás témája: 

Belo írta:
5.) Csak 2 csatornás vezérlés ( vitorla, kormány) megengedett;

helyett

5.) Rádióval Csak 2 funkció működtetése ( vitorlaállítás, kormány) megengedett;

még hozzá azért, mert a vitorla finombehúzásához szoktuk használni a 4. csatornát bemixelve. Vagyis, ha a vitolra állító botot jobbra illetve balra húzzuk, akkor kapunk egy pár % behúzást vagy kiengedést. És igy is csak a vitorlát állítjuk.


A kettő ugyanazt jelenti, az említett példában a mix hatására továbbra is csak két csatornán küld hasznosított jelet az adó (tehát pl továbbra is kétcsatornás vevő elegendő lenne a hajódba).

Szerző:  user_540 [ 2012 szept. 22. - 13:44 ]
Hozzászólás témája: 

Változás :!:

6. Csak két szervó használata engedélyezett

új sor a 6. pont :!:

Szerző:  user_540 [ 2012 szept. 22. - 13:47 ]
Hozzászólás témája: 

változás :!:

VII Az RG65 versenyek
1. Az RG65 osztály versenyein, részt vehet az aki rendelkezik szabályos RG65-HU hajóval és rendelkezik regisztrált vitorlaszámmal..
2. A vitorlaszámot a vitorlára jól láthatóan fel kell festeni.
3. A helyezések pontszámait, az eredménylistát a tagok által hozzáférhetően és ellenőrizhetően kell közzétenni.

:!:

Szerző:  user_540 [ 2012 szept. 22. - 14:11 ]
Hozzászólás témája: 

Az alapszabály tervezete folyamatosan változik, hiszen még nem jött létre az RG65_HU osztály.

Bár, jelenleg csak én tudom a szabályt átírni, ez nem jelenti semmiképpen, hogy nem lehet javaslatot tenni valamelyik pontnak az átszerkesztésére. Sőt! Akinek van ötlete az ossza meg. Komplett az egész tervezetet is ki lehet cserélni.

Természetesen a megalakulás után a szabályok "kőbe lesznek vésve". Ezért lenne fontos jól megalkotni.

Szerző:  Feco1 [ 2012 szept. 22. - 16:43 ]
Hozzászólás témája: 

Szia Batali!
Szerintem a 6. csak két szervó használata engedélyezett ne kerüljön bele a szabályzatba.
Ez ellent mond az 5. pontnak rádióval csak 2 funkció müködtetése (vitorla állítás, kormány) megengedett.
A hajóü hosszánál negatív tartományt bővíteném, mert a valamivel rövidebb hajó nem jelent előnyt.
A vitorla felületét nem határoznám meg, csak ajánlanám.
A nagyobb vitorla felület nem mindig előny. Ezen kivül ezt a legnehezebb ellenőrizni a VI. pontok közül a többit egyszerübb. Ha bent marad a vitorla felület meg kell határozni, hogy ki-kik mikor ellenőrzik.
Üdv. feco 1

Szerző:  user_540 [ 2012 szept. 22. - 18:30 ]
Hozzászólás témája: 

Üdv feco1!

1. Szerintem a 6. csak két szervó használata engedélyezett ne kerüljön bele a szabályzatba. Ez ellent mond az 5. pontnak rádióval csak 2 funkció működtetése (vitorla állítás, kormány) megengedett.

..………. Itt nem értek egyet. A mai programozható rádiókkal egyszerűen megoldható, hogy két csatornán ugyan de több szervót működtessünk. Például, valamely mixel egy bizonyos kar (csatorna ) állásnál, kapcsoló kombinációnál működésbe léphet egy harmadik , negyedik szervó is. Mondjuk a grosz és fock esetén fontos paramétert a két vitorla közötti rést tudnánk menet közben állítani. Másik esetben például az achterstagot lehetne szabályozni egy kapcsolóval. Stb. Ez nem kívánatos irány és a nemzetközi szabályok szerint is tiltott.

2. A hajó hosszánál negatív tartományt bővíteném, mert a valamivel rövidebb hajó nem jelent előnyt.

…………… mivel a rövidebb hajó nem előny, ezért inkább csak az elkészítéskor jelentkező hibahatárt érdemes megállapítani.


3. A vitorla felületét nem határoznám meg, csak ajánlanám. A nagyobb vitorla felület nem mindig előny. Ezen kivül ezt a legnehezebb ellenőrizni a VI. pontok közül a többit egyszerübb. Ha bent marad a vitorla felület meg kell határozni, hogy ki-kik mikor ellenőrzik.

……………. A vitorla ellenőrzése – egyelőre – becsület dolga. Természetesen valamely versenyző, egy adott versenyen gyanúsan eltérő méreteket lát, és óv, akkor a megóvott hajót ellenőrizni kell. A felmérési előírás publikálva lesz. Itt lehetséges valamilyen határidőig átmeneti szabályozás, konkrét problémák esetén.
Természetesen ezt az alapításkor a majdani taggyűlés fogja pontosítani.

Köszi a hozzászólást!

Szerző:  user_36 [ 2012 szept. 22. - 18:43 ]
Hozzászólás témája: 

mamut írta:

A kettő ugyanazt jelenti, az említett példában a mix hatására továbbra is csak két csatornán küld hasznosított jelet az adó (tehát pl továbbra is kétcsatornás vevő elegendő lenne a hajódba).


Én ebben nem vagyok biztos. Bár tény, hogy a kétcsatornás vevő elég igy is.

Szerző:  user_36 [ 2012 szept. 22. - 18:59 ]
Hozzászólás témája: 

Engedjetek meg egy megjegyzést. Nagyon nem szerencsés, hogy ha túlságosan eltértek egy nemzetközi osztály előírásaitól. Ki tudja merre alakul az osztály sorsa. Érdemes közel tartani a nemzetközi rg65-höz valamennyire.
Ilyen például a két szervó használata. Az egyméteres hajóig bezárólag sehol nem igazolódott be, hogy kéne még szervó. M-ben (ami 129cm és 5 kg) már van három szervó elöször. És tekintve az rg65 osztály amatőr voltát most csak bonyolítaná az életet. Nem beszélve róla hogy költségnövelő.

Én nem hagynám szabadon a vitorlafelületet, hanem csakúgy mint az MM-ben a max háromszöget adnám meg. ami oda belefér az belefér az osztály előírásaiba. Az E, IOM, osztályoknál one design vitorlafelület van, vagyis minden (A,B,C) rig is azonos méretű. Az M ezt kombinálja, mert ott három one design méret van és minden alá tartozik még kettő olyan, aminek csak be kell férnie a háromszögbe.

Be kell vallanom, hogy az IOM, E ezért kedvesebb egy kicsit számomra, mint az MM, de egy igazi modellezőnek jó kihívás lehet, ha adott határok között próbálkozhat különböző vitorlákkal.

Szerző:  user_36 [ 2012 szept. 22. - 19:08 ]
Hozzászólás témája: 

A hajóü hosszánál negatív tartományt bővíteném, mert a valamivel rövidebb hajó nem jelent előnyt.
A vitorla felületét nem határoznám meg, csak ajánlanám.
A nagyobb vitorla felület nem mindig előny. Ezen kivül ezt a legnehezebb ellenőrizni a VI. pontok közül a többit egyszerübb. Ha bent marad a vitorla felület meg kell határozni, hogy ki-kik mikor ellenőrzik.


Fecó bácsi javaslatában csak az a baj, hogy ha ennyire nem kötitek meg a hajó részleteit se fel, se le, akkor akár egy MM-el is el lehet indulni egy rg65 versenyen. Annak meg mi az értelme? Így batalival értek egyet a minimum tűréssel.

Az előző hozzászólásommal kapcsolva. Ha háromszöget határozzátok meg, akkor elég két háromszöget kivágni kartonból és máris kész a felmérési sablon. Csak rá kell teríteni a vitorlát. lsd: MM osztályelőírás

Szerző:  skeleton [ 2012 szept. 22. - 20:02 ]
Hozzászólás témája: 

Üdv.

Amondó vagyok egyenlőre a vitorla felületet hagyuk, az első hajót épitők miat ,ha túl sok szabályt irunk elő riasztó hatású lesz. Belónak is igaza van a nemzetközi szabályoktól sem érdemes nagyon eltérni. Szerintem hajó törzs legyen RG-65 szabály szerinti.

Oldal: 4 / 21 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/