SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 júl. 25. - 3:58

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 200 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 14  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 01. - 14:20 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A szervo számot azért kérdeztem, mert használt Walicki hajó hirdetésekben Achterstag szervot is említenek. Ezzel talán az árbócot görbíthetik, vagy hátszélnél elöbbre engedik dőlni?
A gross hátsóél állítására nem használnak szervót? Ahogy Agárdon néztem az őszi versenyt, az ötlött fel bennem leginkább, hogy annak a segítségével lehetne talán leginkább állva tartani a hajót. Aztán lehet, hogy ez butaság...


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 01. - 14:26 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Akkor a 2300-as 2500-ös aksijaim, amit a SeaCrethez használok untig elég. Az adómban 1100-asok vannak, de azokat még nem bírtam lemeríteni. Azt azért majd egy picivel erősebbre cserélem. Tényleg milyen adót használtok az M-hez? A kicsihez végül is tök mindegy, hisz csak két csatornás lehet ugye? Vagy nem egészen így van?

Gyula! elolvastad a SeaCretről amit írtak abban a cikkben amit ajánlottam? Mit szólsz ahhoz a hajóhoz?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 02. - 9:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
riplak írta:
Nagyon érdekelne majd egyszer ha kifejtenéd részleteiben is azt, hogy mit értettél a horvát bajnokságról szóló beszámolódban azon, hogy "Az egész verseny sokkal inkább hasonlított az általam megszokott vitorlásversenyhez, mint az eddigi NAVIGA versenyeken."


-Nincs a hat bójás hülye pálya, amin igazából soha nem lehet kirakni egy optimális pályát, hanem mototrs módosítja két futam között a kreuzbóját és a rajtvonalat.

-Nincs már raum, hanem betétbójás hátszél van. Így egyszerübb mozgatni a pályát is.

- Mindenki úgy veszi a bójákat és úgy rajtol, hogy a szabályokat betartsa.

Röviden ennyi


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 05. - 6:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hirtelen csend lett :( ! Én azért tovább kérdeznék. Remélem továbbra is válaszoltok a kérdéseimre!
Melyik jobb rudazat az egy méteres osztályban, a kör vagy a profil keresztmetszetű? Mi az a "Jack line" amit a kör keresztmetszetű árbócoknál használnak(-tok)? Ebben az osztályban csörlőt (és melyiket), vagy vitorla szervót érdemesebb használni?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 05. - 7:31 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
riplak írta:
Hirtelen csend lett :( ! Én azért tovább kérdeznék. Remélem továbbra is válaszoltok a kérdéseimre!
Melyik jobb rudazat az egy méteres osztályban, a kör vagy a profil keresztmetszetű? Mi az a "Jack line" amit a kör keresztmetszetű árbócoknál használnak(-tok)? Ebben az osztályban csörlőt (és melyiket), vagy vitorla szervót érdemesebb használni?



Mivel a kör megengedett ezért az.

A graupner regatta szervó használható, de félelmetesen lassú, így szerintem jobb, de jóval drágább a az RMG280D...
Van még egy megoldás a 180 fokot forduló szervó excentrikus tárcsával, de még nem próbáltam. Ilyet használ a Bantock pl.

Az aksinál nem kell akkor a távirányítóban mint a hajóban.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 05. - 9:21 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszi Belo a választ!

A rudazattal kapcsolatban tudsz mondani valamit? kerek, vagy a csepp alakú, és mi az a Jack line a kerek árbócoknál?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 05. - 9:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
riplak írta:
Köszi Belo a választ!

A rudazattal kapcsolatban tudsz mondani valamit? kerek, vagy a csepp alakú, és mi az a Jack line a kerek árbócoknál?


Az elöbb írtam, hogy mivel a kör keresztmetszet megengedett ezért az :-)

Persze egyébként nyilván a cseppalak jobb volna, de mivel nem lehet....

Én mint One Design hívő azt mondom, hogy csináld meg, úgy ahogy a világban mindenki jár, (mondjuk a Bantocktól vett riggel) és hajtás. Sok újat ebben a témában nem érdemes kitalálni... Pratice, pratice, practice....


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 05. - 13:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszi, és bocs a figyelmetlenségemért. A kérdés azért volt, mert az ajánlatban két féle rudazat szerepel. Persze lehet, hogy rosszul gondoltam (groovy mast, rund mast). Most utánna néztem, és a groovy a nútoltat jelzi.
Akkor így tenném fel a kérdést: Inkább a nútolt, vagy inkább nútolatlant vegyem meg?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 05. - 13:20 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
riplak írta:
Köszi, és bocs a figyelmetlenségemért. A kérdés azért volt, mert az ajánlatban két féle rudazat szerepel. Persze lehet, hogy rosszul gondoltam (groovy mast, rund mast). Most utánna néztem, és a groovy a nútoltat jelzi.
Akkor így tenném fel a kérdést: Inkább a nútolt, vagy inkább nútolatlant vegyem meg?


Az egyes rigghez mindenképpen nútolatlan és persze az ehhez való gyűrűs vitorla, mert bőszélben ez adja a legnagyobb vitorlafelületet. A másik kettőhöz mehet a nutos és vagy a köteles, vagy a slide-os (nem tuti a neve) nagyvitorla, ami gyakorlatilag mintha az élkötélből kivágtál volna részeket (nekem van ilyenem, ha érdekel megmutatom).

A másik különbség, hogy a nutos árboc keményebb...

Ja és kérd a vékonyabbat a 10,7 mm-es

Az rigg 1 és rigg 2 -höz nem baj, ha csak ragaszott a vitorla, a harmadiknál, már vartat kérj.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 05. - 15:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Húúúú ez most nagyon hasznos volt. Köszönöm.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 05. - 16:48 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A jackline-t a kerek nutolatlan, egyszeru cso arbocnal hasznaljak a vitorla rogzitesere, nezd meg a Lester Gilbert oldalan, elmondja az elonyeit.
http://www.onemetre.net/Build/Jackline/Jackline.htm
En meg nem probaltam.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 05. - 16:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
gyula írta:
A jackline-t a kerek nutolatlan, egyszeru cso arbocnal hasznaljak a vitorla rogzitesere, nezd meg a Lester Gilbert oldalan, elmondja az elonyeit.
http://www.onemetre.net/Build/Jackline/Jackline.htm
En meg nem probaltam.


Most jövök rá, hogy a két legkisebb M vitorlámnál ez a módi... Na már legalább tudoma nevét :-)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 06. - 11:26 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Megnéztem azt az oldalt. Köszönöm! :D
Így már értem miért drágább az olyan vitorla amelyik ilyen Jackline-vel van ellátva. Egy újabb érdekesség.
Szeretnék megint kérdezni valamit. A hajóhoz opcióként vásárolhatok valamit, amit nem értem, hogy mi az. "To fit out rig ready to sail" Segítenétek?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 06. - 11:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szerintem itt a vitorlakat fel is szereli a rudazatra, merevitoket meretreszabja, stb, csak fell kell allitani a hajora. A ready to sail ezt kene jelentse.
Rendesen, amikor rig kit-et veszel, te kell leszabjad a rudazator meretre, osszeallitsd a dolgogat egy rajz alapjan, felszereld a vitorlat, stb. Ezzel en eleg sok idot el szoktam babralni, amig eltalalom ugy, hogy az arboc elore ill max hatra dontott pozicojaban is minden mukodjon, ne akadjon pl. az orrvitorla rudja a fedelzetbe stb.
stb, stb :wink:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 06. - 12:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszönöm a gyors válaszodat!

Még egyet kérdeznék! "To fit servo, winch, switch ... from" az mit takarhat? Szervo, csörlő, kapcsoló előkészítést? ...vagy valami mást?

Milyen ballastot érdemes venni?
"To trim and fit ballast to fin for permanent fit" vagy "To trim and fit removable ballast to fin using stud arragement" közül? Fix vagy levehető?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 200 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 14  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség