SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 aug. 07. - 8:13

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1500 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 100  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 06. - 19:16 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
sry írta:
A homokformával mi volt a gond? Rendesen benedvesítetted?

üdv.SRY



Nedvesíteni ? Én épphogy fordítva szárítottam :lol:

Ne tessék hangosan kinevetni, de a homok is amibe öntöttem a játszótérről volt :lol: (ne szidjatok le vasárnap délután honnan szerezzen az ember homokot, ha nem a játszótérről !?
De ez 7petétes titok! ha elmondjátok anyukámnak megkérem SRY mestert, hogy küldje rátok az ablakmaszatoló maffiát :lol: :twisted: 8) )

Gondolom az volt a baj, hogy nem volt megfelelő minőségű a homok :evil:

Mit kell a homokhoz keverni? És milyen arányban?
vagy egyáltalán, milyen homok kéne ?

Üdv Tomi


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 06. - 20:09 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Nos ..... száraz homokból nem lehet homokformát készíteni :twisted: :twisted:

De szerintem erre már te is rájöttél.

A legjobb a jó minőségű folyami homok, ha ez nincs akkor a játszótéri
is jó lesz, de mindenképpen át kell szitálni. A konyhai fémszita teljesen
jó, de ezt végképp ne tudja meg anyukád.

Aztán levélspriccelővel be kell nyirkosítani (micsoda szó :shock: ) és
átgyúrni. Ezt egész addig kell csinálni míg két tenyérrel összenyomva
össze nem áll egy függőleges kis lappá. Vizes nem lehet, csak nyirkos.
Ekkor mehet a formaládába, és lehet beletenni a sablont.

A sablon kivétele után sütőben kiszárítod (vagy a napon) és már lehet
is önteni. A homokformába vizesen is lehet önteni, nem robban fel
mint a gipsz, viszont a víz felforr a homokban és tiszta ragya lesz az
öntvény, így célszerű kiszárítani.

Vannak sokkal jobb mintázóanyagok az öntéshez, kovaföld, meg rögzítő
adalékok meg minden csoda, de erre nincs szükségünk, végül is nem
atomreaktorba lesz az alkatrész.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 06. - 23:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Sikeresen regisztráltam, így már én is felszólalhatok :)
Azért ebbe a topicba írok, mert ez segített elindulom készíteni egy vitorlást, amit már jónéhány hete tervezgettem...
Átolvastam sokmindent, a jif65 a-z-iget is, és ott találtam rá a megépítendő hajómra, mégpedig a Dulcibellára - elsőre beleszerettem!
A Sry által írt ötleteket ennél is fel lehet használni :) - bár nem Csíbor...
Külön köszönet Gvandornak a tervekért!
A hajótest belső lakkozásra vár, illetve az árbóctartó cső beragasztására, mivel ma kitaláltam hogy nem hagyományos vitorlázat lesz rajta, hanem gaff, amihez befogott árbóctalp kell - a tathoz futó állókötélzet hiánya révén.
Ehhez szeretnék segítséget kérni, hogy ezt 3 szervóval kell működtetni, de ehhez ugye 3 csatorna is kell? Külön egy a fokvitorlákhoz. A kötélzet és a szervók elhelyezkedését fényképekről meg tudom csinálni - mivel a gaff változat nincsen tervekben leírva. De úgy vettem ki, hogy külön kell mozgatni a fok vitorlákat.
Szóval ha muszáj a 3 csatorna, akkor kénytelen leszek repülős távirányítót használni. De ha netán van valami trükk a 2 csatornás változatra.... Y-kábel, vagy a kötélzet vezetésében változtatás segítene?

Üdv,
Ákos


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 07. - 7:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Ákos!

Üdv itt! Hajrá Dulcibella! <- lehet, h. megérne lassan egy külön topikot, vagy egy építünk vitorlást, lsd. a motorosoknál a "Sólyatér ..."
Na, akkor Dulci. Ha gaffos, akkor azért kell a 3 szervó (3 csatorna?!), mert a fock alja nem rögzített. A kötél nem csak oldalra engedi a vitorlát, hanem hátra feszíti is. Ezért van, hogy a kötél az árboc oldalsó feszítője alatt megy ki, és fordul előre. Na, szóval érted. Valamint, ha az egyik oldalra húzod, akkor a másikon engedni kell. Keresek rajzot hozzá, később beillesztem...

szerk.: itt a rajz. Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
A piros karika az árboc, a világoskék a szervó, a zöld a kötél, a magenta az árbocfeszítő talppontja.

Én ott tartok, hogy már van - tegnap lett, de még nincs beragasztva - a svertnek felső része. Azért felső, mert én levehetőre csinálom. A felső rész a hajóban beragasztva, az alsó felcsavarozható. Az árbos helye a rajzok szerint - fedélzet, oldalnézet - ~5-7mm-es határon belül van. A két rajzon nem esik egybe. Én ezt láttam...

Beteszem a rajzot, azt' utána töprengünk együtt :)

Üdv!
g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 07. - 8:49 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Akos!

Először is üdvözöllek itt miközöttünk, jó építést, jó hajózást kívánok
neked.

Ha gondoljátok nyissatok egy új topicot a Dulcibella-nak és
átrakosgatom a vonatkozó hozzászólásokat oda. Egy helyen is lesznek
meg zárt, egységes tartalmat alkotnak így. Funkcionálisabb mint
különféle topicokban szétszórva.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 07. - 17:08 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Elindult a "Susnyás" -projekt!
Szombat éjjel kivágtam a bordákat. (Addigra sikerült rendet raknom a garázsban). Azért annyira nem egyszerű, mint ahogy a képeken látszik! Ez a balsa-fa tényleg fából van! Szálirányba hasad, arra merőlegesen meg elég nehéz vágni. Valamiért arra számítottam, hogy olyan lesz mint a karton. Nem baj, majd belejövök.

Az oldószeres technikáról annyit, hogy pont nitro-higítóm nem volt otthon. Kipróbáltam lakkbenzinnel, meg aromás higítóval is, és mindegyikkel működik. Persze ez sem annyira egyszerű mint gondoltam, de mire a fartükörhöz értem, már egészen tiszta munkát végeztem.


Van egy kis autó szerelni-valóm, ha azzal megvagyok folytatom.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 07. - 17:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Raptor:
Elküldtem a letöltési linket, a tervrajzhoz (nem a susnyás, hanem a másik, :) ) ha gond van ez ügyben, kérlek jelezd.

Üdv: Gvandor :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 07. - 18:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Kedves Gábor és Ákos :D

A gaffos vitorla szép és jó dolog, de nem muszáj túlbonyolítani.
Sokkal egyszerűbb a vitorlába bele varrni a szokásos merevítő léceket, és akkor már működhet is a hagyományos Zsolt-féle egyetlen szervóról.
Ha a látványban zavar, akkor lehet vékony plexi csík is, de arra érdemes gondolni, hogy a léceknek zsebet kell csinálni, mert törés esetén valahogy cserélni kell. :D
Más.
Ha gondoljátok, költöztessétek át a Dulcibellát a sólyatérre, és akkor nem kell új topik.
Hosszú távon úgyis az az elképzelésem, hogy minden építő és a műve, végül a sólyatérre kerüljön.
Nem szeretnék minden hajómnak új topikot nyitni, főleg, ha néhányan csatlakoznak is egy egy típushoz.

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 08. - 21:14 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Sry! Látom felkerült a Csiborra a "verseny-fényezés". Átböngésztem a 2006-os nemzetközi RG65 versenyszabályzatot, és az alpján rajzoltam hivatalos vitorla-jelölő "happy-csomagot". (Próbálom hasznossá tenni magam.) Ezt egy csomó vektoros file-formátumban tudnám prezentálni, így vágó-plotteren bármelyik dekoratőr, vagy dekorációs boltban ki lehet vágatni öntapadós fóliából. Hogy tudnám én ezt a legegyszerűbben elérhetővé tenni?
Egyébként valahogy így néz ki (persze Jiff65 grószon):
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 12. - 18:27 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Szombaton megvolt a CSIBOR első nyilvános megmérettetése is. Az
Öböl Kupán abszolut 13. lett a nem Micro Magic kategóriában 2. helyezést
ért el a hajó. Ezzel meg is vagyok elégedve, de ösztönöz is a fejlesztésre.

Először is súlycsökkentésben gondolkodom. A 44 grammos Futaba
S148 kormányszervot le kellene cserélni egy 16 vagy 9 grammosra,
16 grammos szervo esetén spórolható 28 gramm.
A 4 AA akkut le kellene cserélni AAA akkukra így is nyerhető 68 gramm,
összesen 96 gramm minusz ami 8,1 % súlycsökkenés.

A vitorla teljesen újragondolandó! Aki csak hobbihajózni szeretne annak
teljesen jó az is ami most van, az egy síklapból kivágott vitorla, de
versenyen ez nagyon kevéske (Ahogy ezt Feco1 nagyon helyesen
meglátta) Szóval valami térbeszabott megoldás kellene.

Ez ügyben álltam neki kutakodni:
http://myrc.org/Library/Library.htm#SailMaking
http://myrc.org/Library/smakeing.htm
http://www.onemetre.net/Build/Sailmake/Sailmake.htm
http://www.rcgroups.com/forums/showthre ... ost3581527

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 12. - 18:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Annak aki tud nemetul (en nem :oops: )
http://www.mm-sailing.de/mm-hp/daten/mm-profilsegel.pdf
vagy franciaul (itt legalabb tobb a kep)
http://classem.org/Images/Astuces/voiles.pps


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 12. - 19:00 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Köszi Gyula!

Én se tudok, se németül, se franciául de a képeket meg tudom nézegetni :wink:

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 12. - 19:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

A hajót kijavítottam, lecsiszoltam, meg fogja kapni a javítás utáni festést. Új vitorlát is fog kapni ;) :?:
A viccet félretéve. Ezért is volt jó a tegnap. Új ötletek, új kihívások. Nekem a Tóth István féle Vitorláshajók modellezése van meg, abban van egy rész a térben szabott vitorlákról. De szerintem ezt ismeritek.
Most öööö butaságot fogok írni ;) A Csibor esetén a vitorla belépő élének megfeszítésével alakult (volna) ki a profil, nem? Ezt nem lehetett beállítani?

Na, mindegy, van ismét munka a hajóval :)

Üdv!
g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 13. - 9:10 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
sry írta:
...Ezzel meg is vagyok elégedve, de ösztönöz is a fejlesztésre.
üdv.:SRY


Sztem akkor megy a leggyorsabban a hajód, ha nem csinálsz közben 650 fényképet :D
BÁÁÁR akkor most boldogtalan lennék, mert csak az én hajómról készítettél úgy 90 képet!!! (tegnap hamar eltűntetek, akartam adni egy üres lemezt cserébe)

Olyat kipróbálhatnánk egyszer, hogy te tuningolod, és én leszek a kontroll.. Gombán egyik partról a másikra egyszerre indulunk, és figyeljük, hogy észrevehető-e a sebességnövekedés.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 13. - 13:19 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
xpkiller írta:
sry írta:
...Ezzel meg is vagyok elégedve, de ösztönöz is a fejlesztésre.
üdv.:SRY


Sztem akkor megy a leggyorsabban a hajód, ha nem csinálsz közben 650 fényképet :D


Hát lehet van benne valami. :-)

Most ezerrel CO2 makettmodellezés van mert hamarosan CO2
makettmodell verseny, de ettől még vitorlázhatunk egy jót valamelyik
nap. Ma dolgozom, holnap reggel megyek haza, aztán pénteken meló,
szombaton Vácra megyek, szerintem ott is hajózok egy nagyon
jót.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1500 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 100  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség