SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 27. - 21:19

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1500 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 100  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 máj. 19. - 10:35 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
bur07 írta:
sry írta:
Üdv. Mindenkinek!

Ismeritek ezt a könyvet ?:
Kép

üdv.:SRY


Ismerjük a könyvet,csak nem lehet megszerezni.
Szép napot
Zéta


Üdv.

Valami konkrétan érdekelne ebből a kiadványból (ha nem túl sok valahogy
megoldhatjuk pár oldal eljuttatását elektronikusan), vagy megvételre
keresed? Utóbbiban nem nagyon tudok segíteni jelenleg :?

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 máj. 19. - 10:39 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
jj írta:
SRY Mester!

Némi ötlet a szél irányban kanyarodás határozottabbá tételére.
(Már megint magam alatt vágom a fát, mert az egyébként villámgyors hajód így tényleg állva hagyhatja a hajómat :twisted: :twisted: :twisted: )

1 A kormánylapátot próbáld nagyobbra/hosszabbra venni. A JIF és a Laerke esetében is SOKKAL nagyobb a kormány.
2 A kormánykitérést szervókarral/adóval limitáld 45 fokban. Az ennél nagyobb kitérés már inkább csak fékez.
3 Az adón (ha lehet) állíts be -100%EXPO-t, így a lendületes kormánymozdulatok is csak minimális kormánykitérést adnak, tehát nem fékeznek. Nekem az okosok azt javallták, hogy pl. menetben csak finom trimm-rücögéssel irányítsak, (Tényleg gyorsult a hajó) szélre fordulásnál pedig ahogy lehet, hozzam lendületbe a hajót és mozgásban, nagyobb ívben próbáljam fordítani.

üdv: jj

(Jó lenne valahol együtt csapatni megint, egy kicsit hosszasabban is!!!)


T. JJ!

Köszönöm a tippeket. Most küzdök a vízzel a műhelyben (simán
lehetne tolóhajó versenyt tartani a műhelyenben, csak gumicsizma kell
hozzá és hajrá :evil: :evil: :evil: ) : Lemennek a repülős rendezvények
és utánna megint ráfekszemn a hajózásra, akkor tervezem a CSIBOR
további fejlesztgetését. Az egyik az általad is ajánlott kormánylapát
növelés, és átalakítás lesz, a másik az uszony helyzete ...... de erről
inkább még nem mondok semmit, mert először rendesen ki kell mérni a
hajó viszonyait, a súlypontot, a laterális és vitorlafelület pontokat és
kielemezni az adatokat, utánna lehet érdemben hozzányúlni az
alapstruktúrához.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 máj. 19. - 12:51 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
sry írta:
bur07 írta:
sry írta:
Üdv. Mindenkinek!

Ismeritek ezt a könyvet ?:
Kép

üdv.:SRY


Ismerjük a könyvet,csak nem lehet megszerezni.
Szép napot
Zéta


Üdv.

Valami konkrétan érdekelne ebből a kiadványból (ha nem túl sok valahogy
megoldhatjuk pár oldal eljuttatását elektronikusan), vagy megvételre
keresed? Utóbbiban nem nagyon tudok segíteni jelenleg :?

Üdv.: SRY


Köszönöm!
Letöltött formába nekem is meg lesz. Összes modellező könyvemet szeretném könyv formájábá látni. /De soha nem értettem miért nem adják ki újra ezeket az írodalmakat./
Miérdekel a hajózásba? MINDEN!!!! Építés, vezetés illetve a beállítások. Forum álltal még nem szeretném elkezdeni a hajó építést.
Szép napot


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 máj. 20. - 9:29 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Freemailre ment üzenet Sry. :D

Végig olvastam a könyvet. Le a kalappal a hajósok elött.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Kormánylapát tengely
HozzászólásElküldve: 2010 máj. 25. - 14:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Kérdés:3mm-es sárgaréz pálca jó-e tengelynek?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Vízvonal
HozzászólásElküldve: 2010 máj. 26. - 9:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdvözletem mindenkinek!

Először is szeretnék gratulálni, szépek a csiborok, és persze ez a fórum se "kutya", nagyon szeretem! Nekem is épül egy, ha nem bánjátok felteszek egy két képet én is róla!
Viszont SRY mester, lenne egy kérdésem!
Általánosságban kérdezném, de a csiborhoz kellene, szóval hogy hogyan lehet vízvonalat szerkeszteni a legegyszerűbben egy hajótestre, ami ugyebár, nem egy egyszerű forma, szóval nehéz elkészíteni. Gondolkodtam hogy esetleg a víz felszínére öntött festékkel lehetne, de hogy a hajó ne billegjen, és tényleg szép legyen az szinte kivitelezhetetlen! Mi a megoldás?

Üdv: Gábor


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 máj. 26. - 10:30 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Lehet hülyeségnek hangzik de ha beteszed egy mélyhűtő ládába vízbe állítva a testet, megvárod míg a felszín hártyásodik, körberajzolod, feltöröd a jeget és kész. :roll:
Igaz ez a vízszint egy jeges folyóba lenne pontos, de egy próbát megér :twisted:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Vízvonal
HozzászólásElküldve: 2010 máj. 26. - 11:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
gefreiter írta:
hogyan lehet vízvonalat szerkeszteni a legegyszerűbben egy hajótestre, ami ugyebár, nem egy egyszerű forma, szóval nehéz elkészíteni. Üdv: Gábor


Én leteszem a hajót a földre (ha a fedélzet a laposabb, akkor fejjel lefelé), és egy megfelelő magasságú hasábra (kazetta tokok) helyezett filctollal körberajzolom a vízvonalat. Van amikor a hasábokkal együtt a filctollat, de van amikor a hajótestet egyszerűbb mozgatni.

Utána ragasztószalaggal a vonal mellett, majd festékszórás.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 máj. 26. - 21:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Nálam is elérkezett az idő, hogy vitorlás építésre adjam a fejem. Sokat tanakodtam, hogy milyen vitorlást kéne építeni,íves testű hobby modellben gondolkodtam először, végül mégis a csibor mellett döntöttem, két okból:
1. Nem vagyok tapasztalt hajóépítő, Ezt a hajót viszont Sry mester olyan alapossággal dolgozta ki, részletes építési leírással, hogy ezt nem lehet nem megépíteni. Köszönet neki a sok munkáért, és hogy ezt mindenkivel megosztotta!!!
A másik ok, hogy mivel sokan megépítettétek már, biztosan jó játék lehet együtt hajózni hasonló hajóval, a tapasztalatokat kicserélni, versenyezni az azonos kategóriájú hajókkal.
Jelenlegi állapot, hétvégi termés:
Kép
Készülnek a bordák rétegelt lemezből, mert abból több van.
Kép
Kép
A nyers hajótest

Az lenne a kérdésem, hogy mi a véleményetek, hogy lenne szebb, vagy áramlástanilag jobb, ha a sarkos hélyazat sarkait élesen hagyom, vagy lekerekítsem ?

Üdv: Frenky


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 máj. 27. - 4:44 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Ekkora hajónál áramlástechnikailag nincs jelentősége, ámbár a sarkok mindig több örvényt keltenek mint az ívek.
Esztétikai szempontból érdemes inkább dönteni.
Nekem például a gömbölyített élek tetszenek.

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 máj. 27. - 6:31 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Igy van, ahogy a tengernagy kollégám Manópapa " mondta"!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 máj. 27. - 7:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

A vitorlás hajók modellezése könyvet el tudná valaki küldeni nekem elektronikus formában?
Köszönöm!

Üdv,
Ákos


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 máj. 27. - 16:41 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszönöm a válaszokat, le is fogom gömbölyíteni. Nem beszélve róla, hogy az éles sarok sérülékenyebb is.

Üdv:Frenky


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 máj. 27. - 17:32 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
frenky írta:
Köszönöm a válaszokat, le is fogom gömbölyíteni. Nem beszélve róla, hogy az éles sarok sérülékenyebb is.

Üdv:Frenky


Üdv.!

Azért óvatosan a gömbölyítéssel, mert az átfedések úgy vannak kialakítva,
hogy kellő szilárdságot adjanak a palánkozatnak! Ha lekerekíted, akkor
elgyengül az illesztési vonal.
Erre két megoldás van:
1.) Belül teszel egy lécet az illesztésre
2.) üvegezed a hajótestet

Az éles sarkos hajótest azért is fontos, mert megvezetést is ad a hajónak
és javítja a csúszási tulajdonságait, valamint egyfajta roll-keel -ként
viselkedve csökkenti a hajó dőlöngélését. ez vitorlásoknál nem
számottevő, mert a vitorla nyomása stabilizálja a hajót, de azért
érezhető a lengések csillapítása ilyenkor is.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 máj. 27. - 20:07 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Hűha, na ezek azok a nüansznyi különbségek, amik megadják a sava-borsát ennek, amikhez persze lövésem sincs, de mostmár el kell gondolkoznom rajta, már ha fontos egy versenyben nyújtott teljesítmény, mert ugye minden tized másodperc is számít !!! ???
Mindenesetre tényleg le akarom üvegezni a hajótestet, úgy hallottam, hogy ezek a hajótestek jobban siklanak, nem tudom miért.

Na, akkor most még egyet alszom rá. :roll:

Üdv: Frenky


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1500 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 100  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség