jj írta:
SRY Mester!
Némi ötlet a szél irányban kanyarodás határozottabbá tételére.
(Már megint magam alatt vágom a fát, mert az egyébként villámgyors hajód így tényleg állva hagyhatja a hajómat

)
1 A kormánylapátot próbáld nagyobbra/hosszabbra venni. A JIF és a Laerke esetében is SOKKAL nagyobb a kormány.
2 A kormánykitérést szervókarral/adóval limitáld 45 fokban. Az ennél nagyobb kitérés már inkább csak fékez.
3 Az adón (ha lehet) állíts be -100%EXPO-t, így a lendületes kormánymozdulatok is csak minimális kormánykitérést adnak, tehát nem fékeznek. Nekem az okosok azt javallták, hogy pl. menetben csak finom trimm-rücögéssel irányítsak, (Tényleg gyorsult a hajó) szélre fordulásnál pedig ahogy lehet, hozzam lendületbe a hajót és mozgásban, nagyobb ívben próbáljam fordítani.
üdv: jj
(Jó lenne valahol együtt csapatni megint, egy kicsit hosszasabban is!!!)
T. JJ!
Köszönöm a tippeket. Most küzdök a vízzel a műhelyben (simán
lehetne tolóhajó versenyt tartani a műhelyenben, csak gumicsizma kell
hozzá és hajrá

) : Lemennek a repülős rendezvények
és utánna megint ráfekszemn a hajózásra, akkor tervezem a CSIBOR
további fejlesztgetését. Az egyik az általad is ajánlott kormánylapát
növelés, és átalakítás lesz, a másik az uszony helyzete ...... de erről
inkább még nem mondok semmit, mert először rendesen ki kell mérni a
hajó viszonyait, a súlypontot, a laterális és vitorlafelület pontokat és
kielemezni az adatokat, utánna lehet érdemben hozzányúlni az
alapstruktúrához.
Üdv.: SRY