SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 szept. 22. - 14:42

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 315 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 21  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 28. - 9:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Néhány, időközben felmerült kérdésre a válasz:

....Nem csak az regisztrálhat az RG65-Hu osztályba akinek már kész a hajója.

....Egy tag több hajóra is kérhet vitorlaszámot, de a szavazáskor csak egy szavazata lesz.

....Az RG65-Hu nem lesz a Cégbíróságon bejegyezve, adószámmal sem fog rendelkezni. Ebből következik, hogy tagdícjat nem szedhet, költséget sem tud elszámolni.

....Az RG65-Hu tagdíjmentes!

....Személyesen aki résztvesz egy versenyen, a verseny rendezőjének fizeti a kiírásban megjelőlt regisztrációs díjat.

.... A regisztrálásnál jelezni kell, ha valaki az RG65 osztályban nem szeretne résztvenni. Az adminisztrációt segíti ezzel.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 28. - 10:16 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Felkerült az RG65-Hu taglista :!:


Megtekinthető
RG65-Hu...flotta
címen


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 01. - 9:26 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tovább bővűlt a taglista. A modellező klubbok is regisztrálnak számokat a modellezőik számára. Néhány naponta aktualizálom a taglistát, hogy a még szabad vitorlaszámok nyilvánosak legyenek.

Szóval szépen alakul az alakulás. :)

A következő lépés, kapcsolatot kell kialakítani az RG65-Hu hajósok között. Ezért is kértem a lakhely megnevezését. Nyilvánvaló, hogy az egymás közelében élők tudnak gyakrabban találkozni, közösen hajózni, kicserélni a tapasztalataikat.

A versenyzés is megoldható kisebb csapatokban, de azért a reallitás az évenként 4-5-6 túraversenyen való indulás. A pályaversenyeket egyelőre nem erőltetném, mert azokat csak a klubok tudják megrendezni. Persze nyitva áll ez a lehetőség is, de inkább csak 2014-től gondolom megvalosíthatónak.

A túraversenyeket úgy szervezik, hogy az elvárásokat az RG65-Hu hajói és hajósai is teljesítik, a szervezőktől semmiféle jelentősebb változtatást nem igényel a hajóosztály indítása.

Mivel az RG65-Hu megalakításának talán a legfontosabb feladata és célja, a kezdő modell vitorláshajó építők és hajósaik segítése, a vitorlázás megszerettetése.

Ezért nagyon hálás vagyok Belo felajánlásának, miszerint azok a hajósok akik nem vettek még részt szervezett pályaversenyeken, a LÖK túraversenyen elért eredmények alapján, a közülük leggyorsabb - talán hívjam így "amatör" - hajós külön díjban részesül.

Szeretnék a LÖK verseny időpontjáig egy LÖK abszolut leggyorsabb RG65-Huv ándorserleget beszerezni. (Így a "profiknak" is lenne elnyerhető díja.)

Jó lenne ha az első három "amatör" érmet is kaphatna.

Az RG65-Hu első versenye tehát
2012. December 01-én
a Lágymányosi-Öböl Kékszalag versenye a LÖK


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 01. - 11:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Üdv.

Gratula a pécsiek meg a többi klub megnyeréséhez,csak ez uttal vége is az amatör státusznak. Csak nézni fogjuk a távolodó hajoikat. Első hajót épitők pedig labdába sem fognak rugni. :cry:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 01. - 11:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ez egy kicsit messzire vezet, hogy ki az amatőr és ki nem. Én pl. csak másfél éve kezdtem egyáltalán modellezni, mégis állítom, hogy a hajóim a legtöbb Pécsi modellező sporttárssal felveszik a versenyt. Mi a határ, akinek csak egy snitzer kése meg egy reszelője van, az még amatőrnek számít? Vagy aki egy éven belül kezdte? Nehéz eldönteni. Én úgy gondolom, hogy mindenkinek megvan a lehetősége jó hajót építeni, és egy kis gyakorlással (anélkül nem megy) meg versenyeken ellesett technikákkal felzárkózni. Csóka Lacit nem veritek majd meg, ezt most megmondom, de nem is ez a cél. Éppen tavaly Pécsen a tókerülőn indult az a kezdeményezés, hogy tartsunk előadásokat a modellezőknek, és így fejlesszük a csapatot. Szerintem az első nagyon jól sikerült. Hasonló rendezvények kellenek, és a fórumok is sokat segíthetnek a fejlődésben. De elsősorban hajózni kell a kész hajókkal, és társakkal, egymás ellen összemérni, ez szükséges a fejlődéshez. Ebben segít sokat a Batali által felkarolt osztály szerveződés. Nézzétek meg a hétvégi riportot, a verseny előtt 1-2 hónappal csak 3 RG volt kint a 47-ből az edzésen az öbölben? Ez nagyon kevés.
Üdv, Tibu


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 01. - 11:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
tibu írta:
Ez egy kicsit messzire vezet, hogy ki az amatőr és ki nem. Én pl. csak másfél éve kezdtem egyáltalán modellezni, mégis állítom, hogy a hajóim a legtöbb Pécsi modellező sporttárssal felveszik a versenyt. Mi a határ, akinek csak egy snitzer kése meg egy reszelője van, az még amatőrnek számít? Vagy aki egy éven belül kezdte? Nehéz eldönteni. Én úgy gondolom, hogy mindenkinek megvan a lehetősége jó hajót építeni, és egy kis gyakorlással (anélkül nem megy) meg versenyeken ellesett technikákkal felzárkózni. Csóka Lacit nem veritek majd meg, ezt most megmondom, de nem is ez a cél. Éppen tavaly Pécsen a tókerülőn indult az a kezdeményezés, hogy tartsunk előadásokat a modellezőknek, és így fejlesszük a csapatot. Szerintem az első nagyon jól sikerült. Hasonló rendezvények kellenek, és a fórumok is sokat segíthetnek a fejlődésben. De elsősorban hajózni kell a kész hajókkal, és társakkal, egymás ellen összemérni, ez szükséges a fejlődéshez. Ebben segít sokat a Batali által felkarolt osztály szerveződés. Nézzétek meg a hétvégi riportot, a verseny előtt 1-2 hónappal csak 3 RG volt kint a 47-ből az edzésen az öbölben? Ez nagyon kevés.
Üdv, Tibu


Tibu!
Te éppen rossz példa vagy, mert másfél év modellezés után lettem világbajnoki 7. csak azért, mert ahogy Te is 3000 éve versenyvitorlázunk nagyban. Igaz én nem építek.

Viszonylag könnyen szétválasztható az "amatőr" meg a "profi". Aki nem szerepel más versenyrendszerben, csak az rg65-ben, az az amatőr, aki meg igen az a profi. Persze lehet még az amatőrnek egy kitétele, a saját építésű hajó. És akkor el lehet dönteni, pl:hogy nem értek hozzá, de veszek egy hajót és akkor a profi ligában megyek.


Skeletonnal messzemenőkig egyetértek, ezért a LÖK-re az amatőr vagyis más versenyrendszerben nem szereplő legjobban menő RG65 díj mellett felajánlom a második és harmadik díjazását is.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 01. - 12:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A LÖK kiírásába fel is raktam az értékelendő hajóosztályokat.
Szívesen veszek felajánlásokat akár más osztályok részére is.

http://micromagic.hu/index.php?option=c ... &Itemid=94


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 01. - 13:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Belo igen találoan fogalmazott, el lehet lesni tölük ujabb technikát, fogásokat. Szerintem itt lesz egy törés pont. Valamint közbe fog szolni a pénz is, értem ez alatt azt , tisztán üveg,szén szál épitésü hajokkal fognak indulni, aminek az épitéséről szinte semmit nem lehet tudni, a technikai lehetőségeik is fényévekkel meghaladja az kezdőkét. Az is igaz van 40 valahány rg-65 hajó de jó ha van 10 elszánt ember ki hozzá szól a lelkes épitgetők bejegyzéseihez, válaszól a kérdéseikre,nem csak itt. És amig tét nélküli az egész segitség addig jön,utánna marad a kuporgatás,rejtegetés,valamint csak a gyözelemre hajtás.

És egy személyes élmény: Amikor elöszőr kimentem a Városligetbe,a hajóimmal sokan jöttek oda hozzám, és nem kevés tanácsot segitséget kaptam, mit kéne másként ,és mia jó megoldás ami tetszik nekik. Nagyon sokat jelentett,és jelent ma is. Remélem ez a dolog nem fog kiveszni az osztály alakitással.

LÖKre lehet itt is nevezni, vagy csak a micro magic-en?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 01. - 13:39 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A leskelődés az én találmányom volt, de mindegy. Azért nem értek egyet azzal, hogy tartsuk távol a "profikat" az osztálytól, mert akkor nem lesz fejlődés. Az ellesést nem úgy értettem, hogy sutyiban lefotózom, hiszen mindegyik versenyző szívesen mutatja meg a hajóját, engedi fényképezni, és válaszol a kérdésekre (saját tapasztalat). Az ellesés azért szükséges, mert sokszor olyan problémáid vannak az elején, amire ők nem is gondolnak, és nem írják le sehol. Te pedig egy ránézésre megoldod a gondodat. A pályán is van sok hasonló helyzet, amit a másiktól ellesett technikákkal lehet megoldani, de ez csak akkor működik, ha együtt versenyzünk. Nem győzöm hangsúlyozni az együtt vitorlázás szükségességét. A külön díjazással egyetértek, ezzel semmi gondom nincs, de egy pályán, együtt rajtolva kell vesenyezni, és fokozatosan fejleszteni a kezdők képességeit. Sajna az évi egy-két túraveseny erre nem elég, pályaverseny is kéne.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 01. - 14:09 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
:)


A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára user_540 2012 okt. 01. - 14:22-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 01. - 14:15 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Mindenekelőtt nagyon hálás vagyok az RG65-Hu nevében Belo felajánlásának, miszerint a helyezettek is díjazva lesznek :)

Úgy tűnik a legnagyobb félelem azzal van kapcsolatban, hogy majd "profik" a "szuper" hajókkal majd jól elhúznak a mezőnytől.

Ki is, hát az an agyon gazdag "profi"?
Talán a Forrai Pista bácsi aki saját maga készíti nem csak a hajóját, hanem a sablont is a vitorlát is, szinte mindent.
Talán a Tibu, aki bár a hajó héját és fedélzetét vásárolta, de itt a fórumon publikálta ahogy fúrta, faragta ragasztotta. Mindezt úgy, hogy semmit amit kitalált nem titkolta el, közzétette.
Talán, én (batali) aki SRY - laza láblogatását cserélve az éjszakákba nyúló szerkesztésekkel- dokumenztációja alapján építettem és itt dokumentáltam, a hajóm elkészítését?
Talán Skeleton, aki átszerkesztette ívelt hajófeneküre ezt a dokumentációt és már a sokadik Csiborját építi?
Talán Feco1 aki már régóta készít üvegszálas lapokból hajót?
Talán JJ, a fóliás deckjével?
Talán az MM hajósok is rögtön profik voltak? ......Ott fel sem merült ez a kérdés. (úgy tudom)

A "profi RG65-ös" és az "amatör RG65-ös" között csak a vitorlázással töltött idő ami megkülönböztet!
Akkor válasszuk ki hány órát tölthetett csak a vizen az aki még amatör ?

Indulásként persze elfogadom, hogy amolyan kedvcsinálóként legyen megkülönböztetés. De nem győzőm eléggé hangsúlyozni sehol a világon ezt nem alkalmazzák.
Az anyaghasználatot esetleg Gyula felvetése alapján lehet korlátozni.... de ez is csak a fejlődés korlátja lesz. Az üvegszálas hajótest nem jelent szinte semmilyen előnyt egy jól elkészített balsa építésüvel szemben. A technológiát pedig vétek lenne szabályozni.

Egy túraversenyen nem olyan lényeges a taktika, stratégia, szabályismeret. Menni kell és kész. Közben ellesni mások, hogy tették jobbá a hajójukat, megkérdezni mi az ami rossz a sajáton. Alapvető hibák vannak az otthon hozzáértés nélkül készitett vitorlázatoknál. Amennyiben mindenki csak otthon hajózgat ez nem derül ki. Csakis ilyen közös hajózásokkal.

A klubok beszervezése nem volt kunszt. Azok akik már régebben modell vitorláznak, úgy szeretik ezt a hobbyt vagy sportot, hogy aki csak teheti minden! kategóriában indulnak. (MM, F5-E, IOM, F5-M,, F5-10R)

Egy szó minint száz.....el kell indulni és akkor az "amatör" is "profi" lesz!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 01. - 14:15 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
:oops: DEBUG MODE


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára user_540 2012 okt. 01. - 14:48-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 01. - 14:16 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
:oops: DEBUG MODE


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára user_540 2012 okt. 01. - 14:49-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 01. - 14:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Sziasztok, HAJRÁÁÁ!!!

Ez jól indul, én mellette és benne vagyok, de nagyon.
A profi kontra "amatőr" kérdés pont olyan, mint amivel másutt is bőszítenek, hogy vállalkozó, nagyvállalkozó, meg kisvállalkozó. A produktum tekintetében nincs különbség, az elért egyedi szellemi teljesítményt véve alapul!
Részemről azóta RG65-özöm, mióta SRY megépítette az első Csíbort.

Személyes tapasztalatom: Aki épít, az már elvitathatatlanul profi egy részről, mert MAGA építette a hajóját. A hajó építésében, de inkább BEÁLLÍTÁSAIBAN lehet sokat tanulni, ellesni, kérdezni, tanácsra hallgatni, kipróbálni. Ez a fejlődés alapja. A vitorlázást pedig BITANG SOKAT KELL GYAKOROLNI EGYÜTT, profi versenyzőkkel. Persze a hajóépítő büszke az alkotására, de ha egy profi versenyző állva hagyja, könnyen elkámpicsorodik és annyi az ambícióknak. Mániákusan, több évig kell csapatni a vízen, tanulni a vitorlázás finomságait, hogy elkezdjen működni a darab.

Múlt télen ezért volt zseniális a Budapesti Téli Regatták versenysorozat. Egyszer TokoZoli (áldassék a neve), a Városligetin elkérte tőlem a Laerkét egy futam erejéig és simán második lett vele! A hajóban benne van a lehetőség, nekem szárnyakat adott ez a tény, utána már nekem is lettek egészen jó futamaim. Egyre többször nem csak végig küszködés volt a menet, hanem már pontosan kezdtem tudni, hogy mikor, hol és miért szúrtam el az adott futamot. Legközelebb már PONTOSAN tudtam, mire kell vigyáznom.

A fenti folyamat teljes lelkesedéssel is számolva nem egy hétvége alatt zajlott le.

Balza építés vs. "profi" üvegszál, szénszál. A balza hajó könnyebb is lehet, ha úszik, tökmindegy. A szénszál, üvegszál hajótest azért terjed, mivel tartósabb, tecnologizálható és szériában húzhatók le a testek az egyszer megcsinált formákról. A balza mindig egyedi, ez adja az értékét.

Példa Mamut kolléga nem MM MM-je balzából, villámgyors. De nézhetjük az általa tervezett és épített balza RG65-öt! Senki, még csak közelébe sem tudott jutni idén nyáron, Kisújszálláson. Eszméletlen könnyű hajó, profi vitorlázó technikával.

Szerintem a másik komoly gát, a piszkos anyagiak. Merthogy menjünk ide, vagy oda, az utazás autóval bizony néha ezrekbe kerül. Ez tény, hogy nem megy bárkinek, bármikor.
Következő az időprobléma. Nem minden család tolerálja a hétvégente fél/egynapos távollétet.

De nincs mese, csinálni kell!

jj (Laerke65 HUN-8)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 01. - 14:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Bocsi!

DEBUG MODE

volt, elég belőlem egy is :D


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára user_540 2012 okt. 01. - 14:51-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 315 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 21  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség