SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 okt. 01. - 19:21

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1500 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 100  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 29. - 22:34 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
.
..
...

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5465339
A kormánytönkcsövet természetesen nem a 2 mm-es balsába
pillanatrasztós megoldás fogja a helyén tartani. Először felragasztottam a
tatrészt szilárdságát növelő, és a kormánytönkcsövet is támasztó
belső gerincet.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5465343
A belső gerint az 5. bordához tompa illesztéssel csatlakozik, viszont
ezen a helyen csavaróigénybevétel is fellép, ezért két oldalról egy-egy
3x2 mm-es kis sarokléccel is meg kell erősíteni a kötést.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5465345
A kormánytönkcső mögé bekerül a belső gerinc folytatása, ez a
tükröt is erősíti. A kormánytönkcső két oldalára pedig egy-egy
támasztóelem kerül. Ezeket epoxi gyantával ragasztottam be, és
a kormánytönkcső közvetlen környezetét is átkentem a ragasztóval.
Így már elég erős, hogy elviselje a terheléseket.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 29. - 22:44 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Szóval nálam is jár(t) a vizibogár. Ide rakta a petéjét. Még nem tudom mi fog kikelni belőle, de valami gerinces dolog lesz, mert bordája az már van. :)

Üdv!
g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 29. - 22:51 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
gtoth írta:
Sziasztok!

Szóval nálam is jár(t) a vizibogár. Ide rakta a petéjét. Még nem tudom mi fog kikelni belőle, de valami gerinces dolog lesz, mert bordája az már van. :)

Üdv!
g.


Na akkor húzz bele, mert nagyon utálok egyedül hajókázni .....


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 30. - 7:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hát nem semmi erők.. lehet picit sűrűbb a víz mint a levegő?
Akkor valahogy cipőkanállal bepajszerolom azokat a normál szervókat.
Ebből is tanultam, hogy mielőtt vadul nekilátok, megnézem mi minek az okozója, mire kell jobban figyelni.
Az is lehet, hogy ebből a hajóból még építek párat, ismerősöknek, barátoknak, lusta modellezőknek :D így lesz gyakorlatom.
Úgy döntöttem, hogy 226g plusz elég sok.. így megpróbálok lefaragni belőle, nem lenne jó, ha emiatt elsüllyedne a tóban, mint egy túltömött liba :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 30. - 7:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
SRY,

Tudod mit birok az előadásodban? Hogy benne vannak a legapróbb fortélyok is... sok építési doksit néztem a net-en, de folyton kimaradtak belőlük azok a részletek, amitől az egész össze tud állni teljesen tökéletesre, így sok kudarc volt, ha nekikezdtem vminek, de a te esetedben gondolsz előre mindenre, hogy ez egy fontos részlet ki kell emelni, és ettől lesz a végeredmény tökéletes!!

VY TNX!!

Péter


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 30. - 8:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Nem eszik ezt ennyire forron. A megoldás: épitésnél már kb. jó helyre kell épiteni az árboc helyét. A többi pedig úgyis a vízen dől el. Vagyis az árboc elöre illetve hátra döntésével vagy előre hátra csusztatásával be lehet állítani a kívánt egyensúlyi állapotot. Ez nem csak a verseny hajóknál szükséges, az árboc ha nagyon rossz helyen van, akár vezethetettlen is lehet a hajónk. A nagyobb szervokkal pedig úgye az is baj lehet, hogy a hajó nem a tervezett vízvonalon fog úszni és akkor a laterátfelület súlypontja kerül máshová, és akkor a kigyó a saját farkába harap, vagyis vissza értünk az eredeti problémához.
Üdv M10


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 30. - 8:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Tisttelt Olomöntők!
Én a Forrai Pista bácsitól lestem el az olomöntést. Én is eltörtem egy pár gipsz mintát.
Következőképpen csinálom:
A kapható sok féle gipszből modell gipszet használok. A formában az épitőiparban használatos üveghálót teszek, ami szándékom szerint erősíti a gipszet.
A két fél formát valami rugalmas hőálló anyaggal kell összekötni. Erre legalkalmasabb a kenderből készült spárga. Több helyen összekötni és több db spárgával, ha elszakad egy a többi tartsa.
Az olom közepében célszerű acél drótot (2,5-3 mm átmérőjüt) tenni, mert a lágy olom előbb útobb elgörbül, persze végig gondolni, hogy ha az olmot kiakarom furni, ne legyen az acél drót utba.

Üdvözlettel feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 30. - 10:21 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Köszi Xpkiller a dícséretet igyekszem rászolgálni. Egyébként ez az
"előadási mód" nem véletlen. Voltam ugyan MHSZ tag modellező is, de
nagyon sokat "szabadúszó" is, és engem is kegyetlenül bosszantottak a
hiányos, slendrián leírások. Egyszer amikor egy komplett kész, bevont
gépet kellett szétszedni, mert a leírás nem tért ki rá, hogy egy alkatrészt
még az elején be kell rakni, mert egyébként nem lehet, megfogadtam,
hogy ha ilyen leírásokat fogok valaha is írni, akkor abban minden fontos
benne lesz, és csak azt írom le amit meg is csináltam. Sok-sok olyan
leírás van ám, amik úgy készülnek, hogy modell soha nem épült hozzá,
csak elképzelték, hogy milyen is lenne ha épülne.....na az az igazi
katasztrófa.

MÁS

A gipszforma:
A gipsz alapesetben nagyon rideg és kényes anyag, olyan mint a
porcelán, de még annál is rosszabb mert a porcelán hőálló, a gipsz meg
nem.
Amikor mi emberi lábnyomot, gépkocsinyomot stb... mintázunk meg
gipsszel a bűnügyi helyszínen akkor a következő trükkök vannak:
1.) A gipsz minden esetben hófehér modellgipsz, az a legjobb (ahogy
Feco 1 Kolléga írja)
2.) A gipszet nylonzacskóban keverjük !!! Akármilyen ügyes is vagy a
vödörben, edényben kevert gipsz csomós marad. A zacskóban keverve
viszon át tudod "masszírozni" és érzed benne a csomókat amiket az
újjaiddal el tudsz dolgozni. Ráadásul az öntés után a zacskó eldobható,
és nem kell a kitakarításával szenvedni, plusz nem fröcsög az egész,
mint amikor vödörben hajkurászod a gipszet a keverőfával. És ami
még nagyon fontos a "zacskós" gipszben nincs levegőbuborék, a
vödrösben igen sok bubi marad ami aztán agyon is vágja az öntőformád.

3.) A gipszezéses akció azzal kezdődik, hogy egy marék hurkapálcikát
beáztatunk vízbe. Ez ezért kell mert a kipsz olyan mint a beton. A
nyomóterhelést nagyon jól bítja, de a húzó-, csavarófeszültséget
egyáltalán nem. A betonba is azért tesznek vasat, hogy bírja a
húzófeszültséget. Na ezért teszünk a gipszbe hurkapálcát. Azért törik
el a tiszta gipsz forma, mert a forró ólomtól tágulni akar, és ez
húzófeszültséget eredményez az anyagban, amit nagyon nem szeret.
A hurkapálcikákat meg azért kell beáztatni, mert a gipszbe kerülve
feszívják a gipszben lévő vizet és megdagadnak, így akár egy ék
szétfeszítik a gipszformát. Viszont ha eleve vizesen "dagadtan" teszed
bele akkor semmi gond nem lesz.
Szóval az eltörés ellen gipsz-hurkapálcika "vasbeton" a megoldás.
Amúgy akármi töltőanyag jó, a Feco 1 alkalmazta üvegháló is, csak
legyen valami ami felveszi a húzófeszültségeket.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 30. - 15:18 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Manópapa írta:
Ugyan akkor, mi történik a több árbocos hajókkal, mint például a schooner.


Hohohó, beletrafáltál a közepébe :D
Már az egyárbocos hajóknál is szempont a vitorlákkal való "kormányzás", és a luvolási hajlammal való játszadozás.
Ja, nem tudom, mennyire érthető ez a luvolás dolog :roll:
A lényeg az, hogy a hajók hajlamosak lehetnek egyenes kormányállás mellett is elfordulni bizonyos mértékben. Ha a szél iránya (luv) felé akkor -úgymond- "felluvolnak" Ennek eredményeképpen végül szembefordulnak a széllel (széllbeállnak) és a hajó megáll. Az ellenkező irány (lee) a "leesés". Ilyenkor "kifordulnak" a szélből pl. negyed szélből félszélbe fordul a hajó, és a vitorlák szöge nem lesz optimális. A hajó lelessul, stb.

Vissza a schoonerekre. A többárbocos hajók esetében a vitorlák is bejátszanak a kormányzásba, elsősorban az orrvitorlák és a tatvitorla.
Állítólag vannak a neten ilyen szimulátorok. Ez egy művészet, azt mondják akik próbálták :twisted:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 30. - 15:26 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Mivel én egyáltalán nem vagyok vitorlázásban járatos, így nekem minden ilyen információ jól jön a temzei bárkám miatt.
Igaz, az hibrid, ergo, ha nagyon nem akaródzik neki széllel menni, még mindig ott van a motor. :D
Ami miatt igazából érdekel, az Gőzgépész barátunk tervbe vett kétárbocos schoonere, amit eredetileg én szerettem volna megépíteni, de ez már végleg meghaladná a kapacitásomat.
Tanulni viszont akkor is jó.

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: vitorlások
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 30. - 17:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt vitorlázók...
Csak most látom, hogy mibe fogtam bele. Kezdek rájönni mi- mindent nem tudok! Egyszerűbbnek gondoltam az egészet:a szél fúj, a hajó halad!Úgy látszik nem egészen így van.Még egy-két hasonló hozzászólás és megyek vissza gőzöst építeni,az sokkal egyszerűbb!
Lehet, hogy megfutamodni könnyebb lenne de az öreg harcos nem adja fel ilyen könnyen!Inkább igyekszik ellesni a tudást és hasznosítani a mások segítségét, amit ezen a fórumon megkaphat mindenki, csak figyelni kell!
A fő , hogy egészség legyen:a többit elintézzük!
A segítségeket megköszönve üdvözöl mindenkit:Gőzgépész.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 30. - 19:48 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Én is csináltam ma vmi hasznosat is :D
http://xpkiller.extra.hu/album_csibor/index2.html


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 30. - 20:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Szelesek!

Volt szerenecsém vitorlást kormányozni élőben. :) Érdekes módon csak akkor üvöltöött a kapitány, hogy "mingyán fellúvolunk" amikor "krajcoltunk" (fél szembeszél):)
Félreértés ne essék alig tudom mit is jelent, de jobbszeretem a hátszelet vagy a "raum"-ot (fél hátszél):) Utálom amikor a kapitány ordít. :lol:
Ezzel a kapitánnyal többet nem megyek vitorlázni, pedig már hívott. :oops:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 30. - 20:47 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Na mi ez Xpkiller :?: :?: :?: :twisted: :twisted: :twisted:

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/vie ... id/5472883

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5472895

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5472896

Vágtam bele megfelelő méretű acél kormánytengelyt is, hátha nincs
ehez megfelelő felszerelésed (a fűrész csak szaladgál rajta mint a
zsíros kövön :twisted: )

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 30. - 21:14 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hát arany barátom,még 1 ilyet csinálhatsz :roll:
Még Gombára is elmennék érte :lol:
Egyébként,tényleg állati faxa a bogárka leírás!
Ha nem akarsz is nekiállsz csinálni,annyira részletes.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1500 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 100  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség