SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
Dulcibella http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=19&t=898 |
Oldal: 7 / 12 |
Szerző: | user_537 [ 2010 feb. 17. - 21:58 ] |
Hozzászólás témája: | |
Köszönöm a hozzászólásokat. A ragasztót átgondolom. Az ólmot megnézem. A baza és test beburkolásán vagyok elmélázva. A legtöbb hazai webshopot átnéztem és a leghosszabb rétegelt lemez is csak 600mm-es. A szegedi modellboltot sem tartom valószínűnek hogy be tudna szerezni hosszabbat. Lehet marad a 2mm-es gyantázott balza, vagy nem elég vízzáró ha egy jópár rétegben lelakkozom? Ez a bizonyos "Barkácsáruházi bükk" ez ha jól értem kész szálakban árulják a barkácsboltok. A tervrajzon szerepel hogy a hajó súlya vezérlés nélkül 1700g ezt érdemes tartani? |
Szerző: | user_199 [ 2010 feb. 18. - 8:51 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szia Boka! 1.2mm rétegelt: http://www.modellhungaria.hu/12mm-31x75cm-p-4900.html Amikor én vettem, még ~1300HUF volt A gyantázott balsa teljesen jó lehet. Mamut kolléga csinált/csinál ilyet. Van itt is leírása, meg az rcmodell fórumán is. A lakkozás teljesen jól vízzáró. A lényeg, hogy ne maradjon a fa kezelés nélkül. Az árboc és környéke tiplifa. Méteres szálak a barkácsboltban. Ha sikerül egyeneseket kifogni az öröm. Nagyon görbék is szoktak lenni. Van modellboltban is, de barkácsboltot előbb találni, mint modellboltot. Súly. Az 1700g jó közelítés lehet. Papíron kiszámolva. Megépítve is ennek a környéke a cél, de a hajó kisebb változtatásai miatt ez is változhat. Hajrá! Üdv! g. |
Szerző: | user_537 [ 2010 márc. 04. - 20:37 ] |
Hozzászólás témája: | |
Ilyen kis vitorlásoknál megoldható a vitorlacsere helyett a grósz reffelése? Kicsit bonyolultabb a kivitelezése de élethűbb lenne. |
Szerző: | user_199 [ 2010 márc. 05. - 8:40 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szia Boka! Elvben lehet, de ez nem az a hajó, ami viharos szélben is a vízen van. Arra jók a versenyhajók. Ez inkább a gyenge/közepes szélben mutatós hobby kategória. _szerintem_ Szépen megoldva az ötlet tetszik A gaffosnál egyszerűbb a helyzet, mert le kell venni a genuat, meg a csúcsot. Összességében a vitorlázat ~1/4-1/3-a levehető... Üdv! g. |
Szerző: | user_214 [ 2010 márc. 08. - 23:06 ] |
Hozzászólás témája: | |
A Dulcibella tervhez adták ezt is a kötélzetről: |
Szerző: | user_378 [ 2010 márc. 29. - 21:36 ] |
Hozzászólás témája: | |
Sziasztok! Az én Dulcibellám sem úszott még, viszont nyár vége óta készen van Pár építési tapasztalat: Nekem 2-es balsa a palánkolás - könnyebben hajlítható, csavarható. Belülről is lelakkoztam párszor, meg kívülről is, és hogy az erezetet teljesen eltüntessem, szórógittel fújtam le kívül, aztán színre fújtam. Kicsit nehezebb lett így a test. A bulba súlya a tervről levett méretekről lett visszaszámolva. Hasonló méretű már "bejáratott" hajóknál hosszabb uszonyon kisebb súly + vitorla felület és súlypontot is figyelembe véve, 720-nak elégnek kell lennie, hogy ugyanolyan visszabillentő hatást kapjunk. A bulba és a vízállóság miatt nem aggódom, de a túl sok kötélsúrlódás miatt lehet, hogy bajok lesznek a grósz behúzásával + a kabinban a kötélzetek összegubancolódásával. Hamarosan úszni fog További tapasztalatot akkor tudok mondani, hogy mit hogyan kellett volna Boka: jó építést! Üdv, Ákos |
Szerző: | user_537 [ 2010 márc. 30. - 6:34 ] |
Hozzászólás témája: | |
akos írta: Boka: jó építést! Kösz Neked is jó szelet! Egyenlőre anyagbeszerzéssel küszködök, a testet én is 2-es balzával tervezem, csak a fedélzet kap rétegeltet. |
Szerző: | user_199 [ 2010 márc. 30. - 20:45 ] |
Hozzászólás témája: | |
Sziasztok! Nálam a bulba 830g - na ez nagyon sok nagyon mélyen ül a hajó. Az eredeti leírás 800g körüli bulbáról ír, meg 1700g össztömegről, de nekem ez sci-fi Szóval hétvégén majd le kell szedni belőle. Ákos! Neked mennyi lett a teljes tömeg? Kötélsúrlódás és gubanc. A kötelek vezetését eredetileg csigával oldották meg. Én is csináltam (csináltattam) görgőt, azt befedtem oldalról és lett csigám. Nagy változást nem tapasztaltam ... A gubancra azt találtam ki, h. mivel az egyes szervók eltérő síkban mozognak, el lehet választani a síkokat pl. vékonyabb karton lappal. Talán, mert még nem próbáltam élesben Elképzelésem alapján, így egymással nem érnek össze a zsinórok, max. magukkal akadhatnak. Szerintem arra is van esély, mert a sok megvezetés miatt a zsinórok valóban kicsit nehezen mozognak ... Üdv! g. |
Szerző: | user_378 [ 2010 ápr. 07. - 17:54 ] |
Hozzászólás témája: | |
Sziasztok! A kartonlapra, vagy vmi vékony plexire én is gondoltam... Végső esetben vitorlaszervó lesz. A teljes tömeg 4db AAA elemmel 1770g. Ennél könnyebb már nem lesz Gtoth: Mikor viszed vízre? Üdv, Ákos |
Szerző: | user_199 [ 2010 ápr. 08. - 19:02 ] |
Hozzászólás témája: | |
Sziasztok! @Ákos: a kádban már volt. Nagyon mélyen ül, kicsit elszállt a súlya... Nyílt vizen ezért még nem. A bulbát akarom beállítani először. Most már 'csak' 730g. Szombaton újból kádpróba ... Plexire én is gondoltam, de elvetettem. Azért, mert műanyag. Műanyagos zsinórok, fém szervókarok csúszkálnak a műanyagon - nekem ez sok. Papír, vagy - a múltkor találtam egy padláson - vékony papírbakelit. Olyan vékony, mint egy rajzlap. Akkora is. Üdv! g. |
Szerző: | Manópapa [ 2010 ápr. 11. - 17:44 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szervusz Gábor Ez ugyan nem a Dulcibella, de úszik. Itt nincs bulba, nincs fenéksúly, annyi a terhelése ami az elektronika és három ceruzaelemé. Első nekifutásra nagyon meg vagyok vele elégedve, bár rengeteg finomítás vár még ránk, mire összeszokunk. Amin mindenféleképpen változtatnom kell, az a kormány. Eredetileg ez a hajó nem rendelkezett kormányszerkezettel, így nekem kellett kitalálnom rá megoldást, de a tapasztalatom az, hogy kicsi a kormányfelület. Az iránytartása tökéletes, azzal nincs gond, a vitorla beállításán viszont sokat kell kísérleteznem. Jelenleg nincs benne vitorla behúzó szervó, mert a latin vitorlához nem is kell, de a helye ki van építve, így bármikor beköthető. A vitorla méretét is növelnem kell, ahogy az öblösségével is játszadozhatok még. Minden esetre, egy jó játék. Fogunk mi még együtt vitorlázni, bár nem kizárt hogy azt már a Kutterrel. Üdv Szilveszter |
Szerző: | user_199 [ 2010 ápr. 12. - 8:09 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szia Manópapa! Szép lett ez a hajó. Ha én is elkészülők, akkor úsztatunk egy jót Most fogyózunk ... Üdv! g. |
Szerző: | user_378 [ 2010 ápr. 12. - 9:01 ] |
Hozzászólás témája: | |
Sziasztok! Manopapa: nagyon jól néz ki a hajó Jelentem vasárnap vízretettem a Dulcibellámat Minimális szél, de elég volt. Így is sokszor egy-két pöffnél rendesen bedőlt. Szerencsére nem kellett úsznom A gaff vitorlázat rendesen működik, jól ment negyedszélben. Hátszélben ugyan az orrvitorláknak semmi szerepük nem volt, de elég nagy a fővitorla felülete. Ami furcsa volt: egyenesen nem igazán tudott menni, remélem ez némi vitorlaállítással megoldódik. Az 5kg-os szervó, ami a fővitorlát működteti nem túl izmos. viszont ha már be van húzva a vitorla, akkor megtartja, nincs vele gond. Lehet a 4,8V helyett a 6V jobb lenne. Elgondolkodtató egy igazi vitorlaszervó is. A tőkesúlyat is kicsit mélyebbre tenném, bár mivel nem értek a vitorlázáshoz, nem tudom a hajó dőlése mennyire befolyásolja a szél és a vitorla kapcsolatát. A kötélzet nem gabalyodott össze, de ha mégis, akkor a fővitorlát ki kell engedni teljesen, és megmozgatni az orrvitorlát, és minden visszaáll. Egy szó mint száz, úszott, tudtam irányítani, nagyon szépen néz ki élőben a vízen , és meg vagyok elégedve vele. Első modellnek ez jól sikerült, és mégjobban tetszik Képek jönnek majd. Remélem egyre többen kapnak kedvet ilyen különlegesebb hajók építéséhez! Üdv, Ákos |
Szerző: | Manópapa [ 2010 ápr. 12. - 9:34 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szervusz Ákos és Gábor Ezek a "különleges" hajók, tényleg szép és jó játékok azoknak, akik a modellezést az építésért, a játékért, és esetleg mások szórakoztatásáért építik. Nálam például két fő projekt van erre az évre betervezve, az első, és egyben soron következő, egy kutter, a második pedig a Bluenoose. Mindkettő ugyan ezzel a technológiával. Ez természetesen nem a "motoros hajó" korszak vége, csak mind anyagi, mind pedig oktatási szempontok voltak az elsődlegesek. Az külön öröm, mondhatni "Hab a tortán", ha egyre többen választanak hasonló hajót építésre. Üdv Manópapa. |
Szerző: | user_199 [ 2010 ápr. 12. - 12:36 ] |
Hozzászólás témája: | |
Sziasztok! Remek, remek! Lesznek képek! Kíváncsi vagyok nagyon Én eleve 5 cellával terveztem az akkut -> 6V. A pack is kész. De ez is plusz súly, amiből faragni kellene... Milyen szervód van? Idézet: Ami furcsa volt: egyenesen nem igazán tudott menni, remélem ez némi vitorlaállítással megoldódik. Merre fordult ki? Vagy bizonytalan volt? Az árboc döntésével lehet játszani - a vitorla súlypontját mozgatni egy kicsit, előre-hátra. Dőlés közben csökken a vitorla felülete. Védi magát a hajó is Én is úgy szeretném elsőre vízre tenni, hogy ne legyen nagyon mély a víz. Ja, és lehetőleg lássak le az aljáig Üdv! g. |
Oldal: 7 / 12 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |