SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 23. - 17:59

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 112 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Kérdés
HozzászólásElküldve: 2011 ápr. 24. - 18:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hali mindenki!

Lehet,hogy volt de nem találok válasz a kérdéseimre. Árboc és bumnak derék szögbe kell lenni-e? Illetve a vitrolát mennyire kell meghuzni a bummal? Ha nagyon meghúzom akkor a vitorla nagyon feszül.
Szálingot hogyan tudom rögzítani? Ki van furva az árboc,de mikor a kötélzattel kitámasztom az árbocot mindig ki esik a két száling.Lehet,hogy tul nagy a furat? Vitorlás könyvön kivül esetleg más irodalom van még?

Köszönöm a segítséget.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 ápr. 24. - 23:09 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Szia Bur07!

Igen, derékszög, de állítható legyen attól fel és le egy picit, feszüléstől lazáig.
Széltől függően kell tudni lazítani/feszíteni. (lazább: kis szél, feszesebb: nagyobb szél)

Száling: árbóc átfúrva, (nálam, IOM-nél) benne 3-as hosszú csavar, feje levágva, műgyantával beragasztva, arra rátolva, ragasztva két csődarab, két oldalon. Csövek külső végében két U-ra hajtott gémkapocsdrót beleragasztva, azon megy át a kötél. Kötélvég fent rögzítve két befúrt, behajtott 2-es csavar+alátét alatt.

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 ápr. 24. - 23:16 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszi. Esetleg képet tudsz küldeni a bur07@freemail.hu -ra.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 ápr. 26. - 10:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
bur07 írta:
Köszi. Esetleg képet tudsz küldeni a bur07@freemail.hu -ra.


Nem nekem szól a kérés, de a gerinctelen hajótestnél láthatsz fotókat. Ott az árbocba ragasztottam a szénszálas rudat, aminek végén 1mm-es plexi idomok a kötélvezetők.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 ápr. 26. - 15:25 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Bur07!

Nekem Dulcibella-ba 10mm-es tiplifa árbócba vékony, 3 v. 4 mm-es réz cső van átdugva, beragasztva, a végei kilapítva és fúróval átfúrva.

Üdv,
Ákos


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 07. - 15:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A Micro Magic grósznál a belépőhöz milyen erősítést használtok?Van valami megfelelő, nem túl merev öntapadó szalag ami nem nyúlik?Esetleg lehet ezt a sarkoknál is használni?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 09. - 7:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Diamanttomi írta:
A Micro Magic grósznál a belépőhöz milyen erősítést használtok?Van valami megfelelő, nem túl merev öntapadó szalag ami nem nyúlik?Esetleg lehet ezt a sarkoknál is használni?


Korábban tévesen azt írtam, hogy nincs ott erősítés. Most vettem észre, hogy saját anyagából egy kb 6mm széles csík van odaragsztva. Továbbá foltokban a sarkokban, a latnik végén és az árboc gyűrűk lyukánál van erősítés. Ezek az erősítések öntapadó javítóból vannak. A rajzok rovatban, meg talán itt is korábban linkeltem az MM tervrajzot, ott látszik a vitorla és erősítései is.


A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára mamut 2011 okt. 03. - 8:11-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 09. - 9:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszi szépen a választ :P


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 szept. 05. - 14:16 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Újabb adalék a "sík" kontra "térbenszabott" vitához:

A térbenszabott vitorla előnye, hogy sokkal jobban viseli a beállítási pontatlanságokat. Szerintem azért, mert nagy tartományban el tudja viselni az árboc hajlását. A sík vitorla már kis árbochajlásra erős gyűrődéssel, alakvesztéssel reagál. A térbenszabott vitorla megtartja szép alakját, csupán öblössége változik.

Esetleg valamelyik sporttárs, aki statikus, tud olyan 3D ábrákat generálni, hogy mi lesz a térbenszabott (ellipszoid palást cikk), és a sík (kúp palást cikk) vitrolával árbochajlás közben?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 szept. 05. - 18:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
mamut írta:
Újabb adalék a "sík" kontra "térbenszabott" vitához:

A térbenszabott vitorla előnye, hogy sokkal jobban viseli a beállítási pontatlanságokat. Szerintem azért, mert nagy tartományban el tudja viselni az árboc hajlását. A sík vitorla már kis árbochajlásra erős gyűrődéssel, alakvesztéssel reagál. A térbenszabott vitorla megtartja szép alakját, csupán öblössége változik.


Úgy látszik te nem láttad az én vitorlámat. Gönyörű átlós redő keletkezett rajta szimplán csak a túl görbítés miatt.

amúgy itt egy kis elmélet az Élesedj és gyorsulj című , kezdő vitorlázóknak kötelező olvasmányból:
Kép

Uploaded with ImageShack.us


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 01. - 15:33 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok, b@sszus, nem ertem ezt a terben szabaszatot... :cry:
Tudna valaki kepet feltölteni?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 01. - 18:07 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
O.K.!

Hol akadtál el? Próbálok segíteni!

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 01. - 19:15 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Andris írta:
Sziasztok, b@sszus, nem ertem ezt a terben szabaszatot... :cry:
Tudna valaki kepet feltölteni?


Egy kis segítség... igaz franciául van, de annyi ábra és kép van benne, hogy biztosan megérted, ha nem tudsz franciául, akkor is.

http://ziphius.free.fr/telechargementdi ... laizes.pdf


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 02. - 10:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszönöm fiuk a segitseget, most alltam neki egy Csibornak nagy lendülettel, de mikor a vitorlazat leirasahoz ertem, nagyon bepanikoltam... :oops:
Igy mar azert tisztabb... ha azert elakadok meg biztosan szolni fogok!

Köszi
Andris


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 okt. 02. - 11:30 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Szia Andris!
OFFtopic, de látom, hogy Bogláron laksz! Idén is ott voltam két hétig és szinte minden nap vitorlásoztam a piros Laerkével a Kodály strandon!
Nem találkoztunk véletlenül?

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 112 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség