SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 máj. 08. - 20:22

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 27 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 06. - 10:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A kész hajó képét miért nem rakod föl? (HMS Surprise 1:50)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 07. - 22:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ez engem is érdekelne, hogy milyen építési fázisban van a hajó. Én a Bounty-t építem, és jó lenne egy tapasztalt építővel eszmecserélni.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 08. - 9:09 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Elsősorban működő hajót szeretnék csinálni, az élethűség csak a második sorban szerepel. Ráadásul feltétel, hogy a 90cm-es dobozomba beleférjen.

Ezeknek a kompromisszumoknak a mezején lassult be a projekt. Jelenleg a szervók, mechanikák beszerelése van soron. Biztos, hogy több hónap múlva lesz csak úszás / új kép.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 júl. 08. - 10:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Rendben már kíváncsian várom.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 03. - 10:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Folytatni kezdtem. Próbálgatom a különböző vitorlamozgató mechanikákat.

Kép

Kép


Nem tudom elképzelni, hogy a fő vitorlákkal mit csináltak éles menetben, hiszen azok keresztrúdjai az árboc támasztó kötéllétrák miatt szinte alig volt elfordítható. Modellnél külön probléma ezen vitorlák az alsó sarkának mozgatása. A kötéllétra is útban van, és eleve bonyolult. Valakinekvan ötlete?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 05. - 9:51 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Néhány új kép az állapotról:

Kép

Kép Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 05. - 9:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
A részletek.



A hajó belében 4 szervó üzemel majd.
1. keresztvitorlák
2. orr és tatt vitorlák (szinkronban 1.-el)
3. orr és tatt differenciál (kormánysegítők)
4. kormány

Kép

A keresztvitorlák szervója:
Kép

A hátsó vitorla csapágyai 1mm-es rézlemezből, és 1mm rézdrótból:

Kép


Vitorla műselyem, amit forrsztópákával vágok, és sarkait sárkányboltos javítóval erősítem meg.

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 10. - 9:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdvözletem!

Örülök, hogy végre folytatódik a hajó építése.

Külföldi videókon a következő megoldásokat láttam a vitorlamozgatásra:
elfordul az egész árboc vitorlával, kötélzettel együtt. A kötélzet ebben az esetben erősen leegyszerűsített, csak pár állókötél tartja az árbocot, futókötélzet szinte nincs is.

Másik verzió: A szervó a fordítóköteleket mozgatja, mint az igazin. Az alsó vitorlák, amiknek az alsó csücske nincs rúdhoz kötve (elővitorla, fővitorla, keresztárboc-alsóvitorla) a szegélybe varrt acél szállal vannak kimerevítve.

A fővitorla keresztrúdja csuklós nyaklóval csatlakozik az árboctörzshöz. a nyakló a keresztrudat 1-1,5 szeres átmérőnyire eltartja az árboctörzstől, ezért van némi hely elfordítani a vitorlát, mielőtt az oldalkötelekhez érne. Főleg, hogy alul öblös a vitorla.

De azt is látom ezeken a videókon, hogy a ballasztot nem a hajó belsejébe, hanem külön, tekintélyes méretű uszonyra tették. Úsztatás közben látszik, miért. A teljes vitorlázattal haladó hajót már mérsékelt szél is megdönti, erősebb szél teljesen lefekteti. Nem csoda, hisz a 10 km/órás szél modellméretben már 70-80 km-es viharnak számít, amikor is illik kurtítani a vitorlákat.

Berakok erről egy linket:

http://www.youtube.com/watch?v=y9FPZ7GV ... re=related


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 23. - 11:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Lassan haladtam egyet. Igen macerás és rengeteg kompromisszum. Fő célom továbbra ia az RC működés, és hogy 80cm-be beleférjen.

Ezért szétszedhető a rig.

Az alsó fővitorlák sarkának mozgatását végül egy kötélpályával oldottam meg (képek későbbb).



Kép

Kép

Kép

Kép

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 23. - 11:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Sajnos képen nem látszik a sok kötél. A hajó összerekása 40 perc.

Kép

A fővitorlák alsó sarkának mozgatása kötélpályán csúszó szemmel, amit egyik irányba (előre) az első árboc fővitorlájának felső keresztrúdja mozgat a pályán, másik irányba (hátra) egy olyan futó kötél, ami körbekerüli a hajót és a másik oldalt a másik alsó vitolrasarokra csatlakozik:

Kép


A főárbocot hátramerevítő kötelek bekötése, a kötélpálya, és a világosabb színű. alsó vitorlaélt mozgató, körbefutó kötél:

Kép

A keresztrudakra szelepgumi karikákkal rögzítem a vitorlákat, hogy állíthatók maradjanak. A keresztrudakon a mozgató kötelek, és a többi árboc azonos szintű keresztrúdjával való szinkronizáló kötelek láthatók:


Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 ápr. 01. - 15:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Nagyjából helyére kerültek a létfontosságú kötelek. Már csak az árbocmerevítők hiányoznak(?).

Az első és második árboc közötti rész:

Kép

És a teljes látkép:
Kép

Kép


Már csak a kötelek és szervók beállítása van hátra, hogy úszhasson.

Nameg a segítség toborzása, merthogy kellőszámú tolóhajóra lesz szükség, hogy ha elszabadul, akkor legyen aki visszahozza.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 ápr. 01. - 18:55 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Mamut!

Szép lett. Az egyszerűsítés ellenére is vissza adja ezeknek a hajóknak a hangulatát. A vízretételt mindenképpen fotózd, videózd!

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 27 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség