SRY MODELLEZŐ FÓRUMA
http://users.atw.hu/sryforum/

Gerinctelen 2 vitorlás építése
http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=19&t=1825
Oldal: 1 / 1

Szerző:  mamut [ 2011 jún. 21. - 9:29 ]
Hozzászólás témája:  Gerinctelen 2 vitorlás építése

A gerinctelen1 sikerén felbuzdulva egy extrém nagy vitorla/súly arányú hajó építésébe kezdtem. A nagy vitrolár extrém széles hajótesttel kívántam ellensúlyozni. Az első két úszás után még nem értem el a várt eredményt.

A testet a gerinctelen technológiával, minimális fűrészeléssel építettem.

Az egymásba illő félbordasor:

Kép

A lécekkel 3 darabból készült bordákat két fedélzeti lécre ragasztottam (gerinc helyett). A kellő szilárdság miatt a gerinc helyére is a fenyő palánk került:

Kép

A szokatlanul széles hajótest:

Kép

Szerző:  mamut [ 2011 jún. 21. - 9:35 ]
Hozzászólás témája: 

A palánkok 2mm-es balsából, a gerinctelen témában leírt szabásmóddal készültek. A kormánynál és az uszonynál 2mm-es fenyőlécek a balsa helyett:

Kép

A kész palánkozás:
Kép

Az utólag a palánkba vágott nyílásbe szerelt 1mm-es sztirol lemezbők készült uszonyszekrény:
Kép


A gépház váza a hajón kívül:

Kép

A gépház már a hajóban:
Kép

Szerző:  mamut [ 2011 jún. 21. - 9:39 ]
Hozzászólás témája: 

A hajótesten belül fűzőlyukakkal vezetett kötélzet:

Kép

A gépek beszerelése, és a fedélzet egy része:

Kép

Kép

A vitorlaszervó karja:

Kép

Szerző:  mamut [ 2011 jún. 21. - 9:43 ]
Hozzászólás témája: 

Végül néhány kép az első úszásról (a vitorlák még ideiglenesen
rögzítve, azért ilyen csúnyák).

A hajó nagyon szépen, látszólag nagyon gyorsan úszik, de (még) nem gyorsabb a Gerinctelen 1-nél.

Kép

Kép

Kép

Szerző:  sry [ 2011 jún. 21. - 11:28 ]
Hozzászólás témája: 

Üdv.

Érdekes elgondolás. Régi Orosz szakirodalomban láttam ilyesmit, csak ott
még azzal "tetézték" a golgot, hogy a fedélzet is "púpos" volt. Az egyes
bordametszetek konkréten nyújtott ellipszisek voltak. Hogy miként
szuperált ez a megoldás ne, tudom, de jól nézett ki.

Üdv.: SRY

Szerző:  user_378 [ 2011 jún. 21. - 19:07 ]
Hozzászólás témája: 

Szia Mamut!

Jól néz ki a hajó :) Látom készülsz a mikulás regattára!
Aktív tőkesúlyon nem gondolkoztál?

Üdv,
Ákos

Szerző:  mamut [ 2011 jún. 22. - 7:33 ]
Hozzászólás témája: 

Sokat törtem a fejem az aktív tőkén, végül jobb megoldást találtam ki.

Először így statikusan kellene elérnem a Gerinctelen 1 sebességét, és csak utána kezdenék bele az újításokba.

Valszeg a hajótest alakjával van a baj. Kockázatos volt ez a forma, és lehet, hogy nem jött be.

Szerző:  mamut [ 2011 szept. 25. - 8:24 ]
Hozzászólás témája: 

Több árbocállást kipróbálva sem sikerült elérnem a G1 sebességét, ezért ezzel a fejlesztésel felhagyok.

Kell valakinek a hajótest? Szervókkal (2db 12kgcm és egy 2kgcm), tőkesúllyal, de árboc és vitorla nélkül 20kFt-ért eladom.

Szerző:  mamut [ 2011 szept. 27. - 14:05 ]
Hozzászólás témája: 

Szervók nélkül sem kell a test valakinek?

Szerző:  user_272 [ 2011 okt. 04. - 17:57 ]
Hozzászólás témája: 

Kölcsönbe a mikulás regattáig lehet?

Próbálkoznék vele egyet

Szerző:  mamut [ 2011 okt. 05. - 10:08 ]
Hozzászólás témája: 

A napokban eligértem másnak.

Szerző:  Dragon [ 2011 nov. 15. - 10:52 ]
Hozzászólás témája: 

Sziasztok!

Nálam landolt ez a szép kis szerkezet!
Állványt már kapott: KÉP
Az árboc és vitorla készítés ma kezdődik. :)
Szeretném ha a lágymányosin már indulhatna.

Szerző:  Dragon [ 2011 nov. 27. - 14:42 ]
Hozzászólás témája: 

Sziasztok!

Elkészült a vitorla:
Kép
Ma megvolt a beúsztatás. 1-2 hiba még van, amit a jövő hétvégére kijavítok, DE első vitorlám várakozáson felül teljesített, úgyhogy egyenlőre marad. MM vitorla lett 1,25-re nagyítva. Vízszintes irányban még elbírt volna 1,5-1,6-os nagyítást is, de ezt akkor tűnt fel mikor a grószt felraktam az árbocra. Ha a két hajó hosszát veszem alapul, akkor arányaiban 1,4-1,5 méter magas árboc kellett volna. Az egyszerűség kedvéért első nekifutásra csak 1 méteres széncső árbocot kapott. A következő rig már magasabb lesz, toldott széncsővel.
Az MM klónt így is megszorongatja, bár beállítási gondjai annak is vannak. (oldalszélben mindig szél felé akar fordulni és elég nehéz irányban tartani)
További képek: ITT

Oldal: 1 / 1 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/