SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
Gerinctelen 2 vitorlás építése http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=19&t=1825 |
Oldal: 1 / 1 |
Szerző: | mamut [ 2011 jún. 21. - 9:29 ] |
Hozzászólás témája: | Gerinctelen 2 vitorlás építése |
A gerinctelen1 sikerén felbuzdulva egy extrém nagy vitorla/súly arányú hajó építésébe kezdtem. A nagy vitrolár extrém széles hajótesttel kívántam ellensúlyozni. Az első két úszás után még nem értem el a várt eredményt. A testet a gerinctelen technológiával, minimális fűrészeléssel építettem. Az egymásba illő félbordasor: A lécekkel 3 darabból készült bordákat két fedélzeti lécre ragasztottam (gerinc helyett). A kellő szilárdság miatt a gerinc helyére is a fenyő palánk került: A szokatlanul széles hajótest: |
Szerző: | mamut [ 2011 jún. 21. - 9:35 ] |
Hozzászólás témája: | |
A palánkok 2mm-es balsából, a gerinctelen témában leírt szabásmóddal készültek. A kormánynál és az uszonynál 2mm-es fenyőlécek a balsa helyett: A kész palánkozás: Az utólag a palánkba vágott nyílásbe szerelt 1mm-es sztirol lemezbők készült uszonyszekrény: A gépház váza a hajón kívül: A gépház már a hajóban: |
Szerző: | mamut [ 2011 jún. 21. - 9:39 ] |
Hozzászólás témája: | |
A hajótesten belül fűzőlyukakkal vezetett kötélzet: A gépek beszerelése, és a fedélzet egy része: A vitorlaszervó karja: |
Szerző: | mamut [ 2011 jún. 21. - 9:43 ] |
Hozzászólás témája: | |
Végül néhány kép az első úszásról (a vitorlák még ideiglenesen rögzítve, azért ilyen csúnyák). A hajó nagyon szépen, látszólag nagyon gyorsan úszik, de (még) nem gyorsabb a Gerinctelen 1-nél. |
Szerző: | sry [ 2011 jún. 21. - 11:28 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Érdekes elgondolás. Régi Orosz szakirodalomban láttam ilyesmit, csak ott még azzal "tetézték" a golgot, hogy a fedélzet is "púpos" volt. Az egyes bordametszetek konkréten nyújtott ellipszisek voltak. Hogy miként szuperált ez a megoldás ne, tudom, de jól nézett ki. Üdv.: SRY |
Szerző: | user_378 [ 2011 jún. 21. - 19:07 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szia Mamut! Jól néz ki a hajó Látom készülsz a mikulás regattára! Aktív tőkesúlyon nem gondolkoztál? Üdv, Ákos |
Szerző: | mamut [ 2011 jún. 22. - 7:33 ] |
Hozzászólás témája: | |
Sokat törtem a fejem az aktív tőkén, végül jobb megoldást találtam ki. Először így statikusan kellene elérnem a Gerinctelen 1 sebességét, és csak utána kezdenék bele az újításokba. Valszeg a hajótest alakjával van a baj. Kockázatos volt ez a forma, és lehet, hogy nem jött be. |
Szerző: | mamut [ 2011 szept. 25. - 8:24 ] |
Hozzászólás témája: | |
Több árbocállást kipróbálva sem sikerült elérnem a G1 sebességét, ezért ezzel a fejlesztésel felhagyok. Kell valakinek a hajótest? Szervókkal (2db 12kgcm és egy 2kgcm), tőkesúllyal, de árboc és vitorla nélkül 20kFt-ért eladom. |
Szerző: | mamut [ 2011 szept. 27. - 14:05 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szervók nélkül sem kell a test valakinek? |
Szerző: | user_272 [ 2011 okt. 04. - 17:57 ] |
Hozzászólás témája: | |
Kölcsönbe a mikulás regattáig lehet? Próbálkoznék vele egyet |
Szerző: | mamut [ 2011 okt. 05. - 10:08 ] |
Hozzászólás témája: | |
A napokban eligértem másnak. |
Szerző: | Dragon [ 2011 nov. 15. - 10:52 ] |
Hozzászólás témája: | |
Sziasztok! Nálam landolt ez a szép kis szerkezet! Állványt már kapott: KÉP Az árboc és vitorla készítés ma kezdődik. Szeretném ha a lágymányosin már indulhatna. |
Szerző: | Dragon [ 2011 nov. 27. - 14:42 ] |
Hozzászólás témája: | |
Sziasztok! Elkészült a vitorla: Ma megvolt a beúsztatás. 1-2 hiba még van, amit a jövő hétvégére kijavítok, DE első vitorlám várakozáson felül teljesített, úgyhogy egyenlőre marad. MM vitorla lett 1,25-re nagyítva. Vízszintes irányban még elbírt volna 1,5-1,6-os nagyítást is, de ezt akkor tűnt fel mikor a grószt felraktam az árbocra. Ha a két hajó hosszát veszem alapul, akkor arányaiban 1,4-1,5 méter magas árboc kellett volna. Az egyszerűség kedvéért első nekifutásra csak 1 méteres széncső árbocot kapott. A következő rig már magasabb lesz, toldott széncsővel. Az MM klónt így is megszorongatja, bár beállítási gondjai annak is vannak. (oldalszélben mindig szél felé akar fordulni és elég nehéz irányban tartani) További képek: ITT |
Oldal: 1 / 1 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |