Üdvözletem !
Szóba került az RG65 Rc vitorláshajómodell osztály itthoni meghonosítása.
Az osztály legfontosabb előírásai: 650mm +/-5mm egy testű hajó, 2250mm2 maximális vitorla felület, 1100mm fedélzettől mért maximális árbocmagasság , 12mm maximális átmérőjű körbe beilleszthető árboc, egy kormány, kiszerelhető uszony bulbával, 2 csatornás vezérlés. Nagyon sok kb. 650mm hosszú hajó épült pld. SRY Csibor-TT65 dokumentációja alapján, vagy más tervek szerint, ezért a bázis már adott.
Az RG65 osztály pontos előírásai elérhetők:
http://velarc.net/classe_rg65_eng.htmJelenleg hivatalosan, az F5-10R, F5-M és az F5-E osztályú hajómodellek versenyeznek rendszeresen, a Magyar Modellező Szövetség keretein belül. Itt előírás, hogy valamelyik modellezőklub tagjaként, biztosítással rendelkezőnek kell lenni. Ezek a modellek viszonylag drágák és körülményesen is szállítható hajók. Természetesen a F5-… osztályokban is indulhatnak saját építésű, az előírásoknak megfelelő hajókkal a versenyzők, de azért nem ez a jellemző.
Ettől függetlenül működik a Micro Magic hajóosztály. Ezen a hajók, csak gyári kivitelűek lehetnek. Ez garantálja, hogy nem válik anyagcsatává az ezekkel történő hajózás. Nagy előnye, hogy relatíve olcsón beszerezhető és itt igazán csak a vitorlázó tudás, ami dominál a versenyeken.
Viszont az „igazi” modellvitorlás verseny hiányzik. Értem ez alatt, hogy saját építésű és az építő által vezetett hajóknak is kellene egy osztály. Nos erre lenne, lehetne megoldás az RG65. A 2013-as versenynaptár elkészítésénél már figyelembe is lehetne venni az RG65. hajókat.
Egyelőre, nem is az egész napig tartó versenyre, vagy versenysorozatra gondolok, inkább valami betétfutamként megrendezni a programot.
Esetleg, amolyan tolóhajós ügyességi játékként is működhetne. – Többször előfordult, hogy vitorlás hajómodellek tolták ki a partig, a sérült hajót, vagy a vízbe esett szalmakalapot. Ide már csak egy kis súllyal ellátott labdát kell képzelni és kész is a
sailingball.