SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 19. - 23:15

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 182 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 03. - 14:40 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Errol a helyzetrol lenne szo?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 03. - 14:48 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Tehát az előnyt a bójától számított 4 hajóhossznyi sugarú zónába való belépéskor kell megszerezni, nem a bójánál való tülekedéssel! A távolság és láthatóság függvényében helikopteren ülő távcsöves bíró és a hajókba épített GPS idő/útvonalrögzítő berendezés teremthet tiszta helyzetet.

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 03. - 15:59 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
gyula írta:


A 18.2(b)a "belső hely" útjoga (szél-alatti bójánál!) felülírja a Jobb-csapás előnyét.

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 03. - 16:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
jj írta:
... A távolság és láthatóság függvényében helikopteren ülő távcsöves bíró és a hajókba épített GPS idő/útvonalrögzítő berendezés teremthet tiszta helyzetet.

jj


Oh... ennél van egy sokkal egyszerűbb mód... a tolarencia :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 03. - 16:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
jj írta:
......................Tehát az előnyt a bójától számított 4 hajóhossznyi sugarú zónába való belépéskor kell megszerezni, nem a bójánál való tülekedéssel!.........................

jj


A vitorlás modellezésnél ez ...... nem kiforrott :)

A gyakorlatban az viszont működhet, hogy a belső helyen érkező hajónak helyet kell biztosítani a bója megkerüléséhez. Amikor nincs ez a "jelhely" megadva abból van a sok-sok vita. Főleg ha azt is hozzászámítjuk, nem csak 1-2 hajó, hanem akár 5-6 is érkezik. Elképzelhetetlennek tartom, hogy ezt 50-60 méterről valaki precízen el tudja dönteni, úgy időben és úgyis mint centiméterre meghatározva, ki és miképpen érte el a zónát.

Sokkal egyszerűbb:
- a bójához közelebbi hajó az útjogos.,
- az útjogos belső hajót kerülőt pedig ki kell kerülnie a még kijjebb érkezőnek.



-Kivétel: a szél-felőli bójához érkező jobb-csapásos hajó útjogos a bal-csapáson érkezővel szemben.


A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára user_540 2013 jún. 03. - 17:19-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 03. - 17:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Van egy kepsorom a tvalyi OB-rol, szerintem jol talal az elozoekhez. Ez a kep es a kovetkezo harom.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 03. - 17:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
batali írta:
Idézet:
......................

Sokkal egyszerűbb:
- a bójához közelebbi hajó az útjogos.,
- az útjogos belső hajót kerülőt pedig ki kell kerülnie a még kijjebb érkezőnek.

.


Csak egy ellenvetés ahhoz a zónátlanításhoz... bár személyesen több helyzetet is szívesen felvetek, hogy mi lenne ha... így leegyszerűsödne a szabály.
Szóval az 1. ellenvető példa: két hajó egymás mellett halad hátszélen. A baloldali balcsapáson, a másik pedig jobbcsapáson. Amikor a bójához érnek a baloldali lesz a bójához közel, ezért ő veheti elsőként a bóját a leegyszerűsített szabály miatt is.
Kérdés: a jobbcsapásos hajó mikortól nem használhatja ki a jobbcsapása adta elsőbbségét? Mikortól nem viheti el a balcsapásos hajót a bójára tartó irányától, hogy a bójavételhez előnyös helyzetbe hozza magát? Ha már a bója mellé ért a belső hajó? egy méterre, két méterre? 4 méterre? tiz méterre a bójától?


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára user_33 2013 jún. 03. - 20:58-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 03. - 17:19 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Nagyon szeretném leszögezni: nem a szabályokat próbálom leegyszerűsíteni!!!!!! csak a vitás helyzeteket egyszerűen érthetővé tenni.

A hajóm amikor látszik:
Kép
és amikor kevésbé látszik:
Kép

........pedig ott van valahol egy bója.
Nem könnyű feladat - ki-hol-mikor-ki előtt-ki után? az tuti. De pont ez a szép benne :D


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára user_540 2013 jún. 03. - 17:49-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 03. - 17:48 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Csak egy rövid hozzászólás a részemről, mert egy teljesen más véleményen vagyok szabályok dolgában.

1. Minden szabály a nagyhajós vitorlázásból származik.
2. Nem lehet megitélni a bója körüli szituációkat, csak úgy, ha a két vagy több hajó mozgását a bíró már jóval a bója elött figyeli.
3. Olyan szabály amit 10 bíróból 8 bíró 8 esetben rosszul itél meg, az röviden kifejezve is ócska szabály ebben a környezetben.
4. Soha, még senkinek sem jutott eszébe, hogy a modellvitorlázás az nem vitorlázás és egy az egyben nem lehet ráhúzni a vitorlás versenyszabályokat?
5. A szabályok nem mindenhatóak. Vagyis rosszak is lehetnek az adott környezetben. Vagyis lehet rajtuk változtatni.
6. Végig gondolta valaki, hogy a veresenypályán valójában hány szabályt használ.

ERGO: Totál felesleges bonyolultnál bonyolultabb szabályokat alkotni, ha se nem lehet látni, se nem lehet alkalmazni, se nem lehet megitélni azt. És arról már nem beszélünk, hogy a kezdő modellvitorlázókat ez a bonyolult szabályrendszer elriaszthatja, ha nem jön rá időben, hogy nem is kell alkalmaznia a 90%


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 03. - 18:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Egy adalék a szabályok túlzásaihoz:

http://game.finckh.net/situat/tit_gbr/s30_e.htm

egyszerűen nézve: bója vétele : zöld, piros! és a kék (yes; OK; right)

Tessenek elemezni: 7 szabály vonatkozik ide!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 03. - 18:31 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Az egyszerusitett szabalyzat valoban nagyon jo lenne, de nehez ugy....
A Naviga valamikor regen ezt probalta...... Azt olvastam, hogy anno '78-ban megyeztek az akkori IYRU-val, hogy az akkori szabalyzatot atveszik es a modellekhez alakitjak. Az eredmenyt latjuk.
IOM-es oldalakon is irnak egyszerubb szabalyokrol amiket klubversenyeken hasznalnak, de az nem fed le egy csomo helyzetet....


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 03. - 18:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Idénre terveztem, de jövőre lesz az MM-ben (itthon) egy új szabálykönyv, az biztos. Megnyertem hozzá néhány értő embert és télen összerakjuk. Kicsit ki kell a sablonból jönni és azon kell elindulni, hogy valójában hány szabályt használ egy versenyző.
Szerintem.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 03. - 18:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kivancsian varom.
Amugy, ha elnezem az avatarodat, szerintem Neked mar azon MM-ed volt :-))


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 03. - 18:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
gyula írta:
Kivancsian varom.
Amugy, ha elnezem az avatarodat, szerintem Neked mar azon MM-ed volt :-))


:D :D :D :D :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 03. - 21:48 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Nekem is bonyolultnak tűnik, főleg, hogy nem látszanak a helyzetek. Tényleg nem biztos, hogy jó az 1:1-ben vitorlázással azonos szabályokat alkalmazni.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 182 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség