SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 25. - 2:20

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 136 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 dec. 01. - 16:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
max versenysúly 1200g


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 dec. 05. - 9:16 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Lezajlott az első verseny. A hajó jól vizsgázott, minden működött. Egy apró probléma volt, tetű lassú az egész. Ez pedig versenyen némi gondot jelent. Talán a téli versenyeken sikerül felgyorsítani. Még nem adtam fel teljesen.
Üdv, Tibu


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 23. - 8:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
tibu írta:
Kicsit még variáltam a schotton, hogy ne menjen keresztben a kötél:

Kép


Szia Tibu!
Köszi megtaláltam a Laerke építésének leírását. Neki állok csemegézni (olvasni) :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 03. - 21:33 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Sziasztok!

Laerke65-újra!

Nincs mese, az elmúlt hetekben újra építettem a Laerkét. Az első verzió túlsúlyosra sikeredett, 1370gramm volt, s a test is nagyon egyenetlen volt. (első üvegszálas próbálkozásom, több mint 3 évvel ezelőttről)

Az új test szép sima, glettelni alig kellett. A héjazat 2 réteg 80g-os üvegszövet, lamináló epoxi gyantával készült. Tanulság: ha a sablon szép, lehet az epoxit vékonyan is kenni. A fedélzet szintúgy üveg epoxi laminátum, az eddigi 1mm-es PVC helyett.. A test átlagos falvastagsága így 0.3 mm lett! a végső bevonás nem öntapadós Oracal fólia, hanem festés lett.
Az elkészült darab össztömege így 1100gramm!
A scwert 3 db üvegszálas nyomtatott áramköri lemezből lett összeragasztva, profilra csiszolva, festve. Így már elegendően merev (az előző nem volt az, 2 rétegből), de könnyebb, mint ha fémből készülne.

További súlycsökkentés a scwert-nél képzelhető el, ha az két réteg öntött lapból(üvegszövet-epoxi) készülne, egy karbon cső köré görbítve profilban, két oldalról. Viszont ez már nagyon sérülékeny lenne.
Tibu, neked bevált?

02.10-én minden kiderül, vagy mindenki derül :lol:

Kép

üdv:jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 04. - 8:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia JJ,
A swert elég stabil az általad leírt eljárással, de sajnos nem vízhatlan. A formát sem tudtam igazi szárnyprofilra alakítani, de lehet, hogy ez az én bénaságom. Hallomásból tudom, hogy néhányan helikopter rotorból csináltak swertet, annak szép a profilja, és elég erős is.
u.i.: Gratulálok az új hajóhoz, nagyon szép lett!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 04. - 10:28 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Szia Tibu!

Köszi. A hajó nem lassú, bár néha annak tűnik, de NAGYON érzékeny a jó vitorlabeállításra. az adott szélerősség mellett nagyon szűk az a vitorlabeállítási tartomány, amikor igazán megindul a hajó. Ha sikerül eltalálni, szépen nekilódul. Amúgy a vezetésen múlik a legtöbb. A 3. versenynapon min. 4 futamot szúrtam el személyesen. 2X sikerült egy másik hajóval összetapadni. Együtt bizony keményen lassulnak. 2X pedig a táblánál fordulást rontottam el.
Az előző hajótest orrnehéz lett, bármit csináltam vele, így nagyobb szélben, amikor mutatkozott volna az előnye, az orr bizony merült. A régi testben az előfedélzet alatt bekerült 3 plusz merevítő borda. a mostaniban nincs, talán javul a helyzet.

No majd vasárnap....

Kép

jj


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára jj 2013 feb. 04. - 12:10-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 04. - 11:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
jj írta:

A scwert 3 db üvegszálas nyomtatott áramköri lemezből lett összeragasztva, profilra csiszolva,


A csiszolás mivel? És hogyan-mivel lett ellenőrizve a profil?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 04. - 11:30 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Reszelő, oszt csiszolópapír, meg éles tekintet. Eleje közel gömbölyű, kilépő él penge. Vastagsága össz vissz 4mm körüli.

Ha annyira kritikus, lehetne csinálni 1-es alulemezből sablont, amit végig lehet húzni rajta. Az OZRacer nagy vitorlásnál csináltunk ilyen sablont a scwert és a kormány profiljának kialakításához. Ott azért jelentősen nagyobbak a méretrek, gyalu és szalagcsiszoló géppel elmókáztunk vele vagy egy napot, mire a két hajó uszonyai, kormányai elkészültek.

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 04. - 12:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia JJ!

Gratulálok az új hajódhoz! Nagyon szép!

A beállítás majd biztos sikerül, bár elég időigényes feladat. Sokszor kell menni és azt is sokféle szélerősségben. Ezért is, és erre is jók a versenyek.

A vitorla saját alkotás? Így a képen nézve nagyon klassznak tűnik :)

Sok sikert hozzá!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 04. - 13:31 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Igen, a vitorla saját kreáció, már 3-ból 2X sikerül is a profil.

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 04. - 13:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Könyörgésre fogom a dolgot!

SZÉLJELZŐ A VITORLÁRA A " LEVÁLÁST " MEGELŐZNI LÁTHATÓVÁ TENNI- PAMUT CÉRNÁBÓL-FONALBÓL.
ÉS ÁLTALÁNOS SZÉLJELZŐ AZ ÁRBOC CSÚCSÁRA - PAMUT SZÍNES CÉRNA-
FONÁLBÓL.

Köszönöm, hogy könyörgésem meghallgatott!

Tamásbá

http://www.vitorlazas.hu/szakerto-valas ... -cikk.html
( Nem kell elolvasni, minek!)

http://www.hajo-felszereles.hu/navigaci ... -szelmerok
ŐK felteszik a szallagokat!!!!

http://www.vizvonal.hu/topics.php?topic=felszereles
Mutat széljelzőt egészen " lent"!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 05. - 11:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Üdv.

Széljelzöröl: Nálunk kiprobáltam a tavon a pamut szálas megoldást, kb 20m után igen éles szemünek kell lenni,hogy egyáltalán lásd.

Ezután készitetem egy rendes szélkakast amit az iom hajokon egy videoban láttam az idei világ bajnokságon. Az eredmény: ahogy a hajó hánykolodik ugy csillog-villog 20m után látni csak néha lehet. Irányt nem igazán lehet látni.

Antikosnak ugyan igaza van,de 1m allati hajoknál használhatatlan.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 05. - 13:14 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Nekem van az RG-65-ön is, az orrvitorlára a belépőél után kb. 3 cm-el felragasztott vékon magnószalag csík. Nagyon jól működik, a versenypálya méretén belül látható.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 05. - 14:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Az biztos, hogy nehezen lehet látni!

Tamásbá

De azért a Városligetben azon a kicsi pályán jó lenne?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 05. - 15:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Üdv.

Oda talán, hogy mit mutatna az nem tudom? Térben négyzet méterenként változik a légmozgás, a vizfeszinén jobbról, 20cm rel feljebb balról, 40cm feljebb hátulról. :cry:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 136 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség