Sziasztok!
Laerke65-újra!
Nincs mese, az elmúlt hetekben újra építettem a Laerkét. Az első verzió túlsúlyosra sikeredett, 1370gramm volt, s a test is nagyon egyenetlen volt. (első üvegszálas próbálkozásom, több mint 3 évvel ezelőttről)
Az új test szép sima, glettelni alig kellett. A héjazat 2 réteg 80g-os üvegszövet, lamináló epoxi gyantával készült. Tanulság: ha a sablon szép, lehet az epoxit vékonyan is kenni. A fedélzet szintúgy üveg epoxi laminátum, az eddigi 1mm-es PVC helyett.. A test átlagos falvastagsága így 0.3 mm lett! a végső bevonás nem öntapadós Oracal fólia, hanem festés lett.
Az elkészült darab össztömege így 1100gramm!
A scwert 3 db üvegszálas nyomtatott áramköri lemezből lett összeragasztva, profilra csiszolva, festve. Így már elegendően merev (az előző nem volt az, 2 rétegből), de könnyebb, mint ha fémből készülne.
További súlycsökkentés a scwert-nél képzelhető el, ha az két réteg öntött lapból(üvegszövet-epoxi) készülne, egy karbon cső köré görbítve profilban, két oldalról. Viszont ez már nagyon sérülékeny lenne.
Tibu, neked bevált?
02.10-én minden kiderül, vagy mindenki derül
üdv:jj