SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 szept. 23. - 0:49

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 25 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: G-70-es hajók szabályzata!
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 14. - 10:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
A G-70-es hajokkal találkoztunk a Ráckevei Modellező Örömhajózásnál!

Most megjelent a részletes szabályzata a kategóriának:

http://www.rcsailing.hu/hirek/hirek/g_7 ... _magyarul/


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 11. - 16:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
http://www.rcsailing.hu/forum/programok/


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: kérdés
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 16. - 9:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Feco1 !

Az RCModell Fórumán beszélgettek a G-70-es építéséről. Sajnos ott nem tudok még írni, mert valami miatt késik a regisztrációs adminisztráció, lassan le is mondok róla.:-(

Legutolsó bejegyzésedben, az RCModell Fórumon, az javaslod, hogy célszerű lenne a G-70-es vitorlafelületét nagyobbra készíteni, hogy a modell használata kényelmesebb legyen gyenge szélben is.

Nagyon-nagyon kezdő, „láma” kérdésem lenne, hogy szerinted a vitorla felületét a modell más jellemzői közül melyikhez érdemes viszonyítani? A modell súlyához, merüléséhez? A modell hosszához? A modell „karcsúságához”? Vagy mihez? Érzem, érzem, sőt talán tudom, tudom, hogy sok minden más befolyásolhatja a dolgot, de mégis, mi lehetne egy elfogadható kompromisszumos vizsgálódási pont?

Korom ellenére „elsőhajós” sőt „elsőhajó” előtti, nagyon kezdő modellező vagyok. A vitorlázásban a csendes, békés jellege fogott meg, de nagyon. Maga a versenyzés talán kevésbé érdekel, inkább csak a hobbis „örömúsztatás”.

Amikor találkoztam Veled Ráckevén, akkor nagyon megtetszett(ek) a G-70-es hajód, hajóid és főleg, ahogy azok építéséről beszéltél. Ennek ellenére nem mertem kezdőként belevágni építésébe.

Volt szerencsém nézőként elmenni egy mosonmagyaróvári vitorlás versenyre. Ott beszélgettem a versenyzőkkel. Kérdezgettem őket, hogy szerintük megtanulhatók-e a vitorlázás alapjai egy egyszerű hobbi kittel, pl. egy Aussie II modellel. Nem csacsiság-e egy ilyennel kezdeni? Szinte valamennyien azt mondták, még Sailor is, hogy végső soron ez is egy járható út. Meg is vettem az Aussie kittet, de még össze sem raktam. Szeretem egy kicsit elhúzni az „örömködést” mint amikor a zsugások „gusztálják” a lapokat, bár tudom, hogy ez a hatékonyság rovására megy. A világban több a „gusztálásra” érdemes dolog, mint amennyire rövidke földi életünk lehetőséget ad.

Szóval, feltételezhetően az Aussie kittet fogom elsőként úsztatni, de terveimben szerepel egy G-70-es építése is.

Bocsánat, kicsit hosszú lettem.

Üdv
Gábor

u.i.: Ide sikerült betettem, remélem olvasod ezt a témát is.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 16. - 12:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A g70-es pont arra volt kitalalva, hogy teljesen kezdok is megtanuljanak vele vitorlazni, epitese is eleg egyszeru. Arra volt tervezve, hogy kezdokkel megszerettesse a vitorlazast es a versenyzest, es, hogy utana az egymeteres osztalyban lehessen folytatni (Grubisak jartak az iskolakat, toboroztak a gyerekeket). Ezert a vitorlazata teljesen olyan mint az egymetereseke(IOM) csak kisebb.
Az osztaly szabalyzata 2000 cm2 vitorlafeluletet enged meg, lehet, hogy ez gyenge szelben keves, de nem akartak, hogy a kezdok egy verseny kozben a vitorlacserevel is keljen kinlodjanak. Minden csere utan a hajot ujra be kell allitani, az meg az elejen (nekem meg 5 evutan is :wink: ) lassan megy. Ezert en nem nagyobitanam a vitorlat (de ez teljesen maganvelemeny). A gyenge szelben pont az az erdekes (neha meg duhito) hogy mindig kerul valaki, akinek megy a hajoja, csak pont az enyem nem....
Ezzel a vitorlafelulettel meg biztosan nem kell hozza speci vitorlaszervo, eleg az amit a radioval adnak.

Nezegettem az AussieII-est, tanulni az is jo.

Ami aversenyzest illeti, en sem azert kezdtem el mert foltetlenul versenyezni akartam, hanem mert egyedul egy ido utan unalmassa valt, ha ketten vagyunk egyforma hajoval mindjart erdekesebb, vajon miert megy jobban a masik, mit is allitsak rajta stb.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 16. - 17:15 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szervusz Gyula!

Köszönöm válaszodat.

Örülök az Aussie II-re tett megjegyzésednek.

Teljesen azonos a véleményem arról, hogy társaságban lehet igazán örömmel modellezni. Valóban az a jó, amikor azonos érdeklődésűek társalognak közös dolgaikról és a kezdők is elleshetik a "tudományt". Ezért külön köszönet a haladóknak.

Véleményed szerint mire lenne érdemes figyelni annak vizsgálatához, hogy gyenge szélben hogyan fog a modell viselkedni? Mihez érdemes arányítani a vitorla felületét? Modell súlya, merülése, hossza? Vagy értelmetlen az ilyen "filozofálgatás"? Inkább jobb kitartóan hajózni, úsztatni és tapasztalni, tanulni? Úgy érzem, azért az utóbbi az igazi.

Üdv
Gábor


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 16. - 17:39 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tervezesi reszletekbe nem avatkoznek, mert ahoz nem ertek. Vannak dolgok amiket tudok, es meg tobb amit nem, abbol meg nem valoszinu. hogy jo szarmazik. En bevalt tervek alapjan szeretek dolgozni.
Ha mindenkeppen novelni akarod a vitorlafeluletet, legegyszerubb lenne aranyosan magasitani a vitorlazatot, ez befolyasolna legkevesbe a vitorlafelulet sulypontjat.
Enyhe szelben fontos, hogy a vitorla a leheto legvekonyabb anyagbol legyen es minden aminek mozogni kell (vitorlarudak, stb) nagyon konnyen jarjon, igy eszre lehet venni a legkisebb legmozgast is.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 16. - 20:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Kedves Gábor!

Nagyon örülök, hogy Ráckevén tetszettek a G 70-es hajók, 2 db-ot a nagy unokáim csináltak. Az én feladatom a tanács adás volt.
Sajnos még a G 70-es hajókkal a Tisza tó kivételével nem tudtam elvinni őket, a rengeteg iskolai elfoglaltság miatt.

Rátérve a vitorla felületre:
Véleményem szerint a vitorla felületet az éppen aktuális szél erőssége határozza meg egy adott osztályon belül. Az M, E és IOM osztályokba is több garnitura vitorlát engedélyeznek a szabályok. Az E és az IOM osztályban 3 garniturát. A hajózok mindig a szél erősségének megfelelő vitorlát használják.

Tudom, hogy köztünk Gyula a legrutinosabb vitorlázó. Azt írja "Ezért a vitorlázata teljesen olyan, mint az egymétereseké (IOM) csak kisebb."

Egyetértek Gyulával, én sem akarok mást. Nincs olyan vitorlázat, amely minden szél viszonyra jó.
Szeretnék a 70 cm-es hajókra egy nagyobb vitorlát, hogy a Tisza tón uralkodó szél viszonyoknak megfelelően öröm legyen a vitorlázás.

Ehhez kérem a vitorlázok segítségét.

Üdvözlettel feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 17. - 2:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szervusz Gyula!

Isten őrizzen, hogy vitorlás tervezésébe szeretnék beavatkozni!! Brrr!

Szó sem lehet róla! Látod, még az önálló építéshez sem volt bátorságom. Kész gyári kittbe fogtam, ahol szinte valamennyi méret, anyag, meg minden szigorúan kötött.

Amikor a hazánkban is forgalmazott gyári kittek között "válogattam" akkor vázolgattam egy kis táblázatot a számomra elérhetőnek látszó típusokkal. Hossz, szélesség, súly, vitorla felülete, ilyen adatokat írtam egymás mellé, no meg az árakat. Ezeket és egymáshoz viszonyított arányait nézegettem. Persze alig tudtam valami értelmes következtetést levonni. Kérdésem csupán ehhez a vizsgálódáshoz kapcsolódott.

Néhány külföldi forgalmazó ismertetőjét is nézegettem. Pl.: az Aussie II. esetében vagy öt cégét. Kicsit érdekes volt számomra, hogy közülük csak egy angol cég óvatoskodott, védve vásárlóját az esetleges csalódástól, és beírta az ismertetőjébe, hogy az Aussie II. hajóját nem ajánlatos gyenge, vagy erős szélben használni. A többieknél nem volt ilyen kitétel. Tudom, persze kereskedelmi szempontok is vannak.

No, nem fárasztalak tovább a kezdő nyavalygásaimmal!

Hajózni kell és kész!

Köszönöm a tanácsaidat!

Üdv
Gábor


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 17. - 2:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szervusz Feco 1!

Köszönöm a válaszodat!

Örömmel látnám újra hajóidat. Szívnám magamba az építés és a hajózás tudományát. Figyelem a tervezett rendezvényeket. Szívesen lemennék majd az idényben a Tisza-tóra is, ha lesz valamilyen alkalom.

Olvasom más fórumokon is, hogy népszerűsíted a G-70-es modellt. Látom, hogy ha kicsit ellentmondásosan is, de a vitorlás modellezők nagyjai közül is sokan látjátok ebben a modellben a kezdők bevonásának, lelkesítésének lehetőségét, már csak a horvát tapasztalatok alapján is.

Kívánok Neked sok sikert a G-70-es típus népszerűsítésében!

Üdv
Gábor


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 18. - 9:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Javaslom, hogy kérjük meg Feri barátunkat pontról pontra készitse el a G-70-es kategória műszaki szabályzatát!
A szabályzatnak legalább olyan EGYSZERŰNEK KELL LENNIE mint a repülősök Standard 15m-es vitorlázó osztályának szabályzata!
Pl: hajóhosz meghatározása-egytörzsű-öszsúly!
A vitorlázatot mindenki maga határozza meg!
Tessék, lehet vitatkozni!

Gyula barátunkat kérjük meg, nézze meg szakszerűen ( én nem tudom!) a francia hasonló hajóosztály építésí szabályait!
Előre is köszönöm!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 18. - 16:51 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Bocsánat, hogy beleszólok, de ezt így neeeee :-) Ha G70-en változtatni akarunk, akkor inkább nézzünk más hajót. annak nem látom értelmét, hogy valakitől átveszünk valamit és megváltoztatjuk, mert akkor -jelen esetben - értelmét veszti az átvétel, mert nem mehetünk vitolrázni a horvátokhoz.

Inkább M magic, vagy rg65,mert az jobb hajó de ne változtassunk rajtuk....

Ez az én véleményem.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 18. - 18:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Belo!
Valami félreértés van, Velencén arról beszélgettünk, hogy létre kelenne hozni egy 70 cm-es hajó osztályt. Én úgy értettem, hogy ezzel egyetértesz és támogatod.
Antikos barátunkat arra kértem, hogy segítse az osztály létre hozását. Ebbe az osztályba természetesen bele kell férnie a G 70-nek és a többi kis hajónak.
Fenti megfogalmazásba sajtó hiba történt a G oda csuszott a 70-es elé.
Nagyon szeretném, hogy továbbra is mennénk a horvátokhoz vitorlázni, azt még jobban szeretném, ha bele szólnál a 70 cm-es osztály létre hozásába.
Üdv.feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 18. - 20:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Üdvözletem Mindenkinek :D

Én ugyan nem vagyok "még" érintett ebben a témában, de középső fiam miatt, előbb, vagy utóbb, kénytelen leszek vitorlást is építeni.
A G 70 típust, volt szerencsém Ráckevén kipróbálni, és tetszett.
Marci fiamnak pedig kifejezetten érzéke volt hozzá, mindkét alkalommal.
Én azt mondom, amit Beló is, hogy a G 70, maradjon G 70. :D
Az RG 65 tényleg sokkal szebb.
Ha építek fiamnak, akkor biztos hogy azt.

http://rg65.free.fr/start.php

Ezen az oldalon, sok jó rajzot lehet találni.
Szerintem, érdemes belőlük csemegézni.

Üdv Manópapa
:D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 19. - 14:28 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
feco 1 írta:
Belo!
Valami félreértés van, Velencén arról beszélgettünk, hogy létre kelenne hozni egy 70 cm-es hajó osztályt. Én úgy értettem, hogy ezzel egyetértesz és támogatod.
Antikos barátunkat arra kértem, hogy segítse az osztály létre hozását. Ebbe az osztályba természetesen bele kell férnie a G 70-nek és a többi kis hajónak.
Fenti megfogalmazásba sajtó hiba történt a G oda csuszott a 70-es elé.
Nagyon szeretném, hogy továbbra is mennénk a horvátokhoz vitorlázni, azt még jobban szeretném, ha bele szólnál a 70 cm-es osztály létre hozásába.
Üdv.feco 1


Igérm hamarosan válaszolok, érdemben, mert valóban van egy kis félreértés közöttünk, de valószínűleg csak azért, mert másból indultam ki. Csak most EB-zek egy kicsit :-)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 okt. 20. - 8:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Most már kicsit látom a kérdést!
Olyan szabály kell amivel el lehet menni P. a Horvátokhoz és másokhoz is versenyekre.
HA MÁR VAN ILYEN SZABÁLYZAT AKKOR NEM KELL EZEN VÁLTOZTATTNI!

Más: A verseny rendezés a klubbokra van bizva, erre vonatkozóan nem kell, csak lehet az MMSZ hozzájárulása.
Miután az MMSZ szakmai kérdésekkel nem foglalkozik, MI SEM FOGLALKOZUNK AZ MMSZ-EL!

Pl,! Ha az MMSZ szakszerű lenne, már rég foglalkozott volna az egyméteres I.O.M. szövetséggel és az erre vonatkozó többi kérdéssel!!!
( Lehet, hogy nem pontosan mondtam mindent az I.O.M.-al kapcsolatban, de " Belló " majd kijavít ebbe a kérdésben is!)
TEHÁT SEMMI MÁS NEM KELL CSAK ENNEK A FORUMNAK ÉS A HIVATALOS RC VITORLÁS FÓRUM-HONLAP SEGÍTSÉGE MINDEN NEMŰ HIVATALOS ÉRTESÍTÉSHEZ KEZDEMÉNYEZÉSHEZ!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 25 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség