SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 márc. 28. - 23:01

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 47 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Gerinctelen 3
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 16. - 18:39 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Orfűre készülve és G1 sikerén felbuzdulva megépítettem a 70cm-es G3-at. Ez a hajó arányaiban 13%-kal szélesebb, mint a G1. Ma volt a próbauszás. Sajnos nem megy úgy mint kellene.

Annyi újítás -további egyszerűsítés- volt a építési technológiában, hogy a bordák összeállításakor elhagytam a dörzsléc fészkét, ezért a korábbi 4*4mm-es fenyő dörzsléc helyett 2*4mm-est használtam. Így a félbordákra egy hosszabb, durván mértetre vágott 2*10mm-es lécet ragasztottam, amit a borda összeállítása után vágtam, csiszoltam pontosan a borda vonalához.

Korábban (lásd G1 építése) 4mm-mel rövidebre szabot lécet ragasztottam 2mm-mel magasabbra a félbordákra, hogy kialakuljon a 2*2-es dörzsléc fészek.

Az új technológia bevállt, méggyorsabb, még egyszerűbb az építés.


A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára mamut 2013 jan. 04. - 9:17-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 16. - 18:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Sajnos a képen nem igazán látszik az újszerű dörzsléc kialakítás, látszik viszont a sztirol lemezből készült svertszekrény. A vitorlaszervót két 2*10mm-es fenyőléből készült hídra szereltem. A híd egyik tartója egy bordára, másik tartója a palánkra ragad.

Kép

A kész palánkozás:
Kép


És a fedélzett:
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 21. - 8:10 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Néhány kép a belsőről.



BEC-ek 7806, 7805, 7905 vagy 7906-os feszültség stabilzátort használok. Ez 100-150Ft. A képen még egy kondenzátort is rátettem a biztonság kedvéért, de kondi nélkül is több órát hajóztam már gond nélkül. A megoldás előnye, hogy bármilyen lipo akkuval elmegy.

A képen a szervó rögzítő csavar alá tettem a BEC-et. A kis kék bogyó a kondenzátor.

Kép

2.4GHz-s rádiót került a hajóba. Az antennákat a fehér műanyag csövekben vezettem (szervó bovden tok), hogy ne akadjanaek el semmiben, cserélhető maradjon a rádió, és stabil legyen az antenna:


Kép

G2-n már bevezetett újítás a trimmelhető árboc. G2-nél a kötélkivezetés a hajó szegéylén volt, ezért ott víz jött be. Itt most remélem ezt kiküszöböltem, a köteleket közép tájon vezettem át a fedélzeten:

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 21. - 13:15 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
A feszültségstabilizáló IC-k hez FONTOS információ:
A bemenet és föld, valamint a kimenet és föld közé FELTÉTLENÜL be kell forrasztani 1-1 db 100 nF kerámia kondenzátort. Ez zavarszűrést, gerjedés gátlást végez, hogy zavar, impulzus semmiképpen ne jusson be a stabilizátor tokba. A kimenetre érdemes tenni egy 10-100-1000mF tantál, vagy elektrolit kondenzátort, hogy az esetlegesen hirtelen növekvő fogyasztást ki tudja pótólni (puffer kondenzátor). No ennyi.

üdv:jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 28. - 10:07 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Megvolt az első összehasonlító úszás. G1 még mindig jobb, de nem reménytelen a helyzet.

Az időjárás igen rossz volt, egy szélviharban teszteltem, a partmenti szélárnyékban.

Vitorlákon kell még állítanom, és a súlypontot hátrébb vinni:

Kép

Kép

Itt a háttérben G1 bújik meg:

Kép

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 29. - 14:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szép lett a járgány, kíváncsi leszek, hogy megy.
Orfűn találkozunk!
Üdv, Tibu


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 30. - 14:18 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Utolsó képen is látszik, hogy a fock valamiért jobban nyitott, mint a grósz.

Otthon mérésekbe kezdtem. Az oldalán fekvő hajón, a mozgó kötelekre kis súlyt tettem, és távirányító pöckökként megmértem a kötélhosszakat mindkét (G1 G3) hajónál.

A kötélhosszakból, és a bekötési pontok, valamint a vitorlarudak távolságából (ez egy háromszög) koszinusz tétellel kiszámoltam a vitorlák állászögét a távirányítókar pöckökénti elmozdulásakor. Majd megnéztem a bekötési pontok módosításával mennyire tudom befolyásolni az elmozdulásokat.

A mérési eredemények a képeket igazolták. G3-nál a fock jobban kitér. A számítások alapján a fockot mozgató kart 83%-ra kell rövidítenem.

Tanulság 1: érdemes a karos megoldásnál állíthatóra készíteni legalább az egyik kart.
Tanulság 2: a vitorlarudakon a bekötési pontok közötti hosszállítás csak igen kis mértékben tudja kompenzálni az aszimetrikus kötélmozgatást.


A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára mamut 2012 ápr. 16. - 15:21-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 ápr. 16. - 9:33 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Megvolt az első éles bevetés. Orfűn fölényes győzelmet aratott a hajó. Ehhez persze az is kellett, hogy Csóka Laci tuning MM-jét ne a gazdája vezesse.

G3 túl kövérre sikerült, ezért a megdőlő hajótest elvesztette hosszanti stabilitását, és billegett (kacsázott) a hasán. Ráadásul a kormányrúd gömbfejei is szorultak, amiért a kormány nem tért vissza alapállásba, kis ellentétes kormánymozdulatokkal kellett korrigálni minden kormányzást. Így végül igencsak kigyózó mozgásban haladt a hajó.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 máj. 15. - 8:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Kisújszállásra készülve szétfűrészeltem a hajót. A 70 cm-es testből lett egy 65cm-es és egy 5cm-es.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 máj. 15. - 13:39 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Jövő tavaszra meg majd visszaragasztod? :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 máj. 15. - 14:14 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Hova gondolsz???? Még levág belőle egy kicsit és indul az MM-ben. :lol: :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 máj. 15. - 16:16 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
tibu írta:
Jövő tavaszra meg majd visszaragasztod? :)


Jövő tavaszra készül egy új hajó. Gondolkodtam modul rendszerű hajón is (80-70-65cm) de túl nehéz lenne (gramban).

A vágás képei:

Itt már az új kormányszerelő nyílás fent van, és még látszik a régi is:
Kép

Az új fartükör:
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 máj. 17. - 17:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ilyen szép hajót szétvágni!
Biztos nincs, aki a kezedre üssön!
Építettél volna inkább egyet, mondjuk ilyent:

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 máj. 26. - 19:48 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Megvolt az élesbevetés Kisújszálláson. A rendkívül kellemes rendezvény hangulatát tovább fokozta, hogy a vágott hajó talán jobb, mint az eredeti!

Kép

Valszeg a túlságosan kövér, ívelt test így rövidebben, a szélesebb fartükörrel vesztett a hasából, ezért lett jobb. Úgy látszik az a hiányzó 5 cm inkább fékezte a hajót az erős negatív ívelése miatt.

Valaki (elnézést, de ott a tömegben elfelejtettem, hogy ki volt) kért bordarajzot. Most rajzolom a 65cm-es bordákat a hajóról, és napokon belül itt közzéteszem.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 máj. 28. - 6:30 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Az IC gerjedésgátló kondikra egy ötlet: SMD kondikat forrasztok közvetlen a lábak közé, semmi vezeték, az egész olyan, mintha szerves része lenne az IC-nek.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 47 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség