SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 23. - 15:28

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 315 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 17, 18, 19, 20, 21  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 júl. 08. - 20:31 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ez a hajóépítés nagyon összetett, mindig előbukkan egy új részlet, amire nem gondoltam. Nem csak tudomány, de művészet is.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 júl. 09. - 9:01 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A szerkesztéshez egy kis tapasztalatom. - ugyanis éppen mostanában szerkesztgetem a Csibész II-t.

A bordák alá illesztett szerelési lábak alkotta vonallal párhuzamos a hajó szerkesztési vízvonala.

1.) Egy versenyhajónál a lehetőségek szerint igyekeznek kihasználni a teljes engedélyezett hajóhosszt, vagyis LWL= teljes hajó hossz.

Ebből következik, hogy valamelyik módszerrel megállapítható hol is van - jó esetben -az adott hajó vízvonala.

A hajót előre irányba toló-húzó erők a hajó orrát kissé lenyomják ezért (is) van szükség a bulbát 1-2 fokkal eltéríteni.

2.) A bulba beállításra egy szakértő módszere:
-------- A hajó orrán és a tat közepén áthúzott zsinegre kell akasztani egy- egy kis súlyt. Ha a mérendő hajó, egy a hajónál rövidebb tartóra (pld. székre van) feltéve, akkor a zsinórral pontosan meghatározható a bulba tengelyvonala. A bulba tengelyvonaláig lenyúló zsinór hosszakkal pedig az 1-2 fok emelkedést is be lehet állítani.

.... ha belegondolsz, a természet egy darab deszkára tűzött papír zsebkendőnél is tudja merre is a merre. Mi pedig csak tépelődünk :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 szept. 11. - 7:49 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Véget ért az Első RG65 OB. ami letagadhatatlanul egy nagyon fontos lépcsőfok a hajóosztály történetében.
Köszönet a rendező(k)nek és résztvevőknek, garatula az érmeseknek és a helyezetteknek.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 szept. 13. - 16:07 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A jövőben érdekes lehetne, ha úgy, mint a többi RC. hajóosztály nevesített versenyeket, kupákat szerveznénk, és nem sorszámoznánk a versenyeinket.

Például
1.) 2014. Január ?
Kacsa kupa – a Városligetben

2.) 2014. Február ?
Sirály kupa – a Városligetben

3.) 2014- Március ?
Batta – kupa – Százhalombattán.

4.) 2014.. Április ?
Évadnyitó. – a Lágymányosi- öbölben

5.) 2014. Május ?
Öböl kupa – a Lágymányosi- öbölben

6.) 2014. Június ?
Teknős kupa – Százhalombattán

7.) 2014. Szeptember ?
Országos Bajnokság - valahol, és dupla pontokért

8.) 2014. Október ?
Őszi kupa – az Omszki-tónál ?

9.) 2014. November ?
Harcsa kupa – a Városligetben

10.) 2014. December ?
Mikulás kupa – a Városligetben

Sokat lendíthet a dolgokon ha Budapest környékére szerveződnének a versenyeink.
Köztes időpontokban is lehet találkozókat rendezni, ahol a már bevált A70 (70 cm-t meg nem hajadó hajóhosszú) hajósok is indulhatnak.

Az már látszik, hogy Július és Augusztus hónapokra nem érdemes szervezni hajózást, mert a csapat nyaral. Egy évadban elég lenne 8-10 ranglista verseny, ebből az egyik lehetne az Országos Bajnokság.
Az nagyon célszerű lenne ha egyrészt a többi osztály versenyeivel nem ütköznének a versenyidőpontok, másrészt előre lehetne tudni mikor és hol lesz verseny.

Akinek van ötlete ezzel kapcsolatban az írja meg.

*** Természetesen a kupák neve nem végleges és a helyszíneket is csak példaként írtam.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 szept. 14. - 6:19 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Az OB-n 13-an voltak, de Ők ott voltak!
A Budapesthez közelebbi helyszínre esetleg már eljönnek azok is akiket most a távolság tartott vissza. Talán elkészülnek páran a még építés alatt álló hajóikkal. Amikor pedig előre kiszámítható módon és időben lesznek versenyek akkor ez is vonzhat hajósokat. Ezeket figyelembe véve máris 20 hajó feletti a létszám.

Az RG65 egy csodás hajóosztály!

*Az OB-n az első, negyedik, ötödik és a hatodik helyezett , a Netten közkinccsé tett tervek alapján a Forrai Pista bácsi által elkészített Viperfish típus volt. Az ezüstérmes egy teljesen saját elgondolású és kivitelezésű Gordiusz lett. Ráadásul ez volt a "szűz felszállása" a hajónak. A bronzérmes pedig megint csak egy egyedi hajó, a mamut Gerinctelen III. hajója lett . A 7-8 helyen JJ nagyon szép saját építésű JIF2 puma hajója és a talán egy azon sablonba készített másik JIF2-es lett végzett. Persze ott vannak még a "Valerok" szintén saját konstrukciókkal. Az sajnos igaz, egy versenyen a műszaki hiba, hínár-fogás és egyebek miatt nem sikerülhet mindig elől végezni. Viszont legközelebb több szerencséjük lesz! Ez ugyan úgy igaz az SRS és az Offset hajósaira is. Legközelebb a későn érkezők is és a korábban, elfoglaltságuk miatt távozók is végig versenyeznek majd.

Nincs itt semmi gond. Most már "csak" versenyeket kell rendezni. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 szept. 23. - 11:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kapható a Dragon Force RG-65 csak üres héj, fehéren!
Viszonylag elérhető áron. Aki nem érez elég bátorságot a test építéshez, az megpróbálkozhat ezzel.

http://www.rcyachts.org.uk/epages/Store ... _65_Spares


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 szept. 23. - 14:40 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Egy jó nevű gyártó vitorlája:
http://www.rcyachts.org.uk/epages/Store ... HMDRSAILSA
berendeltem .....oszt, meglássuk:-) sajnos én max. gombot tudok szabni-varrni.


A bulba, készen:
http://www.rcyachts.org.uk/epages/Store ... -JS-880504
a fémöntési tudásom = nulla.

Azt gondolom ez így jó!

Azt amit nem tudunk saját magunk elkészíteni, legyen beszerezhető!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 szept. 24. - 7:23 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
batali írta:
Azt amit nem tudunk saját magunk elkészíteni, legyen beszerezhető!


Tőlem kértek bulbát, ezért öntöttem 3 db-ot, aztán nem jöttek érte... Szóval nálam lett volna bőven bulba.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 okt. 09. - 6:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Egy másik topicban felmerült a hajótest építés problémája.
Nekem is van ezzel kapcsolatos - és már bevált - megoldási ötletem:
Kép Kép
A fotókon látszik a lényeg. Hab bordára ragasztottam a 10mm széles hab palánkokat. A külső felszín alá benyomva a rögzítést ellátó pálcikákat, a későbbi csiszolást nem gátolják. Talán fontos megemlíteni, hogy a felület is azonos anyagból van, tehát könnyen alakra csiszolható. Természetesen a palánkok összeérő oldalait nem szabad ragasztani, mert akkor pont a lényeg veszik el!

........én ezt még be is palánkoztam ....de az egy másik történet :)
KépKép

A képek feltöltésére én az rcpilot.hu weblapot használom.
Regisztráció után - belépés- képeim és videóim - képfeltöltés vonalon.
A feltöltött fotót megkeresve a képeim között, a fórum "gombot megnyomva a megjelenő ablakban kijelölöm a szöveget. Az utolsó sor nem kell! - Már csak a "másolás" kell és a fórumba kell "beilleszteni"


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 okt. 11. - 7:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kissé vacillálok. Ennek az az oka, hogy a készülő hajóm fedélzetét és a hajóm oldalait nem igazán tudom hogyan kellene jól összekötni.
Kép
Az oldalfalhoz epoxy-val ragasztottam 3mm-es balsa csíkokat, a ragasztandó felület növelése okából. A ragsztáshoz vagy epoxy ragsztást vagy pedig F.B.S ragasztót gondoltam. Az utobbi vízzáróbb és rugalmasabb de a festést megnehezíti. Az epoxy viszont rideg és üvegszövet csíkkal meg kellene esetleg erősíteni, azt pedig a Tibu elmondása szerint kész idegbaj.
Egy jó megoldás kellene :wink:
Köszi előre is a segítséget!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 okt. 11. - 11:51 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
batali írta:

Köszi előre is a segítséget!


Készítesz egy fedélzet formát, amire tudsz laminálni olyant, aminek átlapolós ragasztási felülete van. És akkor már több okból is érdemes lekerekített fedélzetszegélyt kialakítani. Ha így túl magas lenne hajó, akkor még most a formakészítés előtt le tudsz vágni a palánkból.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 okt. 11. - 11:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
B terv: összeragasztod így, aztán mikroballonos, vastag gyantával, több rétegben körbefolyatod belülről. A balsa léc miatt elég erős lehet úgy is.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 okt. 11. - 12:09 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A "B" terv lesz a befutó :)

Az "A" terv pedig, vagyis az alakra épített fedélzet, az a jó megoldás!
......Vélhetően ezért terjed a hosszában kettévágott hajóépítés, hiszen így szinte korlátlanul lehet az oldalt és a fedélzetet görbíteni.

Az építendő hajóm építésénél a legfőbb szempont inkább az egyszerű megoldások keresése. Pld. a fedélzet sík kialakítása esetén könnyű a "síkba köszörülése" az érintkező felületeknek. Kevésbé nagyzolva, az asztallapra tett csiszolóvásznon huzigálva könnyen tudom a felületet kialakítani. Tudom, mert most lettem kész vele :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 okt. 11. - 12:09 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Jaj! Természetesen köszi!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 okt. 11. - 13:29 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Én is a "B" terv" szerint csináltam a NOUX-ot. Figyelni kell, milyen sűrű az anyag, és kívülről körbe kell ragasztani, hogy ki ne folyjon.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 315 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 17, 18, 19, 20, 21  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség