SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
RG65 hajózás itthon http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=19&t=2208 |
Oldal: 1 / 12 |
Szerző: | user_540 [ 2012 szept. 21. - 14:45 ] |
Hozzászólás témája: | |
Nemzetközi RG-65 osztály előírás fordította: Juhász Jenő (JJ) RG 65 Osztály Az RG-65 egytestű, rádió távirányítású, fejlesztési modellhajó osztály, amelynek keretén belül minden egyedi technikai megoldás megengedett, amely az osztályleírásban található méret-meghatározási szabályok által rögzített paramétereknek megfelel. 1 Általános meghatározások. 1.1 Méretezési szabályok. 1.1.1 A méretezési szabályok teljes szabadságot biztosítanak mind a tervezésben, mind pedig az építésben, ahol a rádió-távirányítású verseny vitorlás modell hossza 65+/-0.5 cm, a vitorlázat (rig) fedélzettől mért maximális magassága 110 cm és a maximális vitorlafelület nem haladja meg a 2250cm2-et. 1.1.2 Az RG 65 osztály fejlesztési osztály, így minden konstrukciós megoldás megengedett, melyet jelen szabályzat nem korlátoz. 1.2 Mértékegységek. 1.2.1 Minden méret cm-ben kerül meghatározásra, egy tizedes jegy pontossággal. Felületszámítás esetén az érték cm2-re kerekítéssel értendő. 1.2.2 A maximum és minimum értékek tolerancia nélkül értendő abszolút értékek. 1.3 Képi leírás, meghatározás. 1.3.1 Az 1,2,3,4. képi mellékletek az osztályszabály leírásának elválaszthatatlan részét képezik. 2 Adminisztráció. 2.1 Az RG65-ICA szabványaival összhangban. 3 Hajótest. 3.1 Általános tételek. 3.1.1 Az "RG-65" egytestű hajótípus. 3.2 Hajótest. 3.2.1 A hajótest teljes hosszában, a vízvonal alatti részén, 0.3 cm-en belül található részen nem lehet olyan másik pont azonos metszeten belül, amely a hajótest hossztengelyéhez közelebb helyezkedik el . 3.2.2 Az orron, (mely a fedélzet síkjától értendő) ütközésvédő elemet kell elhelyezni, valamilyen lágyabb anyagból készülhet mint a hajótest.(elasztikus hab, gumi) Hossza 0.5cm, +/- 0.1 cm. Szélessége minimum 0.3 cm. 4 Uszony, Tőkesúly és kormány 4.1 Uszony. 4.1.1 Az uszony a hajótest középvonalában helyezkedik el és helyzete nem változtatható. Mindazonáltal eltávolítható a modell tárolásakor, szállításakor. 4.2 Kormány. 4.2.1 A kormány a hajótest középvonalán helyezkedik el, egy tengely mentén mozgatható, mely középpontja a hajó hossztengelyén helyezkedik el. Hossza nem érhet túl a hajótest teljes hosszán. 5 Vitorlázat (rig). 5.1 Definíció. 5.1.1 A rig magában foglalja az árboczatot az összes szerelvényével együtt, valamint a vitorlákat. 5.1.2 A széljelző nem a rig része. 5.2 Általános szabályok. 5.2.1 A rig-nek egyetlen része sem lehet a fedélzettől mért 110cm-nél magasabban. 5.2.2 Az a hajó versenyezhet, mely a rig-en nem hordoz összességében 2250cm2-nél nagyobb vitorlafelületet. 5.2.3 A hajó háromféle vitorlázattal szerelhető fel, (A, B, C) melyek egyike sem haladhatja meg a 2250cm2 összfelületet. 5.2.4 Minden vitorla méretét és felületét írásban kell rögzíteni a napi versenyeket megelőzően. Mellékelendők a vitorlák körvonalrajzai is papíron, 1:1 méretarányban. 5.3 Tartozékok. 5.3.1 Az összes tartozék mérete egyenként nem haladhatja meg átmérőben az 1.2 cm-t. 5.3.2 A tartozék definiáltan helyi kiegészítő szerelvény (pl. az alba és hasonló részegységek nem minősülnek tartozéknak, így ezekre nem vonatkozik a korlátozás) 6 Vitorlák. 6.1 Mérések. 6.1.1 A vitorlázat felületének számításához minden vitorla trapéz és/vagy háromszög felületekre kerül lebontásra, melyek területének összeadása/kivonása adja az adott vitorla összfelületét. 6.1.2 A trapézok és háromszögek lefedik a vitorla felületét. Amikor a vitorla sarkai lekerekítettek, ívvel határoltak, a sarok az egyenes határoló vonalak meghosszabbításával értelmezendő. 6.1.3 Amennyiben a vitorla éle 0.2 cm-t meghaladó ívet rajzol ki annak valamely trapezoid, vagy háromszögletű szegmensében, azt körcikk-ként kell figyelembe venni a vitorlafelület számításakor. 6.1.4 A rész-felületek a következő osztásokkal kerülnek kiszámításra: a) Egyszerű trapézoidok: (B0 + B1) * h / 2 b) Folytatólagos trapezoidok, mind azonos magassággal:: (B0/2 + B1 + . . . + Bn/2) * h c) Háromszögek: Bt * Ht /2 d) Körcikkek: C * f / 1.5 Ahol: (B0, B1, . . ., Bn = Trapézoidok szélessége), (h = Trapézoidok magassága, (Bt = Háromszög alapja), (C = Körcikk húrhossza), (f = Körcikk sugara) 6.2 Mértetek ellenőrzése. 6.2.1 Minden vitorla kell, hogy tartalmazzon a geometriailag jellemző pontjain állandó jelöléseket, melyek a felületszámítás elvégzését támogatják. 6.2.2 Mértetek mérése/ellenőrzése az anyagon éltől élig történik. 6.2.3 A méretek ellenőrzéséhez minimális feszítést kell alkalmazni, mely elegendő a vitorla gyűrődés és íveltség-mentes kisimításához. 6.2.4 A deklarált méretek ellenőrzésekor maximálisan 0.5 cm tolerancia vehető figyelembe a teljes mérésben. (vitorla aljának két széle, csúcsa) és 0.2 cm a rész-mérésekben (alap, magasság, sugár a vitorlarészekben). 6.3 Azonosító jelek. 6.3.1 A hajó száma mindkét vitorlán, a vitorla középső harmadán helyezkedjen el. Menetirány szerinti jobb oldalon feljebb, bal oldalon a jobboldali pozíciója alatt. A számok jól láthatóak legyenek, minimum 8 cm magassággal. 6.3.2 Minden vitorla mért felületi értéke a vitorla alján, nem eltávolítható módon kerüljön feltüntetésre. 6.3.3 Az osztály hajóinak vitorláján feltüntetésre kell kerüljön az osztály jelzése. 6.3.4 Az osztály jelzés a fővitorla felső harmadán helyezkedjen el. A menetirány szerinti jobb oldalon felül, bal oldalon a jobboldali alatt, a melléklet szerinti, minimum 3 cm-es nagyságban. 7 Távirányító berendezés. 7.1 Általános szabályok. 7.1.1 a rádió-távirányító rendszer 2 vezérlőfunkcióval(csatornával) rendelkezhet. Egy csatorna irányíthatja a kormányt, egy pedig a vitorlázatot .7.1.2 A versenynap alatt csak a kijelölt vitorlázat használható, egy uszony (egy tőkesúllyal) és egy kormány. 7.2 Alkatrészcsere. 7.2.1 A verseny megkezdését követően, az egyes futamok folyamán a rádióberendezés akkumulátorain kívül semmilyen részegysége a hajónak nem cserélhető, kivéve, ha az eltörött, rongálódott, vagy elveszett a verseny során, amennyiben a verseny rendezősége nyugtázza a sérülést, vagy alkatrész vesztést, melyek balesetből, illetve véletlenül következtek be. 7.2.2 2 A rádió-berendezés akkumulátorainak/elemeinek cseréje nincs korlátozva a versenynap folyamán. |
Szerző: | sry [ 2012 szept. 22. - 9:21 ] |
Hozzászólás témája: | |
engedelmeddel "kiemelt" topikot csináltam belőle, hogy a tetején maradjon ! Üdv.: SRY |
Szerző: | user_540 [ 2012 szept. 22. - 9:36 ] |
Hozzászólás témája: | |
Az RG65 osztály magyarországi alapszabálya I. Tagok: 1. Az Rg65-Hu osztálynak tagja lehet az a természetes személy, aki elfogadja és maradéktalanul betartja az osztály előírásait. 2. A tagi viszonynak nem feltétele az osztályelőírásban meghatározott hajó birtoklása. 3. Feltétele a tagi viszonynak és az ezzel járó szavazati jognak, legalább egy regisztrált vitorlaszám jegyzése. 4, A tagok többségi szavazással kizárhatják azt a tagot, aki bizonyítottan a tagok érdekei ellen tesz vagy az alapszabályban előírtakat nem tartja be. II. Regisztráció: 1. A hivatalos e-mail címre – rg65-hu@gmail.hu - küldött jelentkezés alapján történik. A jelentkezésnek tartalmaznia kell a jelentkező teljes nevét, tartózkodási helységének nevét, a meglévő vagy megigényelt vitorlaszámát. 2. A regisztráció díjmentes. 3. RG65-Hu vitorlaszámot az a tag kaphat, akinek: - elkészült az RG65 osztályú hajója, - elkezdte azt építeni, - egy, már regisztrált tulajdonos szabályos hajójával versenyez. 4. Három egymást követő évben, ha valamely vitorlaszám egyetlen rendezvényen sem vesz részt, az a vitorlaszám újra kiadható. 5. Egy RG65-Hu tag több hajóhoz is igényelhet vitorlaszámot. III. Szervezeti forma: 1. A tagok egyenrangú érdekközössége IV. Képviselet: 1. Az RG65-HUN működését 3 tagú és egyenrangú titkárokból álló csapat vezeti. 2. A vezetőséget alkotók egyenrangú szavazata alapján történik a változtatások elfogadása egyszerű többséggel. 3. A vezető tisztségviselők megbízása 2 egymást követő versenyévadra szól. Első megbízás kezdete 2013. Jónius 01. Első megbízás vége 2015. November 30. V. Az osztály célja és feladata: 1. Az RG65 hajóosztály hazai meghonosítása 2. A tagok érdekeinek érvényesítése 3. Versenyek rendezése 4. Mások által szervezett versenyeken a részvétel szervezése 5. A nemzetközi szabályok adaptálása 6. A tagok kapcsolattartásának megszervezése VI. Az RG65 hajó előírásai: 1. A hajó hossza 650mm +5mm/ -5mm; 2. Az árboc magassága a fedélzettől mérve max. 1100mm; 3. Egy árbocos, egy kormánylapos és egytörzsű hajó lehet; 4. A vitorlafelület max 2250cm2; 5. Rádióval 2 funkció működtetése ( vitorlaállítás, kormány) szabályos; 6. Két szervó használata engedélyezett 7. Minimum 5mm es ütközőt kell szerelni a hajó orrára; VII. Az RG65 versenyek 1. Az RG65 osztály versenyein, részt vehet az aki rendelkezik szabályos RG65 hajóval és rendelkezik regisztrált vitorlaszámmal. 2. A vitorlaszámot a vitorlára jól láthatóan fel kell festeni. 3. Az RG65 osztály versenye egyéni verseny. 4. A helyezések pontszámait, az eredménylistát a tagok által hozzáférhetően és ellenőrizhetően kell közzétenni. VIII. Átmeneti rendelkezések 1. 2013. December 31-ig a hajó hossza 650mm +/-25mm. 2. 2013. December 31-ig a vitorla maximális összes felülete 2500cm2. 3. 2013. December 31-ig a vitorlafelület méretének ellenőrzése a hajótulajdonos felelőssége. 4. 2013. December 31-ig az adott verseny szervezője dönt az orrütköző elrendeléséről. |
Szerző: | user_540 [ 2012 szept. 28. - 9:49 ] |
Hozzászólás témája: | |
RG65-Hu Taglista Vitorlaszám, hajótípus, tulajdonos neve, lakhely .1 Csibor TT65.......Surman Zsolt ............Gomba .2 Open 65............Valernovics Zoltán....Törökbálint .3 JIF 65................Juhász Jenő ..............Szentendre .4 Szajga RG65.....Tóth Dániel ................Hatvan .5 Csibor TT65.......Valernovics Attila......Békéscsaba .6 Open 65............Szolomayer Roland...Szár .7 JIF 65............... Szalai István .............Szentendre .8 Laerke65..........Juhász Jenő................Szentendre .9 Csibor TT65.......Buza Gergely.............Törökbálint 10 Open 65...........Valernovics Attila......Békéscsaba 11 JIF 65...............Sáfár Pál.......................??? 12 JIF 2................ Bencs Attila ...............Kaposvár 13 Csibor TT65......Kelemen Csaba..........Etyek 14 privát 15 Csibor TT65......Fegyó János...............??????? 16 építés alatt......Szabó László..............Mosonmagyaróvár 17 SRS 65.............Szilágyi Imre..............Budapest 21 ViperFish ..........Pákozdy Mihály..........Százhalombatta 22 építés alatt...... Csóka László ..............Pécs 23 építés alatt...... Ifj. Csóka László.........Pécs 24 építés alatt ......Bodnár Imre................Pécs 25 építés alatt...... Kiss Miklós .................Pécs 27 JIF 65................Ozsvárt Attila.............Budapest 28 SRS 65 .............Szilágyi Zoltán............Budapest 29 építés alatt...... Nagy Ferenc...............Pécs 31 ViperFish ..........Forrai Csaba ..............Százhalombatta 33 Csibor TT65.......Kelemen Tamás ........ Székesfehérvár 34 Csibor TT65.......Kelemen Bence...........Székesfehérvár 35 Viperfish............Sárdi István................Százhalombatta 36 Csibor TT65.......Széll Zsolt...................Kecskemét 37 Csibor TT65.......Bata Zoltán..................Páty 38 Csibor TT65.......Baráth József...............????? 40 Laerke 65.........Decsi Ferenc.............. Hatvan 41 építés alatt.......Eredics István.............Ölbő 41 privát 42 JIF 65................Rodau Viktor...............Budapest 43 Laerke 65..........ifj. Decsi Ferenc.........Hatvan 44 építés alatt.......Kanozsai Zoltán...........Budapest 45 Poroszló............Decsi Tamás...............Hatvan 46 Csibor TT65.......Csepregi Tamás..........Gantham (GB) 47 Csibor TT65...... Balázs Tamás................??? 48 Csibor TT65.......Barta Kálmán..............Kisújszállás 58 Csibor TT65.......Almási József .............Püspökladány 61 Gerinctelen 3......Benedek Zoltán ......... Budapest 64 Csibor TT65........Lakatos András...........Budapest 63 privát 65 Csibor TT65....... Simonyi Balázs ...........Budapest 66 Csibor TT65 .......Ferencz Bálint.............Kaposvár 67 Csibor TT65....... Géczi Attila.................Miskolc 69 Csibor TT65....... Kuti Gábor................. Vaskút 70 JIF 65.................Fülöp Norbert ..............Budapest 71 Csibor TT65........Frank Zoltán.................Penc 72 Csibor TT65....... Fekete József................??? 74 Csibor TT65........Vaszily László...............Érd 75 JIF 2....................Fecó ?...........................??? 76 JIF 65................. Kiss Gyula ..................Veszprém 77 Csibor TT65........Beréti István.................??? 78 privát 79 Offset ................Franyó Zoltán...............Budapest 94 Open .................Valernovics Máté.........Törökbálint 97 JIF 65................. Gréczi Klaudia ...........Kaposvár 99 Csibor TT65.........Dávid András ............Balatonboglár 112 építés alatt........Hannos Attila.............Ölbő 113 ViperFish............Forrai István.............Százhalombatta 122 privát 123 építés alatt........Rajnai Gábor.............Pécs 128 Csibor TT65........Buza Bence...............Törökbálint 137 Viperfish.............Kiss Péter.................Páty 147 privát 161 Offset................Kertész Lóránt...........Budapest 177 építés alatt ......Székely Antal .............Pécs 181 ViperFish...........Kertész Lóránt............Budapest 222 építés alatt........Dodek Krisztián...........Vác 307 Apsara 2...........Siklósi Tamás.............Székesfehérvár 513 Csibor TT65.......Nagy Szilárd .............Etyek 611 Gerinctelen3......Benedek Zoltán..........Budapest 612 privát 666 JIF 2..................Zih Dávid .................Budapest 777 Laerke 65.........Országh Tibor ............Siófok A vitorlaszám igénylés a hivatalos e-mail címre – rg65-hu@gmail.hu - küldött igénylés, vagy itt a fórumon történő jelentkezés alapján történik. A jelentkezésnek tartalmaznia kell a jelentkező teljes nevét, tartózkodási helységének nevét, a meglévő vagy megigényelt vitorlaszámát, és a hajójának típusát. A taglista és a még szabadon lefoglalható vitorlaszámok itt találhatók: http://users.atw.hu/sry/frekitabla.htm |
Szerző: | user_540 [ 2012 okt. 04. - 14:23 ] |
Hozzászólás témája: | |
.... Üdv! Örömmel értesítem az RG65 hazai hajósait, hogy a mai naptól (2013.03.27) kezdődően az RG65-hu ranglista pontszámítását és az ezzel kapcsolatos nyilvántartás vezetését Benedek Zoltán (mamut) elvállalta! Az ezzel kapcsolatos ügyek intézése az Ő hatásköre! Az rg65-hu@gmail.hu e-mail címen lesz a versenyek után "letétbe" helyezve az aktuális állapot. Továbbá a versenyeket követően a továbbiakban is közzé lesznek téve az adott versenyen elért eredmények, így biztosítva van az ellenőrizhetőség és hozzáférhetőség. |
Szerző: | user_148 [ 2012 okt. 05. - 16:03 ] |
Hozzászólás témája: | |
Dejóóó!!! Na hogy a "?" eltünnyön a nevem után (Zih Dávid JIF2 666) Budapesti vagyok D |
Szerző: | user_540 [ 2012 okt. 06. - 8:52 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv! Örömmel értesítem az RG65 hazai hajósait, hogy 2013.05.15-el kezdődően az RG65-hu vitorlafelmérését és az ezzel kapcsolatos nyilvántartás vezetését Juhász Jenő (JJ) elvállalta! Az ezzel kapcsolatos ügyek intézése az Ő hatásköre! """Sziasztok! RG65 felmérésére vállalkozom. Az 1:1 vitorlarajz mindenképpen segítség, így minden vita kizárható. Ha valaki szabott már vitorlát, akkor biztosan van 1:1 vitorlarajza. Ebben tudok segíteni, mert JIF65, Laerke65 és JIF2 hajókhoz VAN 1:1 vitorlatervem papíron. Ha a felmérendő hajó terve megvan a gyűjteményemben, abból tudunk kreálni 1:1 rajzot, ha nagyon muszáj. Amúgy van egy képelemző programom, amit anyagszerkezet-vizsgálathoz írtam pár éve, mely alkalmas egy digitális képen, megfelelő kalibrálás után tetszőleges szabálytalan forma felületének nagy pontosságú kiszámítására határozott integrállal. Egy misét megér, akár kontrollnak is elmehet. A felmérés tehát RG65 esetében (szerintem) az alábbiakból áll: 1 Vitorla felmérése. (Vitán felül, a legmacerásabb ügy) A fock+grósz ne haladja meg a 2250 cm2-et. 2 Hajótest hossza, ütközővel együtt 65 cm. 3 Ütköző vastagsága 5mm, szélessége min. 3mm 4 Árboc magassága a fedélzet vonalától max. 110cm 5 Hajótest egytestű. (nem megy mínuszba, ki/be, blablablaa..) 5 Uszony középvonalban. 6 Kormány középvonalban. 7 Rádió vezérlés max. két csatorna, vitorlavezérlés1, kormány1 csatorna. 8 Vitorlák feliratozásának ellenőrzése a szabályok szerint. Ha mindezt előre megteszitek, akár magatoknak, akkor a felmérés csak ennek ellenőrzése. +egy szép, dizájn RG65 matrica, amit dátummal, aláírással jól beleragasztunk a testbe, ami igazolja a felmérést. +lakkfilc szignó és területjelzés a vitorlán. Nagyjából ennyi, várom a jelentkezőket, haladjunk, lépjünk az ügyben, ha Nektek is megfelel így! üdv: jj"""" |
Szerző: | user_540 [ 2012 okt. 08. - 15:36 ] |
Hozzászólás témája: | |
Az RG65-Hu flotta hajói: HUN ..1 HUN ..2HUN ..8 HUN..8 HUN 10 HUN 13 HUN 17 HUN 37 HUN 61.HUN 64 HUN 79 HUN 94 HUN137 HUN 777 |
Szerző: | user_540 [ 2012 okt. 13. - 6:32 ] |
Hozzászólás témája: | |
Elkészült az RG65-Hu taglista. A kiadható vitorlaszámok ellenőrizhetők :!: http://users.atw.hu/sry/frekitabla.htm |
Szerző: | user_1637 [ 2012 okt. 16. - 6:43 ] |
Hozzászólás témája: | |
A vitorlaszám táblázatot én tartom karban, Sry mester hathatós támogatásával. Azt kérném, hogy mivel nem lehet napi szinten frissíteni, ezért ne csak a táblát, hanem a topicot ("Amatőr" vitorlázók, vitorlaszám jegyzéke és számai) is nézzétek meg, a friss bejegyzések miatt. Most. Pl. Franyesz a 79-es számot igényelte. Üdv, Tibu |
Szerző: | user_540 [ 2012 okt. 17. - 7:10 ] |
Hozzászólás témája: | |
:FS: |
Szerző: | user_1637 [ 2012 okt. 17. - 12:08 ] |
Hozzászólás témája: | |
Az email címeteket persze ne itt a fórumon adjátok meg, mert ezt ország-világ láthatja, és a keresőprorgramok vadásznak rá. Batalinak küldjétek a megadott email címre. |
Szerző: | user_540 [ 2012 nov. 01. - 6:34 ] |
Hozzászólás témája: | |
törölve |
Szerző: | user_540 [ 2012 nov. 18. - 11:14 ] |
Hozzászólás témája: | |
:FS: |
Oldal: 1 / 12 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |