SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 19. - 9:05

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 127 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 28. - 12:00 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
jj írta:
-Tehát kellemes ünnepeket és jó szelet jövőre is!

http://www.youtube.com/watch?v=jDczQDHteL4

http://www.youtube.com/watch?v=C8zbwxsuhcE

jj


Már meg is van a kiszemelt nagy-tavas mentőhajó :D

Tényleg szuper!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 28. - 21:01 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Már meg is van a kiszemelt nagy-tavas mentőhajó

Ha Jenő is úgy akarja.

De ha rendeztek a Tisza tavon valahol egy versenyt a nyári hónapokban (juni közepétől, augusztus végéig) a mentést elvállalom hasonló hajóval.
Üdv.feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 28. - 21:29 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Hasonló :-) :-)

De egyébként egy sarudi akció nem hangzik rosszul Feribácsi!!!! Ha elkezdődik a szezon kiderül idén éppen melyik kemping nyit ki és akkor lehetne egy hétvégi hajómodellező dzsembori. Hajózás, főzés, beszélgetés stb... A kikötőben vagy a strandon lehetne a hajós része, mondjuk a kikötő jobb, mert a strandon sok a gyerek és nehéz lenne lepakolni.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 29. - 9:44 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 4
Üdv Jenő
Érdeklődöm hogy lesz e verseny holnap a Városligeti tavon, ha igen Én is meg próbálok fel jutni , tanulni a vitorlázást. 10-re érnék oda.
Barta Kálmán
48 vitorlaszám
JIF65
35 MHz 60-csat


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 29. - 11:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Üdv!

Ami biztos, az az, hogy fél kilenc körül ott leszek a tónál. (Állatkert felőli oldal)
Mamut, esetleg jártál arra, van benne víz?

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 29. - 14:25 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Ellenőriztem a tavat. A vízminőség kiválló! Sehol egy alga, vagy fűszál!

A szokásos két tábla a helyén van, viszont a harmadik tábla (amit nem használtunk a korábbi versenyeken) az nem használható. Tehát a háromszög pályához kell min egy bója.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 29. - 15:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Üdv.

Jelentem a boja bevetésre kész!!! Igy ez is megoldodott.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 29. - 16:59 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Jelentés a Városligetből:

Ma naplementében vitorláztam egy kitűnőt a városligeti tavon. A víz 26 fokos, alga nem volt. Parkoló is alig. Érdemes 8 körül menni, akkor még biztosan lesz hely.
Köd esetére viszem talán a világítótornyot is.

üdv:jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jan. 02. - 7:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdvözletem!

Az RG65-Hu...flotta címen közzé lettek téve a 2012-2013 évi ranglista pontszámítás feltételei.

http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic. ... 8&start=15


A 2013 évi versenynaptár összeállításához kérem a versenyrendezőket, hogy jelezzék a versenyeik időpontjait itt a fórumon vagy az rg65-hu@gmail.hu e-mail címen.

Köszönöm a figyelmet!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jan. 09. - 7:19 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv! :-)

A Január 13-án rendezett városligeti verseny, hivatalos RG65-HU ranglista verseny is egyben. (2013/1)
Az indulni szándékozó RG65 hajósok létszáma már meghaladja a kiírás szerinti 5 főt.

.2 vsz. Valernovics Zoltán ..... RG65
.4 vsz. Tóth Dániel.................RG65
.8 vsz. Juhász Jenő................RG65
13.vsz. Kelemen Csaba..........RG65
37 vsz. Bata Zoltán................RG65
40 vsz. Decsi Ferenc..............RG65
61 vsz. Benedek Zoltán........????? (2500cm2 alatti vitorlával RG65)
79 vsz. Franyó Zoltán............ RG65
27 vsz. Ozsvárt Attila.............RG65


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jan. 10. - 11:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Egy érdekes javaslat az RG65-UK honlapon. (talán be is emelik a szabályok közé)

https://groups.google.com/forum/#!categ ... tOmd2hdPuk

5.2.4 Maradj diagram (tettem javaslatot, hogy ahelyett, hogy a teljes méretű rajzot használunk egy A4-es rajz a 6. melléklet, amely lehetővé tenné egy hatósági ellenőrzéséhez a minta mérések regatta).

Tulajdonképpen egy az adott vitorlát A4-es lapra kicsinyítve kell felrajzolni, méretezve. Ezt a versenyeken ellenőrzéskor be lehet mutatni. A saját ötletem a teljes méretű rajzok voltak.... de ez célszerűbb lehetne.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jan. 10. - 11:29 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Azért mehetne egyszerűbben is. Ha valaki RG65 hajó tervek alapján dolgozik, máris megfelel a kritériumoknak. A hajót egyszer kellene"hivatalosan" felmérni, oszt belepecsételni, vagy beleragasztani valamit a hajótestbe, ennek igazolására.(Lásd IOM, MM) A felmért vitorlát szintén elegendő lenne valamilyen igazoló jelzéssel ellátni, így egy nagyonhivatalos hazai versenyre történő nevezésnél elég lenne ránézni az igazoló jelekre és annyi.

Persze ez belföldön működhetne flottul. Külföldön az általános szabályok a mérvadók.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jan. 10. - 14:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A hajókkal nincs is gond, hiszen szinte csak a hosszmérete szabályozott.

A vitorla már egy másik történet.

Az említett IOM osztály max. 1cm-es toleranciával engedi a vitorlát készíteni. Minden paraméter rögzítve van, ráadásul igaz ez az A; B és C rigre is.
Az MM-nél pedig - ha jól tudom - a maximális vitorlaméret van megadva. Mivel az MM hajók gyakorlatilag egyformák, az árboc helye is mondhatnánk fix, ezért elég egy maximált felületű sablon az ellenőrzéshez.

Az RG65 teljesen más. Gyakorlatilag csak egy max. felület van megadva.

Lehet hagyományos, swing rig, mc rig stb, stb.
Kép Kép Kép Kép

Mivel az RG65 hajók is teljesen különbözőek lehetnek, ezért a vitorlák súlypontja is máshová esik illetve a vitorlák kialakítása is egyedi.
Ezért kacifántosabb az ellenőrzés.


Egy tervrajzból épített hajó sem feltétlenül egyforma, lásd az én esetemet, mivel én - rossz nyomtatási beállítás miatt - 96%-os hajót készítettem. Ugyan ez a hiba, mással esetleg növelt méreteket eredményezhetett.

Szerintem valamilyen módszerrel a hajót építő képes megmérni a saját vitorláját. A vitás esetekben pedig az elfogadott felméréssel - lásd a fotót - lehet eldönteni mi a szabályos és mi nem az.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jan. 11. - 11:39 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Volna egy egyszerű vitorla mérési módszer. Nyilvánvaló, hogy nem tökéletes de jobb híján szerintem elfogadható.

Kép

Egy A4-es lapot hosszában elfeleztem. Az alsó oldaltól mérve húztam egy vízszintes vonalat. A grosz mért méretét (cm) osztottam 4-el és a rajzon jeleztem.

A GROSZ:
A.) Az (alsó él plusz a felső él) szorozva a magassággal és osztva 2-vel.
B.) Az átfogó szorozva a denevér rész legnagyobb méretével és osztva 1,5-el.
E két eredmény összege a grosz felülete.

A FOCK:

A.) Az (alsó él plusz a felső él) szorozva a magassággal és osztva 2-vel.

A TELJES FELÜLET:

A grosz és a fock felületének összege.

Mivel 2250cm2 helyett ideiglenesen (2013.Dec. 31-ig) 2500cm" a megengedett, ezért bőven elég az ilyen egyszerűsítés. A helyszínen is e szerinti méréssel lehetne a vitás eseteket eldönteni - ha netalántán egyáltalán előfordulna ilyen eset.

Van még ez a hivatalos lehetőség is:
Kép Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jan. 12. - 9:31 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
batali írta:
Volna egy egyszerű vitorla mérési módszer. Nyilvánvaló, hogy nem tökéletes de jobb híján szerintem elfogadható.


Megmértem darabolós és a fent leírt módszerrel a 6111 vitorlámat:

A grószt 6, a fockot 5 trapézra osztottam így a felület: 2409cm2
Az átfogós módszerrel: 2380 cm2


Érdekes, hogy grósznál az átfogós módszer 6cm2-el több, a focknál viszont 35cm2 -el kevesebbet számolt. A fock nem derékszögű háromszög, valszeg ebből adódik az eltérés.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 127 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség