SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 26. - 6:55

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 39 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 12. - 16:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Tisztelt Uraim!
Jól bele bonyolódtatok az RG 65-ös témába.
Számomra új nézőpontot világítottatok meg.
Tudniillik lassan közeledek a 20. RG 65-ös hajó építéséhez, persze nem a komplett hajó, hanem a héj szerkezete.
Ezt abból a meggondolásból tettem, hogy minél több RG 65-ös hajó legyen.
Van aki nem szívesen kezd gyantázni otthon, de a többi munkát szívesen, szerényebb körülmények között elvégzi.
Batali!
Vajon tudod, hogy a Vasárnapi Budapesti Regatták-on volt olyan nap, hogy 4 db hajóval versenyeztünk, aminek a héj szerkezetét én csináltam.
Vajon ezek után merjem csinálni?
Üdv.feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 12. - 17:39 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Belo írta:
Mit tegyek, hogy megértsd?

Ha nem korlátozzátok be a hajó beszerzésével kapcsolatos előírásokban ezt, akkor elég konkrétan konkurencia lesz az MM az RG65-nek.

Feleslegesen persze.


Lehet erre valamilyen jobb ötletet kitalálni. :?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 13. - 9:26 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Én nem látok ebben a "gyári hajó" ügyben olyan nagy gondot. Vannak jó formák és könnyűre készített héjak, amit meg lehet venni, de ettől az még nem kész gyári hajó. Szerintem a Pista bácsi által gyártott héj már felveszi ezekkel a versenyt. Ha azt befogadtuk, akkor nem lesz további gond a gyári hajókkal. Az osztály fejlődését is szolgálja, ha látjuk mire képes egy jó formájú, súlyon lévő hajó. Hogy elveszi a kedvét a többieknek? Hát ez a verseny, ezt meg kell szokni. Mindig van egy jobb hajó. Attól még lehet jót versenyezni a második és a többi helyért is. Akinek ezzel gondja van, próbáljon meg pl. MM-ben nyerni HUN 23 ellen! Szinte lehetetlen, mégis egy csomóan elindulnak minden versenyen. Most a hét végén Orfűn 14-en voltunk, esettt a hó, de nyomtuk. És ki nyert? Persze HUN 23.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 13. - 10:07 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
tibu írta:
Én nem látok ebben a "gyári hajó" ügyben olyan nagy gondot. Vannak jó formák és könnyűre készített héjak, amit meg lehet venni, de ettől az még nem kész gyári hajó. Szerintem a Pista bácsi által gyártott héj már felveszi ezekkel a versenyt. Ha azt befogadtuk, akkor nem lesz további gond a gyári hajókkal. Az osztály fejlődését is szolgálja, ha látjuk mire képes egy jó formájú, súlyon lévő hajó. Hogy elveszi a kedvét a többieknek? Hát ez a verseny, ezt meg kell szokni. Mindig van egy jobb hajó. Attól még lehet jót versenyezni a második és a többi helyért is. Akinek ezzel gondja van, próbáljon meg pl. MM-ben nyerni HUN 23 ellen! Szinte lehetetlen, mégis egy csomóan elindulnak minden versenyen. Most a hét végén Orfűn 14-en voltunk, esettt a hó, de nyomtuk. És ki nyert? Persze HUN 23.


A hasonlat rohadtul sántít, mert az MM-ben az emberek egyenlő feltételek mellett veszik fel egymással a versenyt. A technikában nincs vagy minimális a különbség. AZ RG-ben viszont így iszonyú nagyok lesznek a technikai különbségek. De tekintve, hogy ellenérdekelt vagyok a dologban a magam részéről nem nyílvánítok több véleményt, mert nem lenne túl hiteles.

Kívánok az RG-65 osztálynak szép fejlődést és sok jól megszervezett versenyt.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 13. - 11:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Üdv.

Ebbe a hajóméretbe SRY azért vágot bele,és készitet kitünő rajzokat,hogy megszeretese a hajóépités és vitorlázást ,azokkal az emberekkel akik szeretnének hasznos és kellemes kikapcsolodást a napi robotból. Valamint az rc magazinban is megjelent pár cikk épités ügyében jif-65. Sokan neki láttak épiteni,furni-faragni amiből sok hajó lett. A forumon, néhány találkozzon kicseréltük a tapasztalatot ,uj megoldásokat. Valamint a legfontosabb a segitetünk az uj belépőknek elkezdeni.

Most hol tartunk, jó szokás szerint megy a vita.Mert mindenki szeretne futamot,versenyt nyerni, a sok munkával megépitett hajójával,ami ráadásul nem kevés pénzébe került. Igy a következő a javaslatom: Csak kisipari modszerrel épitett hajó legyen a forma minta kézzel kell elkészüljön,vákum technika nélkül, vagy balsafa épitésü.

Vásáról vitorlát nem lehet használni,készitse mindenki maga,és azt mutassa is be.

UI: Ha valaki nem akkar épiteni,szabni ha nem mindent megvesz annak legyen elég pénze arra is,hogy elmegy máshova versenyezni.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 13. - 11:48 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv, Neked is skeleton!

Sajnos elképesztően rosszul látod ezt az egészet!

Soha, senki semmilyen formában még csak nem is jelezte azt a szándékot, hogy bárki, bárhol, bármilyen szabályok alapján modell vitorláshajót ne építsen és azt tetszőleges szabályok alapján ne használja, akár a saját szabályai alapján versenyeket rendezzen vagy mint ahogy anno írtad, családi körben hajókázzon.

Az RG65 hajóosztály viszont egy másik eset.

Az RG65 egy nemzetközi hajóosztály, nemzetközileg elfogadott szabályokkal.

Vannak akik e szabályoknak megfelelő hajókat építenek, építettek és az a nemzetközileg elfogadott érvényes szabályok szerint használnák.

Engedd meg tehát azoknak, akik az RG65 szabályzata alapján kívánnak versenyeken részt venni, hogy Ők dönthessék el mit szeretnének tenni.

Senki nem kötelez senkit semmire.

El sem tudom képzelni, hogy tulajdonképpen mi a frász motivál Téged abban, hogy ennek a célnak keresztbe tegyél.

Biztos lehetsz abban, hogy RG65 címszó alatti versenyek, az RG65 szabályai szerint lesznek megtartva - különben miért is lennének RG65-ös versenyek - és nem a Te külön megítélésed szerint.

Évek óta valóban itt van az RG65..... mindegy.
Most nyílott meg a lehetőség, hogy azok ismétlem azok, akik mint RG65 osztály versenyzői kívánnak bizonyos versenyeken részt venni, megtehessék.

Ettől teljesen függetlenül lehet továbbra is bármilyen összejöveteleket, közös programokat, versenyeket rendezni.

Azt, hogy ezt tudomásul veszed vagy sem az a Te dolgod.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 13. - 13:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Nincs ellenvetésem, ha valaki kisipari módszerekkel készült hajóknak ír ki versenyt, azon nem fogok indulni, mert a sablont nem én csináltam, és a vitorlákat vásároltam. De azért szeretném, ha pár verseny nekünk is lenne, akik "csak" az RG-65 előírásoknak felelünk meg. A jelenlegi hajómmal sajnos nem fogok nyerni, mert elég lassú, de azért ott leszek. Ha minden versenyen csak az indulna, akinek nyerési esélyei vannak, akkor elég szegényesen nézne ki a mezőny, még 1:1 vitorlázásban is, nemhogy modellvitorlázásban, bármelyik osztályról is legyen szó.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 13. - 13:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
tibu írta:

******************
Mindig van egy jobb hajó. Attól még lehet jót versenyezni a második és a többi helyért is. Akinek ezzel gondja van, próbáljon meg pl. MM-ben nyerni HUN 23 ellen! Szinte lehetetlen, mégis egy csomóan elindulnak minden versenyen. Most a hét végén Orfűn 14-en voltunk, esett a hó, de nyomtuk. És ki nyert? Persze HUN 23.


A legfőbb hiba, a fúrógéppel elkövetett jó nagy lyuk fúrásának elmaradása lehetett a HUN23 hajó viszonylatában. :)

Viszont, komolyan.

A Laciból akkor lesz még jobb, az EB-n még jobb helyezést a jövőben kivívó versenyző, ha "alulról" sokan, sokszor noszogatjuk.

Belőlem nem lesz EB bajnok. Nem vicc, komoly! :D

Viszont kutya kötelességemnek tartom, hogy amit megtehetek, meg is tegyem ezért a sportért. No, persze a magam erőforrásaival.

Nekem ez, A cél.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 13. - 16:26 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Uraim, néhány személyes észrevételem:

A hajókat ne becsüljük alá. Az RG65 változatossága hozza a szépségét. A különböző hajókonstrukciók egy egy adott szituációban mutatják meg előnyüket, hátrányukat, de összességében kiegyenlített versenyre képesek.

Ha külföldi ranglistákat nézek, nincs egyértelműen nyerő terv, konfiguráció! Láttam nem egy nyertes hajót, ami tiszta balza építésű volt, "hitech" fenyő bumokkal, egyszerű cérnamegkötésű vitorlarögzítéssel és prímán verte a mezőnyt!

Ha a hajó tisztességesen meg van építve és nem nehéz, mint a nyeletlen fejsze (bár nagyobb szélben ez sem egyértelmű hátrány), akkor igenis lehet jó. Hogy az adott hajó miért lassú, a főbb okok a következők lehetnek:
1 A vitorla,. Ha rendes anyagból, tisztességesen van kiszabva, nem lehet gátja a sikernek. A vitorla beállítása az egyik alapvető probléma, ami csak sok gyakorlással, tapasztalattal sajátítható el. Egy alkalommal egy vérprofi állította be a Laerkén a vitorlázatot és a sebességjavulás bombasztikus volt. Azóta is csak megközelítőleg sikerült hasonló beállítást produkálnom. A vitorla beállításának része a lehelletnyi szélre is nyíló vitorlák, amit a behúzókötelek anyaga és a kötélvezetés súrlódásmentessége kell biztosítson. Kicsi szellőben nem olyan egyszerű dolog jól megvalósítani.
2 Hajóvezetés. Egy rossz pillanatnyi taktikai döntés sok sok helyezéssel tol hátrébb azonnal. Ez csak tényleg tökéletes figyelemmel, koncentrációval sajátítható el + rengeteg gyakorlással, versenykörülmények között. A személyi faktor itt dominál igazán, kinek milyenek az adottságai, mi van a kezében.

Fentiekre a legegyértelműbb próba, ha edzéseket tartunk, ahol egy egy futamra hajót cserélünk és folyamatosan próbáljuk állítgatni a vitorlát. Már írtam itt, hogy az előző BVR-en elkérte a Laerkét Tokizoli és az adott futamban (no persze Mamut után) azonnal második lett. Tehát a hiba bennem volt, van.

Konklúzió: a sikeres versenyzéshez legalább ugyanannyi edzés, vagy még több is szükségeltetik.

Mottó: ne kenjünk mindjárt mindent a hajóra (max. festéket)

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 13. - 16:59 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Szia Batali!
Írod, hogy az RG-65 egy nemzetközi hajó osztály.
Erről már beszélgettünk.
Csak, hogy a többiek is tudják miről.
Azt mondtad, hogy RG 65 a NAVIGA-hoz tartozik, később kidritetted, hogy még sem tartozik a NAVIGÁ-hoz.
Ha újra kiemelten határozottan ide írtad gondolom megtaláltad a szervezet felépítését, székhelyét, tisztség viselőit, tagszervezeteit stb.
Légyszíves oszd meg velünk is.
Addig amig ezeket nem tudom számomra nem létezik a nemzetközi szervezet, a nemzetközi RG 65-ös hajó osztállyal.
De azért valami elképzelésem van az RG 65-nek nevezett hajókról.
Valahol Argentinában összeállt néhány tucat ember és létre hozott egy 65 cm-es hajót, amit RG 65-nek nevezett és hogy egyforma eséllyel tudjanak versenyezni megalkották az RG 65-re vonatkozó szabályokat. Ezek az emberek jó szervvezők és jó hajósok voltak, sikereiken felbuzdulva különböző országokban megalakultak a hasonló szervezetek. A megalakult szervezetek egymással nincsenek szervezeti kapcsolatban csak informálisan. Mivel nincsenek szervezeti kapcsolatban ezért nemnevezhető nemzetközi szervezetnek.
Üdv. feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 13. - 17:51 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
RG65 nemzetkozi osztalyszovetseg honlapja


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 13. - 18:37 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Köszönöm Gyula.
Légy szíves láss el további infurmációval, még az érdekene, hogy ki, illetve kik lehetnek a nemzetközi szervezet tagjai.
Üdv. feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 13. - 22:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hat igazibol en sem tudok tobbet mint amit azon az oldalon olvasok. A statutumukban azt irja, hogy barmely orszagos szovetseg tag lehet, bizonyos feltetelek (pl min. 5 bejegyzett hajo, stb) teljesitese eseten. Szerintem fel kell venni veluk a kapcsolatot, es megmondjak a reszleteket....


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 14. - 7:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
gyula írta:


Köszönöm Gyula!

Most már tehát látszik, hogy ez nem a batali65 hajóosztály, amelyet a batali szabályai szerint kötelező építeni, használni.

Kicsit elkanyarodott ez a dolog, megpróbálom visszatéríteni.

2012 Szeptember 12-n elképzeltem egy játékot.

Mi lenne ha, azokkal, akik - akár már évtizedek óta! - építenek 65 cm körüli hajókat, egy közös játékot játszanánk.

A játék neve, legyen mondjuk RG65_Hu.

Ez akkor azért tűnt jó ötletnek, mert már minden részletére kiterjedően készen voltak az RG65 szabályai, ráadásul az egész világon ugyan azon szabályoknak megfelelően művelik.

************Mondjuk úgy, leültem egy asztalhoz kártyázni és szívesen kártyázom olyanokkal akik a játék szabályait elfogadja, betartja. Vagyis csak, ismétlem csak arra nézve van ilyen, olyan megkötés aki leül az asztalhoz kártyázni. Senki másra. A játék ötletével, még csak gondolati szinten sem akartam senki más szórakozását elrontani. ************

Remélhetőleg ezzel a résszel, a későbbiekben már nem lesz probléma.

Tessék hát jönni játszani, mert az jó, és nem mérgelődni, mert az meg nem jó.

Köszönöm a figyelmet!

Talán visszatérhetnénk a topic címében foglaltakhoz. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 14. - 9:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Sziasztok Uraim!

VBR 5. forduló március 3. Ha az idő engedi, legyen az Omszki tó, ha nem akkor a bevált gőzölgő városligeti, 10 órakor. Remélem, nem üti a 24-i Százhalombattai versenyt. (Amire szívesen elmegyek.)

A városligetben a profi tanácsoknak megfelelően egy plusz bójával bővítenénk a pályát, hogy igazi háromszög legyen. A rajt-cél vonaltól balra plusz egy fordító.

jj

(Az RG65 szabályzat fordítását befejezem és elérhetővé teszem innen.)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 39 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség