SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 23. - 20:18

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 41 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Szén!
HozzászólásElküldve: 2013 ápr. 05. - 17:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Kép, szöveg nélkül, a jeges Omszki tó partjáról, ma délután:

Kép

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 ápr. 05. - 18:31 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
JIF2-Puma, RG65. Szóval egy kicsivel gyorsabb hajó, ami ha befúj a szél, kiemeli az orrát a vízből....

Tiszta szénszál-epoxi test, negatív formában készítve. Komolyabb karos szervó húzogatja a vitorlákat, sokkalta gyorsabban, mint a csigás-megoldás.
A vitorlák szabása, úgy érzem jól sikerült.

Kép

Kép

Kép

Kép

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 ápr. 05. - 20:09 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szép hajó lett Jenő :)

Sok sikert hozzá.

Üdv Manópapa :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 ápr. 06. - 6:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia JJ!

Gratulálok a hajódhoz! Szerintem gyönyörű lett! :)

Az alakjából ítélve biztosan jól is hasítja majd a vizet. Talán érdemes lenne még egy kb. 20%-al kisebb "B" riget is készíteni hozzá, akkor tényleg komplett a versenyhajód. Az D/R menüben pedig be lehetne állítani, hogy éles menetben finoman lehessen állítani a vitorlákat. persze ez már belekotyogás.

Sok sikert a hajódhoz Jenő!!!! :)


Fel is tettem a galériába.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 ápr. 06. - 8:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Szia Jenő!
Én is gratulálok, nagyon szép lett.
Látom a vitorla készítés technikáját is fejlesztetted.
Ha nem titok mennyi lett a súlya?
Üdv. feco 1.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 ápr. 06. - 8:51 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 4
Üdv JJ!
Gratulálok az új hajódhoz és sok sikert hozzá.
Gondolom látni fogjuk Kisújszálláson,május 25.n igaz most nincs kiírva vitorlás verseny az idő hiány miatt, mert a Főtámogatónk jó voltából kapunk díjmentes fürdőjegyet és hogy legyen idő egy kis lubickolásra is. A létszámtól függően legfeljebb csinálunk betét futamokat. Bővebben még majd még írok a rendezvényről , de a Versenykiírás már fent van a motoros oldalon.

Tisztelettel, öregbarta.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 ápr. 06. - 10:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Köszi!

Feco1-nek külön köszönet a negatív sablonért, prímán bevált.
Az össz felszállótömeg 1090 gramm lett, soha rosszabbat....

Az üres test nem volt túl könnyű, úgy 100 gramm körüli, mivel az elérhető szénszövet 160g/m2-es volt. Ebből került bele 2 réteg, ami elég vastag lett, így bőven felvette az epoxit. A test viszont így olyan merev lett, hogy nem volt szükség egyetlen merevítő borda beépítésére sem. Az uszony 2X1.5mm vastag nyomtatott áramköri (üvegszövet) lemez összeragasztva, a kormány ugyanebből 1 réteg.

Viszont a hajótest felületet nem kellett glettelni, festeni. (Azért 2 réteg színtelen lakkot kapott)

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 ápr. 06. - 16:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Szia Batali!

A D/R beállítás alatt a dual rate funkciót érted, ahol egy kapcsolóra programozód a kétféle üzemmód kiválasztását. Itt "éles" menetben csak korlátozott vitorlaszervó kitéréshez rendeled a teljes botkormány mozgástartományt?

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 ápr. 06. - 17:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Valahogy így úszik:

http://www.youtube.com/watch?v=CSMwrT1wvY0

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 ápr. 06. - 21:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Gratulálok, szép munka. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 ápr. 07. - 5:31 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia JJ!

Gratula, ez nagyon jól néz ki, és jól is megy.

Üdv, Frenky


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 ápr. 07. - 7:14 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
debug mode...volt


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára user_540 2013 ápr. 07. - 7:21-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 ápr. 07. - 7:15 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
jj írta:
Szia Batali!

A D/R beállítás alatt a dual rate funkciót érted, ahol egy kapcsolóra programozód a kétféle üzemmód kiválasztását. Itt "éles" menetben csak korlátozott vitorlaszervó kitéréshez rendeled a teljes botkormány mozgástartományt?

jj


Szia JJ!

Igazán arra gondoltam, hogy a Dual/Rate menüben nem csak a kitérést (pld. a kormányét) lehet állítani, hanem egy függvény szerint, a joystick mozdításához lehet eltérő méretű szervó kitérést rendelni.

.....A kapcsoló bekapcsolásával például megoldhatod, hogy a kormány középső helyzetében a mozgatást finomítsd és persze a kitérést is kisebbre veheted. A kapcsoló visszakapcsolásával pedig a startoláskor lehet gyors és nagy kormány kitéréssel operálni.

A Vitorla szervóra is ez vonatkozik de ott a kormányéval ellenkezőleg a két szélső helyzet mozgását lehet finomabbá tenni. Így megoldható, hogy viszonylag nagy joystick kitérésre is csak keveset mozduljon a vitorla. Még a csörlős megoldásnál is szükséges ez, hiszen az is túl gyors alap esetben.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 ápr. 07. - 8:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Igen, ez nálam az exponenciális szervo vezérlési görbe, a kormányra eddig is alkalmaztam. Eleinte nagyon pici kitérés enged meg, amit később növel és "behozza" a lemaradást. Gátolja a hirtelen nagy kormánykitéréseket, amik lassítják a hajó mozgását.

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 ápr. 08. - 7:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Építési képek lesznek?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 41 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség