Felkészítve a HUN 87-es és a HUN 37-es hajó az I. RG65 Országos Bajnokságra.
A HUN 87-est Hannos Attila fogja vezetni:
a HUN 37-est pedig Bata Zoltán (batali)
A vitorlázat felmérésével kapcsolatban, - sajnos a JJ által felajánlott lehetőséggel nem tudtam élni, mivel nem voltam itthon - saját felmérésem van.
Íme:
1.) HUN 87
2.) HUN 37:
***********************A felmérésnek talán az egyik legegyszerűbb megoldását választottam. Az A4-es lapokból összeragasztott táblára ráfektettem a vitorlát, a latnik közepét és a vitorla árbocra erősítését segítő furatokat feljelöltem a rajzlapra.
A pontokat vonalzóval összekötve kész is volt a vitorla rajza. A csúcsokat összekötő átlókat kellet még bejelölni és az abból induló merőlegeseket meghúzni. Innen már csak egy sima háromszög terület (a*b/2) számítás és egyszerű összeadás volt a feladat.
Talán a grosz mérésénél még megemlítendő, hogy - mivel ott általában egy ívet használ a gyártó - egy egyenes vonalhoz kell meghatározni az ív magasságát. Itt a képlet hosszúság * magasság osztva 1,5-el.
Más:
A hajóorra való ütközőre egy egyszerű megoldás. Mivel a Csbor típusú hajók éles orral vannak kialakítva ide egyszerűen egy bárhol beszerezhető, az asztallábakra ragasztható anyagot kell egyszerűen felragasztani. Az OB ideje alatt biztos fenn marad, a verseny után pedig le lehet fejteni. Kis alkoholos beavatkozás és már nyoma sincs. (A 87-es hajón látszik az ideiglenes ütköző.)