János megtalálta a borda puhítás technikáját, ne felejtsétek el amire felhítva a figyelmet a csiszolásba ne érjen bele a ragasztott felület.
Folytatva a Kisköre építését a gyanták leírásával adós maradtam.
Azt sokan tudják, hogy a habot epoxigyantával lehet bevonni, mert a poliészter gyanta oldja. Én a gyantákat az ALVIN-PLASZT Kft-től szereztem be a vegyész kolléga tanácsai alapján. A legjobban bevált nekem a modell építéshez az SR8500 jelű epoxigyanta. Vizkozitása közepes fazék ideje 15 percre beállítható. Ezt sajnos nem kaptam legutóbb, vegyész kolléga ajánlott egy másikat L.135 tipus, kicsi a vizkozitása, 2 óra a fazék ideje. Ez a gyanta a hajómodellekhez nem igzán alkalmas, a kicsi vizkozitása és a hosszú fazék ideje miatt a görbefelületekről állandóan lefolyik.
Nagyon jó siklapok gyártására, amiket vizszintesen el lehet helyezni. Alacsony vizkozitása miatt nayon jó a nedvesíítőképessége így kevés gyantával lehet a laminátumot készíteni, nagyon jó gyanta-üveg arányt lehet vele elérni.
Az előzőekben leírt három réteg laminálás kittelés és durva csiszolás után ki kell alakítani egy keményebb jól csiszolható, polirozható felületet.
Ez nem más, mint a szerszámgél használata.
Én most a NOVIA Kft-nél beszerezhető Gelcoat H935BE jelüt használom, ez poliésztergyanta. Szinezőpasztával feketére szineztem, mert a fekete szinen jobban látom a hibákat.
Ecsettel felhordtam a durván csiszolt felületre, csiszoltam, majd ujabb réteget felhordtem és jött a finom csiszolás.
Ime az eredmény:
Üdv.feco1