SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 19. - 2:20

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 30 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 okt. 24. - 7:44 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szervusz Feri bácsi,
Ez a lézeres vímérték milyen fajta? Nekem sokkal egyszerűbb van, csak egy vonalat ad, de ez sokkal jobb, látszik a teljes vízvonal!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 okt. 24. - 8:23 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Szervusz Tibor!

Mint írtam a lézeres vizmérték ötletét tőled lestem el.
Ami nekem van POWERFIX Profi Z0606 tip. A LIDL-ben vettem, úgyan az van ráírva, hogy profi, de szerintem ez egy amatör vizmérték.
Eddig a keel szekrény beragasztását úgy csináltam, hogy a hajótestet szereelőlapra tettem és a keel fölfelé állt és különböző tartokkal igyekeztem poziciónálni a keel-t. Most jött az ötlet, hogy a keel kell megfogni és ráhelyezni a hajótetet, így könyebb beragasztani a keel szekrényt.
Még a vizmérték lézerének teljesítményére P=1mW lamda=650 nm.

Üdv.feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 okt. 25. - 7:19 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
A keel szekrényt műgyantával és üvegszövettel véglegesen a helyére rögzitettem.

Kép

Míg térhálósodott a laminátum készült a kormány tönkcső átm.6-os, vörösréz csőből két végén 3-as furatú réz siklócsapágyatt kapott, amit forrasztással rögzitettem.
A szervótartót is laminátumból készítettem, ami egyben a keel szekrény merevitését is szolgálja. Az elkészült alkatrészeket műgyanta üvegszövet segítségével a helyére ragasztottam.

Kép

Kép

Üdv.feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 okt. 25. - 13:03 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
feco 1 írta:
Szervusz Tibor!

Mint írtam a lézeres vizmérték ötletét tőled lestem el.
Ami nekem van POWERFIX Profi Z0606 tip. A LIDL-ben vettem, úgyan az van ráírva, hogy profi, de szerintem ez egy amatör vizmérték.
Eddig a keel szekrény beragasztását úgy csináltam, hogy a hajótestet szereelőlapra tettem és a keel fölfelé állt és különböző tartokkal igyekeztem poziciónálni a keel-t. Most jött az ötlet, hogy a keel kell megfogni és ráhelyezni a hajótetet, így könyebb beragasztani a keel szekrényt.
Még a vizmérték lézerének teljesítményére P=1mW lamda=650 nm.

Üdv.feco 1

Köszönöm, utánanézek a helyi lidliben.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 okt. 27. - 18:41 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Következik az árboctartó.
A hajó jelenlegi formájában forgóárbóccal készül. Az árbóctartóját átm.12 aluminiumcsőből csináltam. A csővet átm.10 H7 dörzsárral megmunkáltam, így a furatban a 10-es golyóscsapágy bele illeszkedik.
A keelt befogtam satúba és gondosa az élét és lapját függőbe állítottam. A ráhelyezett hajó vizvonala így vizszintes. Ezt leellenőriztem, az árbóctartóba belehelyeztem az árbócot és függőlegesbe állítottam. Pillanatragasztóval rögzitettem, majd a szokásos modón gyantával és üvegszövettel véglegesen rögzitettem. Az árbócot is lézervizmértékkel állítottam függőbe.

Kép

Kép

Kép

Üdv.feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 nov. 02. - 16:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Készül az árboc:

8 mm-es vékonyfalú széncsőből, hossza a fedélzettől mérve 1100 mm. A golyóscsapágyak, felül 10 furata 6 mm, alul 10 furata 4 mm, porvédős csapágyak.

Kép

Kép

Készül a baum is, keményfából. Keresztmetszete 9x5,5 mm. Végleges hossza a vitorla elkészítése után kerül kialakitásra.

Kép

Kép

Kép

Üdv. feco1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 nov. 03. - 15:44 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Helyére kerültek a szervok. Vitorla behuzó szervonak MG946R tip.használok, már több darabot beépítettem nincs velük baj.

Kép

Karos vitorla mozgatás készül, a kar hossza a forgáspontól 76 mm. Ha végig gondoljuk az árbóctól mérve a baum mozgatásának befogása 76 mm-re kell, hogy legyen.

Kép

A vitorla mozgató kötél vezetését látjuk a képen. Ebben a megoldásban fontos, hogy a szervókar a hajó hossztengelyének írányában mozduljon el.

Kép

Üdv.feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 nov. 04. - 9:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Elkészült a fedélzet.

Kép

Kép

Jöhet a ragasztás.

Üdv. feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 nov. 08. - 9:08 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Összeragasztva.

Kép

Kép

Megfogadva Schulek János tervezési szempontjait, a fedélzet nyilásait a lehető legnagyobbra készítettem.
Összeragasztásnál derült ki, hogy ez milyen hasznos tanács a nagy nyilásokon a belső élekhez a ragasztot könnyen oda tudtam kenni.

Készül a keel.

Kép

Kép

Üdv. feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 nov. 10. - 14:31 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Bulba beállítása.
A keelt satuba fogom élét gondosan függőlegesbe állítom, alsó élét úgy képezemm ki, hogy a bulba 1-2 fokot felfelé álljon, ha rácsavarozom a bulbát.
Számomra az hogy ne vizszintesen erősítsem fel a bulbát batalitól származik.
Ime az eredmény lézer vizmértékkel mérve.

Kép

Üdv.feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 nov. 11. - 9:08 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Igen, a bulbának 2-3 fokot felfelé kell állnia, megdőlt hajónál akkor lesz menetirányban. A nagyobb érték a széles fenekű hajókra vonatkozik, mint pl. a Laerke.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 nov. 15. - 17:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
A hajó elkészült tegnapelőtt szemerkélő esőben, gyenge szélben kiprobáltam.
Egy-egy széllökésnél úgy láttam jobb lenne az akkumulátor hátrább helyezésével a súlypontot módosítani. Várom a következő szeles napot a további próbákhoz.
Üdv.feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 nov. 16. - 10:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt Feco1!

A hajó kipróbálására remek lehetőség lehet a hétvégi vitorlás modell verseny , Százhalombattán ahová nagy szeretettel meghívom.

Amennyiben különféle okok miatt nem tud eljönni akkor egy néhány fotót az elkészült hajóról had kérjek - gondolom többünket nagyon érdekelné.

Így vagy úgy, jó szelet és jó hajózást!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 nov. 16. - 16:25 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Tisztelt batali!
Köszönöm a meghívást, sajnos most nem tudok elmenni, de tervbe van az elmenetel.
A hajóról teszek fel képeket, néhány apró módósítás még hátra van
.
Üdv.feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 nov. 26. - 20:00 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Az elkészült hajó

Kép

Üdv. feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 30 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség