SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 máj. 07. - 21:33

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 328 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 feb. 16. - 16:44 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Sziasztok Uraim!

A 4. VBR versenynap eredményei: (9 futam lévén 3 kieső)

Kép

És Excelben minden eddigi is:

http://orgtech.t-online.hu/vbr2013_2014.xls

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 feb. 16. - 17:20 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Csodás verseny volt, köszönet a Rendezőnek és a szponzor Főmtervnek!

Ahogy szaporodnak ezek a Gordiusok - lehet jövőre már külön Gordius kategóráit is kell indítani.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 feb. 16. - 17:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
mamut írta:
Csodás verseny volt, köszönet a Rendezőnek és a szponzor Főmtervnek!

Ahogy szaporodnak ezek a Gordiusok - lehet jövőre már külön Gordius kategóráit is kell indítani.


Teljes mértékben egyetértek, és én is köszönöm JJ-nek a lehetőséget!

........ a Gordius típus még hagyján de:
az első hat "ergés"és közülük 4 azaz négy HUN147-es vitorla volt( 2, 3 , 5, 6) :)

Így szép ez a dolog!. Nem (csak) az önös érdek motiválja a csapatot. A HUN 60 talán a legjobb példa: HUN147 vitorla, Csibor átszerkesztésével készült hajótest, kis tuning- reszeltem eleget:-), s persze egy nagyon jó kormányos.....és kész az RG65-HUN 2014 koktél.

JJ hajóját előrébb gondoltam, nagyon jól ment. Idő kérdése már, hogy előrébb végez.
Szóval működik az RG65-HUN és lesz ebből egy jó csapat!
a kötelező:
:D :D :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 feb. 16. - 18:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szintén köszönet a lehetőségért!
... és elnézést kérek, ha valakit feltartottam :D :D :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 feb. 17. - 8:00 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Ez IGEN!
GRATULÁLOK MINDENKINEK!!!!!!!!!!!!!!!!!

:!: :!: :!: :!: :!:

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 feb. 17. - 10:21 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 4
Meg köszönöm a Rendezőnek és csapatnak, hogy lehetőséget biztosítottak, hogy részt vehettem e csodálatos versenyen, nagyon jól éreztem magam! Így láttam, hogy van még mit tanulnom, de úgy látom, hogy lesz folytatás.
Gratulálok mindenkinek és külön a helyezetteknek.
Ha valakit akadályoztam, vagy feltartottam a versenyzésben,utólag elnézést kérek


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 feb. 17. - 12:31 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Néhány elemző gondolat a vasárnapi verseny után.
Tavaly ilyenkor a versenyt simán meg lehetett nyerni egy jól belőtt micromagic hajóval, ami mára már nehezen elképzelhető. A zergék egyértelműen gyorsultak, ami természetes, hiszen a vízvonal hossza és a vitorla felület aránya ezt magyarázza. Előállt viszont egyfajta szakadás a hajók, illetve a hajósok között, ami nem kedvező, s amivel törődnünk kell.
Nem szabad, hogy azok akik nagy lelkesedéssel elkészítettek egy hajót saját erőből, és boldogan megjelennek ezeken a versenyeken, kedvüket veszítsék a versenyen való jelentős lemaradással.
Többszörös hátrányban vannak, mert csak ebben a hajóosztályban érdekeltek, szemben a többiekkel, akik jellemzően mind versenyeznek MM-el, vagy akár más osztályokban is. Jellemzően ez az első gyártott hajójuk, s nem versenyre van kiélezve. Vitorlájuk nagyon elmarad a verseny színvonaltól. S jellemzően kezdő hajósként a hajók, a vitorlák beállítása is sok hiányosságot mutat. S mindehhez hozzájön a hajó vezetési és a versenytaktikai hátrányuk.
Ha azt szeretnénk, hogy növekedjen a táborunk, akkor feladatunk mindenkit úgy beintegrálnunk, a csapatba, hogy örömét is lelje a versenyeken való részvételben. Gondolkodjunk ezen, s találjunk ki valamit, ami ezt segíti.
Várom a véleményeket, javaslatokat.

HUN 147


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 feb. 17. - 14:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Mindenek előtt, üdvözlök mindenkit. :)

A gondolat, már engem is régóta foglalkoztat, pedig én nem vettem részt egyik rendezvényeteken sem, mondván én nem vagyok vitorlásokban érdekelt.
Eddig. :D
Nem tudom, a városligeti tó lehetővé e tenné, hogy külön csoportot alkossanak azok, akik ténylegesen kezdők, de ezt kétlem.
Erre inkább a Lágymányosi öböl, vagy az Omszki tó lenne alkalmas.
Abban pedig biztos vagyok, hogy azok, akik ezeken a versenyeken aktívan résztvesznek, minden segítséget megadnak majd a fejlődéshez. :)

Üdv :)
Egy kezdő Manópapa :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 feb. 17. - 15:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Én a legfontosabbnak azt tartanám, hogy hozzuk fel vesenyképes állapotra őket. Egyszer-egyszer érjenek oda a bólyához, vagy érjék utol hátszélben a csurmát. Ez már élmény lenne. A külön csoportot nem tartom jónak, degradáló velül szemben, és nem tanulnak semmit,csak egymást gyúrják. A gyorsítást úgy képzelném, hogy tuning tanácsokkal, esetleg konkrét beszerzési források feltárásával segítenénk a kezdőket. A taktikát és a hajóvezetést már nehezebb tanulni, ezt sokat kell gyakorolni, több hajó részvételével. A konkrét taktika és szabályismeret oktatást még korainak tartom. Amit hiányoltam, aza kérdések hada a kezdők részéről, hogy "a te hajód mitől megy, az enyém meg miért nem?"
Ez nem csak pénz és építési ügyesség krédése (ami nekem sincs). Nagyon sokat lehetne hozni egyszerű beállításokkal is.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 feb. 17. - 16:16 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 4
Teljes mértékben egyet értek és nagyon meg köszönöm HUN147-nek, hogy
le írta ezt a néhány elemző gondolatát. Valóban észlelhető volt a különbség,
úgy a modellem, mint a vezetési és a versenyzési rutin hiányossága.Persze erre mondhatnák, hogy több versenyre kellene járni, de sajnos eddig nem volt rá lehetőség. Mind ettől függetlenül egyáltalán nem ment el a kedvem és már keresem a megoldást a jövőre nézve.
Lehet hogy most meg köveznek a modellező társak, de Én úgy látom hogy talán ezt a kategóriát valahogy meg kellet volna hagyni, úgymond Amatőr kategóriának, talán SRY mester is ilyen szándékkal alkotta meg a CSIBOR-t is, persze nem kizárva a rutinos és nagy tapasztalattal rendelkező versenyzőket sem, hisz őtőlük lehet csak igazán tanulni.
Még annyit a versenyhez, hogy engem nagyon meg fogott, az a rengeteg néző és érdeklődő akik kőrbe vettek bennünket. Ez így jó, így lehet népszerűsíteni a modellezést. Még egyszer köszönöm a lehetőséget.

HUN48


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 feb. 17. - 17:19 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Helyes a bőgés, oroszlán! :wink: :wink: :wink:

Vasárnap megjártam mindkét végletet. A végeredményben beékelődtem a múlt évi nyerő MM-es tábor közepébe. Személyesen nekem ez komoly eredmény. A szám eddig is fülig ért, ez eztán sem változik a vitorlázás kapcsán.
Nem baj, hogy itt vannak a profik (dehát Ők Mi vagyunk), ők jelentik az elérendő szintet. Amihez nem mellesleg, nincs szükség milliós kiadásokra, ha a hajó adott. Ez a személyes bája is a zergének pl. az IOM-hez képest.
A hajók állapota azért nem annyira tragikus, a beállítások, a taktikai rutin, ha úgy tetszik "ingyen" beszerezhető.
A játék pedig megmarad, mivel mindenki, mindenütt megtalálja a maga ellenfelét, akivel futamról futamra küzdhet. Szerintem az RG így van jól, ahogy van.
Városligeti szemszögből pedig szintén nem elhanyagolható szempont a SZERENCSE, annak tekintetében, hogy éppen kinek fúj a szél és honnan.

Amúgy elnézve a 18 hajót a vízen, kisebb nagyobb csoportokban pengeéles küzdelmekben, plusz a néha meglepően szakértő és nagy létszámú nézősereget(-Már ha megértették, hogy igen, tényleg nincs benne motor....), hát tényleg igazi élmény volt a verseny. Rendezői hatáskörömnél fogva még az időjárást is sikerült jobb belátásra bírni, legalább sütött a nap és nem fagytunk meg.

Ismét köszönet mindannyiatoknak a kitüntető részvételért, versenyért!

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 feb. 17. - 18:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
HUN147,
mindenek elött elismerésem és tiszteletem a "zerge" közösségformáló megnyilvánulásaid, sporttársi szellemiességedet illetően. A kezdők jobb beintegrálására irányuló észrevételeddel maximálisan egyetértek és a magam részéről ezúton is szeretnék elnézést kérni, ha valaki játékát estleg megzavartam hangosabb észrevételemmel, de sajnos megfeledkeztem, arról, hogy a mezőny nagyon szélsőséges a versenytapasztalatok terén. Javaslatokat kértél és a következő javaslatot teszem. Egy egy versenynek része lehetne egy meghírdetett "bevezető" futam (max 2). Mondjuk 1/2 10 kor indulna a "kezdők" egymásközti versenye úgy, hogy kezdettől (vitorlabeállítás, rajt) a végéig (legfontosabb szabályok) egy egy önkéntes "profi" (ha nincs félprofi) állna mellettük. A legtöbbször már kész a pálya (köszönet JJ) ebben az időben. Ha valaki erre jelzi igényét, kapjon a közösségtől segítséget. Bár erre a feladatra nem érzem magam a legalkalmasabbnak, de ne hogy a máséval csalánesetbe ne essek én vállalom. Ha a javaslat életképes remélem nálam alakalmasabb önkéntesek is lesznek.HI


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 feb. 19. - 9:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Még szoknom kell, hogy egy-azon témához több topicban is meg kell néznem a hozzászólásokat, hogy ne maradjak le semmiről :):):)
Teljesen kezdőként az észrevételeim, (de igyekszem hivatkozni az előttem szóló forrásra.)
Szeretném mindjárt az elején leszögezni, hogy semmilyen negatív érzésem nincs senkivel és semmivel kapcsolatban, ha esetleg valamit félreérthetően fogalmaznék.
Sőt! Mivel bőven túlteljesítettem a magamnak megfogalmazott vasárnapi elvárásokat, így fülig ér a szám :) Az volt a fő célom, hogy minden futamot befejezzek, és másodlagosan, ha lehet, a végeredményben ne legyek utolsó. Bár azzal is elégedett lettem volna, hisz még egy fél órát sem volt vízen a hajó előtte. Az is jeges körülmények között, és egy teljesen megálló szélben. Így csak egyet tudtam róla, képes úszni a vízen :) Ehhez képest csak örülhettem vasárnap :):):)
Viszont ennek „ára” volt:
- a hajót először kb. a 3.-4.-ik futam után vehettem ki a vízből, hogy ránézzek, meg van –e még mindene, mert máris indult a következő.
- másodszor az utolsó futam előtt, mert mamut figyelmeztetett, hogy hínár van rajta :) Ismét köszönöm neki :)
- harmadszor a futam közben, hogy ismét megszabadítsam a hínártól - hisz már tudtam, miért nem irányítható :)
Tehát tejesen esélytelen volt, hogy a hajó erőteljes fellúvolásán árbóc állítással javítsak, hogy a hátszélben is behúzva maradó jib shottot máshogy vezessem el, …… és hogy ….. hogy bárkihez odamenjek a tanácsát kérni.:) :):):)
Azt is meg kellett tapasztalni, hogy „nehéz tanpálya” a városligeti tó. A bójakerülés előtt kifogástalanul képes állni a hajó, a befolyó áramlás miatt, ha béna a kormányos :) ..…hogy a szinte tükör sima vízen végre halad a hajó, „szorítva préselem a szelet” :) de a következő pillanatban már hátszél van. Kellene rá reagálni, de hát ….. nem lááátooom :):):) így az eddig sem szédületes tempó átcsap álldogálásba :)
Én ugyan így nevettem magamon vasárnap, ahogy Te most rajtam :):):)
Viszont jó lenne fejlődni, tanulni a profiktól :):):)

HUN147
„S jellemzően kezdő hajósként a hajók, a vitorlák beállítása is sok hiányosságot mutat. S mindehhez hozzájön a hajó vezetési és a versenytaktikai hátrányuk. S mindehhez hozzájön a hajó vezetési és a versenytaktikai hátrányuk.”

Maximálisan egyetértek!

Dac2013
„Egy egy versenynek része lehetne egy meghírdetett "bevezető" futam (max 2). Mondjuk 1/2 10 kor indulna a "kezdők" egymásközti versenye úgy, hogy kezdettől (vitorlabeállítás, rajt) a végéig (legfontosabb szabályok) egy egy önkéntes "profi" (ha nincs félprofi) állna mellettük.”

Köszönöm! Szeretnék élni vele!

batali
„Nem szabad külön sorolni a hajósokat, mert - bocs, de óvodások nem sokat tanulnak óvodásoktól! ez csak képletesen értendő! ……… Ami nekem a legjobban hiányzott és ezen fogok munkálkodni, hogy változzon: a legutolsónak beérkező, az új futamban máris vízre kell tegye a hajóját, vagy akár ki sem vehette. Pont annak van állításra, tanácsok kérésére a legkevesebb ideje aki a legjobban rászorulna erre. Az élen végző meg unatkozik és sürgeti az újabb futamot. Ezt látom a legnagyobb problémák egyikének.”

Most is csak egyet érthetek, hisz a „vak vezet világtalant” nem hoz eredményt :)

A futamokkal kapcsolatban az lenne a javaslatom, hogy minden „X” futam után legyen egy „Y” idejű szünet. Mondjuk minden 3-4.-ik futam után 10 perc szünet. Igaz, persze hogy akkor van éppen szél, de mivel nem „vérre megy” ezért ha mindenki ezt már a futamok előtt tudja, akkor ez egy „szabály”.
És ismét csak batalit idézve : „A legfőbb cél: szórakoztassuk és ne bosszantsuk önmagunkat!”

A szabályok gyorsabb elsajátítása érdekében az a javaslatom, hogy ha valaki útjogért „kiállt”, akkor egy néhány szóban indokolja meg, (a lehetőségek szerint). Az azonnali információ a legjobb tanulási lehetőség!
Valaki „rám szólt”, amikor az egyik bójánál bebújtam a bója és egy hármasban csatázó boly közé akik nagyobb ívben forgultak, hogy nem volt útjogom. Nekem úgy tűnt, senkit nem zavarok. Bocsánat, ha mégis! Én rögtön nem kérdeztem vissza, a futam után meg már azt sem tudtam ki volt, így nem kérdezhettem, tehát fogalmam sincs miért.
Már pedig nem szeretnék hülyén meghalni :):):)

Köszönöm a lehetőséget :):):)
geri
:D :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 feb. 19. - 11:31 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia "geri"!

A több vonalon értekezésnek az az oka, hogy a témák elkülönüljenek. Pld. a VBR versennyel kapcsolatos dolgok elkülönüljenek az RG65 hajóosztály szervezésétől. Amennyiben minden egy helyen van "megbeszélve" akkor kérőbb - hónapok múlva - nem lehet átlátni a történéseket. Ezért van amit a "klubszobában" volna jó megbeszélni, megvitatni.

Persze az is igaz, hogy a versennyel kapcsolatos véleményeknek a verseny témájánál van a helye.

Személy szerint én igyekszem egy helyre gyűjteni azokat az ötleteket amelyek már eldöntöttnek számíthatnak, ezek többek között:

Az RG65 versenyein használni kívánt szabályok:
http://rg65-hun8.webnode.hu/eloirasok/versenyszabalyok/

........itt érdemes figyelembe venni, hogy a zónák szabályait egyszerűsítve alkalmaznánk, mivel képtelenség annak pontos megítélése, ki, mikor, milyen fedésben és esetleg az a fedés megváltozása milyen kapcsolódó szabályokat érint. A legfontosabb szabályok viszont könnyedén áttekinthetők. Fontos, hogy kell egy olyan hajóosztály ahol a kezdő hajósok is örömüket lelik a versenyeken még akkor is ha nem professzori szinten ismerik a szabályokat. Ezért Őket segíti az egyszerűsítés és azokat pedig nem hozza jelentős előnybe akiknek a kisujjában van már a vitorlázás tudománya.

Tavasszal kezdődő versenysorozaton az alábbi versenyutasítás lesz mérvadó:
http://rg65-hun8.webnode.hu/eloirasok/v ... tasitasok/
Itt is látható, hogy a versenyeken jelentősen megnövekszik a lehetőség a hajók beállítására, tanácsok kérésére.

:D :D :D


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára user_540 2014 feb. 21. - 7:40-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2014 feb. 20. - 7:37 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
@geri:
útjog ügyben elég felemás a helyzet.
Sokszor még a jobbcsapás-balcsapás is gondot okoz, nemhogy egy belső hely megadása. Én már régóta szorgalmazom (nemcsak itt, hanem a többi osztály versenyein is), hogy beszéljünk, szóljunk egymásnak időben az előre látható útjog megadásról. Néha elég a vitorla számot bemondani, és a delikvens "felébred". Sajna ennek a kivitelezése döcögősen halad. A konkrét beső hely kérdésről csak annyi a véleményem, ha befértél úgy, hogy senkit nem akadályoztál, akkor nem sértettél szabályt. Az más kérdés, hogy ez nem mindenkinek tetszik, és szóvá teszik. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 328 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 12 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség