SRY MODELLEZŐ FÓRUMA
http://users.atw.hu/sryforum/

keresztvitorlazatu hajo epitese
http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=19&t=670
Oldal: 1 / 9

Szerző:  user_284 [ 2008 nov. 09. - 11:00 ]
Hozzászólás témája:  keresztvitorlazatu hajo epitese

Sziasztok .
Mivel gyerek koromtol szerettem volna valami rc-s cuccot csinalni most 3 honapja megcsinaltam az elso eteto csonakomat (90% kesz van ) , de mivel jon a tel gondoltam keresek valami erdekesebbet . Mivel Erdelybe senki nem csinalt egy mukodokepes keresztvitorlast ugy dontottem hogy keszitek eggyet .
Meg nem tudtam eldonteni mit csinalja . Nem akarok semmi nehezet mert meg kezdo vagyok a modellezesbe .
Ha van valakinek valami jo otlete hogy mit , hogy mibol , segitsen nekem

tisztelettel

Szerző:  Manópapa [ 2008 nov. 09. - 11:20 ]
Hozzászólás témája: 

Szervusz :D

Jó lenne tudni, hogy mire is gondolsz keresztvitorlásként.
Mekkora méretre, hány árbocra, stb stb.
Nekem kedvencem a cutter.
Az egyárbocos, keresztvitorlás, és hála Istennek, már jó rajzaim is vannak hozzá.
Ha viszont még kezdő modellező vagy, akkor inkább ajánlanám a bárkát.
Az is nagyon szép, és ráadásul tőlünk nyugatabbra, komoly versenyeket tartanak velük.
Ha érdekel, a hobbi modellek cím alatt az 5. oldalon van róla kép is. :D
Ha tudsz fogadni e-mail rajzot, szívesen küldök.

Üdv Manópapa :D

Szerző:  user_284 [ 2008 nov. 09. - 11:47 ]
Hozzászólás témája: 

A barka az nem teszik . Inkabb olyasmire gondoltm mint pl a fregat . Max 3 arboc . Nem akarok semmi extrat es nem gondoltam hogy kimondottan valami modelt megepiteni . A lenyeg hogy vizreszeretnem tenni , persze hogy disz is lessz .
PS persze hogy fogadok barmilyen rajzot . Ram lehet irni msn yahoon barhogy .
Tisztelettel

Szerző:  sry [ 2008 nov. 09. - 12:25 ]
Hozzászólás témája: 

T. Dzsenci!

Először is üdvözöllek itt a mi kis fórumunkon. Külön öröm nekem, hogy
határon túli Magyar modellező Kollégák is ide találnak, és regisztrálnak.
Remélem sok hasznos információt, érdekességet találsz itt a fórumon,
és érdemesnek találod a gyakori látogatásra.

Na de essen szó az eredeti kérdésről is:

A keresztvitorlázatú hajó építését én csakis olyan egyszerű hajóval
kezdeném, amin egy maximálisan két vitorla van. Az egyszerűség
lehetőséget ad a megfelelő mechanika, és működtetés kikísérletezésére.
A több árbocos, sok vitorlával szerelt hajók nagyon bonyolultak lehetnek
és komoly gondot okozhat átlátni a rendszert, főleg ha az még eleve
gyerekcipőben is totyog.

De hogy azért jól is nézzen ki a dolog, érdemes lenne történelmi egy
árbocos, keresztvitorlázatú hajót választani .
Csak ötelekek:

A Viking(Normann, Norseman, Varég stb...) hadihajó a Drakkar kiváló
alany lehet:
Kép
Ezek a hajók a nyílt tengeren vitorla alatt jártak, így elhagyhatóak az
evezők.

Aztán ott vannak a szintén Viking kereskedelmi hajók, amikről alig esik
szó! Ezek a kígyóhajók a Senkkar-ok. ( A Drakkar sárkányhajót jelent)
Kép
A Snekkar szélesebb, rövidebb, kevésbé díszes, és stabilabb hajótípus.

A viking hajó forradalmat hozott az európai hajóépítésben és gyakorlatilag
az összes későbbi vitorlás ebből az alapípusból alakult ki. Ilyen a
középkori Hulk, vagy ahogy a Hansa városokban hívták Kogge.
Kép
Ezek a hajók rövidebbek, tömzsibbek a Drakkar-nál, sokkal stabilabbak,
és már a tat-on illetőleg néha az orr felett bástyák, felépítmények
jelennek meg. Az egyárbocos, egyvitorlás jellege ellenére igazán
inpozáns hajók.

Más nagyon szép egyárbocos-hajók az ókor klasszukus vitorlásai, az
Egyiptomi hajók:
Kép
Bár megjegyzem az ókori egyoptomi hajók kötélzete irtó bonyolult, mert
nem tudtak jó minőségű kötelet verni, illetve nem ismertek sok
kötéltípust, és ezért igen sajátos megoldásokat alkalmaztak. Pl. Nem
ismerték az előrevonó kötelet, így köveket kötöztek a vitorla aljára a
megfelelő feszesség biztosítása végett.

De ott vannak az Ókori Görög, és különösen a Föníciai hajók, ezekből is
a tisztán vitorla alatt hajózó kereskedőhajók. A föníciai hajóknál azért
van némi kavalkád, mert azt, hogy egy föníciai hajó és legénysége
éppen hadihajó, kereskedelmi , vagy éppen kalóz, azt az adott
szituáció döntötte el. Ha a kereskedelmi partnaer erősebb volt, akkor
kereskedtek vele, ha gyengébb akkor lerohanták és kirabolták :D
Ez a "mentalitás" jól látszik a hajóikon is.

üdv.:SRY

Szerző:  user_284 [ 2008 nov. 09. - 12:42 ]
Hozzászólás témája: 

Meggondolando a dolog a mi az 1 arboc es 1 vitorla es a 3 arboc x vitorlat illeti.
Mivel kezdo vagyok lehet hogy 1 konnyu hajoval kene kezdjem , mert ahogy elnezegettem (1 hete a netten lovagolok reggeltol estig) nem pofoncsapas 1 hajotest elkeszitese . Az az egyiptomi hajo jol nez ki de a viking se elhanyagolhato ( Gyulanak igaza volt ) , ezekbol a hajokbol kiszednem az evezoket mert ugy rabok nelkul nem mutat sehogy.

tisztelettel

Szerző:  sry [ 2008 nov. 09. - 13:37 ]
Hozzászólás témája: 

Szerintem akkor már a viking hajó. Az ókori egyiptomi hajókkal a
kötélzettel leszel bajban az Ie. XV. századra már letisztult valamennyire
de még akkor is nagyon bonyolult volt. Ráadásul az egyiptomi hajóknak
nem volt gerincük (csak egész későn Görög hatásra jelentek meg a
hajótőre épült egyiptomi hajók)

Viking hajóról rengeteg kép, írás, rajz fellelhető akár az Interneten is,
így nem leszel gondban a tervezéssel.

Egy kis érdekesség:
Írod, hogy "....ezekbol a hajokbol kiszednem az evezoket mert ugy
rabok nelkul nem mutat sehogy..."
. A Viking hajókon nem rabok
eveztek, hanem szabad harcosok! Azért van olyan sokféle színes mintás
pajzs az oldalán. A harcos oda akasztotta az evezősámlija (még pad se
volt) mellé a pajzsát a mellvédre. A mellvéd mellé a lábához tette a
fegyvereit és úgy húzta az evezőt. A viking hajóknak nincs zárt
fedélköze, így a vihar, az eső, a hó elől nincs hová bújni. Északon meg
azért nem arról híres a tenger, hogy túlságosan barátságos lenne. Aki
ilyen körülmények között járta az óceánokat-tengereket igencsak
kemény ember volt. Nem is úgy emlékezünk a Vikingekre mint
puhányokra :twisted:
A történelem során egyébként a Görögöknél is szabad harcosok
eveztek és nem rabszolgák! Lásd Odüsszeusz utazásait, vagy más
Görög mondákat, verseket.

Más korok nagy evezőshajóin ez már nem volt divat, ott először fizetett
"alkalmazottak", majd rabszolgák eveztek.

üdv.:SRY

Szerző:  user_284 [ 2008 nov. 09. - 13:54 ]
Hozzászólás témája: 

igazad van a rabokkal csak nekem az esett le hirtelen . ami a fedett fedelzetet illeti az vikingeknel nem volt , akkor meg hova lehet eldugni a szervot/szervokat meg a hozzavalokat hogy ne latszodjon es ne is fedjuk le.

Epp most keresek tervrajzot csak meg nem jartam sikerrel

Szerző:  sry [ 2008 nov. 09. - 14:22 ]
Hozzászólás témája: 

Fedélköz nem volt !

Fedélzet volt, és alá rakták az élelmet a savanyúkáposztát, a tartalék
vasat, a szenet, szerszámokat, tartalék vitorlát, evezőket. Csak ez a
tér a fedélzet és a hajófenék között összesen olyan fél méter körüli
magasságú volt, oda ember nem fért be. Tehát az R/C elemek elférnek
könnyen.

Ha rajz kell szólj majd nézünk valamit.

üdv.:SRY

Szerző:  sry [ 2008 nov. 09. - 14:24 ]
Hozzászólás témája: 

Ja és néha felhúztak egy sátrat a fedélzetre amikor már tényleg
borzasztó volt az idő.....az alatt tartották a lovaikat :D :D :D
Embernek nem kellett sátor....a ló viszont rosszul bírja a nagy
minuszokat széllel, havasesővel kombinálva. :twisted: :twisted: :twisted:

üdv.:SRY

Szerző:  Manópapa [ 2008 nov. 09. - 14:25 ]
Hozzászólás témája: 

Nekem van a gyűjteményemben ha kell. :D

Szerző:  user_284 [ 2008 nov. 09. - 14:47 ]
Hozzászólás témája: 

Hat megkoszonnem ha segitennetek valami rajzokkal. :D

Szerző:  Manópapa [ 2008 nov. 09. - 15:16 ]
Hozzászólás témája: 

Rendben van, majd beszkennelem és elküldöm e mail.
A viking hajó rajza inkább makett építőknek való, mert olyan szinten részletes, de ott énnem látok fedélzeti részt.
Más.
Én továbbra is azt javaslom, hogy vagy a cutter, vagy a bárka építését válaszd.
Kezdőként a bárka lenne a legjobb, és ezt nem lebecsülendőként mondom.

Üdv Manópapa :D

Szerző:  sry [ 2008 nov. 09. - 15:22 ]
Hozzászólás témája: 

Üdv.

A Gokstadt-i hajó

http://www.modelismonaval.com/servicios ... rakkar.zip

üdv.:SRY

Szerző:  Manópapa [ 2008 nov. 09. - 16:20 ]
Hozzászólás témája: 

Szervusz Zsolt :D

Ugyan ennek a hajónak egy más változata van meg nekem.
Egy sokkal szélesebb, valószínűleg kereskedelmi változata.
1:50 méretarány, 25 méter hosszú, 5,6 méter széles és 2 méter magas a hajótest.
Az orr, és a tat felfelé ívelt, de nem sárkányhajó, hanem egyenesen el van vágva 4 méternél.

Üdv Szilveszter :D

Szerző:  user_284 [ 2008 nov. 09. - 16:47 ]
Hozzászólás témája: 

kuld el nekem is legyszi
koszce.

Oldal: 1 / 9 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/