SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 18. - 21:35

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 84 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 dec. 31. - 10:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Még nem mondtátok meg " Gőzgépész " kapítánynak mivel ragasztja a műanyagot a fához?
Én ( kizárólag javaslat!!!) EPOXI 3 percest, 5 perces ARALDIT, és néha jó minőségű pillanatragasztót használok.
De kérem a további javaslatokat az új évben ( nemsokára )!
Vitorla szakitó-tépő jó szelet kivánok, BUÉK.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: valdivia
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 02. - 8:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
gozgepesz írta:
Tisztelt SRY...
Be kell vallanom, hogy a "fertőzés" ki induló pontja az általad előbányászott valdivia leírás, amit napi rendszerességgel bámultam és csodáltam.Ezt elégelte meg a családom és összedobták a pénzt rá.Így lettem én valdivia tulajdonos.


Hol lehet ilyen családot venni? :wink:
Teljék sok örömed ebben a szépségben, és kérünk szépen rendszeres képes beszámolót, had írigykedjünk! :roll:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 02. - 9:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Tisztelt gozgepesz!
Én is csatlakozom VALDÍVIA csodálói közé.
Sok sikert a munkához, szép feladat meépíteni.
Én kittből még soha nem építettem hajót, távoli elképzelésem van, hogy milyen müanyagból van, ennél fogva fogalmam nincs milyen ragasztóval kell ragasztani.
Tippelni pedig nem akarok.
Amit építettem müanyag hajókat (műgyantából) azokat saját anyagával ragasztottam. Ezeket a poliészter és epoxi gyantákat műanyag edényekbe kevertem össze, ezekhez az edényekhez nem kötött hozzá az anyag.
Ezt csak emlékeztetőül írom, mert ha ezek a műanyag alkatrészek hasonlitanak a borotvahabos flakon tetejéhez, akkor az epoxi és poliészter ragasztók nem alkalmasak a ragasztásra.

Üdvözlettel feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 02. - 10:06 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Feco!

Meg szabad kérdezni, hogy mi tántorított el a G70-es hajóosztály-tól?
Emlékszem a vitorlázat bővítéssére vonatkozó ötletedre, valamint ennek fogadtatására, de nyilván nem ez volt a kizárólagos ok.

Érdekelne, mi indított egy szinte teljesen nyitott hajóosztály gründolására?

Én úgy találtam eddig, hogy a sikeres hajóosztályok rendszerint OD-ék. és rendszerint áll mögöttük egy-egy szent őrült (mint Grubisa) vagy valamilyen üzleti model (Micro Magic, vagy az én régi XL25-ösöm).
Az OD mellett szól szerintem az is, hogy roppnat nehéz olyan zárt előírásrendszert alkotni, ami ugyanakkor kellően rugalmas is egyben.
Pl az XL25 (hogy ismert vizeken maradjak) nem férne bele a TT65 előírásaiba a maga 70centijével és swing rigjével.

Ha nem baj, hogy a csapos is közbeszól, én a magam részéről Sry mester TESCO gazdaságos (jó értelemben persze) ötletét tartom a leginkább szimpatikusnak visszaemlékezve kezdeti kínlódásaimra.
Gőzgépével számomra bizonyította, hogy kellő átgondolás mellett egyszerű eszközökel és az átlag barkácsoló számára is hozzáférhető anyagokból is lehet teljes értékű szerkezetet összeállítani.

Távol álljon tőlem, hogy belekotyogjak bármibe is, csak próbálom megérteni a körülményeket. Láttam Belo kezdeményezését (MAX70), és olyan indulatokat éreztem körülötte/mögötte amiket nem tudok hova tenni. Kezd olyan érzésem lenni, hogy túl sok horgot lógatunk egymás mellett (MM, G70, TT65 stb), és félek, nehogy egymást zavarják csak a végén :?
Hozzáteszem, a magam részéről mindenkinek drukkolok, aki tenni kíván a modellvitorlázás népszerűsítéséért, és csak a segítő szándék vezetett, elnézést kérek, ha bárkit is akaratomon kívül megbántanék.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 02. - 13:08 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szai Ab,

Bár nem engem szólítottál meg, azért szeretnék egy dolgot helyesbíteni. Az MM és a Tesco gazdaságos hajó között elgondolásban és persze árban is nagy a különbség. Az MM azoknak szól akik versenyt játszani szeretnek, míg a másik azoknak akik olcsó hajót akarnak építeni. Ez két külön elgondolás, szerintem jól elfér egymás mellett. Aki versenyezni akar egyforma hajókkal az vesz MM-et, aki pedig építeni, az csatlakozik a másik megoldáshoz.
Kinek melyik a szívügye.

Általában az utóbbi pártolóinak ma már nem terem sok babér a versenyzés területén, ezért nem is várható el tőlük, hogy MM-el küzdjenek, vagy beálljanak egy olyan versenyrendszerbe, ahol a vezető szerep azoké, akik anyatejjel szívták magukba a vitorlásversenyzést.

Szóval nem látok ebben semmi nagy ellentétet.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 02. - 15:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Belo írta:
Az MM azoknak szól akik versenyt játszani szeretnek, míg a másik azoknak akik olcsó hajót akarnak építeni. Ez két külön elgondolás, szerintem jól elfér egymás mellett. Aki versenyezni akar egyforma hajókkal az vesz MM-et, aki pedig építeni, az csatlakozik a másik megoldáshoz.


No igen. De a cél , ha jól emlékszem, a kezdők kedvének meghozatala volna.

Azok a versenyzők, akik a példádat követve meglátják a lehetőséget és a szépséget a modellversenyzésben, többnyire fejest ugranak az E-be (legyen jó sok TackTic a vízen :D ). Viszont aminek én mindig is hiányát éreztem, az a probálkozók, tapogatózók számára könnyen, olcsón megépíthető kishajó.

Én úgy értettem, hogy Feco kezdeményezése éppen az utóbbi körnek az igényeit szolgálja, itt viszont a TESCO hajó a nyerő. Láttam a másik fórumon, a szép G70-es hajókat amiket épített, ezért lennék kíváncsi, hogy miért érzi szükségét egy újabb hajóosztálynak? nyilván van oka, csak még én nem értem :oops:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 02. - 16:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
abraxas írta:
.

Én úgy értettem, hogy Feco kezdeményezése éppen az utóbbi körnek az igényeit szolgálja, itt viszont a TESCO hajó a nyerő. Láttam a másik fórumon, a szép G70-es hajókat amiket épített, ezért lennék kíváncsi, hogy miért érzi szükségét egy újabb hajóosztálynak? nyilván van oka, csak még én nem értem :oops:


Én tudom, de érteni én sem......


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: valdivia
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 02. - 16:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Feco 1...
Köszönöm a jókívánságaidat! Úgy látom szükség is lesz rá, mert nem olyan egyszerű a feladat mint vártam.Így viszont nagyobb lesz a "siker élmény",remélem.
A hajó műanyag testének anyaga nagyon úgy néz ki mint a borotvahabos tető.Félek tőle, hogy vagy nem ragad, vagy esetleg meghullámosítja az alapanyagot a ragasztó.Ebből is az következik:mégis legjobb fából építeni a hajót!
Időközben megtaláltam az ajánlott ragasztókat, amit a robbe gyárt.Remélem az beválik.
Érdeklődöm:halad a gőzgép program?Ha lehet közöljél képeket.
Minden jót kíván:Gőzgépész.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 02. - 17:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
abraxas írta:

No igen. De a cél , ha jól emlékszem, a kezdők kedvének meghozatala volna.


Neeem. Ez a hajóépítéssel foglalkozók célja. Nekem az a célom, hogy minél nagyobb létszámú mezőnyök legyenek és az minél erősebb legyen.

Az a cél, hogy ifjúsági osztály épüljön, azt nem érzem megvalósíthatónak itthon, mert az eddigi próbálkozásokban mindenki lelkesült, de az egyik sem volt 18 év alatti.... Igaz ez G70-re, is MM-re vagy bármire is.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 02. - 17:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Belo írta:
Neeem. Ez a hajóépítéssel foglalkozók célja. Nekem az a célom, hogy minél nagyobb létszámú mezőnyök legyenek és az minél erősebb legyen.


Stimt! Én asszem építéssel foglalkozó vagyok (igen erős tulzással), de legalábbis inkább az, mint versenyző :roll:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 02. - 18:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
abraxas írta:

Stimt! Én asszem építéssel foglalkozó vagyok (igen erős tulzással), de legalábbis inkább az, mint versenyző :roll:


Én tudom. Én meg az ellenkezője, de szerintem éppen ezért fog a két osztály egymás mellett jól működni.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 02. - 18:48 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Nem szeretnék különösebben beleavatkozni ebbe a témába, de valahogy mindig megkeseredik a szám, ha ilyesmiről olvasok.
Egy elüzletiesedett világban, lassan a gyerekek nevelése, oktatása is üzleti vállalkozássá süllyed.
Az a néhány kivétel, mint például Zsolt modellező klubja, Fecó 1 kezdeményezése a vitorlás építésről odahaza, vagy az ami minálunk folyik, egyre inkább eltávolodik a valóságtól.
Nem meséltem róla, mert mindig egy kicsit szégyelltem, de a következő történt nálunk a nyáron a PEK-en.
Akik voltak az Örömhajózáson, tudják hogy mit jelentett a gyerekeknek az, hogy szabadon kipróbálhatták a hajóinkat.
Én ezek után, szinte minden pénteken lementem, ha mással nem is, egy TESCO-s kínai csodával, mert volt hogy épp javítás alatt álltak a hajók.
Történt, hogy egy kisgyerek odajött, és megkérdezte, hogy mennyit kell fizetnie azért, hogy hajózhasson.
Én meg csak álltam mint borjú az előtt a bizonyos kapu előt, és csak annyit tudtam mondani, hogy gyerekektől még akkor sem fogadnék el pénzt, ha a családom megélhetése függne tőle.
Inkább a következő pénteken leköltöztem szerszámokkal és anyaggal, és HAJÓT építettem velük.

Ezért csodálkozom most is, hogy a versenyzők, és az építők között mi az ami már már vitává alakul.
Tudom, hogy vannak profik.
Tudom, hogy vannak, akik az üzletet látják ebben.
Megértem, hiszen sok sok pénzük feküdhet az eddig elért eredményeikben, amiből valamit szeretnének viszont is látni.
Azt is tudom, hogy vannak, akik abból szeretnének megélni, amit egyébként is szeretnek csinálni.
Tegyék.
Én is ezt tenném, ha lenne lehetőségem rá, amennyiben ezt becsülettel tehetem.
Nem szeretnék senkit sem megbántani, hiszen hitemmel egyébként is ellenkezne, de talán nem ártana mindezen elgondolkozni.

Vagyunk építők, vagyunk versenyzők.
Én inkább azt mondom, vagyunk emberek, mert Emberek vagyunk.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 02. - 20:25 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Manópapa írta:
Ezért csodálkozom most is, hogy a versenyzők, és az építők között mi az ami már már vitává alakul.


micsoda?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 03. - 8:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Manópapa!


Amellett, hogy teljességgel igazságod vagyon, én nem gondolnám eleve ördögtől valónak az esetleges üzleti támogatást.
Ebből a szempontból követhető példának érzem az általam már oly sokszor említett XL25-t. http://www.sealevel.demon.nl/english/indexXL25modelyacht.htm

Itt aki akarja ingyen letöltheti a terveket és a részletes építési leírást, és olyat épít magának, amilyet csak akar.
Aki viszont "csak" hajókázni akar, az megveheti kit-ben. Versenyzőknek karbonból stb.
Saját jól felfogott érdekében a tervező/forgalmazó honlapot tart fent, versenyeket szervez, egyszóval nyomja a dolgot, mint süket a csengőt.
Evileg akár együtt is versenyezhetnek :P

Szintén megfontolandó ötlet, hogy eldugott bányatavak helyett városi parkokban, rendezvények medencéiben is szerveznek versenyt, ilyetén módon is népszerűsítve a dolgot: http://www.sealevel.demon.nl/images/FotoAlbum/HT2003/images/HT2003%20002_jpg.jpg Aki látta a hajókiállításon a kipróbálható hajók körüli tolongást, vagy úsztatott gyerekek jelenlétében, az tudja miről beszélek :D

Mély tisztelettel tekintek minden olyan elhivatott emberre, aki felvállalja egy klubb, vagy akár egy honlap keretein belül a modellezés népszerűsítését. De sokszor a hatása csak addig ér el, ameddig a keze.
A mostani versenyzők zöme néhány nagy öreg köré sorolható, mint például Százhalombattán Jani bácsi.
Ha egy vállalkozás ezt a hatókört ki tudja bővíteni, nosza!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 04. - 8:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kommentár nélkűl: Kijavítottam-egyértelmű cimet adtam az
" Új hajók " topicnak.

AZ ÚJ CIM: " Új verseny hajók !( modellek ) "

Mindkét irányzat ( először azt akartam irni, mint a biróságon, hogy mindkét fél )meg fogja érteni mi van emögött.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 84 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség