SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
TT-65 tip.RC vitorlás hajók szabályzata. http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=19&t=739 |
Oldal: 4 / 6 |
Szerző: | sry [ 2009 jan. 05. - 11:49 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Mindenkinek! Elkezdtem "nézegetni" a Palo de Agua rajzait, és sokat segítene egy Spanyol-Magyar, Magyar-Spanyol internetes szótár. Ha valaki esetleg tudna ebben segíteni megköszönném. Amiket a Google-barátom talált az nem az igazi. A megtalált szótár szerint a Palo de Agua az Vizi Árboc-ot jelent. Jó hülyén hangzik, de lehet, hogy ettől még tényleg így hívják. De mire ezt kivarázsoltam a szótárból majdnam megőszültem, olyan körülményes volt. Ezért kéne egy jobb, ha van egyáltalán. üdv.:SRY |
Szerző: | sry [ 2009 jan. 05. - 16:34 ] |
Hozzászólás témája: | |
Itt a Palo de agua egy videón: http://www.youtube.com/watch?v=B_Aa3WC8mNQ Igaz az építője elnevezte Rita SS-nek, de ettől még erről a hajóról készült a videó. Ez meg egy nagyon hasonló darab: http://www.youtube.com/watch?v=4YHuSzyJOFg üdv.:SRY |
Szerző: | sry [ 2009 jan. 05. - 16:42 ] |
Hozzászólás témája: | |
A hajó egy példányának építése az RC groups-on: http://www.rcgroups.com/forums/showthre ... ost7717474 |
Szerző: | user_199 [ 2009 jan. 05. - 19:34 ] |
Hozzászólás témája: | |
Sziasztok! "Palo de Agua" -> földrajzi hely, Honduras (volt aranybánya) http://www.maplandia.com/honduras/comay ... o-de-agua/ -> földrajzi hely, Venezuela http://www.fallingrain.com/world/VE/26/ ... _Agua.html Illetve: http://es.wikipedia.org/wiki/Palo_de_lluvia -> "Un palo de lluvia o palo de agua es un tubo largo ..." Ennek az oldalnak van magyar fordítása: http://hu.wikipedia.org/wiki/Es%C5%91bot => esőbot Futottak még: "The palo de agua (waterstick), ..."vizibot => water stick insect - vizirovar http://en.wikipedia.org/w/index.php?tit ... edirect=no Tkp. bármelyik lehet _Szerintem_ a hajó a legutolsó alapján legyen mondjuk csíbor Melyik doksit nézed? Van ismerősöm, aki spanyolt tanít(ott) középiskolában, rákérdezek Nála. Üdv! g. |
Szerző: | sry [ 2009 jan. 05. - 19:41 ] |
Hozzászólás témája: | |
gtoth írta: _Szerintem_ a hajó a legutolsó alapján legyen mondjuk csíbor Megbeszéltük |
Szerző: | sry [ 2009 jan. 05. - 20:21 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Mindenkinek! Nézegetem, olvasgatom a Csíbor (most már maradjunk ennél a névnél) rajzait, és máris találtam egy bődületes nagy hibát. A fedélzet alatt a hossztengely mentén fut egy 8x4 mm-es léc. Ez merevíti a fedélzetet és osztja el az árboc okozta terhelést. Ez látható is az összeállítási rajzokon. Viszont a bordarajzokon nincs rajta. Ez a kissebbik baj, a nagyobbik az, hogy a léc kivágásai sincsenek feltüntetve ezeket a kivágásokat utólag elkészíteni igencsak macerás, és elég nehéz is. Azóval erre nem árt figyelni. üdv.:SRY |
Szerző: | user_214 [ 2009 jan. 05. - 21:19 ] |
Hozzászólás témája: | |
Egy ilyet én is építek, és nekem is volt egy problémám. Csak a középső palánknak a rajzát találtam a dokumentációban, a többit úgy kellett kitalálni. |
Szerző: | sry [ 2009 jan. 05. - 21:55 ] |
Hozzászólás témája: | |
Igen, ez is hiányosság! Ilyesmivel még nem is nagyon foglalkozom, csak a tervezési gikszerekkel egyenlőre. Szép ez a hajó, érdemes vele foglalkozni, de csak úgy "papírról" nem lehet megépíteni, ráfér a dkumentációra egy "kis" munka mielőtt belevágna az ember. üdv.:SRY |
Szerző: | sry [ 2009 jan. 06. - 0:29 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Mindenkinek! Most már nem mondhatom, hogy egy vonalat se rajzoltam még a vitrolás modell ügyben. http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/vie ... id/5223532 Újraszerkesztettem az első négy bordát. Ezeken már rajta van a 8x4 mm-es hosszmerevítőléc kivágásainak helye, és a pozíció beállító "lábak" is. Összesen 7 borda van a hajótestben így van még mit szerkesztgetni. üdv.:SRY |
Szerző: | sry [ 2009 jan. 06. - 9:38 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Mindenkinek! Visszaellenőriztem az én rajzom és az eredetit, és találtam egy újjabb gikszert. Az eredeti rajzon az egyes bordák távolsága az építőfától mindenhol mm-ben, és egész számban van megadva. Ez volt a gyanús, mert és térbeli görbült test egyes metszetei a legritkább esetben adnak egész számokat egy adott mérősíktól. Az meg, hogy mindegyik metszet távolsága egész számra jőjjön ki gyakorlatilag lehetetlen. Nem is volt alaptalan a gyanakodás. Az 1.) borda pl. az eredeti rajz szerint 13 mm-re van az építőfától, ez nekem szerkesztéssel 12,54-re jött ki. A 2.) borda a rajz szerint 18 mm-re van, nálam ez 18.45 mm és így tovább mennek a +,- fél , háromnegyed milliméterek. Ráasásul egyik bordánál felfelé kerekít, a másiknál meg lefelé az eredeti rajzok készítője. Ez a biztos módszer, hogy hullámos legyen a bordák kiadta felület Aztán felnagyítottam az eredeti rajzot és pontosan lemértem a rajzról is az építőfától való távolságokat. Láss csodát nagyjából azok az értékek jöttek ki mint amiket én is szerkesztettem. Tehát az eredeti rajz helyesen van kiszerkesztve, de a ráírt méretek, hogy finoman fogalmazzak "kissé" elnagyoltak, pontatlanok. Erre figyeljetek ha belevágtok az építésbe üdv.:SRY |
Szerző: | user_237 [ 2009 jan. 06. - 9:39 ] |
Hozzászólás témája: | |
Már alig várom, hogy olvashassam az építési leírást is Meg kell valljam, roppantul élvezem a stílusod. Ismerettségi körömben senki sem használ olyan szavakat, mint "kitermeljük" vagy "lemunkáljuk" Ez a fajta gépész-költészet manapság már kihaló műfaj. |
Szerző: | Tamásbá [ 2009 jan. 06. - 9:56 ] |
Hozzászólás témája: | |
Sajnálom, hogy ezt a fontos építést más Topic-kal mgezavartam, de most újra előjött-ittvan! |
Szerző: | sry [ 2009 jan. 06. - 15:45 ] |
Hozzászólás témája: | |
Köszi Abraxas ! Leírás természetesen lesz, mivel Feco 1 Kolléga ezen missziójába csak oldalvizen csatlakozom be, itt ő a főnök, így össze kell, hogy szedjem magam, nem húzhatom a dolgokat a végtelenségig MÁS Újjabb hiba a rajzokban !!!! A bordák X tengely menti adatai a valós első függélytől vannak megadva Tehát nem az orrtő vonalától, bár a rajzok egy részén ezt szemléltetik. Tehát minden adat 4 mm-el rövidebb ha az orrtő vonalától mérjük. Vagy egyszerűen az orrtőt elé kell felvenni viszonyítási vonalat 4 mm-rel, és akkor nem kell átszámolni a bordatávolságokat. üdv.:SRY |
Szerző: | Feco1 [ 2009 jan. 06. - 17:41 ] |
Hozzászólás témája: | |
Tisttelt Sry és Mindenki! A TT-65 hajók ügye szépen alakul. Sok Kolléga elmondta véleményét, reméljük hogy mindannyiunk missziója a 65 cm-es hajók ügye. Én is elkezdtem a Jif 2 hajó készítését. A sablonnál tartók, mert müanyagból készítem a hajót. Nagyszerű a Csibor elnevezés, Jif 2 is kellenne egy szép magyar név, ami valahogy vissza származtatható az eredeti névre. Kérem a Kollégák javaslatát. |
Szerző: | user_309 [ 2009 jan. 06. - 20:45 ] |
Hozzászólás témája: | |
Tisztelt Fórumozok! Sikerült regisztráltatni magam. Részemről segíteni szeretnék mind azoknak akik a rc. modell vitorlázással foglalkozni szeretnének. Van némi tapasztalatom a témában. Azért választottam ezt a topikot, mert úgy látom itt talán a legtöbbet tudok segíteni. tehát végig olvasva az eddigi hozzászólásokat az alábbiak jutottak az eszembe: Az hogy a hajót építsük, vagy vegyük mindenki saját jóga eldönteni. Van aki modellező oldalról közelíti a dolgot, van aki pedig vitorlás versenyzői oldalról. A versenyzői oldal a hajóra mint egy sport eszközre tekint, és mint ilyenből szeretné megszerezni a legjobbat. A modellezőt sokszor az alkotás öröme hajtja. Én azt gondom azok akik az építés öröme után a verseny örömét is igazán ki akarják próbálni, előbb utóbb igazi versenyhajót fognak beszerezni, vagy rengeteg munkával fejleszteni. Örülök,hogy Fecó1 élére állt a "kezdő" hajó projektnek. Igaz én már más fórumon leírtam nem értem miért van szükség egy új hajó osztály kitalálására. Miért nem jó az RG-65-ös nemzetközi osztály előírása, például úgy ahogy a németek kiegészítették. Ők egy az egyben átvették csupán az ő általuk kitalált Basic osztály hajóit is engedik indulni. Azok 70 cm-esek. Ha itthon is így lenne akkor az összes hajó indulhatna. A szabályzatot lefordítottam ha kéritek felrakom. Ezt én nem azért írtam, hogy újabb vitát provokáljak, csupán ez a véleményem. Más! A pontatlan rajzokra az a tanácsom, hogy soha sem szabad a saját rajz nélkül neki állni a hajónak. Ne bízzunk a közölt rajzokban, az a tapasztalatom általában nem stimmelnek. Rajzoljuk ki a hajót 1/1 méretarányban. A hajó hosszának megfelelő papírra, egy egyenesre mérjük fel a borda kiosztás távolságokat. Ez után ezekre a pontokra szerkesszünk merőlegest. Ezekre pedig mérjük fel a bordák magasságát. Egy egyenletesen hajló modellező lécel kössük össze a pontokat. Ahol a lécet erőszakosan kell görbíteni, esetleg negatívba hajlítani ott biztos rossz a borda rajz. Ezt a felülnézettel is meg kell csinálni. Sarkos hajónál a sarok pontokra is ki kell próbálni. Íves hajónál minél több metszetet kell készíteni. Ne féljünk vissza javítani a léc által megadott eltéréseket a borda rajzba. Meghálálja. Minél többször javítunk annál pontosabb lesz a hajó. Sok sikert a szerkesztéshez. |
Oldal: 4 / 6 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |