SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 20. - 4:01

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 175 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 06. - 22:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

A kötélvezetésről holnap küldöm a rajzot.
Megnéztem a Benjamin W. Latham-et, szép hajó, de nem pont az amit szeretnék. Egyelőre nem mondok igent rá, de nemet sem :) Nem kell ezt elkapkodni.

Kedves Attila!
Üdv a Dulcibella-rajongók táborában! :)

Anyaglista (a tervekkel egyeztesd!):
-4-es rétegelt lemez - bordákhoz+schwert (1 tábla ha ügyesen forgatod a bordákat talán elég lesz....)
-4db 2-es balsa lap, vagy 1-es rétegelt lemez(1m hosszú) a palánkolásnak( a balsával egyszerűbb a hajlított-csavart vonalat kiveitelezni :)
-1db 80cm hosszú 1-es rétegelt lemez a fedélzetnek
-1-es vagy 2-es rétegelt lemez (darabok) a felépítménynek
-10-es tiplifa árbócnak
-8-as tiplifa bummnak+orrsudárnak+gaffnak
-10mm belső átmérőjű alucső az árbóctartónak
-1mm-es rézhuzal a a fővitorla behúzó kötélhez
-3mm-es üreges! rézcső a vitorlakeresznek (le kell lapítani a két végét)
-egy esztergályos aki megcsinálja a bulbát acélból, ha nem akarsz ólmot önteni :)
-kormánylapáthoz komplett tönkcső (és bele némi zsír)
-leggagyibb szervó a kormányhoz :)
-két virorlaszervó (pl GWS S125 1T vagy GWS iq 740D6) A 125-ös 1 fordulatot megy, a740-es 6-ot!
-4-es AAA-s elemtartó, kapcsoló
-távirányító, amin van egy 5-ös vagy 6-os csatorna , amit nem kell folyton tartani, mert ezzel húzod át az orrvitorlát az egyik oldalról a másikra ( a 3-as csati a fővitorláé!)
-akora műanyag cső, amiben a kötél lazán tud csúszni
-vitorlaanyag (nekem a spinakker anyag névre hallgató van) + ragasztó csík hozzá
-kötél (kb 20m, kb 1mm átmérőjű)
Az utóbbi kettőt a nyugati melletti sárkányos boltban lehet venni, de nekem van piros és fehér vitorlaanyagom még elfekvőben.
Ezen kívül pár apróság, mint szemes csavar vagy U-ra hajlított gonbostű a kötélzet hajóhoz rögzítéséhez, horgászkarabínerek, pici fémkarikák szintén a kötélzethez, 3 lyukú kötélfeszítő, faragasztó (pl pálma vízálló), pillanatragasztó, epoxy, kapupántalátét az ablakoknak, bele vékony plexi lap, amit akárminek a csomagolásából ki lehet vágni.
Fagitt, esetleg szórógitt, festék, lakk.
És persze minden egyéb, amire az egyedivé tétel közben szükség van.

Ezen kívül a legfontosabb, hogy végigolvasd a CSÍBOR építését, mert abban sok ötletet találsz, és az az igazi know-how :) - én is abból indultam ki.
Aztán lesz egy csomó egyedileg kitalált megoldásod is.

Ha bármi kérdés van, szívesen válaszolok, és a hajót meg is tudom mutatni élőben.

Ha küldesz pü-ben egy email-címet, akkor arra elküldöm a terveket.

Jó építést!

Üdv,
Ákos


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 07. - 19:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Az ígért rajzok:

Kép

Kép

A kötélhurkot lehet a hajó orrában is vezetni, ott hosszabbat lehet, és a fedélzeten sincs útban - én már így hagyom. Majd a köv hajón! :)

Üdv,
Ákos


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: felületkezelés
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 12. - 21:31 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdvözlet mindenkinek!

A legnagyobb problémám mostanában a felületkezelés.
Esetleg tudna valaki konkrét dolgokat mondani a vízen úszó műremekek felületkezeléséhez. Sokat olvasgatom a fórumot, és szeretném, ha szép lenne amit eddig csináltam, így kérem, ha valaki dióhéjban összefoglalná az alapozás, festés, lakkozás rejtelmeit.

Belül lakkoznám, de mivel? Aztán a lakkra fújjak akrilfestéket, vagy csak több réteg lakk? Abból milyen, csónak, sima, parketta, púrlakk?
Kívül szórógitt, alapozó, akrilfesték, lakk? Csónaklakk, vagy valami más?
Mit ajánlotok?
Azt már a csíboros-ban és a tolóhajós részben olvastam, hogy a prismacolor a jó akrilfesték. De a lakk, az még nem tiszta nekem.

Előre is köszönöm a segítséget!
Attila


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 12. - 22:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia CSA!

Én elmondom hogyan csináltam. Annyiféle variáció van mint égen a csillag.

Megcsináltam a palánkokat 2-es balsából. Aztán a JUB akrilin fagittel a nagyobb hibákat eltüntettem, de ez a balsa erezetét nem fedte le. ezért vettem szórógittet - ha jól emlékszem prismacolor volt, vagy vmi hasonló. De ugyanúgy spray. Ez ad egy szürke alapot, amire majd jó festeni. Ezzel csináltam többszöri átfújással és csiszolással egy sima felületet.
Aztán nem tudom hányszor fújtam át a prismacolor acryl fehér festékkel, amíg le nem fedte mindenhol jól. A legvégsőnél nagyon kell figyelni, hogy mindenhol szép fényes legyen, de erre a közbenső rétegeknél úgyis rájössz hogyan kell :)
A szórófestékkel inkább többször fesd át, de VÉKONYAN! Nem jó, ha megfolyik a festék..... tapasztalat....

A fedélzet:
A rétegelt lemezt prismacolor acryl mahagóni festékkel lefújtam, majd tussal rajzoltam rá a csíkozást egy állítható sorvezetővel - a küldött képekben van ilyen. És mivel van ugyanilyen lack spray színtelenben is... :) egy pár réteget még kapott a fedélzet is.
A fedélzet palánkolását csinálhatod a tus helyett mondjuk JJ riva aquarama-jának módszerével is - nekem az tetszett, és ma már így csinálnám, a motoros hajóknál megtalálod.
A rétegek között finoman megcsiszoltam. A teljes száradási idő kb 24ó. Kis javításokat lehet két órán belül is ráfújni, de várni kell, amíg az első réteg kissé megköt.

Talán ez a legköltségesebb része az építésnek, de nagyon szép fényes felületet kapsz. És ez egyben festék és lakk is :) Viszont azért a hajó élete során vigyázni kell, hogy ne verd oda semminek, az éleknél nem a legstabilabb :(

A belsejéről annyit, hogy ha a színtelennel végigfújod egyszer, az szerintem elég. Epoxyval is le lehet kenni belülről, vagy sima csónaklakkal.

Még van ezerféle mód.
Én így csináltam.

Üdv,
Ákos

u.i.: tavasszal jó lenne egy Dulcibella-flottát látni...


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 14. - 17:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
tervek: http://www.box.net/shared/ctam21spfe
fotók: http://www.box.net/shared/qf55sj9n4d
299 letöltést jelez a számláló, de hol vannak az elkészült hajók? :P


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 14. - 19:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Gvandor kérdése remek! Tényleg hol vannak már a hajók? :D

Ha jól tudom (és láttunk képeket is az épülő hajókról!!!) Gtoth, Boka már régóta elkezdte, és most akadt újabb lelkes hajóács Csa személyében.
Akik elkezdték, hogy állnak?
Ezen kívül Mamut elkezdte a Surprise-t, Manópapa vmi kuttert és a Bluenose-t emlegette még anno...

Gvandor, nem kezdtél bele a Dulcibellába?

Üdv,
Ákos


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 14. - 19:25 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Köszönöm a rajzokat Ákos-nak, tényleg érdekesek és hasznosak.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 22. - 18:20 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Minden kedves modell-vitorlázó ismerősömnek boldog karácsonyt kívánok, és sok szép új hajót a következő esztendőre!

Ákos


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 23. - 10:25 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Először is köszönöm Ákosnak és mindenkinek a segítséget!

Nekiláttam a hajónak. A "csontváz" megvan, de az apák sorsa, hogy a gyermek miután meglátta, neki is kell egy. :D Az nem jó amit én építek és neki is odaadom játszani. Saját kell!... (A hugának közben elkészült a maradék rétegeltből egy jászol is. Mire jó a maradék... :D ) Tehát nekiláttam egy 58%-ra kicsinyített építésének. Azért 58% mert az pont egy A/4 re ráfér kicsinyítve és balsából könnyebb építeni. Eljutottam az alapozásig, és kicsibe is nagyon szép. Sőt a mini szervók pont ebbe a méretbe illenek bele. (először csak makettet akartam neki, de szerinte az nem járja, hogy nem úszik mondotta...). Így most lesz egy dulci kicsiben is, de azt a terveken szereplő vitorlázattal csinálom. :wink:
A normál méretűt pedig, ha sikerül és szépen ki tudom dolgozni, akkor sablonnak használnám. Ismerősökkel akik profin nagy hajókat építenek, csináltatnék egy szerszámot, és akkor .....
De addig a gyerekét összerakom, legalább tanulok belőle a nagyhoz. :D

Addig is mindenkinek kívánok
Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Boldog Újévet!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 23. - 17:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
akos írta:

Gvandor, nem kezdtél bele a Dulcibellába?

Üdv,
Ákos


Abba nem, csak valami hasonlóba. Amikor még nem voltak tervek, nekiálltam tervezni valami hasonlót. Azt akkor elkezdtem, félig van palánkozva. Majd befejezem egyszer, ha a többi félkész hajó elkészül (IOM, RG65, springer). :P


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: dulcibellauj vagyok
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 08. - 20:28 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
sziasztok!

én is építek egy Dulcibellát

üdv: Laci


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 08. - 22:03 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
sziasztok!

épp eszt építem.

http://dulcibella-andras.blogspot.com/

üdv: laci


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Microbella
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 11. - 21:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdvözletem mindenkinek!

Én eddig jutottam:
http://kepfeltoltes.hu/view/110111/dulci11_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/110111/dulci22_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/110111/dulci33_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Megragadnám az alkalmat és hozzáértőktől kérdeznék is súly ügyben.
A fényképeken az eredeti hajó 58%-ra kicsinyített változata van megépítve. 2 db microszervo épp belefér a normál szervók helyére.
Amikor lekicsinyítettem, csak a szervókra koncentráltam. Mikroszervó még létezik, de sajnos az akkupakkot nem lehet lekicsinyíteni. Ahhoz, hogy a szervó elég erővel húzzon 6 voltos pakk kell. Ahogy a képeken látszik, fixre beépítem, és hajóstul töltöm a pakkot, mert csak így tudom a súlypontot a lehető legoptimálisabban tartani (lent és középen).
A méretek: a test akkuval, szervókkal, vevővel árbocrúddal, deckkel 360g körül van. Ehhez jön még festés, belső kötelek, szemescsavar, apróságok... Csak az akkupakk 114g.
Az akku kb középen a vízvonal alatt kb 2/3 felett 1/3-dal lehet.
Arra lennék kíváncsi, szerintetek nem terhelem-e túl a testet vele, és nem süllyed-e túlzottan mélyre, ha még a tőkesúly is rajta lesz?
Esetleg, ha LiPo-t használnék a szervókhoz (KingMax KM0918A Micro Szervó (9 gramm) Nyomaték: (4,8 V): 1,8 kg/cm, (6,0 V): 2,1 kg/cm).

A segítséget előre is köszönöm!
Attila


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 20. - 13:18 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hello!

Sajnos nem vagyok hajótervező, így nagyon nem tudok válaszolni a lekicsinyített hajó kérdésére.

Viszont elkezdtem gondolkodni, hogy mekkora kell legyen a hajó tömege, de sajnos ellentmondásokra jutottam. A számítást mellőzve az eredmények:
Ha a hajótest merülését (vízvonal) veszem alapul, akkor az új tömeg az eredeti tömeg s*s*s-szerese (s az arányszám, jelenleg 0,58 ), vagyis m.új=s^3*m.régi
Ha viszont azt kezdem el számolni, hogy mennyire dől be a hajó a szél hatására, akkor az jön ki, hogy a tömeg csak négyzetesen változik, vagyis m.új=s^2*m.régi
Ez így nem jó. :?

Valaki esetleg tudja, hogyan kell egy nagy hajót lekicsinyíteni?

Üdv,
Ákos


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jan. 20. - 14:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Sziasztok!

Csak irányadónak:

Az RG65-ös Laerke vitorlásom egy létező IOM Laerke 65%-os kicsinyítése.
Az IOM hajó 1m hosszú és a tőkesúlya kb 2.4Kg. A 65%-os kicsinyített hajóé 0.5 Kg és így pont jó.

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 175 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség