SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 ápr. 25. - 14:18

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 175 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Dulcibella
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 07. - 18:06 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv Mindenkinek!

Ezt a topikot azért nyitottam, mert több bejegyzés szerepel erről a hajóról mindenfelé. Ez nem túl szerencsés ...

Aki először látja a topikot, annak néhány szó és link elöljáróban.

A hajó egy variálható vitorlázatú hajó. alakja a régi vitorlás yachtokat idézi. Nem egy versenyhajó, inkább egy látványos 'szép' darab.
A honlapja: http://home.arcor.de/uwe.kreckel/Dulcibella/
A fóruma: http://rclineforum.de/forum/thread.php? ... er=&page=1
Egy építési leírás: http://www.ig-ruhrpiraten.de/index.php?content=26

Legyen ez a topik a Dulcibella építésével kapcsolatos kérdések, kérések felvetések helye. Valamint kérem a T. Moderátorokat, hogy ha mód és lehetőség van rá, az itt-ott felbukkanó Dulcibellás bejegyzéseket tegyék át ide - vagy én átmásolom, de akkor a bejegyzés duplikálva lesz ... Köszönöm!

Dulcibellára fel!

g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 07. - 18:19 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A tervek elérhetőségét nem linkelem ide, mert nem szeretném, ha a német tervező jogdíjköveteléssel keresne meg, viszont akit érdekel, annak ''titokban'' :D elküldöm e-mailban (a letöltési linket).


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára user_214 2009 ápr. 07. - 21:33-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Mi történt eddig?
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 07. - 19:21 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Összegyűjtöttem az eddigi hozzászólásokat...

Idézet:
gtoth Csüt. Nov. 13, 2008 9:09 pm

Sziasztok!

Hobbi modellek:
http://www.dulcibella-modell.de/

Itt pedig olyan vitorlások, hogy ....
http://www.minisail-ev.de/

Üdv!
g.


Idézet:
gvandor Csüt. Jan. 08, 2009 12:25 am

Üdv

Ehhez a Dulcibella féle hajóhoz tud valaki használható rajzot?
http://www.dulcibella-modell.de/

Átnéztem az oldalt, letöltöttem sok képet, és megtetszettek, de pontos rajzok nincsenek, amiből lehet építeni.

Kép
Kép
Kép
Kép

Ha nem lesz, tervezek. :twisted:



Idézet:
gtoth Csüt. Jan. 08, 2009 7:00 pm

Szia!

Igen, ez egy nagyon szép hajó. Én is összefutottam már vele :) Nekem a gaffos tetszik leginkább - 2 orrvitorlával (kutter vitorlázat). Az tetszik benne, hogy van felépítménye, hasonlít az igazi vitorlásokhoz, valamint az, hogy egy testen több vitorlázat variálható.
Uwe - a tervező - azt írja az oldalán, hogy a tervek és az anyagok áráról e-mail-en lehet érdeklődni. Szerintem érdeklődjél ;) Max azt mondja, h. sokba lesz, de ha többen összeállunk, akkor oszlik az ár.

szerk.: ezen az oldalon http://www.t3-vw-bus.de/ van egy 'Modellbau' pont. Ott van 3 kép a tervrajzról.
kép1: http://www.t3-vw-bus.de/pictures/dulcibella/plan1.jpg
kép2: http://www.t3-vw-bus.de/pictures/dulcibella/plan2.jpg
kép3: http://www.t3-vw-bus.de/pictures/dulcibella/plan3.jpg
Ahogy a társaságot ismerem, ennyi bőven elég lehet ;) főleg egy ilyen leírással: http://www.ig-ruhrpiraten.de/index.php?content=26
szerk. vége

Német fórumokon van szó a modellről, de ott is mindenki a tervezőhöz irányítja a terv után érdeklődő kollégát. Német mentalitás.

Ha lesz terv, én is elraknám magamnak - öreg koromra. :oops:

Üdv!
g


Idézet:
gvandor Pént. Jan. 09, 2009 12:05 am

Írtam neki. :)


Idézet:
tokizoli Pént. Jan. 09, 2009 8:22 pm

Én is beszálnék rajz ügyben , persze a megfelelő hozzájárulással.


Idézet:
gvandor Kedd. Feb. 10, 2009 6:22 pm

Akit megérintett a Dulcibella nevű hajó, és tervrajzot szeretne, az küldjön egy e-mailt gvandor@gmail.com-ra, és kap 3db. mailt. Az elsőben pdf, a többiben két, egyenként 9mbyte-os jpg csatolmányok.

Kettő db. A0-ás rajz.


Idézet:
gtoth Kedd. Feb. 10, 2009 7:26 pm

IGEN!

Mail ment :)

(en az ilyet úgy szoktam, h. csinálok a gmail-es címet, arra feltöltöm, és azt oszom meg az érdeklődőkkel. utána vagy törlöm, vagy marad. de csak 1* kell a cuccot feltölteni...)

Köszönjük!
g.


Idézet:
abraxas Pént. Feb. 13, 2009 8:07 am

gvandor írta:
Akit megérintett a Dulcibella nevű hajó, és tervrajzot szeretne, az küldjön egy e-mailt gvandor@gmail.com-ra

Kedves gvandor!

Nagyon köszi a terveket, iszonyú sokat tanulok belőlük!
Egy dologra nem jöttem még rá, az svf filet mivel tudom megnyitni? :oops:


Idézet:
gtoth Pént. Feb. 13, 2009 2:23 pm

Sziasztok!

svf -> notepad :) -> Win/Total Commander tud ilyet csinálni a fájlokhoz, egy ellenörzőszám a fájlokhoz, tkp. nem sérült-e a fájl, az van-e benne, amit küldtek.

Csináltam valamit:
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Szerintem szép ;) - mi több, az eredeti is ilyen ...

Üdv!
g.


Idézet:
gvandor Pént. Feb. 13, 2009 5:08 pm

Itt meg az építés képei, ha még nem lenne meg:
http://www.box.net/shared/qf55sj9n4d

Az sfv akkor használható, ha totalcommandert(wincommander) használsz.
Abban elindítva, megtudod, ha változást szenvedett a file, ahogy gtoth írta.


Idézet:
gtoth Vas. Feb. 22, 2009 10:05 pm

Sziasztok!

Mutatok én is Valamit!

Kép

Nem tudok a szabadban festeni, ólmozni, a lakásban pedig nem akarok. Így marad a famunka...
(leendő Dulcibella - a munkaneve 'Titok')

Üdv!
g.


Idézet:
gtoth Vas. Márc. 01, 2009 9:04 pm

Sziasztok!

A hétvégén én is köhögtem a csiszolástól ;)
A Titok (Secret - lehet, h. ez lesz az igazi neve???) lejött a deszkáról. Hááát, meglepődtem :) Valszeg rajtam kívül ezt mindenki látta, de ez egy öblös, széles hajó. Így kézben főleg. Nincs rajta gyakorlatilag egyenes rész. Borzasztó jó ívek vannak benne. A fenék palánk az orrnál majnem függőleges, középen ~45 fok, a tatnál majdnem vizszintesbe fordul. Nagyon tetszik - remélem, Anyának is fog 8)
Ha valaki csinálná, szóljon, mondok pár dogot, amin én változtattam, vagy változtatnom kellett volna. Ja, és minden nyomtatást ugyan azon a nyomtatón csináljatok ...

Na, de lássátok is:
Kép
(Éppen átragasztottam az összes csatlakozást.)

Kép

Üdv!
g.


Idézet:
gtoth Vas. Márc. 01, 2009 9:53 pm

Hirtelen csak kinai dzsunkát találtam ;)

Itt a rajza:
Kép

A bordákon látszik, h. széles/mély középen. Az oldalnézeten pedig az, h. az orr és a tat kiemelkedik a vízből.

Remélem h. jó lesz ;)

Üdv!
g.


Idézet:
akos Hétf. Ápr. 06, 2009 11:27 pm

Sziasztok!

Sikeresen regisztráltam, így már én is felszólalhatok :)
Azért ebbe a topicba írok, mert ez segített elindulom készíteni egy vitorlást, amit már jónéhány hete tervezgettem...
Átolvastam sokmindent, a jif65 a-z-iget is, és ott találtam rá a megépítendő hajómra, mégpedig a Dulcibellára - elsőre beleszerettem!
A Sry által írt ötleteket ennél is fel lehet használni :) - bár nem Csíbor...
Külön köszönet Gvandornak a tervekért!
A hajótest belső lakkozásra vár, illetve az árbóctartó cső beragasztására, mivel ma kitaláltam hogy nem hagyományos vitorlázat lesz rajta, hanem gaff, amihez befogott árbóctalp kell - a tathoz futó állókötélzet hiánya révén.
Ehhez szeretnék segítséget kérni, hogy ezt 3 szervóval kell működtetni, de ehhez ugye 3 csatorna is kell? Külön egy a fokvitorlákhoz. A kötélzet és a szervók elhelyezkedését fényképekről meg tudom csinálni - mivel a gaff változat nincsen tervekben leírva. De úgy vettem ki, hogy külön kell mozgatni a fok vitorlákat.
Szóval ha muszáj a 3 csatorna, akkor kénytelen leszek repülős távirányítót használni. De ha netán van valami trükk a 2 csatornás változatra.... Y-kábel, vagy a kötélzet vezetésében változtatás segítene?

Üdv,
Ákos


Idézet:
gtoth Kedd. Ápr. 07, 2009 7:04 am

Szia Ákos!

Üdv itt! Hajrá Dulcibella! <- lehet, h. megérne lassan egy külön topikot, vagy egy építünk vitorlást, lsd. a motorosoknál a "Sólyatér ..."
Na, akkor Dulci. Ha gaffos, akkor azért kell a 3 szervó (3 csatorna?!), mert a fock alja nem rögzített. A kötél nem csak oldalra engedi a vitorlát, hanem hátra feszíti is. Ezért van, hogy a kötél az árboc oldalsó feszítője alatt megy ki, és fordul előre. Na, szóval érted. Valamint, ha az egyik oldalra húzod, akkor a másikon engedni kell. Keresek rajzot hozzá, később beillesztem...

szerk.: itt a rajz. Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
A piros karika az árboc, a világoskék a szervó, a zöld a kötél, a magenta az árbocfeszítő talppontja.

Én ott tartok, hogy már van - tegnap lett, de még nincs beragasztva - a svertnek felső része. Azért felső, mert én levehetőre csinálom. A felső rész a hajóban beragasztva, az alsó felcsavarozható. Az árbos helye a rajzok szerint - fedélzet, oldalnézet - ~5-7mm-es határon belül van. A két rajzon nem esik egybe. Én ezt láttam...

Beteszem a rajzot, azt' utána töprengünk együtt :)

Üdv!
g.


Idézet:
Manópapa Kedd. Ápr. 07, 2009 6:17 pm

Kedves Gábor és Ákos :D

A gaffos vitorla szép és jó dolog, de nem muszáj túlbonyolítani.
Sokkal egyszerűbb a vitorlába bele varrni a szokásos merevítő léceket, és akkor már működhet is a hagyományos Zsolt-féle egyetlen szervóról.
Ha a látványban zavar, akkor lehet vékony plexi csík is, de arra érdemes gondolni, hogy a léceknek zsebet kell csinálni, mert törés esetén valahogy cserélni kell. :D
Más.
Ha gondoljátok, költöztessétek át a Dulcibellát a sólyatérre, és akkor nem kell új topik.
Hosszú távon úgyis az az elképzelésem, hogy minden építő és a műve, végül a sólyatérre kerüljön.
Nem szeretnék minden hajómnak új topikot nyitni, főleg, ha néhányan csatlakoznak is egy egy típushoz.

Üdv Szilveszter :D


No, most itt tartunk :)


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára user_199 2009 ápr. 07. - 19:29-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 07. - 19:28 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Köszi Gtoth!

Megkíméltél ettől a rabszolgamunkától :roll: :twisted: :twisted:

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 07. - 19:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ha már többen vagyunk a projekten, akkor legyen saját helye. Én követtem az eseményeket, ezért tudtam kb.re mi, hol van.

Örülök, h. segíthettem :D

Üdv!
g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 07. - 20:59 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Szóval, még midig szervó és fock...
Rajzoltam, nézegettem dolgokat, és a következőt látom most.
A közös szervó - gross, fock - abban az esetben működik, ha 1 fock van, és az alja merevített valahogy/valamennyire. Ha 2 fock van, akkor bonyolódik a helyzet. Erre írta Abraxas a "Hobby modellek" topik 5. lapján, hogy:
Idézet:
(...)

Alavetően több megoldás is van, amelyek alkalmazhatósága nagyban függ a hajó karakterétől, és eredeti vitorlarendjétől. Mindkettőre láthatsz képet az előzőekben:

-A. eset: Több, egymást nem fedő orrvitorla
Itt nincs gond, egyszerűen mindet rákötöd ugyan arra a szervóra és kész.
Ez főleg nagyobbacska, többárbócosoknál dívik.

-B. eset: genua+fok (itt az első vitorla kisebb-nagyobb mértékben kitakarja a másodikat) főleg a kutter vitorlázatra jellemző. Ez zűrös eset, Itt jön a több lehetőség:

1. elcsalod a másodikat, és csak az elsőt használod. Én ezt választottam a Kisaranyosnál)
2. Megszünteted a kitakarást (a legtöbb belinkelt hajó ezt a megoldást választotta), és ezzel az A. esethez jutsz.
3. Megcsinálod a nagy hajókon alkalmazott kötélzetet (ez a legbonyolultabb, de az egyetlen igazi scale), de ez iszonyat sok csatornát igényel, vagy roppant bonyolult trükkös szervórendszert. Hátránya, hogy csapásváltásnál neked kell áthúzni a fokokat, ami elég macerás mutatvány.

(...)


Az alábbi képen látszik, h. itt van átfedés a 2 vitorla között...
Kép

Nos, Ákos, közelebb vitt a megoldáshoz? ;)

Üdv!
g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 08. - 17:20 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
gvandor:

Köszönöm szépen a "masik" projekt rajzait. Lassan, ha lesz időm ezeket is lebontom vektorgrafikus formában, meg A4-es nyomtatható verzióban, és fű alatt megosztjuk az érdeklődőkkel. :-)

Mégegyszer köszönöm!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 08. - 17:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Én a bordákat úgy nyomtatom A4-ben, hogy megnyitom foxit readerreal,
kinagyítom, hogy egy borda nagyjából képernyő méretű legyen,
beállítom középre, és a nyomtatási parancsra megjelenő menüben kiválasztom,
hogy nyomtatási tartomány: aktuális nézet.
Ekkor ami a képernyő közepén van, az kerül a nyomtatáskor is a lap
közepére, tehát az aktuális borda amit odaraktam. A nyomtatási méretet
ellenőrzöm, a foxit readernél alapból 100 %.
Így bármekkora is az egész rajz, bármely részlete nyomtatható M1:1-ben,
amennyi ráfér az A4-es lapra. A nagyítás nem érdekes,
nyomtatáskor a beállított % a lényeg, csak a részlet könnyebb befogása végett.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 08. - 19:21 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Raptor! Te mivel vektorizálsz? Nekem a terv egy része már vektor. Bordák, oldalak, felépítmény egyik verziója. A terv viszont olyan, hogy az alkatrészek a sarkukon kötődnek egymáshoz :) - át kell nézni a méretezéseket.

Na, de legyen kép is. Itt tartok:
Kép
Kisebb változtatások a terven. 2 féle felépítményből lesz az enyém. Az ívelt, az árboc beépített, de lesz első bebújó is. Ezért osztott a fedélzet alatti tartó. Alatta van egy lap, amire be tudok tenni valamit. Pl. most azt gondolom, hogy az akkupack kerül oda. Az árboctartó is egy 4es rétegeltlemez. Egyszerűbbnek tűnt így. Előtte pedig meghagytam a lehetőséget arra, hogy az alapvitorlázattal is meg tudjam csinálni. Az is r.lemez. Ez meg bírja tartani a fock kötél kivezetését.

Ez pedig oldalról. Itt látszik a svert felső része...
Kép
A képeket a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Ki, hogy áll?

Üdv!
g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 08. - 19:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Én CorelDraw-t használok, ill. AutoCAD-et. Ezekhez a hajókhoz elsősorban a Corelt, mert szebben lehet ívelt vonalakat kialakítan ezekkel a "bézir"-görbékkel, és egyszerűbb méretarányosan nagyítani/kicsinyíteni mint AutoCad-ben.

Nem elsősorban az A4-es vagy A3-as nyomtatás miatt csinálom, hanem mert szeretek rajzolni (kölök koromban grafikus akartam lenni - ezért a "Susnyás"-projektet (Jif.65) is eleve a látványtervvel kezdtem :-) ).

Meg azért jobb, ha van egy szerkesztett rajz. Akármilyen terven felfedhet egy hibát, és az áttervezhetőség szabadságát adja. (Na ezt gyönyörűen megfogalmaztam - mindjárt mindjárt szétlöki az IQ a fejem!)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 08. - 22:06 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Az előbb túl sokáig írtam, és hát amikor el akartam küldeni, kilépett :(

Köszi a rajzot és a magyarázatot a vitorláról. Már értem pontosan hogyan működik.

most nem nagyon haladtam a hajóval, a hétvégén remélem le tudom lakkozni belülről.
És igyekszem a vitorlázat rajzát bevinni autocadbe, és kiszerkeszteni a súlypontokat, tervezgetni kicsit. Nyomtatható állapotba kellene hozni. Bár egy nagyobb képet könnyebb lenne átrajzolni. na de valamit csak alkotok! :)

Én a palánkolást 2-es balsából csináltam, mivel nem lehet kapni ilyen hosszú rtg lemezt. A svertet 5-ös rtg lemezből vágtam ki (a 4-es már kicsi volt, más talált anyag meg túl hajlékonynak bizonyult), és a hátára fordított és lekötözött csiszológépen kialakítottam az éleket. Olyan éles lett, hogy egy pontyot minden gond nélkül kettévág :)
Nekem a svert nem leszedhető, gondolkoztam rajta, de aztán elvetettem, mivel nem olyan túl hosszú.

Egy kis dizájn: találtam ablaknak való kis rézgyűrűket, ajtópántgyűrűnek hívják, és van 16 és 19mm-es változatban! 8)

Üdv,
Ákos


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 09. - 7:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Ákos! Ha szükséged lenne rá, ezt:
Kép
(innen van az alap: http://www.t3-vw-bus.de/pictures/dulcibella/plan3.jpg )
át tudom küldeni dxf-ben.

A gaffosról csak ez a kép van. Szerintem elég :)

Én réz fűtéscsőből vágtam - csővágóval - 2-3mm-es gyűrűket ablaknak, de még gondolkodom rajta.
A rtg lemez egy külön projekt volt :) Mindenki nekem keresett 2db 75cm hosszú 1-1.2mm-es táblát. De 2 (4-5) boltból végül sikerült megvenni.
Ha a balsát epoxyval átkened, jó lesz. lsd: http://forum.rcmodell.hu/index.php/topic,49047.0.html
Svert. eredetileg 4mm-es plexi. Olyanom is van, de az hajlik. Nekem ez papírbakelit. De át fogom kenni epoxyval... Azért levehető, mert a szobában, polcon nem kell. Ha pedig úszni megy, akkor felrakom.

Üdv!
g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 09. - 9:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hello!
Gtoht! a rajzot légyszi küldd át dxf-ben az: akos_beck@hotmail.com-ra. Köszi!
Én úgy gondoltam, hogy a hajótestet belülről átkenem 3-szor lakkal, ezt beszívja a fa, erősebb is lesz, és vízálló belülről. Aztán kívülről a glettelés után 1 vagy 2 réteg lakk csiszolva hogy tükörsíma felületet kapjak, aztán festés, és végül még 2-3 réteg lakk. Szerintem így is elég erős lesz.
De ahány ember, annyi mód: Tegnap hallottam olyat is, hogy a hajótestet kívülről japánpapírral bevonjuk (hogy a fa ne repedjen meg az évek során), aztán 5 réteg lakk, festés, és még egy réteg lakk.
Ez az epoxy-s dolog megint új :) De azt aláírom, hogy ezzel nagyon erős lesz a hajótest!
Hol tudtál szerezni ilyen hoszú rétegelt lemezt? Mert ha van még belőle valahol, egy fedélzetnek valóra szükségem lenne.
Üdv,
Ákos


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 09. - 15:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Ákos!

A rajzot holnap délelőtt tudom küldeni.
Lemez. Itt egy hely, de rá kell kérdezni :)
http://shop.origomodell.hu/product_info ... ts_id=4819
vagy itt: http://www.modellhungaria.hu/product_in ... 5b342d9080

Lakkozás, erősítés. Több módszer van. Ki erre, ki arra mondja azt, hogy jobb. Amit Te írsz, az is jó. A fontos, hogy fa ne maradjon kezeletlen.

Üdv!
g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 09. - 20:49 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Az Origóban én már vettem 0,8-as rétegelt lemezt. Az szerintem jó erre a célra.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 175 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség