SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 17. - 0:05

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 35 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 03. - 17:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Géza :D

A 2 db akku össz tömege közel 900gram ami már elég jelentős tömegközéppontot ad.
A képek alapján én úgy ítélem meg, hogy mind a hajtómű, mind a szervó tökéletesen a helyén van.
Érdekes módon, ennek a hajtóműnek a szerepe nem az előre illetve hátramenetnél lényeges, hanem pont a tömegközéppont körüli elfordulás biztosítása, illetve a hajó hossztengelyével párhuzamos mozgások lehetősége, ami a videón is jól látszik.
A szerelő nyílás kialakítása már egy más kérdés.
A rudazatok miatt ez óhatatlanul szükséges, de lehet hogy jobb lenne az egész fedélzetet bonthatóvá tenni.
Ezt te látod, de a látvány miatt esetleg érdemes lenne végig gondolni mint lehetőséget, már amennyiben erre mód van.

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 04. - 9:08 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

Elsőre megnézve a rajzon a VS hajtóművek konstrukcióját, a vezérlési módozatot teljesen elfogadhatónak és logikusnak tűnik a szervók és a vezérlőrudazatok ilyen elhelyezése. Azonban ha kicsit belegondolunk a Voith-Schneider hajtóművek vezérlésének elvébe, minimum elgondolkodunk, hogy lehetséges-e más, gazdaságosabban és könnyebben - utólagosan szervizelhetően - történő megoldás.

Alapban a VS hajtóművek lapát állásszögeinek vezérlésére egy - a hajtóműtest középvonalában lévő - "Joystick" szolgál. Ez a "valódi joystick" karjának megfelelően - akár egy modellirányító rádió botkormánya - "jobbra-balra" "le-fel" illetve az ezen irányokból kiadódó eredőkbe állítható. Ezen irányok kezelése egymással 90 fokot bezáró vezérléssel, két egymásra merőlegesen álló szervóval oldható meg. Ha ez így van, akkor a VS hajtóműre "ráépíthető" a két szervó, és így azok szerelése és szervízelése megoldható lenne a meglévő VS hajtómű fedélzeti "szerelőgyűrűjén" keresztül.

A mi esetünkben a ''régi" GRAUPNER VS hajtómű egymással 45 fokot bezáró vezérlőkarokat tartalmaz, így a szervó ráépítés nem annyira egyszerű. De miért 45 fokos? Talán ha leszedjük a fedelét, akkor kapunk rá érdemi választ!

folyt. köv.

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 04. - 18:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Drága Gézabátyám!

Ami doksit küldtél nekem a VS hajtóműről arra "rá van gyógyítva" a két szervo és valóban 90 fokban vannak. :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 06. - 7:30 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
otako írta:
Drága Gézabátyám!

Ami doksit küldtél nekem a VS hajtóműről arra "rá van gyógyítva" a két szervo és valóban 90 fokban vannak. :lol:


Ezt a doksit én is elkérhetem?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 06. - 7:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
mamut írta:
otako írta:
Drága Gézabátyám!

Ami doksit küldtél nekem a VS hajtóműről arra "rá van gyógyítva" a két szervo és valóban 90 fokban vannak. :lol:


Ezt a doksit én is elkérhetem?


Szia!

E-mailben elküldtem.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 35 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség